תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 00:52
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
לשיפוטכם:) השוואה בין NEVE ל UFX
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
clarnibass
הצטרף: 21 נוב' 03
הודעות: 486
הודעה פורסם: ראשון 09 אוק',11 10:44   
בפריאמפים אני לא מתעסק הרבה אבל בהשוואות עיוורות דווקא כן...

הבדיקה שלך ממש לא "פסולה". ההשוואה עם המיקרופון של הזמרת לא כל כך דומה. כשאתה בודק מיקרופון בקונטקסט מסוים עם זמר(ת) זה למטרה להקליט אחרי זה ובמצב כזה די מגוחך להתחיל עם בדיקה עיוורת אמיתית וכו'. אתה בודק מה שנשמע לך וזה אחלה ומה שכדאי לעשות במצב כזה.
כשאתה שומע בדיקה באינטרנט במטרה להבין משהו אובייקטיבי שאולי תחשוב לעצמך המצד יותר בעייתי ואותה בדיקה לא אומרת הרבה. במצב כזה הבדיקה צריכה להיות אובייקטיבית. בסופו של דבר דעה של מישהו היא לאו דווקא אובייקטיבית אבל חוץ מהדיעה של השמוע צריך לנטרל את כל הסובייקטיביות...

ציטוט:
זאת לא ההשוואה האולטימטיבית, אבל זה כן אינדיקציה.
הדבר היחידי שאני "מצטער" עליו זה שלא עשיתי בדיקה עיוורת.

מה שבאמת צריך היא בדיקה עיוורת כפולה. זאת אומרת שגם הנגנים וגם השומעים לא יודעים מה הם שומעים או מה הם מנגנים (מקליטים). במקרה כזה של גיטרה יש יותר מדי הבדלים אחרים (למשל ישיבה קצת שונה על כסא) שלא באמת אפשר לשלוט אז כדאי לעשות כמה טייקים עם כל פריאמפ (או מה שזה לא יהיה שמשווים) ואז להשוות בצורה עיוורת את כולם. או באמת לשלוח את אותו סיגנל (פיצול או משהו כזה, במקרה בדיוק קניתי מפצל כזה עכשיו). גם אז עדיף לעשות כמה טייקים כדי לראות אם מי ששומע מצליח לזהות אילו טייקים שייכים לאיזה פריאמפ בצורה קונסיסטנטית.

אין בעייה עם השוואות לא עיוורות כפולות וזה נחמד אבל לא כדאי לתת יותר מדי חשיבות... זה הוכח שאנשים "נופלים בפח" אפילו כשהם יודעים שהם טועים, הדוגמה הכי מפורסמת היא של הקווים הישרים שנראים עקומים. אפילו אחדי שבדקת וראית שהם ישרים הם עדיין נראים עקומים.
בדיקה מפורסמת הייתה כשכמה מומחים טענו שהם יזהו כינור סטרדיוואריוס... ופתאום מאחורי מסך הם טעו... ודי התעצבנו #smile

טוב, לא כל כך בנושא פריאמפ... אבל יש כאלה שהנושא של בדיקות עיוורות מעניין אותם קצת יותר מדי #smile
_________________
www.nitailevi.com
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
חחחחחחחח
הודעה פורסם: ראשון 09 אוק',11 10:49   
#thumbsup

the 35KHz sounds fine
#lol
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
dushi
Act Compatible
הצטרף: 10 נוב' 07
הודעות: 440
מג-נייב
הודעה פורסם: ראשון 09 אוק',11 10:58   
נכון זוהי לא בדיקה אידאלית ואם זאת היא נותנת קריאת כיוון טובה למדי.
עדיף היה לערוך מבחן עיוור כפול (יהנו עיוור בשני העיניים #biggrin סתם...)
ביקשתי מאשתי להשמיע לי פעם ערוץ אחד ופעם ערוץ אחר מבלי שאדע מי הוא מי והנייב לקח שוב ושוב.
חוץ מזה חשוב מה שהאוזניים שלך מוצאות לנכון.
_________________
המציג אינו רופא!
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שני 10 אוק',11 02:24   
ברור שהבדיקה לא מאה אחוז מדוייקת, אבל האמת היא שבמקרה המסויים הזה יש חתימה מאוד ברורה שהיינו מבחינים בה בקלות,

גם אם התדרים היו כמעט זהים או קרובים מאוד היינו מבחינים בסאונד המעט יותר איטי של הניב ובדיסטורשן העדין לעומת הסטריליות שב - UFX .

אם כבר הייתי משווה את ה - UFX ל- SSL , פוקוסרייט איכותי או מילניה ודומיהם הנקיים , מה שהיה הרבה יותר קשה לזהות .

העניין הוא גם כזה, ה - 414 עם לא בדיוק שיא הניטראליות, ואם עושים השוואות בין פראמפים, רצוי שיהיה גם מקרופון מהסוג היותר ניטראלי ( SCHOEPS ,EARTHWORKS ) שישאיר את ההשוואה לפראמפים ולא יסיח את הדעת.

הניב מגיע בכלל מאסכולה אחרת.

הייתי משווה את ה- 1073 דווקא לצ'אנדלרים , פסיפיקה , API וכו' .
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 10 אוק',11 02:42   
בדיקה פסולה לחלוטין... מסכים לגמרי.

כבר שמעתי טייקים שונים על אותו ציוד בדיוק שהוקלטו באותו סטאפ מדויק במרחק של שניות אחד מהשני עם הבדלי סאונד תהומיים אחד מהשני (גם שירה וגם כלים).

מספיק שהמפרט נגע במיתר בזוית אחרת או במקום אחר במיתר (מילימטרים בודדים) או בעוצמה אחרת בהבדל עדין מאוד, כדי שהסאונד יהיה שונה לחלוטין - בהיר, מלא, עמוק ושטוח.

כל ההבדלים האלה משמעותיים עשרות מונים מפריאמפ זה או אחר.

בדיקה כזו חייבת לעשות עם פיצול פאסיבי לשני פריאמפים שונים במקביל - אין דרך אחרת.
_________________
קריינות
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שני 10 אוק',11 03:20   
ציטוט:
כבר שמעתי טייקים שונים על אותו ציוד בדיוק שהוקלטו באותו סטאפ מדויק במרחק של שניות אחד מהשני עם הבדלי סאונד תהומיים אחד מהשני (גם שירה וגם כלים).

מספיק שהמפרט נגע במיתר בזוית אחרת או במקום אחר במיתר (מילימטרים בודדים) או בעוצמה אחרת בהבדל עדין מאוד, כדי שהסאונד יהיה שונה לחלוטין - בהיר, מלא, עמוק ושטוח.


כל זה מאוד נכון וכתבתי על זה מקודם , אבל עדיין על חתימה של הרמוניות חזקות ועל מהירות של סאונד שממותנת ע"י שנאים למשל כל זה לא ממש יעיד.

אז זה יהיה

שטוח / עמוק - איטי יותר עם הרמוניות
חזק / חלש - איטי יותר עם הרמוניות
בהיר / כהה - איטי יותר עם הרמוניות וכו'...

כנ"ל ה - UFX , מהיר, נקי ופתוח.
ultrawave
הצטרף: 22 מרץ 04
הודעות: 108
הודעה פורסם: ראשון 20 נוב',11 07:35   
אני לא מבין איך אנשים הגיעו למסקנה שה-UFX יישב יותר טוב במיקסים. מישהו פה ניסה? אני גם עובד עם פרהאמפים של NEVE ותמיד הרגשתי שהם יושבים מדהים במיקס. העניין היחידי הוא שאם נסתכל על זה במונחים של מרחב סטריאופוני אז הניב הם מאוד פתוחים לצדדים. סטריאו אימאג' מאוד גדול, לא תמיד עובד טוב על הכל. וכמובן מה שכבר צויין פה לפני, צבע מאוד חם (לו מיד אש) וקצת יותר מרוחק.

אני בכלל עושה גם ריאמפינג ואפשר לשמוע בבירור את ההבדל בין סורס שיוצא דרכו נגד -SSL Buss compressor שיוצא עם הרבה יותר Presence.

אחלה מכשיר אם זה ה-1272 או ה1073 או בכלל כל אחד מהחברה הללו הוא "צבע" מעניין נוסף לאולפן. לא על הכל כמובן, אבל על כמה אלמנטים מסויימים בתוך מיקס זה יכול לעשות את ההבדל.

הערה חשובה לסוף, אני בטוח שישנם סורסים מסויימים שעליהם ה-UFX "יהרוג" את הניב כמו שאני בטוח שישנו איזשהוא סורס שהוקלט על Bluebird יעבוד יותר טוב מאשר הקלטה על איזה נוימן יוקרתי ונוצץ. בסופו של דבר רק הקטע עליו אתה עובד יחליט מה מתאים ולא....ככה שאם יש מישהו שעמוק בליבו חושב באמת לעשות השוואה בין פרה אמפים ולבחור מה "הכי" טוב או מה לא שווה את הכסף שיחשוב שנית. זה בלתי אפשרי. לא שמעתי בחיים שלי פרה אמפ מאיזשהוא סוג שנשמע לי מתאים (לא טוב, מתאים) על הכל, ומצד שני לפעמים שמעתי פרה אמפים של פיירפייס 400 שפשוט עבדו על משהו ככה שפרה אמפ זה או אחר כמו כל ראק (בין אם יוקרתי, נוצץ וסופר היי-הנד לעומת אחד שעולה 200 שקל) הוא רק "צבע" נוסף באולפן ותו לא. #smile?

מעבר לזה, .ח"ח על ההשוואה. כיף לראות שישנם אנשים שפותחים טרדים כאלו ב"אקט". זה בהחלט מחנך להרבה אנשים. כל הכבוד!
rami
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 707
הודעה פורסם: ראשון 20 נוב',11 15:22   
כל הכבוד על ההשקעה #thumbsup

מחכים בכליון עיניים להשוואה עיוורת!
_________________
Mac Pro, 16Gb ram,MacOS
Logic X 10.3, Cubase 5.5.3 ,RME Fireface800.
avi arbel
Act Compatible
הצטרף: 10 יול' 02
הודעות: 463
אמיגוס,אמנם שירשור טיפה ישן אבל...
הודעה פורסם: שני 16 ינו',12 02:41   
אני חייב לומר ששמעתי את הדוגמאות בין הניב ל UFX

אני רוצה לסכם כיצד זה נשמע לאזני, בניב יש מעט טרבל זה הכל..
הורידו את הערוצים הרימו אותם לפרוייקט, פתחו מעט טרבל על ה UFX וזה הכל.

שאר העניין בסאונד ששומעים "לפחות בהתחלה" את עשירות המיתרים לא מגיעה בגלל הניב אלא בגלל שהדינמיקה בפריטה הייתה שונה.

נסו לשמוע את ה UFX למשל מהאמצב ותגלו שם את עושר המתרים שהיה חסר לכם.
אז זה נכון שהוא מעט רך, אבל מכאן ועד לומר שהוא צובבבבבבבבע
הייתי אומר שזה קצת מוגזם.
מחכים לשמוע את השירה על שניהם
yoavasif
Act Compatible
הצטרף: 18 אוג' 04
הודעות: 863
מיקום: Tel Aviv
הודעה פורסם: שני 16 ינו',12 09:04   
אגב, 1272 יכול להישמע שונה מאוד ממכשיר אחד למשנהו, הרבה גם נגזר מהאריזה..... הגורו בארץ של ה - 1272 זה אלדד מאולפני צוללת, יש לו המון ידע בנושא והוא בנה כאלה המון. לכן אולי שווה לאמר שההשוואה היא בעצם בין הפריאמפ של ה - UFX ל 1272 הזה ספציפית שנלקח לצורך הבדיקה ולא מול כל ה- 1272 האחרים.

ומה לגבי ההשוואה ?
מעדיף את ה 1272 אבל ההבדל אינו תהומי מכמה סיבות:

1. הכל עובר לאחר מכן קומפרסיה ו - EQ ואפשר לעשות פלאים באמצעים של היום.

2. דווקא במקרה של אקוסטיות יש משמעות רבה להכפלות... ואז לפעמים עדיף דווקא להשתמש בפראמפ שונה (נאמר ה - UFX) וגם ב 1272, כך שהשילוב של שניהם ייתן תוצאה עשירה יותר מאשר שימוש באותו פראמפ לשני הטייקים של הגיטרה.
_________________
יויה-מיוזיק | הלחנה לויז'ואל ובמה | הפקה מוזיקלית לאמנים | מיקסים | www.yoyamusic.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 4 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון