תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 00:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך להשאיר Headroom של 3- דיבי במיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 22:25   
אתה צודק, אך לא זו השאלה.

השאלה היא מה יהיה ההבדל ברמת השמע, אם המיקס יהיה בהדרום אחר מאשר 3 דיבי.
אם אגיש מיקס (24 ביט) במינוס שישה/עשרים/שני דציבלים, במה תשתנה התוצאה הסופית?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 23:53   
בדיקה קל לעשות.
במידה ומדובר בשרשרת שחלקה אנלוגית, ירידה נמוכה מדי עלולה "להעלות" את מפלס הרעש.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 00:56   
ב-24 ביט...? יש לנו 144 דציבלים של מרחב דינמי.
יתרה מזאת, טכנאי המאסטרינג יכול לשנות את הגיין הדיגיטלי לפי רצונו לפני היציאה לציוד האנאלוגי.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 10:14   
אני מניח שאתה רוצה תשובה פחות מתמטית ויותר תכלס.
אז לי יצא בעבר גם לעשות מיקסים שהגיעו גבוה מידי ודרשו הנמכה וייצוא מחדש
וקיבלתי גם מיקסים למאסטרינג שהגיעו גבוה מידי ונשלכו חזרה להנמכה.
אז מה שקורה (מנסיוני) זה שהמיקס לאחר ההנמכה של המאסטר פיידר נשמע טיפל'ה פחות חם.
הכוונה לפחות נוצץ, פחות מוגדר, ופחות ברור, כמו ענן דק מאוד וכמעט בלתי מורגש של ערפל שעוטף את המיקס
תחשוב על זה ככה #smile
בכל מקרה זה מאוד קטן (תלוי בכמות ההנמכה) ותמיד אפשר ליצור אשליית פיצוי על ההפסד על ידי עוד קצת גיין כללי.
כמובן שמיקס בלבל נכון היה נשמע יותר טוב לכל מי שיודע לאמוד איכות צליל בהשוואת A/B.
_________________
פייסבוק
Evish
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 13:01   
ציטוט:
ב-24 ביט...? יש לנו 144 דציבלים של מרחב דינמי.


עודד -
ציטוט:
במידה ומדובר בשרשרת שחלקה אנלוגית

_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
DigiSUN
Expert
הצטרף: 07 אוג' 06
הודעות: 150
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 14:49   
עודד, אם אינך מדבר על פלטשר מונסון (שהרי אלה תלויים בווליום האבסולוטי שבו האדם מאזין למוסיקה),
אז בדיגיטל אין כל השלכות טונאליות צפויות...
שינוי אחיד של העוצמה בכל רכיבי התדר - אינו אמור לשנות את הספקטרום.

אם כבר - אז אולי בשל מגבלות נומריות (Rounding & Truncation) של פעולת החילוק המביאה להנחתה - יווצרו הבדלים?
אפשר לבדוק זאת בקלות יחסית ע"י ניתוח ספקטראלי של השגיאה בין האות לפני ההנחתה לאות שלאחריה.
אבדוק את זה ב- Matlab. אבל נראה לי שב- Floating Point אקבל שגיאה אחידה לגמרי (לא תלוית-תדר).
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 16:59   
ציטוט:
במידה ומדובר בשרשרת שחלקה אנלוגית


אנחנו מדברים על עצמת המיקס שנמסרת לטכנאי המאסטרינג, אין כאן שום היבט אנאלוגי.

ציטוט:
בדיגיטל אין כל השלכות טונאליות צפויות...


בדיוק מה שקיוויתי לשמוע. תודה. #thumbsup
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 21:29   
מישהו ראה אולי את טוני ואת דאג מ-"מנהרת הזמן" ?

אם כן, תגידו להם שייתקשרו אלי... #smile
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
קובי
Act Compatible
הצטרף: 26 פבר' 04
הודעות: 432
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 21:52   
ראו אותם בצרכניה באגף של הלחם...
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5
עמוד 5 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון