תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:04
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הצפת מוניטורים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (210) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שני 29 ינו',07 18:09   
ציטוט:
מה יקרה אם אבריג את הקוצים לפלטת עץ, והקצה שלהם יהיה למעלה?


הם יעשו לך חור במוניטור #sad
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שני 29 ינו',07 18:13   
יש לי תושבות קטנות לספייקים, אותם אני אדביק לתחתית המוניטור...
אני לא מודאג מהפאן הישומי.

אני שואל האם זה משנה משהו מבחינה אקוסטית (פוגם ביעילותם של הקוצים)?
_________________
ליאור "מונטיגו"
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שישי 02 פבר',07 19:03   
אף אחד לא ענה #sleep

בנתיים עלה לי רעיון אחר:

למעלה מוניטור.

מתחתיו פלטה:
מעל הפלטה 4 רצועות EPDM כדי שהרמקול לא יזוז.
מתחת לפלטה 4 ספייקים שמושיבים אותו על שולחן העבודה.
במרכז הפלטה יהיה חור קטן וכך אני יכול למלא ולרוקן בפנים חול\חומר אחר עם מזלף.

מה דעתכם?
_________________
ליאור "מונטיגו"
8finger
Act Compatible
הצטרף: 04 יונ' 06
הודעות: 1004
מיקום: HaOgen
הודעה פורסם: שישי 02 פבר',07 19:24   
הספייקים נועדו לצור חיכוך מינימלי עם המשטח. נראה לי שעדיף שיהיו על השפיץ.. אחרי הכל זאת המטרה של הספייק לא?
_________________
www.ogenstudio.co.il

facebook
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שישי 02 פבר',07 19:59   
montigo :
מה דעתכם?


רעיון רע מאוד.

עליך לזכור שלכל "רכיב" בקונסטרוקציה הזו תפקיד מוגדר:

הספייקים - הקטנת שטח המגע בין הרמקול למשטח\שולחן.

משטח - מטרתו לעגן (באמצעות הוספת מסה) את הבוקסה של הרמקול, כך שלא יזוז באופן חופשי קדימה-אחורה (בעיקר עקב אנרגיה שמנסה להוציא האלמנט הגדול ברמקול).

גומי\EPDM\נאופרן\סילומר\וכו' - ביצוע De-Coupling של הרמקול עם השולחן.


אני בד"כ לא מתעסק עם ספייקים .

רמקול מעוגן לפלטה כבדה ביותר, יושבת על אלסטומר בעל קשיחות מספיקה לשכך את הויברציות.

סה טו.

ספייקים הם בד"כ פתרון לכאלה שלא רוצים להסתבך עם יותר מדי קונסטרוקציות \ חישובים וכו'.
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שבת 03 פבר',07 02:48   
ציטוט:
רמקול מעוגן לפלטה כבדה ביותר


מה הכוונה "מעוגן"?

ועדיין לא הבנתי מה רע ברעיון? הפלטה הכבדה מוסיפה למשקל הרמקול, ושניהם בייחד יושבים על ספייקים.

אני מעוניין בספייקים כי אני רוצה לבודד את הרמקול מהשולחן הגדול שלי, ואין לי מקום לסטנדים מהרצפה לצערי.
_________________
ליאור "מונטיגו"
motaboy
Act Compatible
הצטרף: 22 יונ' 05
הודעות: 902
מיקום: In the mouth of madness
הודעה פורסם: שבת 03 פבר',07 02:55   
מה עם התיאוריה שגורסת שהספייקים בעצם מרכזים את כל המשקל ל4 נקודות קטנות, וכך לא פותרים שום דבר?
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שבת 03 פבר',07 12:40   
Montigo :
ועדיין לא הבנתי מה רע ברעיון? הפלטה הכבדה מוסיפה למשקל הרמקול, ושניהם בייחד יושבים על ספייקים.


אז זהו, שלא.
כתבת:

ציטוט:
מעל הפלטה 4 רצועות EPDM כדי שהרמקול לא יזוז.


רצועות ה-EPDM רק יתנו לרמקול לזוז ביותר חופשיות, וזה בדיוק מה שאנחנו לא רוצים שיקרה.

בוא נחשוב על כמה סיטואציות:

מצב #1 - רמקול מונח על השולחן בלי כלום.

הרמקול "מעוגן" לשולחן (בזכות משקלו וחוסר האלסטיות של השולחן) ואינו יכול לזוז בצורה חופשית. נניח גם שאובייקטיבית זה מצב רצוי. (סובייקטיבית יכול להיות גם אחרת, כפי שציין זוווט מקודם. אגב מה איתו? מזמן הוא לא כתב.)
הבעיה: הרמקול מעביר ויברציות לשולחן בגלל coupling שלהם = לא טוב.

אז באו חכמים ואמרו - בואו נניח בין הרמקול לבין השולחן חומר אלסטי שישכך את הויברציות, בדיוק כמו שאנו עושים כאשר מציפים רצפות.


ואז הגענו למצב #2 - רמקול מונח על חומר אלסטי שנמצא על השולחן.

במצב הזה נפתרנו מהויברציות (נניח לצורך הדוגמא. אף פעם לא נפתרים מהן לגמרי) = סידרנו את הבעיה של מצב #1.

אבל... יצרנו בעיה חדשה.
לא לקחנו בחשבון את העובדה שהרמקול עצמו הוא מקור צליל ותפקידו לצורך העניין לדחוף אוויר.

אם הרמקול אינו כבד מספיק, אז בזכות האלסטיות של החומר שבינו לבין השולחן, כאשר ינסה לדחוף אוויר קדימה, ייתכן ובמקום שהאוויר יידחף קדימה - הרמקול יידחף אחורה, ולהיפך.
הדבר הזה יקרה בעיקר בוופר של הרמקול, דבר שיוצר הבדלי פאזה בין הוופר לטוויטר (מקור התפשטות הגל שונה).

במידה והרמקול מסיבי מספיק או שהספק הוופר חלש מידי הבעיה תהיה פחותה.


מצב #3 - נהנים משני העולמות.

אז אמרנו שצריך למנוע מהרמקול לנוע בחופשיות, ועדיין לשמור על בידוד בין הרמקול לשולחן.

אם נוסיף מסה לתיבת הרמקול (לצורך העניין ע"י הנחתו ו\או קיבועו ע"ג משטח כבד), לרמקול יהיה יותר קשה להידחף קדימה-אחורה, אך עדיין יהיה מופרד מהשולחן.

זה הרעיון הבסיסי.
כמה כבדה צריכה להיות הפלטה? כמה קשיח צריך להיות האלסטומר? איזה שטח-פנים וכו'?

אלה שאלות התלויות בעיקר במאפיינים של הרמקול שלך (משקל והספק הוופר).

אם אתה משתמש באלסטומר בתור חומר משכך ויברציות, יש "חוק אצבע" מקובל בעניין:

הנח את הרמקול ע"ג פלטה = ככל שהפלטה יותר כבדה ככה יותר טוב.

חתוך קוביות או סטריפים מהאלסטומר שלך בעובי של לפחות 25-30 מ"מ.

הנח את המשטח + רמקול על הקוביות.

במצב בו הרמקולים מכובים, האלסטומר אמור לשקוע בכ-15% מהעובי שלו (במקרה שלנו בכ-4 מ"מ).

אם הוא שוקע יותר = הקטן את מסת המשטח\רמקול או הגדל את קשיחות האלסטומר (השתמש באחד אחר).

אם הוא לא שוקע מספיק = הגדל את מסת המשטח\רמקול או הקטן את קשיחות האלסטומר.

ככל שהאלסטומר יהיה עבה יותר, ועדיין ישמר חוק ה-15% , ככה הבידוד מהשולחן יהיה טוב יותר.


עד כאן 60 שניות על שיכוך ויברציות.

כל זה טוב ויפה מדעית אבל אתה לא יודע אם תאהב את מה שזה יעשה לרמקולים מבחינת סאונד.
ולכן, אם החומרים כבר ברשותך ממילא, נסה עם ספייקים, בלי ספייקים, עם משטח, בלי משטח, עם גומי בנקודות מסויימות, וכו'...
תקשיב ותן לאוזן להחליט.

כל עוד זה נשמע לך טוב, עשית את העבודה.
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שבת 03 פבר',07 16:37   
ואו,
תודה רבה על ההסבר!

עכשיו אני מבין שהתכוונת לאלסטומר בעובי רציני (כמה ס"מ), אני בכלל הייתי תחת הרושם שמדובר על חתיכת גומי בעובי של 3-4 מ"מ #doh

כמו שאמרת, אני אנסה כמה קומבינציות שונות ואראה מה נותן לי את התוצאה הכי טובה.
_________________
ליאור "מונטיגו"
giraffe
תומך
הצטרף: 14 ספט' 05
הודעות: 824
מיקום: חדרה !?!?
ילדים מבשלים - פנקייקים למעוטי יכולת.
הודעה פורסם: שבת 03 פבר',07 17:11   
אז למעשה...
בתאוריה של העניין, אם אני אקח פלטת עץ מסיבית (נניח בלוק עץ מייפל מת'רד אחר שהיה כאן פעם) אניח עליו את רצועות הEPDM/פלציב/קפיצים של מיטת עמינח ישנה.
על כל זה את הרמקול שלי (6.5 אינצ' עם תזוזה מרשימה יחסית) ואהדק את הכל עם ראצ'ט אשר יעגן את כל הכבודה ביחד... בעדינות כמובן בהידוק.

אזי אני אמור להינות משיכוך ויברציות די טוב, הרמקול יהיה עם מסה מוגברת...
האם עכשיו השולחן שלי יואיל בטובו ללהפסיק לשיר לי את "סונטת 144HZ לרמקול ושולחן"?

#smile
_________________
"אנשים רצו דמוקרטיה ? נו, הם קיבלו...."
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   הבא
עמוד 5 מתוך 7

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון