Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: שישי 08 פבר',02 23:44
לאחר סקר קצר באינטרנט קיבלתי את הרושם שיש "חור" בשוק הקונסולות האנלוגיות. מה שאני מחפש הוא קונסולה אנלוגית באיכות גבוהה, קרובה לסאונד של השמות היוקרתיים באמת אבל במידות קצת יותר קטנות ובמחיר זול יחסית - שמונה גרופים ו-32 ערוצים יספיקו. הכוונה למשהו בסגנון של הAudient במידות קצת יותר קטנות ובלי צורך באוטומציה. מישהו מכיר משהו בכיוון?
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: שבת 09 פבר',02 01:01
שמות כמו Trident, API, Neotek, עדיין בעסקים. יש אפילו קונסולות SSL קטנות עד 24 ערוצים שעולות הון קטן, לעומת הגדול...
אם את שם יד על API או Trident 80B עלית לליגה הגבוהה במחיר סביר למה שאתה מקבל. יש להזהר מהקונסולות המשומשות באותו שם משום שחלקן הגדול חסר מרכיבים עיקריים והכרחיים לאיכות הסאונד המקורית - ובמיוחד הפרה אמפ. חלקים אלו נשלפים החוצה ומוחלפים ברכיבים נחותים על ידי סוחרים ממולחים שמסוגלים לגבות סכומי עתק בעבור רכיבים מקוריים אלו ולמכור את גווית המיקסר כמקורית.
_________________
הפקה ומיקס
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 09 פבר',02 08:09
בתור אחד שכל החיים שלו התקין ותיקן את המיקסרים הנ"ל, כולל השתתפות פעילה בייעוץ לאותן חברות, לא הייתי מייעץ לך לקחת את השמות האלה כמובן מאליהם בכל הדגמים.
יש ביניהם דגמים שמביישים כל הגיון תכנוני, בייחוד כשזה מגיע מחברות בעלות שם. יש כאלה עם כניסות מיקרופון שאפילו במיקסר PA מהסוג שיש לצוותי בידור במלונות יש סאונד טוב יותר.
בנוסף, היו פעמים שנשלחתי לחפש מיקסרים עתירי שם בחו"ל, ומצאתי אותם מתוחזקים בצורה כה חובבנית עד שאיבדו צלם צלילי והיה אף מסוכן לנייד אותם.
ועוד: היו לפחות ארבעה אולפנים גדולים בישראל, שהיו בטוחים שאני טועה ("המחיר.. המחיר, מה כבר יכול לקרות עם מיקסר בעל שם?") והסתכנו בלרכוש מיקסר 'ידוע' ואפילו מכונת הקלטה 'ידועה'. מיותר לציין שהם סבלו מבעיות רציניות ביותר, חלק אפילו נאלצו למכור לאחר זמן קצר ביותר, או שנתקעו עם פילים שחורים.
משפט אחד יש לי לכל מי שמחפש בחו"ל: אם אין למישהו קרובים שם, והם בתוך המקצוע שלנו, זו תהיה סכנה לרכוש משהו יד שניה ללא בדיקה מעמיקה, וזאת מהסיבה הפשוטה; אם זו היתה מציאה, אז בטוח שיהיו בסביבה מספיקי אמריקאים או אנגלים שמכירים מי ומה ולמה, כדי לקפוץ על המציאה לפני הישראלים.
לא רוצה להכליל, אבל יש לשקול לגופו של כל מיקסר. ראיתי גם מציאות אמיתיות, גם בארץ. הרצון להשתמש במיקסרים האלה מובן ומוערך ביותר, אך אם אין בעיה של כמות בו-זמנית, אפשר לרכוש מודול כניסה אחד משובח למטרות הקלטה.
הצטרף: 21 אוק' 01
הודעות: 7
פורסם: שבת 09 פבר',02 16:59
ראובן בלי לפגוע אבל "השתתפות פעילה בייעוץ לאותן חברות" משום מה לא נראה לי ש JOHAN ORAM או דוקטור NEVE היו מתקשרים אליך לייעוץ
:smile:
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 09 פבר',02 17:15
מודכן
תודה על האמון.
אבל מדובר ב-Amek וב-SSL.
ניק פראנק (הבעלים של Amek המנוחה) אפילו התארח אצלנו כמה פעמים - בארץ.
SSL קיבלו ממני תוכניות לשינויים בתוך המיקסרים שלהם.
אבל היי, למה שלא תנצל את הפורום לניגוח והעלבה מבלי לבדוק?
אגב, יש פה עוד שני חברי פורום לפחות, שתרמו לא מעט לאותן חברות.
לידיעתך, יש ישראלים שמסוגלים לכך.
Act Compatible
הצטרף: 21 מאי 01
הודעות: 303
מיקום: ירושלים
פורסם: שבת 09 פבר',02 18:01
ישראלים מסוגלים להמון
ואני בטוח שמאחורי הרבה פרוייקטים רציניים
פועל הראש הישראלי מה "שרע" זה שהם תורמים
את הידע שלהם לארצות אחרות ואי אפשר להאשים אותם
כי הם רוצים להתקדם
ומה שעוד יותר "רע" זה שיש אנשים בארץ
שחושבים שהכול האמריקנים המציאו ומה בכלל הישראלי יודע ?
אני לא מדבר פה על אף אחד ספציפי
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 10 פבר',02 04:30
אין בעיה.
פשוט רציתי להזהיר ממחשבה אוטומטית, דוקא בגלל שהייתי בפנים ולא רוצה שאף אחד כאן ייפגע.
לדוגמא: מיקסר אנג'לה של איימק מכיל כניסות מיקרופון ברמת רכיב (discrete) ופיידרים של P&G, לעומת מיקסר בשם הנדריקס של אותה חברה, המכיל בכניסות המיקרופון ג'וק קדם-מגבר של SSM (המשמש במוסיקה אלקטרונית) נחות ביותר ומומלץ לעקיפה, והפיידרים הם מסוג ALPS שאחרי שבוע מפסיקים לעבוד.
וזה, שוב, מאותה חברה שבעליה היה ידיד אמת של כולנו. כשביקרתי באנגליה מטעם החברה ושטחתי את טענותי הקשות, הם בכו לי שהעולם השתנה ואנשים מתחילים לחפש מיקסרים לא יקרים, וזה המחיר.
בדגם 2500 של AMEK, לאחר המוצר הרביעי בסדרה, הודעתי מפורשות לחברה לעצור את פס הייצור בגלל בעיות רציניות של תכנון, בעוד אני מתקין את המיקסר הזה באולפני טריטון ז"ל.
את כל לוח החיבורים (patch) הייתי צריך לתכנן ולבנות מחדש כשבמפעל היו על הקו ומיישמים בשטח. לאחר מכן כל לוח האם ('קצת' יותר מלוח-אם במחשב) היה לקוי ועזרתי בתכנון משהו אחר שלא אמור להתקלקל באמצע הקלטות שלום חנוך. עד שהם יישמו את זה יצאו כ20 מיקסרים לשוק. מי שנתקל בהם כיום חבל על כספו (ראו מספר סידורי). כמובן שקיבלנו עדכון חינם על כל השינויים האלה.
החברה הזו קנתה את NEVE כשמו, ובמטרה מסחרית פרופר. הדגמים הראשונים תחת שם זה היו בעייתיים, והתאזנו מאוחר יותר. אין קשר, מלבד השם, למיקסרים של רופרט מתחילת התקופה.
לגבי ORAM אני לא רוצה להעיר הרבה, אבל זו עוד חברה שהחלה לשווק מותג לפני שהמוצר עבר מבחן אמיתי. המיקסרים הראשונים נשאו בעיות רעש ותדרי RF ורכיבים מהסוג המתקלקל כמעט כל שבוע.
יש לציין שלקבל תמיכה מאנגלים זו לפעמים בעיה רצינית. יש כאלה שנותנים אותה מכל הלב, ויש כאלה ששונאים אפילו את המילה עצמה.
SSL ברמת הרכיב טובה בהרבה, אך תכנוני המעגלים הם לפעמים של ילד שגמר אורט אנגלי מבלי שיידע מה זה סאונד. המכניקה בדגמים מסוימים היא כישלון אסטרטגי, אבל עדיין המיקסר המועדף עלי בצד האלקטרוני שלי, והיה לי קל יותר לבנות להם ממשקים ל-STUDER ולסינכרונייזרים, בתוך כל ערוץ וגם מחוץ לו. הוא לא בהישג ידם של רבים, אבל הוא עשוי הרבה יותר טוב.
לתצורת המיקסר באולפני זאזה אחראי ידידי ZOOOT אשר עבר תלאות עמו עד שהביא למוצר שיכול לעמוד אפילו בהקלטות של שלמה ארצי.
ואחרון מרשימת הוינטאג', Harrison, שיגידו עליו כמה "חם" שאפשר (אין לי בעיה עם זה), אבל הוא מבחינתי בושה לעולם האלקטרוניקה, בתוכו היא מקבלת ייצוג של לשלשת דרדסים בלתי מנומקת שמקומה בעולם הבא. מי שקונה אותו, ראה הוזהרת!