תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 02:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
רעשי רקע
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (5) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3140
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 04:00   
ברשותי המכשיר הקטן(שובב גדול) br 8 BOSS .
לעיתים יוצא לי לחבר אותו ביציאת סטריאו למערכת מיני
שע"פ הספר לא אמורות להווצר בעיות כלשהן.
משום מה מלווה את הרמקולים רחש תמידי מאחורה.
הרעש איננו נכנס להקלטה(כמו בסלילים לדוגמא)אך הוא מעצבן כאשר אני צריך להשתמש ברמקולים למיקס.
בקיצור....
ממה יכול לנבוע הרעש הזה שכבר ניתקלתי בו בעבר
במקומות שונים?
מהי הדרך הטובה ביותר לבדוק את מקור הרעש(טששששששש)?
האם יש קשר לכך שמדובר במערכת מיני?
במגבר המעפן שלה?
ומתי לעזאזל בית"ר כבר תרד ליגה ?
תודה.
#thumbsup
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 04:25   
מי אתה מחבר ולאיפה, זאפה?
מאילו יציאות ולאילו כניסות. (אל תגיד "יציאה" ו"כניסה", כן תגיד של מה הן, דוגמא: יציאת אוזניות, יציאת מסטר או כניסת טייפ במיני)
עד שתענה, אני אנסה:
האם יש את הרעש הזה בעוצמה קבועה או תלויה במוסיקה?
האם הרעש ממשיך אם אתה, למשל, מוריד לאפס את הווליום מה-BR-8? (ווליום יציאה, output, זהו).
האם זה באמת "פששששש" או זמזום (ממממ) בתדר נמוך? (יענו - רחש?)
האם עוצמת היציאה ב-BR עומדת על שלשת רבעי הסקאלה, ואילו במגבר על.. כמה?
האם אתה באמת אוהב את פרנק זאפה או שסתם דגת תמונה ברשת?
--->
אגב רעשים ופרנק זאפה.
הוא תמיד אהב להתחדש, והיה צריך חמשת אלפים טראקים ובוחטה של ציוד בארונות.
יום אחד מחליט פרנקינו לעבור לדיגיטל, (ועוד הרבה לפני שאתם חושבים), כאשר סוני רק התחילו להפליץ בביטים על סרט מגנטי(!), וכאחר כבוד נכנסות שתי מכונות לאולפן (48 ערוצים).
מחברים את הכל ו-זאפה מבואס...
הדיגיטל היה נקי עד כאב, ככל שדיגיטל היה אז דיגיטלי, ופתאום שומעים אוקינוס של רעשים, היסים, קרחצים ומה לא.
פתאום כל מי שהסרט האנלוגי עשה לו מיסוך, ליבלב לו דרמטית מעל השטח.
הוא מיד קנה עשרה גייטים וישב על כל ערוצי הגיטרה המוקלטים לבלום רעשים....
אח, הדיגיטל הזה... לו רק ידע עומד לבוא אחריו..
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3140
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 05:40   
אוקיי,
הרעש איננו קשור כלל ל מכשיר ההקלטה כי הוא ממשיך
להיות גם כאשר המכשיר כבוי.
הרעש גובר ככל שמגבירים ווליום במגבר.
מכשיר ההקלטה מחובר לכניסת הaux במערכת,הרעש מתקיים רק כאשר המערכת עובדת על ערוץ האוקסילרי.
אז עכשיו אני יודע מהיכן הרעש אך לא יודע למה ואיך למנוע אותו.

לגבי זאפה.
אני פאנאט רציני של זאפה.
יושב כאן וכותב כשאני לובש חולצה מכוערת מאוד שלו,
על המיטה זרוק הספר האגדי שלו שלי הוא כמו תנ"ך.
אני עוקב בדריכות אחרי כל הראיונות שנערכו איתו על
בניית הסאונד שלו באולפן וגם בעבודת pa במה.
על הקיר כרזה של 200 מוטלים.
חשבתי לא אחת על אם זאפה היה נוכח אל מול חידוש כזה או אחר.לאן היה מגיע.כמה חבל.כמה זיעה הוא שפך
על דברים אותם אנו עושים היום בכפתור אחד,
איזו מודעות,רצון ותעוזה.
אגדה.
אם אתחיל לכתוב עליו לא אפסיק אז...
סולו הפתיחה בshut up &play yer guitar
הוא הרגע המצמרר ביותר בנגינת גיטרה חשמלית ששמעתי מעודי.
דיברו היום בסלון על סולן אליס איו צ'יינס(כן אבדה
לעולם המוזיקה או לא)
פרנק היה אבדה לעולם המוזיקה והסאונד.
יהיה זיכרו של הגורו שלי ברוך.
אולי זו רק תקופה שתעבור לי.

או שלא. #biggrin #biggrin #biggrin
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2937
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 14:43   
נסה לבדוק הארקות, ( משלושת הפינים המתחברים לחשמל
זה האמצעי למטה) יש דבר שניקרא כוכב הארקות אך לא אלאה אותך. הארקה נועדה כדי להגן על המשתמש מפני התחשמלות, אך לפעמים יש לה תופעות לוואי לא רצויות.(המהום ממממממממ או בזזזזז) השיטה להדחקת רעש זה:
נתק את כל המכשירים מהחשמל. חבר ראשית את המגבר והפעל אותו. עכשיו חבר מכשיר מכשיר לחשמל. המכשיר או המכשירים שיצרו רעש הם הבעייתים. בעקרון מספיק שמכשיר אחד יהיה מוארק ולכן נתק את ההארקות שיוצרות
רעש.
מצד שני, עם הרעש הוא היססססססס זהו רעש פנימי שיוצרת אלקטרוניקה גרועה במכשיר או הגברה גבוהה של עוצמת כניסה נמוכה , לכן נסה להגביר את עוצמת המקור,הקפד לא להגיע לעיוות ואם זה לא עוזר אכלת אותה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 18:09   
ממה שאני מבין ממך אז הרעש בא מה"מיני" עצמו, ברגע שהוא נמצא במצב כניסה AUX.
האם אתה גר קרוב לים במקרה?
האם ברגע שאתה מנתק כל דבר שמחובר לכניסה הזו (כפי שטי-קול תיאר), הרעש חדל?
ואם לא, אז האם הוא מפסיק ברגע שאתה תוקע שם מחבר שה"חם" וה"קר" שלו מקוצרים? (אפשר לקצר עם כל מתכת).
והאם אתה מודע לכך שגם אני גם פגוע רציני מפרנק זאפה וסובל את אותם הכאבים?
אכן, אבידה גדולה, אגדה שגם סבבו אותה מוסיקאים טובים.
איזה כדורים אתה לוקח נגד הכאבים?
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3140
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 19:22   
לא אנני גר קרוב לים (השכילני מה הקשר).
כשאר אני מנתק כל מגע עם הכניסה הרעש עדיין נמשך.
עקב השאלה שלך והניסיון לקצר גרמו לי להבין שישנם
שני סוגים של רעשים אחד שנעלם ברגע שאני מקצר ועוד נחזור לרעש הזה.
השני הוא הרעש התמידי שלא נעלם(החזק עליו אני מדבר).
הוא כאילו שייך לרמקולים.
כאשר ניתקתי כל דבר שהוא מן המערכת הוא עדיין היה קיים.רעש של חול ים הנישפך דרך משפך שהולך וגובר ככל שמגבירים.
הרעש מופיע רק כשהמערכת עובדת על כניסת האוקסילרי.
הרעש השני גם איננו ממש נעלם אלא הפשוט נחלש משמעותית כאשר מקצרים או מחברים אל מקור אחר(br 8 לדוגמא)הרעש הוא פחות מציק אבל עדיין קיים ומשמיע מן
המממממממממממ לעומת הססססססססססס הקודם (אני מרגיש כל כך פאתטי).
אין לי ציפיות מאותה מערכת אבל הלימוד הוא שחשוב לי כרגע.
תודה ראובן וטי קול.

לגבי פראנק.
משככי כאבים?
אני מצטער עוד לא מצאתי.הדבר היחיד שיכול לנחם אותי היא ללמוד ממנו ולשאוב השראה.
איך נוכל לשכך כאב ?
גיטריסט שלא היה דומה לשום דבר אחר(הבן אדם לא התאמן בבית ולו פעם אחת וכך קיבל גוון מיוחד וחסר השפעה לחלוטין כאשר האילתור בנוי אך ורק על מוזיקה פנימית והלך רוח של פראנק),מלחין ענק וחסר מעצורים,
איש סאונד אדיר,אמן הקלטה(הוא הקליט כל דבר שזז
בתנאים של בית הרוס בג'נין),איש סרטים,כתב ספרים מאמרים,אויבו המושבע של הממשל האמריקאי אבל תוצר מובהק שלו,אויב ו הגדול של אל גור ואישתו הטיפשה,
רץ לנשיאות,נלחם בצנזורה ובצביעות.
אין סוף לדברים.............
יותר מ45 אלבומים.
על איזה משככי כאבים אה מדבר ראובן?
האם אתה מכיר את הסיפור על הקלטת הסימפונית של ה בי.בי.סי. באולם של מטר על מטר? הקומבינות שהוא עשה שם? הוא שבר שם חצי מחוקי הסאונד.

:wink: :wink:
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 19:50   
קירבה לים = מגעים אכולים הרבה יותר מהר.
לצערי הפיסקה השניה של טי-קול מתחילה לקבל עור וגידים. יש לך רגישות מאוד גבוהה באותה כניסה, שאינה אופיינית לכניסת אוקס', וזאת כנראה מפגם אלקטרוני או תכנון בלתי שפוי.
זאת, מבלי לראות ולבדוק, שזה יכול כמובן לשנו את כל התמונה..
האם אין כניסה אחרת למטרה זו?
יש כמובן אפשרות לתקן כניסה דפוקה אלקטרונית, אם הרכיבים בנמצא.
מה מצבי הכניסות האחרים?
זה שהקצר מפיג את הרעש הנמוך מסביר את רעשי ה"אדמה" שטי-קול דיבר עליהם, ורגישות היתר שכרגע בכניסה.
תמיד יש את השאלה הנצחית:
האם זה אי-פעם היה בסדר?
והתשובה שלך: לא יצא לי להשתמש בה עד עכשיו.. (?)
We are the vegetables
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2937
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: חמישי 25 אפר',02 06:45   
סיפור רעשי הרקע הזכיר לי אדם יקר "אחרון הדינוזאורים" כפי שכונה בפי ידידיו, הלו הוא
זהר שפירא הענק ז"ל. מנהל הבמה הטוב ביותר שהכרתי, ואולי הטוב ביותר שידעו במות ישראל. איש משכמו ומעלה שהיה המנהל הטכני של הבלט הישראלי שנים רבות, עד שפתיל חייו ניגדע ע"י
אחות ****** שסגרה לו את ברז החמצן עת החלים מניתוח מעקפים.
והסיפור שהיה : זהר היה איש עבה וככזה סבל מבעיות לב.
אני שהייתי בתחילת דרכי כסאונדמן הוזעקתי עקב אישפוזו (שנים לפני שניפטר) להחליפו כסאונדמן
במופעי הבלט. יומיים חזרות והכל עובד מצויין.
ביום השלישי הופעת בכורה. אני מפעיל את המערכת, בודק ואחר שוידעתי שהכל בסדר יורד לחדרי ההלבשה עד לתחילת המופע.
מתחיל המופע ואני שומע המממממ חזק ברקע, היות שלא מפסיקים מופע באמצע, הדרך היחידה להעלים רעש זה היתה
" להפציץ ווליום" דבר שלא בדיוק הולך ביחד אם בלט.
בסוף המופע אני מגלה את הסיבה : מנהל הלהקה חיבר
טייפ גיבוי (B77) נוסף למערכת , רק שהוא לא אמר לי כלום וכיוון שהטייפ היה גדול הוא הניח אותו מתחת לשולחן. כל שהיה צריך לעשות זה לנתק את חוט ההארקה של הטייפ והרעש נעלם. ( ומי שמכיר את הנפשות יודע שאותו מנהל הוא מהנדס אלקטרוניקה.....)
זה בשבילי היה השיעור הכי חשוב בנושא הארקות!
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3140
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: חמישי 25 אפר',02 06:55   
רגע....
אבל כמדומני חוט הארקה תפקידו למנוע את אותם רעשים
לא?
האם חוט הארקה בפטיפון לא משמש לגדיעת הרעש הסטטי?
מהי הסיבה המדוייקת שבגללה טייפ הגיבוי גרם להימהום?
עומס על המגבר?
חיווט לא נכון?
או יותר מדוייק מה הקשר בין ניתוק חוט הארקה להפסקת ההימהום?
ואם כך בשביל מה הוא קיים?
שאלה זו נוצרת בהתייחס לתשובתך הראשונה ולעצם מחשבתי על כך שלחוט הארקה יש תפקיד מרכזי
בשמירה על נקיון הצליל מפני..... :shame: :shame:
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2937
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: חמישי 25 אפר',02 07:05   
נסה לקרא שוב את מה שכתבתי בנושא המהום. כאשר מספר מכשירים מחוברים בינהם ובנוסף מחוברים להארקה, קורה לא אחת שיש הפרש פוטנציאלים (חשמל) בין גוף המכשירים. באלקטרוניקה קוראים לפתרון בעיה זו כוכב הארקות. שזה אומר נקודת הארקה אחת ( נניח, בורג במגבר) אליה מתנקזות כל ההארקות כולל החוט המחובר להארקה של רשת החשמל. כיוון שחוטי האודיו ( PL ,XLR)
מחברים בעצם בין המכשירים, ניתן ,ואף צריך במיקרה של המהום לנתק את ההארקות שגורמות רעש.
ואתה מוזמן שוב לקרא על הדרך לזיהוי מכשירים מרעישים.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון