תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:32
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיקס מסחרי
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (390) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
מיקס מסחרי
הודעה פורסם: חמישי 09 פבר',06 20:41   
יש לי בעיה שאני די נאבק עם זה כל הפקה והפקה שלי
אפילו שתוצאות הסאונד שלי נשמעות לא רע בכלל
אני עדיין לא מרגיש שהסאונד "כמו בדיסק של הזה והזה"
ובעיקר לא "כמו בדיסק של הזה והזה מארצות הברית".

מבחינת ציוד , איכות הציוד והחיווט והאקוסטיקה באולפן שלי אין שום בעיה ואני יודע שאפשר להוציא תוצאות הרבה יותר טובות ממה שאני מוציא היום.

עניין הסאונד המסחרי .

תסבירו לי איך זה שעל דיסקים מסחריים ההפקות נשמעות כאלה גדולות ורחבות עם מיקס שקוף וצלול (אני לא מדבר על העובדה שדיסקים עוברים מאסטרינג לפני יציאתם לשוק,למרות שזה משחק תפקיד נכבד מרמת העוצמה שלהם ).

אני מדבר יותר על עבודת המיקס , יש לי ידע וניסיון מאוד רחב בתחום , למדתי מניסיון ומקריאה של הרבה חומרים שעזרו לי להגיע לרמה טובה מאוד בעניין הסאונד , ההפקה והיצירה.

אני עדיין מרגיש שיש לי מה ללמוד ואיפה להשתפר לגבי הפרדת כלים מוחלטת במיקס שישמעו כל אלמנט וסידור נכון של ה Arrangement למיקס טוב.

כרגע אני קורא את הספר The mixing engeneers handbook של Bobby Owsinski
הגעתי לאמצע שלו האמת שזה סידר לי כמה דברים בראש , לא שלא ידעתי אותם , זה פשוט עשה קצת סדר בבלאגן.

פה בעצם אני מבקש את עזרתכם בעצות וטיפים מהניסיון ושיטות העבודה שלכם להפרדת והדגשת כלים (בעיקר בנושא הקיק באס ) , למיקס שקוף וצלול , ולהמלצה על כלים שאתם משתמשים בזמן המיקס כולל אפקטים תוכנה.

אני אשמח אם תפנו אותי לקריאת חומר באינטרנט או ספרים או כל דבר אחר שיכול להוסיף ולהחכים בנושא הזה.

וגם זרקו את הדעה שלכם על העניין #thumbsup
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: חמישי 09 פבר',06 20:58   
היה פה שרשור ארוך מאוד שנקרא "סאונד אמריקה" שמתייחס לכל עניין ההבדל בין אלבומים בארץ לאלבומים בחו"ל ולמה שם זה נשמע "יותר טוב".
מיקס הוא לא הדבר היחידי שקובע. כל דבר קטן מהקטנים יכול להשפיע ולגרום לסאונד לא להשמע כמו באמריקה (ציוד, נגנים, טכנאי, חדר הקלטה, מפיק, מעבד, החומר המוקלט, המצב רוח של העוזר טכנאי ועוד). אני גם לא חושב שיש איזו שהיא נוסחה שעל פיה אפשר ליצור את המיקס המושלם. אני חושב שזה בעיקר לפי השמיעה, וההיכרות עם דרכים לשינוי אותם גורמים שמפריעים לך להגיע למיקס הרצוי. אבל התשובה שלי נגררת לאותו נושא שהשרשור דיבר עליו רבות.
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 09 פבר',06 21:31   
אני מודע לעניין שאין נוסחאת פלא למיקס טוב .

אבל עדיין יש כללים מסויימים ודרכים מסוימות לעשות דברים מסוימים :?:
מקווה שאיכשהו הבנת מה אני מנסה להעביר , אני ינסה לפרט :

אתה רואה שיש המון מדריכים בנושא , המון ספרים , שלאו דווקא מביאים לך נוסחאת פלא יחידה , אבל הם מכוונים אותך ומסבירים לך את תפקידי האקולייזר , הקומפרסור , ועוד.
למשל הספר הזה שאני קורא כרגע הכותב מראיין אנשי מקצוע בתחום וגם נותן נקודות למחשבה על מיקס כמו סידור נכון של השיר למיקס טוב, דברים ועובדות מהשטח, או כמו הסבר על תחומי תדרים ומה ההרגשה והאפקט שהם נותנים.

אז מה שאני אומר בעצם זה שהתכוונתי לעצות וטיפים מניסיון אישי של חבר'ה פה שמבינים עניין ובעלי ניסיון ואולי יכולים להפנות אותי למקומות שיכולים לעזור לי בנושא או לתת כמה עצות להפרדות כלים , לדינמיקה של הכלים , לשימוש בכלי מסויים או אפקט כדי ליצור משהו מסויים , SideChain Comp על עניין הבאס קיק לדוגמא , לא נוסחא , עצות מניסיון וידע .
אולי גם הפניות והמלצות לספרים \ מדריכים בנושא .

אני יקרא את הת'רד שהפנת אותי אליו , תודה רבה.
pildus
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 481
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 09 פבר',06 22:04   
הנה ציטוט מסיפור נהדר של רזי בן עזר (פוליאנה פרנק) שיתן לך עוד נקודה למחשבה:
"סוג המוזיקה שבדרך כלל מעורב בה ננסי ברנדייס היא בהחלט לא כוס התה שלי, אבל אין עוררין על הכישורים שלו בתיזמור. ראיתי איך ברנדייס "תופר" את העיבוד סביב הזמר, יודע בדיוק מה לעשות כדי לשרת את השיר ולרצות את טעמו של קהל היעד. לברנדיס השכלה מוזיקלית רחבה, ארופאית, והוא בונה תיזמור על פי כל הכללים הקלאסיים הבדוקים. נוכחתי בזה לילה אחד כשנשארתי באולפן לבדי, לנקות וקצת לשחק עם הציוד. הטלפון צלצל, ומעברו השני היה ברנדייס. "אני צריך למחר על קסטה את כל הפלייבקים של השירים באלבום. תעשה מיקס חפיף, בלי להתעכב יותר מדי על פרטים. אתה יכול לעשות את זה בשבילי?"

כמובן שאמרתי כן, אבל קצת חששתי. הייתי טכנאי צעיר ולא מנוסה, ושנים עשר מיקסים בלילה אחד זה הרבה. חפיף או לא חפיף, לא רציתי לתת לברנדייס מקסים מחורבנים. שמתי את סרט ההקלטה על מכונה, לחצתי פליי, ופתחתי את כל הערוצים על הקונסולה לווליום אחיד. (כך עושים כהכנה למיקס, כשרוצים פשוט לשמוע מה בכלל יש על כל ערוץ). להפתעתי, המיקס נשמע לי סביר מהתחלה.

"איך זה יכול להיות, משהו כאן לא בסדר" אמרתי לעצמי. "איך יכול להיות שהמיקס נשמע סביר עוד לפני שסובבתי כפתור אחד או הוספתי אפקט אחד? אולי משהו לא בסדר איתי, ואולי אין לי אוזן למיקסים, שהכל נשמע לי טוב?"

אחרי השיר השלישי התחלתי להנין מה קורה פה. העיבודים של ברנדייס היו פשוט נכונים, כל כלי וכל תפקיד נוגן והוקלט כך שישתלב בטבעיות עם שאר הכלים, וגם בלי שום טיפול הם לא יצרו שום צרימות. למדתי באותו לילה, ששיר שהעיבוד שלו נכון, ומוקלט נקי, כמעט עושה מיקס לעצמו. עד היום אני מחזיק בדעה, שאם הטכנאי מוצא את עצמו צריך להשקיע שעות על גבי שעות לטפל בכלי אחד, רק כדי שישתלב במיקס, הרי שמשהו לא נכון בתפקיד שנוגן או באופן שהוקלט. "

לעוד סיפורים נהדרים ומקסימים שלו:
http://www.stepbro.com/hebrew/stories.htm
CosmoGrill
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 03
הודעות: 797
מיקום: NYC
הודעה פורסם: חמישי 09 פבר',06 22:22   
ציטוט:
ההודעה שמעלי, חוסכים מקום בפורום


#thumbsup
כל כך נכון...
מנסיון, עיבוד טוב (והרבה יותר חשוב- עיבוד נכון), נגינה מדוייקת והקלטה נקיה הם המפתח למיקס טוב. זה פשוט ככה.
מעבר לזה- לטעמי (עדיין) אין תחליף למיקס באולפן אנלוגי עם ריברבים אנגלוגים וסיכום אנלוגי על קונסולה טובה. למרות שבסגנונות אלקטרוניים "זה יכול לעבור" בשימוש בממשק דיגיטלי.

מחבר ההודעה המקורית- לא אמרת איזה סגנון אתה ממקסס. זה יכול להיות קריטי בכמה היבטים.
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 09 פבר',06 22:29   
פילדוס החכמתי מהסיפור הקצרצר הזה וזה עוד עניין שהבנתי מקריאה על נושא אחר שמדבר על המיקס :
המיקס מתחיל מעיבוד ותפקידי הכלים במיקס
אתה רק חיזקת לי את הדעה הזאת בסיפור הזה.

תודה על הלינק אני אבדוק .
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 10 פבר',06 00:11   
ציטוט:
שיר שהעיבוד שלו נכון, ומוקלט נקי, כמעט עושה מיקס לעצמו.


משפט כל-כל נכון. לגזור ולשמור.
גם אני, בתור מעבד ולא איש סאונד, שמתי לב שכאשר העיבודים שלי השתפרו, השתפר במקביל גם הסאונד שלהם, בלי ששיניתי שום דבר בטכניקת המיקס שלי, האפקטים או הכלים בשימוש וכו'.
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 10 פבר',06 00:19   
CosmoGrill לגבי איזה סגנון אני ממקסס

בעיקרון אני יוצר ומפיק מגוון רחב של סגנונות .
אבל הסיגנון העיקרי והסגנון שאליו אני מכוון הוא היפ-הופ.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 10 פבר',06 00:37   
מבלי להכנס לעיבודים ולתפקידים, ומבלי לפקפק בכישוריך וביכולתיך, שים לב, שכ-ל המיקסים באלבומים מסחריים שאתה משווה את העבודות שלהם לשלך, לא נערכו ע"י אנשים שנמצאים בעסק הזה יום או יומיים, וגם לא 5 שנים לצורך העניין.

לקרוא ולהבין זה חשוב, אבל כל זה בלי התנסות ונסיון שווים בערך כלום.
אפשר לדבר שנים על איך להפריד בס מקיק, אבל זה לא שווה כלום אם אתה לא הולך לסטודיו ועושה מיקס, ועוד אחד ועוד אחד.
זה יפה שאתה מכוון הכי גבוה שאפשר, אבל רומא לא נבנתה ביום אחד, ולא בעצות מהאינטרנט.
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 10 פבר',06 00:51   
שחר , אני לא יום ולא יומיים ב"עסק" אני 8 וחצי שנים ב"עסק".

ואני מתנסה כל הזמן ויש לי אולפן שאני תמיד יוצר וצובר ניסיון בו.
לפני שאתה בא במשפטים כאלה תכיר את הבנאדם שעומד מאחורי כינוי בפורום .

התוצאות שלי טובות מאוד אפילו , אני לא פתחתי את האשכול בכוונה של "שמעו אתמול בדיוק התקנתי קיובייס וקראתי איזה ספר אחד ומה זה המיקסר הזה איך אני עושה שזה ישמע כמו שירים של מריה קארי ופאף דאדי ".

פתחתי את האשכול כדי ללמוד עוד , לקרוא עוד , לשתף אנשים שגם עוסקים בתחום ומאוד מקצועיים לפי מה שקראתי בפורומים באתר , להחכים ולדעת עוד , ואני תמיד עושה ויעשה מיקסים ויצור ויעבד ויפיק.

חבל שאתה כותב משפטים כמו "רומא לא נבנתה ביום אחד"
ו"אתה מכוון גבוה מדי" אולי אתה מכוון נמוך מדי זה לא ענייני לאן אתה מכוון.

אני לא ילד שהחליט לעבור "מאיג'יי לאולפן מקצועי"
אז אם יש לך משהו לכתוב שיכול להועיל לאשכול , תכתוב .
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון