תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:54
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
יש דבר כזה סאונד ישראלי לדעתכם ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
יש דבר כזה סאונד ישראלי לדעתכם ?
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 03:08   
לקחתי כל מיני שירים ישראלים מוכרים מהשנים האחרונות (אביב גפן ,אפרת גוש ,יונתן רזיאל ,מירי מסיקה ... ) והכנסתי אותם לקיובייס כדי לנתח אותם ע"י פלאג אנאלייזר ושמתי לב לתופעה די רווחת בארץ שחזרה על עצמה ,

בניגוד לחו"ל שם המיקס בדרך כלל מלא ביותר גבוהים אצלינו יש מן סאונד יותר כהה ורך האנאלייזר הראה לי שבחלק מהשירים הישראלים יש חיתוך חד למטה מעבר ל16K ואם לא אז יש מעיין LOW PASS פילטר שמתחיל לרדת מאזור ה 9K בעדינות כלפי מטה ,( מה שלא ממש ראיתי בשירים האמריקאים או האנגלים) ,

ניסיתי את זה על החומרים שאני עובד איתם והפלא ופלא זה היה נשמע ממש דומה למיקסים מהארץ .

יש לי תחושה שהמגמה הזאת נובעת מתוך הנסיון לרכך את הגבוהים הדיגיטאלים ו"לחמם" את הסאונד על ידי הפיכתו למעט כהה יותר ... ומעט יותר "ווינטאג" ( ביטלס סטייל )

השאלה שלי היא האם לדעתכם זה נעשה בתהליך המאסטרינג או שיש מגמה ישראלית לסאונד הזה והתהליך מתחיל כבר במיקס ?
Radioactive
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 01
הודעות: 1835
מיקום: הותאם בהקטנה
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 03:44   
נשמע כמו תופעת לוואי של המרה לMP3 תוך כדי שימוש באלגוריתם מעפן ברזולוציה נמוכה #pardon
_________________
?המודעות שלי בבזאר
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 07:44   
אכן, כדי להשוות נכונה יש לקחת את החומרים במקור, ואנלייזר זה ממש לא כלי לבדיקה אם "יש סאונד ישראלי".
אני לא בטוח לגבי חומרים אחרונים, כי יוצא לי לשמוע בשנים האחרונות תוצאות סאונד משובחות, אמנם לא עקביות לרוחב כל הענף בארץ, אבל כאלו שמחפות על בושות הסאונד של העבר הישראלי, חלקן ברמה של גאווה.
בעבר יכלת ברורות לשים אצבע (או אוזן) ולהגיד שהוא שונה עד כדי קשה-יום, ואם היית שומע התחלת שיר ברדיו הייתי בטוח שזה סאונד ישראלי.
בשנים האחרונות התמונה השתנתה, ורק האוזן יכולה לקבוע זאת, שום כלי מדידה. יש אלופי סאונד בעלי אוזן זהב שגם "אינם מתל אביב" #smile , יש שפע של מידע וכוח בזכות האינטרנט ומוסדות הלימוד שלא היו קיימים בעבר בארץ ובכלל תקשורת מהירה ויכולות דיגיטליות שמדחיקות את פער הכיס המבדיל.
יש משהו אחר. שאפשר להצביע בכמה הפקות ישראליות, וזה לעתים מתבטא בתוצאת הסאונד. עוד גורם הוא החומר עצמו. קחו טכנאי ישראלי מצליח העובד בחו"ל ותוצאות הסאונד שלו נשמעות "חו"ל", ברגע שהוא עושה משהו מקומי, יש מיד הבדל בתוצאה. למרות כל זאת, ניתן למצוא מפיקים וטכנאים שמוציאים סאונד מעוצב להפליא מכל מה שעובר תחת ידם, חומר ישראלי למהדרין.
לגבי מגמות, קשה לי להאמין בזה, הכל מתחיל ומסתיים בידע ומיומנות והרבה בזכות האוזן.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 09:06   
מלבד מה שאמרו לך לגבי MP3/קידוד

"סאונד ישראלי" נובע מתהליך.
מלבד העובדה שגם לשפה יש משמעות בצבע המוזיקלי.

יש הרבה מאוד אנשים בתחום הזה שהם לא "ברמה ישראלית".
חלקם גם מסתובבים פה...

הבעיה היא התהליך,
במרבית הפרוייקטים התהליך לחוץ בתקציב דבר, המחייב לסחוט את המיץ.
לפעמים הסורסים שמקבל טכנאי מיקסים קשים ברמה שלא ניתן לו כמעט לעשות דבר.
לפעמים העיבוד מלכתחילה עמוס ולא מחושב.
לפעמים המיקס לא עושה את העבודה.

עוד דבר שהייתי בודק בהקשר הספציפי,
עוצמה.
טווח התדרים יראה שונה לעוצמה שונה.
בד"כ אם תשווה משהו מחו"ל תגלה שהאנרגיה שלהם גבוה יותר.
יש מעט פרוייקטים בארץ שנכנסים למשחק ה- Loudness.
תשווה חומרים משנות השמונים/סוף שנות השמונים אם מסקרן אותך. #smile
גם חומרים מישראל איכותיים מאותה תקופה...

האם יעל נעים זה חומר ישראלי?,
מבחינת עבודה מדובר על אלבום ביתי (ושומעים), האם זה רע?
האם זה נשמע ישראלי?
http://www.myspace.com/izaboband
ויש עוד הרבה דוגמאות. #smile

כמו שראובן אמר,
אין חוקיות.
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 09:26   
כשאני שומע את מיירון 5 אני מקבל פיק ברכיים מהסאונד,
כשאני שומע את דונלד פייגן אני מקבל חידודים בגב,
כשאני שומע את גרין דיי אני מקבל חום.
אנחנו מדינה צעירה ,לומדים כל הזמן מהגויים דברים מעניינים ומנסים להכניס לסאונד תבלינים ישראלים.
אני לא חושב שיש סאונד ישראלי ,יש קומבינציה של כל מיני .
בכלל אני חושב שהקלטות ישנות שלנו כמו הסאונד של התרנגולים,זו המצאה צברית ,אין בעולם סאונד כזה,וזו גאווה .
אנחנו לאט לאט מגבשים סאונד משלנו,יום אחד ישאלו באולפנים בניו יורק "איך הפלאפלים האלה עשו את הסאונד הזה?"
יש אוכל ישראלי טוב, גם הסאונד מתחיל להיות טוב.
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 09:37   
לדעתי הגבולות הולכים ומטשטשים, היום ניתן לשמוע הפקות פה ושם שנשמעות ממש חו"ל ואיזבו זו דוגמא נהדרת.
אני חושב שהשינוי מתרחש בעיקר במישור התרבותי.
אנחנו הולכים ונהיים דומים יותר לידידנו האמריקאים בכל התחומים ולא רק בסאונד.
מקוה שנדמה להם גם במישור הכלכלי...
_________________
פייסבוק
Evish
kimchy
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7919
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 09:51   
ציטוט:
אנחנו הולכים ונהיים דומים יותר לידידנו האמריקאים בכל התחומים

על זה נאמר - עצוב אבל נכון... #sad

יש כאן כשרונות מטורפים, בכל התחומים (גם ובעיקר בתחום ההלקאה העצמית, ולכן אנו נדרשים מלכתחילה לדיונים שכאלה... #smile )
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 09:57   
בעיניי, באופנה הנוכחית של "סאונד מודרני", ההבדל בין סאונד "טוב" ו"לא טוב" (וכבר נגיע לישראלי או לא) קשור לתפקיד שמשחק הסאונד.

סאונד הוא כלי שיכול לשחק תפקיד לא פחות חשוב (ואפילו יותר) מהתפקידים שמנגנים הכלים. כמובן שהסאונד והכלים פועלים יחד, אבל יש הבדל מהותי בין סאונד שבא "רק להעביר את הכלים" מבלי לתפוס תשומת לב לעצמו (שגם לזה יש מקום בסגנונות מסויימים ובאופנות מסויימות) לבין סאונד שמשחק תפקיד מרכזי.

סאונד שמשחק תפקיד מרכזי לוקח אותך לעולם חדש. עולם שבו אתה לא בהכרח אמור לדמיין שאתה בחדר שבו מנגנים את השיר, אלא עולם עם חוקים אקוסטיים משלו.

קחו את You Want A Piece Of Me של בריטני, אבריל לווין או מהצד השני NIN, פיטר גבריאל, רדיוהד וטום וויטס. לסאונד יש תפקיד מרכזי. סאונד שהיה רק "מעביר את הכלים" ולא היה נותן ערך מוסף היה גורע מהשיר.

בהרבה מאוד הפקות ישראליות, לא מבינים את זה (או שפשוט לא חושבים ככה). יש מין סאונד ברירת מחדל, סאונד אחד, שכמעט ומרגיש כאילו אפשר לעשות לו "Copy Paste" בין הרבה מאוד שירים ישראליים. כל השירים נשמעים כאילו עומדים באותו חדר, עם אותם נגנים ופשוט נתנו להם כל פעם לנגן צ'ארט אחר.

לעומת זאת, יש גם בארץ כאלה שבהן הסאונד משחק תפקיד, ושם הוא פשוט מעולה.

המוביל של המגמה הזו בארץ (בעיניי לפחות) הוא סיימון ויינשטוק הנהדר, עם דיסקים שנשמעים שונה (ומצויין) כמו הראשון של הביל"ויים, 'הזמן האבוד' של ירמי קפלן, והחדש של עלמה זהר - שמביא משב של רעננות סאונד לארץ. איזה דיסק נהדר! האווירה שהסאונד נותן היא פשוט נהדרת והיא אחידה לאורך כל האלבום.

אבל הוא לא היחיד. יש את יועד נבו (שעזב ללונדון), אייל קצב, רן שם טוב ועוד רבים וטובים...

המשותף אצל כל אלה, הוא שלסאונד אצלם יש תפקיד בפני עצמו.
_________________
קריינות
A-C-J
הצטרף: 21 נוב' 07
הודעות: 59
מיקום: מסתובב (מהמגבר למחשב)
אכן יש....
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 12:26   
בהכללה ויסלחו לי כוורת ועוד כמה בודדים צדיקים....

הסאונד בישראל במילה אחת מזעזע

אז כן יש דבר כזה סאונד ישראלי...........................

תגובות שוללות נא לגבות בדג' בלבד
אור
Act Compatible
הצטרף: 11 פבר' 03
הודעות: 573
הודעה פורסם: שלישי 29 יול',08 16:41   
שיתחילו להשקיע, אם זה בתקציב גדול ואם זה בזמן - בקיצור להיות מקצועי.

יש כאלה שמחפשים טיקטאק לעשות הכל ב-100 שקל.
ויש כאלה אלף אלפי הבדלות שמוכנים לקחת שנה שנתיים ולהשקיע 20 אלף דולר לשיר.
יש טכנאים ואנשי אולפן שמחזיקים זבל, ויש כאלה שמחזיקים איי-אנד.

בקיצור - יש כאלה שמתפשרים ויש כאלה שלא.
יש כאלה מקצועיים ויש כאלה שלא. (לכן אל תישאל למה יש המון זבל בארץ)

אין קשר למיקום בעולם.

היה נושא רחב על זה כאן.
_________________
Or Chausha - Composer for film & video games

www.or-cha.com

Owner at Prototype Scores : www.prototypescores.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 1 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון