תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 18:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בין מי דיאז לפה יש הבדל של רבע טון(?)
למחיקה (אלא אם תדורג אחרת)תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3 ... 11, 12, 13   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  אוהד18  
Act Compatible
הצטרף: 14 יונ' 03
הודעות: 243
בין מי דיאז לפה יש הבדל של רבע טון(?)
הודעה פורסם: ראשון 12 נוב',06 23:33   
משרשרת זו פוצל דיון משני אשר עסק בשאלה הפילוסופית/פראקטית: "מיהו מוסיקאי".
הדיון בשרשרת הזו קשור בשאלות ותשובות המופיעות שם ויתכנו חלקי שרשראות בשרשרת הזו הנוגעות לשרשרת ההיא וחלקי נושאים המשותפים בין השרשרת ההיא לשרשרת הזו.

סדר סדר תרדוף !


טענה מאוד מוזרה שקראתי בפורום בתפוז היא:

ציטוט:
זה לא נכון. יש הבדל בצליל בין מי דיאז ופה. הבדל של רבע טון. על פסנתר אולי אי אפשר לנגן מי דיאז, אבלא לא חסרים כלים שאפשר בהם... כל כלי שהוא לא כרומטי. כינור, באס פרטלס, הזכיר פה גם Molchansky שבכלי נשיפה כרומטיים עדיין צריך להקפיד שכשמנגנים פה זה לא יצא בטעות מי דיאז.


תגובות?
efi86
תומך
הצטרף: 02 יול' 03
הודעות: 946
הודעה פורסם: שני 13 נוב',06 00:04   
בין מי דיאז לפה בעיקרון על פי סקלה לוגריתמית יש הבדל פעוט.
אבל מאחר ואנחנו נוהגים בכיוון מסויים בפסנתר אין הבדל בין הצלילים.
מה שבטוח הוא שאין רבע טון הבדל בניהם. לפחות אני בטוח. חח
תקנו אותי אם אני טועה אבל לא נראה לי שאני טועה.
coldplay
הצטרף: 25 נוב' 05
הודעות: 294
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שני 13 נוב',06 00:21   
זה קצת יותר מתוסבך ממה שנדמה לכם. פיתגורס הגיע למסקנות מוסיקליות לפני הרבה מאוד זמן (אם אני זוכר נכון 800 לפנה"ס). הוא הראה שאם מקצרים את המיתר ל2/3 ממנו, מקבלים קוינטה למעלה (קוינטה=תו חמישי, שלוש וחצי טונים). בנוסף, אם מקצרים את המיתר ל1/2, מקבלים את אותו תו, אוקטבה למעלה. עכשיו אם תעשו קצת חישובים, תתחילו בדו, תלכו קוינטה קוינטה עד שתגיעו לסי דיאז מצד אחד, ולדו מצד שני תראו שזה לא אותו תו. (מי שבאמת רוצה לעשות שיגדיר לעצמו דו=X, ויוודא שהוא מבין קצת הבדל בין תדירות לאורך גל).

עכשיו קצת אחרי שבאך סיבך לנו את הראש עם כל המנגינות במקביל שלו, "המציאו" את הפסנתר המשווה שבשפה פשוטה מעגל פינות ומאפשר לנו לעבור סולמות על פסנתר מבלי לכוונו מחדש (בניגוד לצ'מבלו). בפסנתר זה, אין שום הבדל בצליל בין מי דיאז לפה. לעומת זאת לכתוב מי דיאז ופה בתוים זה שני דברים שונים, מכיון שהם מתארים באיזה סולם אנחנו נמצאים...

אם עדיין לא איבדתם אותי, אז לצורך העניין גם גיטרה היא "מושוות", אבל בכלים כמו כינור, אחת הסיבות שאין סריגים (מלבד העובדה שככה המציאו אותו #smile )היא כדי שהנגן יוכל לנגן מי דיאז ופה קצת אחרת. מה זה קצת אחרת ? תלוי בנגן וביצירה, אי אפשר להגיד רבע טון, אבל גם אי אפשר להגיד שזה אותו דבר. הכל עניין של שמיעה ורגש. אבל בשבילו זה באמת לא אותו תו.

מקוה שהייתי ברור...
ericcohen
הצטרף: 18 אפר' 06
הודעות: 25
מיקום: באר יעקב
כמובן שיש הבדל javascript:emoticon(':D')
הודעה פורסם: שני 13 נוב',06 00:54   
בין מי דיאז לפה יש חצי טון זה לא קל בכל זאת זה 500 קג"
די לחרבטיטה הזאת, מספיק עם האנטי מוסיקליות.
אוליי התכוונו לחצי טון תפוז חושחש בפורום תפוז
רק שטויות בפורום תפוז הזה #biggrin #biggrin #biggrin #biggrin
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 13 נוב',06 06:02   
חצי טון?
נראה לי שאתה מתבלבל. בין מי לפה יש חצי טון. בין מי דיאז לפה בוודאי ובוודאי שאין חצי טון.
_________________
קריינות
  אוהד18  
Act Compatible
הצטרף: 14 יונ' 03
הודעות: 243
הודעה פורסם: שני 13 נוב',06 09:49   
ericcohen :
בין מי דיאז לפה יש חצי טון זה לא קל בכל זאת זה 500 קג"
די לחרבטיטה הזאת, מספיק עם האנטי מוסיקליות.
אוליי התכוונו לחצי טון תפוז חושחש
רק שטויות בפורום תפוז הזה


לא הבנתי על איזה "חרבטיטה" אתה מדבר (או מה שהמילה הזו לא תהיה).
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 13 נוב',06 14:34   
בכיוון המושווה, מי דיאז ופה הם תווים אנהרמונים, במלים אחרות: אלה שני תווים שנשמעים בדיוק אותו הדבר, ואין שום הבדל ביניהם, לא של חצי טון, לא של רבע טון וגם לא של שמינית טון.

ericcohen, נא לא לרשום הודעות מטעות, אם אתה לא מבין בנושא - עדיף שלא תכתוב. #think
תם
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 04
הודעות: 772
מיקום: טבאש
הודעה פורסם: שני 13 נוב',06 15:47   
צופיפניק, מה שאתה אומר אינו מדוייק.
אני אסביר. ניקח לדוגמה סולם מז'ורי ונתמקד לרגע בטון המוביל (הדרגה השביעית של הסולם), אם בחרנו למשל בפה # מז'ור (כדי שנתאים את עצמנו לשאלה) אז נוכל לראות שהטון המוביל שלו הינו מי #, חס וחלילה לא פה בקר וזאת מסיבות תאורתיות לחלוטין שאין להן קשר ישיר לשאלה שנשאלה. עכשיו, במצב הנתון, נורה לנגן כינור מיומן לנגן את הטון המוביל (מי #) ולפתור אותו לטוניקה (פה #) שני הצלילים שינוגנו ישמעו אחרת לחלוטין מאשר פה ופה # אחד אחרי השני. ולמה זה קורה? מפני שבמסגרת של סולם ישנה משיכה תמידית בין הטון המוביל לטוניקה ועל כן הכנר (המיומן) ידחוף את הטון המוביל במידה מסויימת לכיוון הטוניקה.

מקווה מאוד שעזרתי.

נ.ב
ברור שאין הכוונה לפסנתר. אבל להגיד שזה נכון אך ורק לכלים כמו כינור, טרומבון או בס פרטלס זה לחלוטין לא נכון. אני נשפן (סקסופון טנור) אז אני אומר את זה מנסיון - כל כלי הנשיפה מעץ ונראה לי שגם כל היתר אינם כלים מכוונים לחלוטין, משמעות הדבר היא שיש לנגן שליטה מוחלטת בגובה הצליל, נגן לא מיומן בהכרח יזייף ונגן מנוסה תמיד "יעוות" את גובה הצליל בהתאם לצרכי היצירה.

יום טוב
תם
_________________
נגנבה גיטרה בס
http://www.facebook.com/event.php?eid=145050032231763
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 13 נוב',06 15:55   
שמע, כל מה שאתה אומר הוא טוב ויפה, אבל אני לא מדבר על מה הכינור עושה או מה הסקסופון עושה, אני מדבר על התיאוריה, ובמסגרת התיאוריה של הכיוון המושווה, מי דיאז ופה נשמעים אותו הדבר בדיוק ולשניהם יש את אותו תדר בדיוק.
בחיי שהפורום הזה נהיה יותר ויותר פלצני מיום ליום #biggrin
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 13 נוב',06 16:02   
שניכם צודקים.
1. בין "פה" ל-"מי#" ממש אין רבע טון (בכל כיוונון ובכל צורה)
2. כיוונון משווה (שנכון יותר יהיה לקרוא לו "זיוף מושווה" או זיוף מותאם) הופך את הצלילים הללו לאנהרמונים ומכאן - לכאלה שנכתבים שונה אך נשמעים דומה/זהה
3. הצלילים הללו שונים בהתאם להקשר הסולמי שלהם ומכאן, שינוגנו שונה ע"י כלים שמסוגלים לכך
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2, 3 ... 11, 12, 13   הבא
עמוד 1 מתוך 13

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון