תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 22:22
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ליצור סאונד בס טוב
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (130) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
  pildus  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 481
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 26 יונ',01 22:36   
לצערי הרב אין ברשותי מגבר בס , וכך כשאני רוצה להקליט ליין בס אני נתקל בבעיה. עד עכשיו השתמשתי במולטי אפקט של Boss שכולל הדמיית מגברים , אבל התוצאות די מאכזבות ... האם יש דרך ליצור סאונד בס טוב בהקלטת דיירקט , או האם קיים איזשהוא פלאגין שמדמה מגברי בס ?
דרך אגב המולטי אפקט מיועד לגיטרה ולא לבס
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 27 יונ',01 03:31   
אם מדמי המגברים לא נשמעו לך, סביר שפלאגים לא ממש יקדמו ענינים.
בהנחה שאתה משתמש נכון בכל מה שתיארת, ולא מפסיד שאיזשהו מקום דינמיקה או ביצים (ותקרא את זה שוב), בדוק אם אתה כן שומע באווירת האולפן שלך בס כמו שצריך ממקור אחר, כמו דיסק מסחרי.
אם הכל למעלה פתור, אתה חייב לעצמך הקלטה דרך מגבר, ואני הייתי ממליץ על שילוב של דיירקט ומגבר, כך שבמיקס תוכל לשלב ביניהם.
לפעמים מספיק מגברון בס. אבל יכול להיות שבאמת העובדה שציינת שהמעבד נועד לגיטרה, מורידה מהתחום של הבס. אולי, אבל אתה יכול לבדוק את זה בחיבור ישיר.
אם המקור הוא גיטרה בס אמיתית, ואתה מכיר את הנגן טוב (<>) ובטוח שהוא מנגן (ומכוון) כמו שצריך, זה אמור להישמע טוב. בס זו בעיה, שלפעמים קומפרסור מציל אותה, כי לעתים אתה נדרש להנחית את העוצמה והכל נהיה רזה, אבל עם דחיסה אתה יכול להישמע הרבה יותר בריא ויציב.
לא ממש אמרת מה חסר, או מה לא נשמע לא טוב, אז אני עוצר לרגע.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 27 יונ',01 03:35   
ציטוט:

בתאריך 2001-06-26 16:36, pildus כתב:
לצערי הרב אין ברשותי מגבר בס , וכך כשאני רוצה להקליט ליין בס אני נתקל בבעיה. עד עכשיו השתמשתי במולטי אפקט של Boss שכולל הדמיית מגברים , אבל התוצאות די מאכזבות ... האם יש דרך ליצור סאונד בס טוב בהקלטת דיירקט , או האם קיים איזשהוא פלאגין שמדמה מגברי בס ?


...Very simple
Use a good bass player.
Good di boxes on the market.
If U can't afford an Avalon, try the Countryman.
A good player can give a wide range of good bass sounds.
Never heard a box REALLY simulating a bass cab, nor a guitar one either, AAMOF..
Peace,
Zooot
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: רביעי 27 יונ',01 15:10   
אני לא רואה את הבעיה - לפחות 90% מכל הבסים שאתה מכיר בשירים הם דיירקט עוד מימיי החיפושיות. האגדה על המגבר של פול מקרטני נגמרה בסוף שנת 65! למעט מספר להקות פאנק ומיקרים בודדים אחרים כל ההקלטות ברחבי עולמנו נעשות בהזנה ישירה (DI).
השאלה איך משיגים סאונד בס טוב שווה לשאלת מליון הדולר - איך משיגים סאונד טוב בכלל. עד כמה שזה ישמע מוזר אי אפשר להסביר איך להשיג סאונד טוב כי הסוד נמצא בפרטים הקטנים שאותם לומדים להכיר אחרי מסע ארוך מאד ובמיקרים רבים הם אינטואיטיביים לחלוטין. גם אם תקבל הסבר מפורט מה לחבר ולאן הסאונד שתקבל יהיה שונה מהסאונד של כל אחד אחר כאן. מספיק שהקומפרסור בשרשת יקמפרס 5dB במקום 3 או להפך כדי שכל הדינמיקה והצבע ישתנו. האינטואיציה, ולא הידע הטכני התיאורטי, היא הסיבה שיש כאלו שהם טובים במה שהם עושים וכאלו שפחות (מבלי להשליך על יכולתך-אנחנו הרי לא מכירים כלל).
סאונד טוב מתחיל במקור הסאונד - הגטרה והנגן - וממשיך בכל שרשרת ההקלטה. לנגן ולטכניקה שלו יש חשיבות גדולה הרבה יותר בהקשר לאיכות סאונד מאשר לאיזו קופסה או מגבר. נגן טוב, שמסוגל להפיק את המקסימום מכלי הנגינה שלו, גם יוצר טכנאי טוב ושילוב בין יכולת טכנית גבוהה לידע ולטעם אישי הוא המוצלח ביותר. לא תמיד הבס "המושלם" הוא מושלם, מנסיוני דווקא הבסים המענינים ביותר חורקים ונאנחים כאשר מקשיבים להם ב"סולו" אבל ההגשה שלהם מתאימה בדיוק לקטע שבו הם מנוגנים ומימילא לא שומעים את החריקות בתוך הטרק.
כמובן שאינני מציע להשתמש בציוד מרמה נמוכה, דווקא ציוד ברמה גבוהה עוזר לבס לצאת במלוא הדרו.
Avalon U5 היא הקופסא המועדפת עלי או לחילופין, כאשר יש צורך בסאונד נקי לחלוטין, כניסות ההזנה הישירה בחזית Great River Electronics MP2 פרה-אמפ.


_________________
JS
subzero
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 462
מיקום: אולפני סטורם
הודעה פורסם: חמישי 28 יונ',01 21:24   
לאט לכם חברים ...
נכון שצריך נגן בס טוב על מנת להוציא סאונד, הדבר נכון לגבי כל כלי נגינה. אבל לצערינו לא כל אחד הוא פסטוריאס או חבר שלו ...
לגבי סאונד להקלטה, ישנן עוד שני קופסאות שתוכל לנסות ולדעתי יש לך יותר סיכוי למצוא אצל חברים...
ה- POD שמיועד לבס של LINE6
וה- PSA1 של SANSAMP
באחרון יש בנק של כ-10 סאונדים לבס שחלקם לא רעים בכלל, וקרוב לוודאי שעם קצת מאמץ תצליח לאתר קופסה כזאת אצל משהו.
בהצלחה :smile:
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 29 יונ',01 00:13   
[quote]
בתאריך 2001-06-28 15:24, subzero כתב:
וקרוב לוודאי שעם קצת מאמץ תצליח לאתר קופסה כזאת אצל משהו.

אני חוזר שנית:
"קופסאות" לא עושות סאונד

_________________
הפקה ומיקס
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 29 יונ',01 04:38   

If brother Pildus can’t get a decent bass sound using a standard DI, chances r there’s a problem with the player or instrument, and “boxes” will just band aid, not fix the prob.
Nevertheless, if “boxes” arouse U, try distorting the bass a little and blend subliminally in the mix.
I like the EL-8 Distressor 4 that, if U can get 1.
If this gets there, it would b a much better idea IMO to pour ur $$s in2 that option thus gaining a gr8 tool.
But as brother JS has mentioned, I don’t think it’s “the box”…
Peace,
Zooot
  pildus  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 481
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 03 יול',01 07:35   
קודם כל תודה לכולם על ההיענות .

א. מי שניגן את הליין בס הייתי אני , ואני הראשון להודות שאני רחוק מלהיות בסיסט מעולה... מה גם שאולי לא ציינתי זאת קודם (ועל כך התנצלותי) אבל אני מקליט סקיצות למחשב , לא ברמה גבוהה אלא ישירות לSB עם Cool Edit Pro . ככה שעצותיכם , טובות ככל שיהיו, לא כל כך רלוונטיות לגביי.

ב. הקלטתי מספר פעמים באולפן מפורסם בת"א (מטעמי אתיקה לא נזכיר את שמו) שלא החזיק מגבר בס ולא קופסאות למיניהן והטכנאי המליץ להקליט בס בדיירקט. יש לציין כי על הבס ניגן בסיסט מעולה (!!! לא אני לצערי) עם גיטרה מצויינת, כך שלא ניתן לתלות בו את האשמה . גם את הטכנאי לא ניתן להאשים כי הוא אחד מהמפוסמים והטובים בארץ (שוב האתיקה מונעת ממני לחשוף את שמו) ... בשורה התחתונה , הסאונד שהופק היה לטעמי "מת" וחסר דינמיקה , והורגש שהוקלט בדיירקט.

ככה שמה שרציתי להגיד הוא שלדעתי אין תחליף להקלטה דרך מגבר , והדיירקט לא יחפה על זה לעולם לא משנה איך הנגן מנגן.
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שלישי 03 יול',01 13:19   
[quote]
בתאריך 2001-07-03 01:35, pildus כתב:
>>הקלטתי מספר פעמים באולפן מפורסם בת"א (מטעמי אתיקה לא נזכיר את שמו) שלא החזיק מגבר בס ולא קופסאות למיניהן והטכנאי המליץ להקליט בס בדיירקט.>>

זה המצב בדרך כלל. אולפן לא מחזיק את כל התשובות. איך מנהל האולפן צריך לנחש האם אתה אוהב טרייס אליוט או גליין קרוגר או אולי פוליטון קטן? הנכנס להקליט באולפן מתעניין מה קיים ברשימת הציוד ומטפל בכל השלמה נדרשת. לפעמים, אם האולפן רוצה את העסקים שלך, הוא אפילו ידאג להשיג לך כל מה שתרצה.

<<יש לציין כי על הבס ניגן בסיסט מעולה (!!! לא אני לצערי) עם גיטרה מצויינת, כך שלא ניתן לתלות בו את האשמה . גם את הטכנאי לא ניתן להאשים כי הוא אחד מהמפוסמים והטובים בארץ (שוב האתיקה מונעת ממני לחשוף את שמו) ... בשורה התחתונה , הסאונד שהופק היה לטעמי "מת" וחסר דינמיקה , והורגש שהוקלט בדיירקט.<<

למה לא? גם אנשים מפורסמים דופקים את העסק לפעמים! כולם בני אדם...

<<ככה שמה שרציתי להגיד הוא שלדעתי אין תחליף להקלטה דרך מגבר , והדיירקט לא יחפה על זה לעולם לא משנה איך הנגן מנגן.<<

זה ידידי עומד בניגוד לשאלתך המקורית, למיטב זכרוני, והרי ציטוט: "... האם יש דרך ליצור סאונד בס טוב בהקלטת דיירקט..."
התשובות שקבלת היו חיוביות - אפשר גם אפשר ליצור סאונד בס טוב בעזרת DI. זו לא חוכמה גדולה ולא צריך להיות מדעני טילים בשביל זה, כל מה שצריך הוא לחבר - ולפנות את הדרך לנגן שיעשה את השאר. החכמה הגדולה היא איך לדפוק את הסאונד בעזרת DI - בשביל זה צריך להיות באמת מוכשרים ... ולא נשאל מי היה הטכנאי ובאיזה אולפן (מטעמי אתיקה כמובן).
להקליט גטרה בס בעזרת מגבר ולהשיג תוצאה טובה הרבה יותר קשה מאשר להקליט בהזנה ישירה (DI). החדר שבו אתה מקליט, המגבר, המיקרופון וטכניקת ההצבה הופכים לחלק אינטגרלי משרשרת ההקלטה בנוסף לגטרה ולנגן עצמו. בצורה זו הוספת מספר גדול של נעלמים למשוואת ההקלטה - וטכנאי בכיר באולפן בכיר שלא מסוגל להקליט בס DI, ושלא נשאל את שמו מטעמי אתיקה (כמובן), בבירור יכשל אם תוסיף לו את כל המרכיבים הנוספים!
עצה: אל תעזוב את האולפן עם בס מת. רצוי לגלות שהוא מת באולפן ולדווח על כך לצוות ההקלטה בזמן ההקלטות כשעדיין אפשר להחיות אותו - לזה קוראים "הפקה".

השאלה הנשאלת היא אם כן איך להשיג סאונד בס טוב, ולא משנה באיזו צורה. מגבר עשוי לתת פיתרון ראוי. באולפן אני אוהב את מגברי Ampeg משום שבאופן שיטתי אני מפיק מהם תוצאות טובות. במיוחד אלו עם בוקסה "15 שמפיקה נמוכים רחבים ויפים. המיקרופון הנבחר הוא Neumann U47fet או U87 מודל ישן אבל כבר הצלחתי להוציא תוצאה סבירה עם U47 מנורות.
בעיקרון, קונדנסר נותן לי תוצאות מוצלחות ביישום הזה למרות שאני שומע מאחרים, חלקם בכירים וחלקם זוטרים, שמיקרופונים דינמיים המיועדים לתוף רגל עובדים אצלם טוב (אבל לא אצלי - אף פעם).
עוד עצה: כדי להשיג סאונד טוב רצוי לדעת מה מחפשים ואיך "הסאונד הטוב" צריך להשמע - אחרת אפשר ללכת לאיבוד מרוב אפשרויות ולהחמיץ את האפשרות הנכונה היחידה כשהיא עוברת דרכנו.

YMMV


_________________
JS
diverse
הצטרף: 11 יול' 01
הודעות: 14
מיקום: T-A
הודעה פורסם: ראשון 15 יול',01 22:28   
אם אתה מקליט ל-SB מן הסתם זה יהיה מיותר להמליץ לך על פרה-אמפים או מיקרופונים מפוצצים... והקופסאות - מעולם לא שמעתי קופסה שהוציאה סאונד מגבר אמיתי, בטח כשמדובר בבס. אני מצטרף בשמחה לכל החברים המנוסים שצידדו בהקלטת בס דרך DI, איכותי יותר או פחות. זה כמעט תמיד מספק, ובמקרים מסויימים של הקלטת "גם DI וגם מגבר" אפילו מנצח את הסאונד של המגבר...

מצד שני הינה כמה רעיונות לשיפור הסאונד כבר ברמת הנגינה:
גיטרה בס טובה בדרך כלל תוציא את הסאונד הכי טוב כשנוגעים בה מאד בעדינות (איזו הפתעה...) כלומר: אם אתה עובד בווליום מספיק חזק, כך שכל נגיעה קלה במיתר כבר מרעידה את החדר (וזה באמת עניין של GAIN ואולי קצת משחק עם הכפתורים של פיק-אפ וטרבל-בס על הגיטרה) - אתה כבר מסודר. כך תוכל גם לשלוט ביתר דיוק על הדינמיקה, גם להשקיע פחות אנרגיה מיותרת בצביטת המיתר (ויותר אנרגיה בריכוז ובנגינה נכונה), וגם להוציא סאונד "שמן" ביותר. אחר-כך תקמפרס, תשחק ב-EQ וכו'.

כדאי לך למצוא תפקיד שנשאר בערך באותו RANGE של הגיטרה, ולכוון אותה כך שה-RANGE הזה נשמע הכי טוב. כל מיתר בגיטרה נשמע קצת אחרת ולפעמים הפיתרון הוא פשוט למצוא פוזיציה שנותנת לך לנגן גם את התווים הגבוהים על מיתרים נמוכים - זה מאד עוזר לייצב את הסאונד.

אגב, פיתרון מעט קיצוני שלפעמים עובד ל"לא-בסיסטים" שכמותך - בנה לך תפקיד בס שמשתמש רק בשני מיתרים ופשוט פרק את השניים המיותרים מהגיטרה... You might be surprised... :wink:

 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון