תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 03:55
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
עזרה באקוסטיקה...
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: רביעי 23 ינו',02 01:36   
שלום..
קניתי במזל טוב מיקרופון קונדנסר חדש..
ועכשיו אני רוצה לטפל באקוסטיקה (ואני יודע שזה לא הסדר שאמור להיות.....)

צירפתי שירטוט (מעולה...) של האולפן שלי מבחינה בסיסית (מיקומים של מוניטורים ודברים אחרים שעלולים להשפיע), וסימנתי בעיגול כחול את המקום שבדרך כלל אני מציב את המיקרופון ומקליט שירה ו/או גיטרה אקוסטית...

מידות החדר הן:
2.75מטר...X אורך 3.5מטר

איפה וכמה מטר של ספוגים אקוסטים אתם ממליצים לי לשים?
מלכודות בס, איפה כדי?

המוניטורים שלי הם YAMAHA NS10 סטנדרטים (אם זה קשור...

תודה לכם,
מאור

msmrodan
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 23 ינו',02 06:26   
אם אתה מבין אנגלית...

http://www.locall.aunz.com/~johnsay/Manual/index.htm

שם יש הסבר *מאד* ממצה

#thumbsup
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: רביעי 23 ינו',02 06:36   
כל חדר הוא סיפור בפני עצמו. חדר קטן ומלבני הוא בעיה אקוסטית. גלי הקול שמטיילים בין הקירות המקבילים לעולם יצרו נקודות בחדר בהן יש עודף אנרגיה בתדרים מסויימים ונקודות אחרות בהן יש מחסור. Room Modes מורגשים במיוחד בתדרים נמוכים ורבים בוודאי כבר התנסו בתופעה שיש בחדרים רבים והיא שבנקודה מסויימת בחדר יש בס "נכון" וצעד אחד לאחור משנה את התמונה לחלוטין וליד הקיר האחורי תהיה בניה גדולה מאד של תדרים נמוכים.
אין פיתרון אקוסטי קל היות והפתרון הנכון הוא תכנון אקוסטי מקדים של המעטפת - קרי הקירות והתקרה - ויצירת סביבה שבה מועטים המשטחים המקבילים. היות ומבחינות רבות אולפנים פרטיים, שהתפתחו בביתם של מוזיקאים, מניעים את התעשיה קדימה התפתחו מגוון פתרונות לחדרים שכאלו המבוססים על נסיון לצמצום הבעיות האקוסטיות שבפניהן ניצבים המשתמשים. הפתרון הפופולרי והנפוץ ביותר הוא השימוש בספוגים אקוסטיים מסוגים שונים הממוקמים בנקודות "אסטרטגיות" בחדר על פי עקרונות מקובלים.
השיטה המקובלת ביותר היא יבש/רטוב ובה סביבת העבודה שמתחילה ברמקולים ונגמרת אחרי נקודת הישיבה של המפעיל תהיה יבשה, אמצע החדר רטוב יחסית והחלק האחורי בולם החזרים. מיקום החומרים האקוסטיים בהתאם: כמות רבה יחסית סביב קדמת האולפן/החדר ואזור המוניטורים וכן על הקיר האחורי בעוד אמצע החדר חשוף לשמירה על מידת החזרים מסויימת וטבעית. חובה לזכור שתדרים נמוכים זקוקים לטיפול מיוחד היות והטיפול הרגיל אינו יעיל לתדרים אלו. לבסים יש נטיה להצטבר, עוד עיקרון אקוסטי של הכפלת משטחים בנקודת המפגש, בפינות החדר ולכן יש לטפל בכל הפינות (פינות של מפגש קירות ומפגש קירות תקרה) בהתאם - בחומרים מיוחדים או ספוגים עבים.
הטיפול המוזכר אינו חוסם יציאת סאונד אל מחוץ לחדר ואינו מהווה אטימת החדר אלא בעקיפין. היות ולחץ הסאונד בתוך החדר יורד כך יורד גם לחץ הסאונד על הקירות והאויר שמחוץ לחדר. לאטימת סאונד נדרש טיפול שונה לחלוטין המחייב שטח, שטח, ועוד פעם שטח וכן חיסול כל אפשרות לבריחת אויר מן החדר אל החוץ. במקום שיש תנועת אויר יש גם תנועת סאונד שהרי סאונד הוא אויר...
אחת הסכנות היא יבוש החדר למוות. יש להיזהר בכמות החומר האקוסטי שמשתמשים בו כדי שהחדר לא יתייבש יתר על המידה. חדר יבש שבו אין הידהוד כלל אינו נוח לעבודה וגורם לתחושת מחנק ולחץ. שטיחים אפורים על הקירות מהווים גם הם בעיה משום שאלו מגיבים רק עם תדרים גבוהים שמעל 2000 הרץ ומשאירים חדרים עמומים עם החזרים מהירים באזור תחום האמצע והאמצע הנמוך.


_________________
הפקה ומיקס
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: רביעי 23 ינו',02 14:44   
לגבי העובדה שלא כדי להגזים בכמות הספוג, כדי לא ה"הרוג" את הסאונד בקפיצותיו בין הקירות, אני מודע!

ואני לא מחפש לעשות בידוד, שיקפצו לי השכנים! (לא סתם, יש לי שכנים ממש אחלה, שבאים ואומרים לי: "שיר ממש יפה עשית...")

יצא לי לדבר על הרמת ספוגים בחדר עם שי מסנטרוניקס ועם יורם לב.
לשי תיארתי את החדר והוא אמר לי שלא דרוש לי יותר מ6מטרים רבועים מפוזרים בחדר, וכמובן: מלכודות בס בפינות...

יורם בעיקרון אמר את אותו הדבר, למרות שהוא אמר "שהוא לא רוצה להתערב..." כלומר, שיש לו מה להגיד לגבי הכמות שביקשתי....
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון