תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 02:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
האם אלגוריתם יכול להחליף ברזל? עד כמה??
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
  dave1  
הצטרף: 30 יונ' 03
הודעות: 11
מיקום: גבעתיים
האם אלגוריתם יכול להחליף ברזל? עד כמה??
הודעה פורסם: שני 19 ינו',04 20:40   
בראשית ימיו של האודיו הדיגיטלי ההמוני,כשעדיין הכיוון היה בחיתוליו, לא העזתי לחשוב אפילו על המחשבה להמיר את מודולי האי קיו , הקומפרסורים ושאר ציוד העזר באיזשהוא פלאג אין. מאותה סיבה, החליטו המבוגרים שביננו גם להשאיר על כנן את מכונות ה"2 אינטש,מכיוון שהסאונד ה"מגורען" שלהם היה הרבה יותר בעל נוכחות-לפחות במוסיקה קונבנציונלית לא אלקטרונית נטו- ולא "פלסטיק" ( עיין ערך איידאט הישן ושאר אחיו לחגיגה).

גם כאשר ,התקדם הענף, ובפרט היום כאשר המחשב המארח לו לחברה את מערכת האודיו-חזק מספיק ברמה המאפשרת תזרים אודיו שוטף ללא ( כמעט??-הערה למשתמשי חלונות) תקלות, עדיין קשה להשוות אחד לאחד את המכשירים העצמאיים בשעת פעולה, לפלאג אין,מתוחכם ככל שיהיה.
עד כאן, אפשר לומר, זו תפיסה מקובלת. אולי הוויכוח בין משתמשי מערכות מבוססות תוכנה לבין הוותיקים יכול להגיע גם לפרק תתתקקקקקטיעחל, אבל, ברצינות, הייתי מאד מעוניין לשמוע את דעתם של משתמשי ומבקרי הפורום, באשר לשאלה הלא מרפה: אלו דברים אפשר "למסור" היום למחשב, ואלו-עם כל ההתקדמות- עדיין מחייבים ציוד ברזל.

דעתי האישית בכל אופן, היא ,לאחר התרשמותי מפלאגינים אחרונים שבדקתי והשוויתי, היא שאמנם אם משווים אותם אחד מול אחד למכשיר ברזל, הברזל אוכל את האלגוריתם ( למרות שגם בו, המחולל הוא אלגוריתם...), אך כאשר מגיע שלב שילוב הערוצים,שלב המיקס, לא בדיוק שמים לב להבדל במכלול השלם. לכשעצמי, אני מאמין בתפיסה,שכיום, הדרך להקלטה עד הממיר חייבת לעבור בברזל משובח , אך משם והלאה, יש בטכנולוגיה הטמונה בתוכנה,מספיק כח כדי להביא לתוצאות משביעות רצון בכל קנה מידה הפקתי. האם לזרוק את הציוד??? לא חכם כל כך. אבל, אם לא עכשיו, זה יבוא לכל היותר בתוך שנתיים להערכתי, כאשר, מרגע שהסיגנל נכנס לממירים ולמחשב, הוא ייצא משם רק על המדיה המוגמרת( ולעזאזל-יצרני ה dvd , סיימו את המלחמות ביניכם, ותחליטו כבר על פורמט מוסכם ל אודיו, ותביאו גאולה לעולם, ולסלון שלי שמת לשמוע אלטון גון בסראונד).
_________________
dave770
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שלישי 20 ינו',04 01:04   
השאלה שצריך לשאול היא:
האם אלגוריתם שמבוסס על מעגל דיגיטלי יכול לדמות בצורה מספקת מכשיר שמבוסס על מעגל אנלוגי?

בתוך השאלה הזו צריך להיות יותר מדויק בקשר למונח "לדמות בצורה מספקת".
לדעתי התשובה לשאלה תלויה בהגדרה של המונח הנ"ל.

עם הזמן אנחנו נוכל "להחמיר" את ההגדרה "בצורה מספקת", אבל זה תלוי בכמה גורמים:
1. טכנולוגיה, עם הזמן אנחנו לומדים לבצע יותר חישובים בפחות זמן (או לחלופין ע"י שימוש בפחות חומרה).
2. כמו תמיד... כסף !!! בשביל שהאנשים הטובים ביותר בתחום (מוסיקאים, פיסיקאים, מתמטיקאים) יעבדו על תוכנות לשימוש באודיו, צריך לשלם להם הרבה כסף. לצערי, כמו שזה נראה היום, תעשיית המוסיקה העולמית לא פורחת מבחינה כלכלית, כך שלדעתי ההתקדמות לא תהיה מהירה כמו שהיא יכולה להיות. חוץ מזה, אם כבר שואו-ביזנס, אנשי מחשבים מוצאים את תחום הוידאו יותר "אקזוטי".

בסך הכל מדובר בתהליך שבסופו הציוד הדיגיטלי יחליף את הציוד האנלוגי לחלוטין, ואף אחד (מלבד כמה רומנטיקנים :razz: ) לא יתגעגע לצליל האנלוגי ה"חם", שגם אותו יהיה אפשר לדמות בצורה מספקת.


לסיכום... סליחה שהשארתי אותך עם כל כך הרבה סימני שאלה. בקיצור ... לדעתי, היום עוד יש מקום (של כבוד) לציוד האנלוגי באולפן, אבל זה רק עניין של זמן עד שהוא יעלם.
SL
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
הודעה פורסם: שלישי 20 ינו',04 01:25   
אני מחזק את ההדגשה של 1eyedbitch ואומר "הדמיית מעגל אנלוגי" , שכן הדמיית מעגל דיגיטלי מתחילתו ועד סופו היא בסה"כ דבר שניתן לעשות בקלות , הכל שאלה של כוח עיבוד (וכ , גם לי יש ברזלי וירטואל אנלוג באולפן ואני חושב שהם נשמעים נפלא , אבל אם אותה חברה הייתה מייצרת פלאג בשימוש אותם אלגוריתמים , זה היה נשמע אותו הדבר (ע"ע virus בגרסת TDM).

אחרי שהבהרנו את זה , יש נושא חשוב מאוד על הפרק.
אני אשווה את זה לעולם שממנו באתי למוסיקה : עולם הדי ג'יי.
כולנו יודעים שכל התרבות הזו צמחה על מכשיר אחד , הפטיפון , ברבות השנים צצו מכשירים שיהוו תחליף לפטיפון ואולי גם יבצעו פעולות רבות וחכמות ממנו , הטעות העיקרית שהשאירה את התקליט בחיים (טעות נפלאה , כן?) היא שהם ניסו לדמות משהו שהם פשוט לא , הם לא מכשירים אנלוגיים. נקודה.
התחלף דור ועוד אחד והנה , התקליט אמנם עדיין בתמונה , אבל בפינה סמוק ומבויש לעומת ים השיכלולים הקיימים היום , גם אנשי המקצוע שגודלים היום לא מבינים את חשיבות ה"חום" של התקליט , הם רוצים כמה שיותר מוסיקה בכמה שפחות מקום על הדיסק ולעזאזל האיכות.

לפי דעתי לא ירחק היום והתמונה בעולם הסאונד והאולפנים תהיה דומה , אנשי ה2 אינץ' יימוגו להם ויחליפו אותם טכנאי העתיד , כאלה שלא ידעו סרט מהו. המדיה המגנטית היחידה שהם יכירו תהיה של הכונן הקשיח שלהם (במקרה הטוב , כי אולי הזיכרון יהיה מספיק זול אז).

אנשים ייתעסקו פחות ופחות בלדמות מכשירים ישנים וייתעסקו יותר בהגעה למחוזות חדשים שאנחנו עוד לא ביקרנו בהם (כי היינו עסוקים ב"לחמם").
אני רואה כ"כ הרבה אנשים מתוקף תפקידי שלא ראו בחיים שלהם סינטי אמיתי ומייצרים כמויות של חומרים טובים , כשאני מנסה להראות להם מה זה ואיך עובדים עם זה , אני מקבל מבטים שאומרים הכל: "למה שאני אתעסק אם כל המידי והממירים , והאודיו והsysex והבלאגן כשאני יכול לפתוח חתיכת VST ליצור סאונד שלא מהעולם הזה בתוך המחשב שלי.

אני מודה שאני שייך לאסכולה הישנה , אבוד לי , אני כבר שם , אבל אני לפחות עם עיניים פקוחות כלפי העתיד.
_________________
the vinyl is dead, long live the vinyl
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 20 ינו',04 08:13   
1eyedbitch :


בסך הכל מדובר בתהליך שבסופו הציוד הדיגיטלי יחליף את הציוד האנלוגי לחלוטין, ואף אחד (מלבד כמה רומנטיקנים :razz: ) לא יתגעגע לצליל האנלוגי ה"חם", שגם אותו יהיה אפשר לדמות בצורה מספקת.


עצוב אבל נכון #smile :sad: #cry
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 20 ינו',04 10:04   
דברים נכונים נאמרו כאן, וגם בשאלה הראשונה טמון איזה רמז למצב עכשווי.
תמיד זה כך, מתברר, אצל כל אחד בכל תקופה; התוצאה הסופית מול התהליכים שבדרך, הפשרה מול ההסתגלות, ועוד כאלה - תלוי היכן המקורות שלך, ובאיזה שלב של התפתחות טכנולוגית נכנסת למירוץ, לאיזשהו מירוץ שיהיה.
התוצאה, היא זו שצריכה לספק.
גם כשהקלטנו על "1/4 במהירות 7.5, ועברנו ל-15 IPS, ואחר כך ל-30, חוט הפלדה שימש נתון להשוואה, וגליל השעווה כמקור השראה, והמטבע האופטי על סרט הקולנוע היה נחשב לשיא טכנולוגי; תלוי באיזו נקודה נכנס המשתמש כדי להחליט מתי זה "פסה" או לא אכיל, ומתי זה געגוע לאיפיונים שלהם התרגלה האוזן.
לדוגמא: כמה יודעים שאפשר להדליק טלויזיה ללא השלט? #smile השאלה אם הם צריכים לדעת את זה. אולי זה בכלל מיותר.
ציוד אנלוגי אינו טלית שכולה פלט, ויש לו נילווים בתחום העיוות, השינוי והמהפך, וכפי שצוין מעלי, אם מדמים אנלוג, אז אולי אין כמוהו, אך אם רוצים עיבוד, אפשר שזה הדיגיטלי, הקר, המגורען-ביטית והחסר פינות עגולות, יתן תוצאה שעוברת את גבול הדימיון שאנלוג יכול לשאוף אליו.
ונכון, הכל מתעגל לקראת הסיום, ובמיקס אפשר שהגיהוץ מיישר קמטים פה ושם, והתוצאה, היא זו שצריכה לספק, לא ממש הדרכים, אלא אם זו שהתקבלה לא עומדת בציפייה, ואז יש לבחון מדוע.
קיבולת היא מילת מפתח נוספת כאן, שכן יש הטועים לחשוב שאנלוג יכל ליותר, ודיגיטל מרים ידיים כאשר מדובר בשינוע מסיבי, לאו דווקא ערוץ בודד. כאן - משני הצדדים, יש חללים, רק שהפציעה באנלוג עברה בחיבה, וזו הדיגיטלית צרחה מכאב = חום וקור, clipping וכו'.
ככל שדיגיטל יודע להתרחב ולעמוד בגבורה בעומקי ביט חדשים, ההבדל נעשה כמעט זניח אם בכלל עוד קיים. בנוסף, לא כל פלג המתיימר להחליף את מושא הערצתו הברזלי אכן עושה זאת נאמנה, שכן גרפיקה תואמת עוד לא אומרת כלום, למרות שיש המוטעים גם בכך.
כל ברזל ופלג לגופו, ומן הסתם הטכנולוגיה תחליט, והאוזן תקבע מתי.
shlomiabo
Act Compatible
הצטרף: 31 מאי 01
הודעות: 610
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שלישי 20 ינו',04 18:29   
לי, כמו SL ורבים מחברי הפורום, קצת קשה לקבל את העובדה שהנה הולכים
ויורדים לנו הברזלים לטמיון. אלו שכל כך אהבנו וטפחנו מוחלפים כעת ע"י
חברים שבאים על CD רום, מותקנים בשניה ומעדכנים את עצמם דרך האינטרנט.
סירבתי להאמין שאלו (לפחות חלקם), מצליחים להגיע לרמה של אחיהם הברזליים.

עד שיום אחד התקנית אצלי את ה-V STATION של NOVATION
שגם יש לי את אחיו הברזלי NOVATION NOVA.
מהשניה הזאת פשוט חדלתי להשתמש ב-NOVA היקר שלי.
ה V STATION פשוט מדמה אותו ברורה מדהימה, כולל איכות ועומק הסאונד.

עכשיו נותר לי רק לשאול: מתי וירוס VST ולא רק לפרוטולס?

נ.ב:
האם מדובר בשיקול כלכלי של חברות (NORDLEAD, WALDORF וכו')
לא לשחרר כרגע גירסאות תוכנה לסינטים הפופולריים שלהם
(העתקות, הורדות, פריצות...), או שמא עדיין לא הצליחו להגיע לגירסאות
שמדמות את המכשירים בצורה מעולה כמו שעשו NOVATION?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 20 ינו',04 18:44   
אה.. זה בדיוק מה ששאלתי אותם. פעמיים.
בהתחלה זה היה "כוח העיבוד שרק מערכת TDM מאפשרת", וכשיצאה הגירסה לpowercore לפני שבועיים, התשובה היתה "כעת כוחו של המעבד הביתי ילקח להערכה מחדש" (תרגום גס של התשובה).
אני מאמין שכוח העיבוד הדרוש פשוט יעצור את המחשב (ראו מקרה מוג ומינימוג ועוד 200 גרם הגרנד), וזאת אם החיקוי ייעשה נאמנה, כמוהו הפריצה הראשונה של H2O לגירסת ה-VST (שבשום פנים לא מוכנים להגיד אם תהיה), שתסגור עוד חברה.
אני מת על האבטאר שלך sL. קורע אותי המבט.
  dave1  
הצטרף: 30 יונ' 03
הודעות: 11
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שלישי 20 ינו',04 20:53   
העולה בסה"כ,מכל התשובות הטובות שקיבלתי ממכם חברים, היא בעצם קיבוע של המצב, והגדרתו על הממוצע שאומר-יש מערכת ויש מערכת. יש פלג ויש פלאג. אני דווקא הגעתי לסאונד מתחום הקולנוע,כאשר התמחותי הייתה באפקטים ויזואליים. והנה,מהפכת הסאונד הדיגיטלי הקדימה את המהפכה הדיגיטלית בוידאו דיגיטלי. אני זוכר, שכאשר קניתי את מערכת הטריפל דאט זצ"ל שלי כדי לנסות לעשות עבודות בבית,עדיין לא היה ציוד עריכת וידאו דיגיטלי ראוי לשמו בהישג יד של איש מקצוע,לא כל שכן מערכות אפקטים. ברור מאד,שתזרים וידאו דורש ומחייב מערכת מיחשוב חזקה עשרת מונים מאשר מערכת לאודיו נטו ( אני זוכר שהייתי נותן ל 486 שהיה לי, לרנדר 24 שעות ברציפות כדי לקבל בסוף תנועה של פריים בודד באנימציה תלת מימדית!), אולם בדיוק כאן הנקודה שאני רוצה להגיע אליה: כיום מערכת עריכת וידאו דיגיטלית היא בהישג ידו של כל איש מקצוע, כאשר הרמה שאפשר להגיע אליה, אינה נופלת מהמערכות היקרות הוותיקות, למעט זמן רינדור שגם הוא מתקצר והולך.כל העוסקים בתחום תמימי דעים, שהיום מי שרוצה לספר סיפור ולהעלותו על המסך לא חייב להיות תלוי בגחמות בעלי האולפנים הענקיים באל איי. ואם כך-איך זה שהסאונד הדיגיטלי, שצורך פחות כח עיבוד בהרבה, עדיין לא הגיע לרמה כזו שאפשר לומר בוודאות,שאפשר להתחיל ולגמור פרוייקט על המחשב??? זה באמת מביא אותנו למסקנה שהוזכרה בדבריכם, שלחברות יש אינטרס בהאטה. וזה לא חדש. כך היה לפני פרוץ המהפכה במיקסרים הדיגיטליים כאשר הטכנולוגיה הייתה בשלה, רק שליצרנים היה נח למכור לנו מה שיש, עד שבאה ימהה עם הפרומיקס, והענף התחיל להתעורר. כך היה עם מערכות הקלטת הכונן, ועוד אין ספור דוגמאות. אני לא מדבר כאן על הצד האומנותי יותר שבדבר, אלא רק מבחינה טכנולוגית. כי מבחינת האומנות שבדבר, עדיין יימצא מי שיטען אחרת. סוף דבר, שורה תחתונה:עוד משהוא שמקשה על החיים הקשים בלאו הכי של המוסיקאים... אגב, אני חייב לציין כאחד שנמצא הרבה בצרפת: בעוד שבתחום הווידאו, כל אנשי המקצוע כבר מזמן עברו למערכות הדיגיטליות, וקשה למצוא חברת השכרה שעדיין מחזיקה פורמט אנלוגי, או חדר עריכה ישן, הרי שבתחום הסאונד-וזה מעורר פליאה אך גם הבנה- הבוסים שומרים בקנאות על המערכות האנלוגיות, ואלו גם האולפנים הטובים יותר, ואנשי המקצוע הנחשבים. אין לכם מושג, עד כמה אנו כאן בארץ בתחום כל הקשור למוסיקה ומחשבים,מתקדמים . שם ישנם עדיין מוסיקאים העובדים עם האטרי, ומתחזקים אותו כמו גרוזיני את האוטו שלו.!!!
_________________
dave770
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 20 ינו',04 21:25   
אני מאמין שאם נוביישן לא היתה כל כך מצליחה בתחום החומרה והיתה חברת תוכנה מתחילה כמו רבות בשוק הפריצות היו גורמות לה לפשוט רגל אחרי חודש-חודשיים מקס
danny_bar
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 20 ינו',04 21:58   
ציטוט:
אני לא מדבר כאן על הצד האומנותי יותר שבדבר, אלא רק מבחינה טכנולוגית. כי מבחינת האומנות שבדבר, עדיין יימצא מי שיטען אחרת. סוף דבר, שורה תחתונה:עוד משהוא שמקשה על החיים הקשים בלאו הכי של המוסיקאים...


אולי דווקא בגלל בגלל הצד האומנותי שב"דבר" (להזכירכם - סוג של אומנות) הצרפתים ממשיכים להיות הבן הסורר (סתם השערה).
אין להזניח את הצד האומנותי של האומנות...
בסופו של דבר, אם תהליך היצירה שלך היה מושפע בצורה כזאת או אחרת מהמכשירים הפיזיים שהקיפו אותך, רוב הסיכויים שלא תקבל את אותה ההשראה מעכבר של מיקרוסופט ופלאג. לטובה ולרעה.
הרי בסופו של דבר תהליך היצירה הוא תהליך לאו דווקא רציונלי, אשר אותו מלוות בהחלטות רציונליות.
אם בזמן תהליך היצירה הראש שלך נמצא ב"אוי, הפלאג הזה סוחט יותר מדי כוח מחשוב" וכד' ואתה נדרש להחלטות רציונליות כל כמה דקות, תהליך היצירה נפגע.
וזה גם כן שיקול במעבר לדיגיטלי.
_________________
East of Eden
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון