תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 03:55
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Turn Me Up! יוזמה להחזרת הדינאמיקה למוסיקה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (295) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  Kirkagur  
Expert
הצטרף: 04 נוב' 03
הודעות: 623
מיקום: חיפה
Turn Me Up! יוזמה להחזרת הדינאמיקה למוסיקה
הודעה פורסם: שלישי 12 פבר',08 18:42   
התופעה של אובר לימיטציה במאסטרינג עד כדי דיסטורשן ואובדן מוחלט של פאנץ' ודינאמיקה, היא תופעה מכאיבה ונפוצה מאד בארץ (ובעולם)- ואולי הגיע הזמן לתת לה יותר תשומת לב!

מי שמתעניין בנושא ומתגעגע לימים שלמוסיקה היה מקום לנשום ולרגש מוזמן לקרוא את המאמר מאת צ'ארלס דיי, ולהקשיב להדגמה שממחישה את הנושא מאמר בעברית מאת צ'ארלס דיי

כל מי שמזדהה עם הנושא- ניתן ורצוי להצטרף ולתמוך ביוזמה שמציעים צ'ארלס וחבריו.

וכשהולכים לעשות מאסטרינג כדאי לזכור שווליום זה לא הכל, והמחיר של ווליום בעוצמה המקובלת כיום הוא מחיר שרוב המוסיקאים לא היו רוצים לשלם.
Tidal
הצטרף: 26 ינו' 08
הודעות: 82
מיקום: ראשון לציון
האומנם...
הודעה פורסם: שלישי 12 פבר',08 23:06   
היי
בעבר המוסיקה הכן נשמעה אחרת. אבל יש צורך להתייחס לציוד שהשתמשו בעבר, או יותר נכון לציוד שלא היה נגיש לכל אחד ואחד כמו היום. בעבר, הדרך היחידה היתה להקליט באולפן גדול שמלא בציוד אנלוגי שמחירו גבוה ולכן רק אולפנים מבוססים יכלו לרכוש ציוד זה.
היום, כל אחד יכול לרכוש תמורת סכום לא גבוה ציוד דיגיטלי אפילו ברמה שיכול להביא אותו לרמת הפקה יפה מאוד.
הבעיה, שימוש בציוד דיגיטלי בלבד ידוע לכולם בחסרונו של עוצמה, כמובן יחסית לאנלוג.(כמובן שיש את היתרונות של הדיגיטלי כמו דיוק, יצירת צלילים שלא קיימים בטבע...). ולכן התעורר בשנים האחרונות הצורך במאסטרינג שיכול להביא את עוצמת המיקסים הדיגיטאלים לעוצמות גבוהות. וזה כמובן מיקסים, כמו שאמרתי, של אנשי סאונד בעלי שעות ניסיון מועט בד"כ וכמות ידע נמוכה יחסית.
(מקווה שהייתי ברור כי נראה לי שהתחרבשתי קצת באמצע..)

בכל מקרה דעתי היא שאין בעיה עם המאסטרינג "החדש" כל עוד יודעים מה עושים.
אני יכול לתת לך רשימה לא קצרה של דיסקים שתומכים בדעה שלך. אבל במקביל אני יכול לתת לך רשימה לא קצרה של אמנים שהסאונד שלהם פשוט אגדי/חלומי/שונה/עמוק כשהמחוג עוצמה מראה על 0 ונראה כי הכל "דחוף" עד הסוף... אבל הסאונד פשוט רחב ומלאה ואוורירי .......
ככה שהכל עניין של ידע ועשיה נכונה שתלויה כמובן בשמיעה. 
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שלישי 12 פבר',08 23:26   
הנושא כבר עלה בפורום מספר פעמים.
יש להבדיל בין סגנון שהסאונד המקומפרס מהווה חלק מההווי שלו - כדוגמת ההיפ הופ - לבין קימפרוס יתר לצורך השגת "ווליום".
בכל מקרה, כשטכנאי כגון צ'ארלס דיי, שמקמפרס מיקסים עד זוב דם (או דציבל) על בסיס יומיומי, אומר שיש בעיה - כדאי להקשיב לו.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: רביעי 13 פבר',08 00:40   
ציטוט:
התופעה של אובר לימיטציה


אני חושב שהנושא הזה הוא החרטה הכי גדולה שקרתי בענייני אודיו בזמן האחרון.

זו לא "תופעה" אלא "אופנה".

וההבדל בינהם הוא עצום ומאוד משמעותי לנושא, שהרי תופעה היא תוצר לוואי של שרשרת נסיבות גלויות ונסתרות שבדיעבד הביאו לתוצאה מסויימת שלה אנחנו קוראים תופעה. אנו מנסים להבין את הסיבות לקיומה ובמידת הצורך לשמרה או למחות כנגדה.

ואילו אופנה בהגדרתה היא "התכתיב החברתי לפרטים הנחשבים ל"נכונים", "ראויים" ו"יפים" ביותר בתחומים שונים..."
כלומר, לא מדובר בגזרת שמיים או בתהליך לא מודע, אלא בבחירה מושכלת, שאנחנו יכולים לאהוב, להעריץ או לתעב בהתאם לטעמנו האישי.

לטעמי, כמו לטעמם של עוד רבים , המרדף אחר הווליום וצמצום התחום הדינמי שהביא איתו, פוגעת באיכות התוצאה ומחריבה מימד שלם ויפיפה שקיים בטבעה של המוסיקה מימי ראשיתה.
לצערי, בכירים רבים בתחום ובניהם "מעצבי דעת הקהל" בענף, חולקים באופן חד משמעי על דעתי זו.

אבל , חוקי האופנה הם כאלה, שכל עוד יש לה דורש - יש לה זכות קיום מוחלטת.

נכון, חברות התקליטים רוצות חזק, והם מפעילות גם את הדיקטטורה שלהם בעניין, אבל גם הלקוחות אוהבים את זה ככה, וגם המאזינים, ובנינו, גם טכנאי המאסטרינג לא בדיוק סובלים ברובם, ונהנים ממלאכת הלימיטציה - וזאת בדיוק נקראת אופנה.

ואופנה לא משנים ע"י אמצעים מלאכותיים כמו עצומה של כמה טכנאים פלצנים אניני טעם, אלא תמיד באמצעות אופנה חדשה, כובשת יותר.
_________________
www.shaimantzur.com
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 13 פבר',08 06:43   
אם כבר "אופנה", אז לדעתי דווקא הטכנאים והמסטרים חטאו בה, ומדובר באלה מהדור החדש, אשר כמה מהם הפכו אלילי טכנאות בן ליל בעודם דוחסים את האמ-אמא של lavine.
ובכך הם יצרו "מגמה" לחיקוי.
כמו שנאמר כאן לא אחת בנושא זה, ה"תופעה" היא האבולוציה של המאזינים, לא ממש באשמתם, אשר במקום להמשיך בעקומה ישרה את איכות/רמת השמיעה הגלובלית לאורך ההיסטוריה, וזאת בהתאם להתפתחות הטכנולוגיה (הציוד והאמצעים), פתאום נעצרו עד כדי רגרסיה, עקב דרישה מואצת להעברות קבצים באינטרנט שנכנס פתאום לתמונה, ושהיה עדיין פרימטי כדי לשנע ולהכיל קבצים באיכות גבוהה (=גדולים יותר).
ה-MP3 תפס כל כך מהר, ונחשב ל'חידוש טכנולוגי', ומכאן שקיבל לגיטימציה לנדוד אל עבר אזני מאזינים שנולדו ישירות לדור הזה, ולא ידעו דינמיקה ואיכות מעודם, כדי שיהיה בידיהם כלי מדידה שיקבע "זה בלתי שמיע" ויכולת בחירה של פורמט אחר. MP3 היה סרגל האיכות הראשון שנפל על אזני הדור החדש.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: רביעי 13 פבר',08 09:47   
לדעתי זה קרב אבוד.

הירואי.... אבל אבוד #confused
Master One
Expert
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 28
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 14 פבר',08 10:20   
לצערי בקרב של איכות מול כמות, הכמות מנצחת.

נס או אספרסו?

אנטריקוט מהקצב או סטייק "עין" מהסופר?

פורד או היונדאי?

כל הזמן מפמפמים לנו שצריך להספיק יותר,החוויה נמדדת על פני השטח
ולא לעומקם של דברים.

העולם עגול אבל המסך דק ושטוח.

בסופו של דבר זה עניין של בחירה.

אני רוצה לראות את המוסיקאי שיבוא למאסטרינג ולא יתלונן כשהוא מקבל תוצאה דינאמית ופאנצ'ית אך חלשה מעט בעוצמתה.
צריך להיות בעל רצון ברזל בשביל לעמוד מול התפיסה שהתוצאה שלך פחות טובה רק בגלל שהיא חלשה ב 3dB מהאלבום של השכן שלך.
שמעתי איש בענף בארץ מצהיר שהוא שונא דינאמיקה.
הסאונד בעולם התחיל בנסיגה שלו מתחילת 1994,שזה פחות או יותר הזמן שבו הL1 נולד.
הבחירה בידינו אבל לפעמים לעשות את הדבר הנכון משמעותו פאול טכני.
_________________
טלי כ"ץ
MasterOne Ltd
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: חמישי 14 פבר',08 10:33   
ציטוט:
שמעתי איש בענף בארץ מצהיר שהוא שונא דינאמיקה

באמת ? הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

אני מקווה שהוא התכוון לחנות ולא לתופעה... #smile

ציטוט:
הסאונד בעולם התחיל בנסיגה שלו מתחילת 1994,שזה פחות או יותר הזמן שבו הL1 נולד

המשפט הזה עלול להכות גלים בפורום הזה הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
koryto
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 10 ינו' 02
הודעות: 145
הודעה פורסם: חמישי 14 פבר',08 11:37   
אני חושב שיש כאן איזו בעיה ברמת ההגדרה של תפיסת העוצמה, דיסק יכול להיות חזק ועדיין להתהדר בתחום דינאמי רחב.

אחד האומנים שאני נוהג להאזין לעבודתם באדיקות הוא David Sylvian, באלבום האחרון שלו "Nine Horses" ניתן לשמוע ואפילו לראות בצורת הגל של הקטעים בדיסק כי קיים תחום דינאמי ראוי (אין גלים שמנים או מרובעים).
אם תנסו לשמוע אחריו דיסק עדכני אחר (חסר תחום דינאמי) הוא לא יישמע חזק יותר, למרות שצורת הגל של הקטעים באותו דיסק תראה שאין הבדל כמעט בין העוצמה הממוצעת ועוצמת הפיקים.

ביטול התחום הדינמי במוסיקה גורם לעייפות מוגברת של האוזניים בזמן האזנה ובאופן גורף לתחושת עיוות קבועה כמעט בכל דיסק שאני שומע מבעד למוניטורים סבירים (וגם במערכת סטריאו סבירה).

ובחזרה לענין תפיסת העוצמה:
פלטשר ומונסון גילו כבר מזמן שלתוכן ההרמוני של הסיגנל יש השפעה מוכחת על תפיסת העוצמה מצד המאזין, אם תחום התדרים הנמוכים יהיה חזק במעט משאר התוכן ההרמוני, למאזין תהיה תחושה כללית כי הסיגנל חזק יותר משהוא באמת (בשל אופן הפעולה של האוזניים שלנו).
לעומת זאת אם שיר ירחף לו בין מינוס 2 ל 0 dB FS כשהתוכן ההרמוני "מעוות" או חסר בתדרים נמוכים, האוזניים שלנו עלולות לשגות ולחשוב כי מדובר בסיגנל חלש משהוא באמת.

לסיכום,
לשעוני העוצמה הסטנדרטיים אשר מודדים עוצמה ביחס לנקודת השיא האפשרית של המערכת אין יכולת להציג את תפיסת העוצמה הסופית אצל המאזין, אלא רק את העוצמה במערכת, לכן רצוי להשתמש בשעונים נוספים אשר מסוגלים להתייחס גם לתוכן ההרמוני, ובעיקר לכלי העבודה העיקרי שלנו - האוזניים.
לא זיק גם להחזיק בצד אוסף של דיסקים איכותיים (חזקים ובעלי תחום דינאמי) לצורך ביצוע השוואות עבוד הלקוחות.
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: חמישי 14 פבר',08 12:02   
אני לא כל כך מוצא קשר בין הדברים שהעלית לנושא המקורי, אבל

David Sylvian
הוא מלך #thumbsup
_________________
www.shaimantzur.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון