תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 03:52
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיקס ידני? או שמא לא
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  בר שניידר  
הצטרף: 10 פבר' 04
הודעות: 88
מיקום: אי שם בשרון
מיקס ידני? או שמא לא
הודעה פורסם: רביעי 24 מרץ,04 22:41   
יש לי שאלה שכנראה שהיא דיי שטותית אבל אני לא הצלחתי למצוא לה תשובה ואני ישמח שתאירו את עיניי.

באולפנים רבים רואים שיש קונסולות של עשרות ערוצים אבל בעצם עובדים על השיר במחשב , בתוכנת סיקוונסר.
אז יש לי שתי שאלות :
1. הקונסולות הענקיות הם סתם ל"יופי"? ובעצם את המיקס עושים במיקסר שיש בתוכנה?
2. אם המיקסרים הענקיים הם לא ליופי אז בעצם איך אפשר לעשות מיקס במיקסר כשהשיר נעשה במחשב?

מחכה לתשובה , בר.
#clap
_________________
בראשית ברא האדם את אלוהים
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
Re: מיקס ידני? או שמא לא
הודעה פורסם: רביעי 24 מרץ,04 22:56   
ציטוט:
הקונסולות הענקיות הם סתם ל"יופי"?

תלוי בסגנון ההפקה, ברצינותה ובאופן העבודה.
המיקסרים הענקיים שאתה רואה נועדו לכמה שימושים.
-הקלטה רב ערוצית- להקליט מספר רב של ערוצים, ולפעמים הרכב שלם, בו זמנית.
-מיקס אנלוגי . להחזיר את כל הערוצים שהוקלטו על המחשב לסביבה האנלוגית דרך ממירים D/A . עניין של נוחות ואיכות במידה והממירים איכותיים מספיק.
-ובקרה על כל חלקי האולפן
מיקס אנלוגי הוא האופציה המועדפת והאיכותית ברוב הפעמים . הסיבות הם רבות . אחת הסיבות העיקריות לטעמי היא שמירה על האיכות בלי שום קשר למצב הפיידר. בעולם הדיגיטאלי יש ירידה באיכות ככל שיורדים מהU GAIN (חפש כאן בפורום- ) אתה מוזמן לבדוק בעצמך,
שמדובר בקונסולות טובות , האקולייזר עושה את העבודה הרבה יותר טוב מכל WAVES . קומפרסורים חיצוניים נשמעים בד"כ טוב יותר והעבודה הרבה יותר נוחה .
אם אתה מתכוון למקסס אנלוגית ומעוניין שנציג בפניך את השלבים הרצויים לעבודה תקינה- רק תגיד.
_________________
Sartre knows it
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: רביעי 24 מרץ,04 23:11   
בקונסולות אולפן רבות יש אוטומציה מובנית, בחלק מהם מסלול האודיו הוא אנאלוגי אבל השליטה דיגטלית, ולפעמים נעשית ע"י מחשב חיצוני.
  בר שניידר  
הצטרף: 10 פבר' 04
הודעות: 88
מיקום: אי שם בשרון
Re: מיקס ידני? או שמא לא
הודעה פורסם: חמישי 25 מרץ,04 00:03   
ציטוט:
אם אתה מתכוון למקסס אנלוגית ומעוניין שנציג בפניך את השלבים הרצויים לעבודה תקינה- רק תגיד.

בינתיים אני יסתפק במיקסר של קיובייס #biggrin , תודה בכל אופן.
ולפי מה שהבנתי מהתשובה שלך האותות פשוט מועברים הלוך חזור "מחשב <->מיקסר" בצורה מסוימת?
ואמרת שכשהדברים נעשים דיגיטאלית אז האיכות יורדת. אבל בכל מקרה הכל עובר דרך המחשב ובנוסף עובר טירטורים בין אנאלוג לדיגיטל אז איך האיכות עולה במקרה כזה?
תעצרו אותי אם משהו ממה שאמרתי לא מדויק כי אני עדיין לא הצלחתי להבין את העניין בשלמותו. תודה.
_________________
בראשית ברא האדם את אלוהים
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 25 מרץ,04 00:06   
בחלק מהמיקרים המיקסר באמת בשלב המיקס נמצא "סתם בשביל היופי"
בחלק אחר מוציאים את כל הערוצים עליו וממקססים עליו = המחשב משמש סתם כ"טייפ" כמו מכשירים.
בנוסף אפשר לסנכרן אוטומציות או לדאוג לכך שאוטומציה מובנת בקונסולה תעבוד בתיאום כלשהו עם ציר הזמן.
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: חמישי 25 מרץ,04 01:44   
יש האומרים שהקונסולה נותנת אופי לסאונד. חום? אנאלוגיות? אני לא יודע, אבל אם אתה יכול להוציא ולהחזיר באיכות ממש ממש טובה (יש לך אקסטרה $$?) אז דווקא נראה נחמד לעשות את המיקס בחוץ עם קומפרסורים, איקיואים ואפקטים ברזליים.
דבר אחד שאותי משאיר עם סימן שאלה גדול הוא האם המיקס שאתה עושה מתחיל ונגמר באותו סשן או שיש איזה SAVE לעבודה ואתה יכול להמשיך אח"כ? אסור לשכוח שיש גם מכשירים אחרים פועלים חוץ מהקונסולה עם האוטומציה (ציינתי מקודם מהם).
אני כשאני עובד על משהו אני עובד, סוגר, חוזר, עובד, סוגר וחוזר, ככה במשך שבועות. בסוף הקובץ מגיע לאיזון ושלמות שאני מאמין יותר טובים ממה שאתה עושה בחיצוני ב(נגיד) 5 שעות של עבודה על קטע מסויים.

אישית אני מעדיף את המחשב מטעמי נוחות ומטעמי העדפה של מיטה זוגית בחדר על קונסולה בחצי מיליון דולר בנוסף למחשב...
#biggrin
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 25 מרץ,04 02:31   
כנראה לא זכית להכיר את הCTRL+S של הקונסולות האנלוגיות.
כשאין אוטומציה ואתה באמצע מיקס...
יש שקפים כאלה עם עיגולים ומציירים שעה (הזמן שלוקח) כל שעה של הפוטנציומטר הרצוי.
ניתן גם להוריד מהאינטרנט דפי כאלה להדפסה לכל מיני קונסולות ודגמים.

גם הLOAD לוקח יותר זמן #smile.
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: חמישי 25 מרץ,04 02:41   
דורון , נגעת באחד החסרונות. אי אפשר "לדפדף" בין המיקסים השונים.

זה מזכיר לי את הברבי או כל מקום אחר שיש כמה הופעות אחת אחרי השניה (פסטיבלים וכו..). כאשר הלהקה שאתה עושה לה סאונד היא שניה, אתה חייב לרשום את כל המיקס. שהלהקה הראשונה מסיימת את ההופעה יש לך בדיוק 5 דקות להחזיר את כל הכפתורים למקומם. אני אוהב לשים מדבקות על כפתורים חשובים ובנוסף, כמו שטל כתב, להשתמש בשרטוטים.
בשבילי, אין כמו מיקס אנאלוגי- נוחות וסאונד. והאמת- המחסור בזמן ממריץ אותך למצוא פתרונות לעומת סחיבת הפרוייקטים בעולם הדיגיטל (שלא תדע כמה מיקסים לא סגורים יש לי על המחשב..)
_________________
Sartre knows it
  בר שניידר  
הצטרף: 10 פבר' 04
הודעות: 88
מיקום: אי שם בשרון
הודעה פורסם: חמישי 25 מרץ,04 04:47   
בקיצור נראה לי שהמיקס על הקונסולות הגדולות הוא סתם מיותר והוא מוותר על הרבה נוחות רק בגלל קצת חום...?...לא נראה (נשמע) משו....

אבל בכל זאת איך קובעים איזה ערוץ יהיה מה?...והאם אפשר רק חלק? זה דיי מוזר כל העניין...
_________________
בראשית ברא האדם את אלוהים
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 25 מרץ,04 08:28   
תקרא טוב!
חלק מהקונסולות הישנות מאפשר שהאוטומציה שלהן (אם יש) תהיה בסינכרון עם מערכת ההקלטה (מחשב או מה שזה לא יהיה ע"פ זמן TC).
חלק אפילו מאפשרות שליחת/קבלת אינפורמציה ובכך גם האוטומציה מתבצעת ע"ג המחשב למרות שהצליל עובר ע"י הקונסולה.

איזה ערוץ? איזה שבא לך, כל אחד והסדר שלו, לממשקי הקול יש X יציאות פשוט מחברים אותם באופן קבע או ע"י הPATCHBAY לערוץ הראוי.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון