הצטרף: 14 דצמ' 06
הודעות: 202
מיקום: שומקום
פורסם: ראשון 05 אוק',08 23:06
כתבתי כבר כמה וכמה הודעות בפורום ולא קיבלתי עדיין תשובה ממש ברורה.
אני עובד עם קיו בייס sx 3 ואני יוצא מוזיקה אלקטרונית בתחילת דרכי, אני מתחיל פחות או יותר פרוייקט בקיק ובאס שלפי מה שקראתי עדיף שיהיו על מונו ועדיף להכין קודם כל בייס ליין ואחרי להתאים אליו את הקיק.
לקיו בייס יש את הכלים הבסיסים שאיתם אני יכול לעבד את הצליל אך איני יודע איך להתשמש בהם, ובאיזה כלים אני צריך להשתמש עלמנת לעבד את הצליל.
קומפרסור,גייט, לימיטר,איקולזייר,דיסטורשנים,דיליי,קורוס,פלאנגר,ריברב,הליון (סמפלר עם דגימות),פילטרים,פייזר,טרמולו.
ישנם את כל הכלים האלה אך איני יודע את אופן השימוש בהם חיפשתי בפורום למשל חומר על איקיו ולא מצאתי , אז הנה לכם :
פתחתי ערוץ סטיראו ואני שם עליו לופ מוכן איך אני ניגש אליו תחילה ?
עם איזה כלי?
איך אני משתמש בכלי הזה?
_________________
only the brain doing the work
so be nice to him
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
פורסם: ראשון 05 אוק',08 23:46
אתה צריך בסיס כל שהוא, משחק ונסיון זה מצוין אבל עדיף מאד שתדע קודם כל מה מטרת הכלי ומתי להשתמש בו ואז תדע לעבוד פחות או יותר עם כולם.
אקולייזר למשל, על כל צורותיו, בא לתת הגבר או הנחתה של תדרים מסוימים על פי פרמטרים שאתה תקבע. ניקח לדוגמא עבודה על קטע מסוים שמרגיש לך מאד בוצי, יש עומס רב בנמוכים ואתה לא בטוח מה הולך, בכל מקרה זה נורא מעמיס על המיקס. נסה לשמוע מאיפה מגיע הבלאגן, האם יש לך לידים מסוימים שמוסיפים לך תדרים נמוכים שלא רצויים מהם, האם הבס דומיננטי מדי וכן הלאה, שמע את הכלים בסולו, שמע אותם כמכלול במיקס ומשם תתנסה, נסה להגביר תדרים מסוימים, לחתוך אחרים. אקולייזר הוא אחד הכלים הכי שימושיים לעיבוד המיקס שלך.
קומפרסור הוא וסת עוצמה, מה שנקרא פה בפורום AGC? (automatic gain controler)?
תרצה להשתמש בו בקטעים בהם נדרשת בקרת עוצמה אוטומטית על קטע האודיו, זה יכול להיות בגיטרה קצבית שיש לה יותר מדי פיקים בפריטה, זה יכול להיות על זמרת שמתפרעת לה יותר מדי בפזמון ורצוי להנחית אותה מעט, זה יכול להיות על עוד אלף ואחד דברים. כמו כן יש לו שימושים גם לצביעה של סאונד ואף כאפקט לעיתים.
מה שחשוב הוא שתבין את הפרמטרים של הקומפרסור ואיך להשתמש בו, אני משוכנע שיש המון חומר בפורום שיעזור לך בזה.
עכשיו ניקח את הנקודה שלך, פתחת ערוץ, ייבאת לופ, סבבה, מה מכאן? תמשיך ליצור.
אתה יכול לעבוד על הלופ הזה עוד שעה ולהגיע למצב שהוא נשמע לך פצצה, אין מה להשוות בכלל בין מצבו הגולמי לבין המצב שהבאת אותו אליו, עממה? המשכת עם בייסליין ומלודיה נחמדה וגילית שהוא לא יושב לך טוב בקטע בכלל.
הכל צריך לשבת ביחד ואל הכל צריך להתייחס בקונטקסט, צור בסיס מסוים, אזן את העוצמות (תעשה ראף מיקס פחות או יותר) ואז תבדוק מה לא נשמע לך ומה דורש עבודה.
מה גם שחלק נכבד מהלופים והסמפלים מגיעים מאד מעובדים כבר, ככה שצריך כבר בתחילת הקטע לחשוב איזה לופ יעבוד טוב על הקטע הספציפי הזה.
מקווה שהצלחתי טיפה לעזור ולא סתם חפרתי.