תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:59
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
למה בעצם צריך מגבר גדול?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (150) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
  shahafw  
הצטרף: 06 ינו' 08
הודעות: 82
מיקום: רמת גן
למה בעצם צריך מגבר גדול?
הודעה פורסם: שלישי 16 יונ',09 17:55   
אהלן

שאלה לכל בעלי הנסיון בהופעות.

לפי מה שאני מבין, ברוב ההופעות מגבירים גם את הגיטרה.

יש לי חבר שטוען שבגלל זה עדיף לקנות מגבר (מנורות) לא גדול וכך לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו ולא להגיע למצב שבו הסאונד מן לא יכול להעביר את הגיטרה דרך הההגברה כי גם ככה הגיטריסט הגביר כדי לסחוט את המגבר.

בבית אין שום סיבה להשתמש במגבר גדול כי גם ככה הניצול שלו יהיה קטן.

השאלה היא אם לא עדיף לקנות מגבר קטן ואיכותי שיהיה זול וקל יותר מאשר מפלצת? ולמה בעצם ברוב ההופעות רואים את הגיטריסט מחובר למגברי 30 וואט ומעלה?

(כשאני אומר מגבר קטן אני מתכוון 15 עד גג 30 וואט)

אני כמובן שואל כי אני כמו כולם מחפש מגבר.

מה אתם אומרים?

שחף
aviraz
הצטרף: 15 ינו' 05
הודעות: 286
מיקום: יהוד
הודעה פורסם: שלישי 16 יונ',09 18:28   
לפי נסיוני האישי יש יתרון למגבר גדול ועוצמתי בכך שלפעמים אם ההופעה לא גדולה אז אין צורך להתחבר למערכת ההגברה ואז המגבר שלך יעשה את העבודה עם הסאונד שאתה מוציא ממנו ולשביעות רצונך. במידה וכן שמו מול המגבר שלך מיקרופון שמחובר למיקסר הראשי אז תוכל להשתמש במגבר בתור מוניטור אישי לגיטרה. לעומת זאת לנגינה ואימון בבית מגבר גדול לא כל כך מתאים מאחר ולא ניתן להוציא ממנו את המקסימום שאתה רגיל אליו בהופעות.


על כן הפתרון המומלץ הוא 2 מגברים! #biggrin אחד לבית לאימונים והשני להופעות. #thumbsup
_________________
"תמשיכו להיות אנשים טובים"
גל
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שלישי 16 יונ',09 18:40   
כיום אין כמעט צורך במגבר גדול. בטח שלא בארץ, וזאת ממספר סיבות :

א. מערכות ההגברה והמוניטורינג השתפרו ואין צורך בערמות רמקולים.
ב. בדרך כלל יהיה מיקרופון מול המגבר, ומגברים קטנים נשמעים מעולה
ג. מגברים קטנים מזמרים יפה מהר יותר מאשר מגבר ענק שבמצב 2 כבר מפרק את הבמה.

הנטיה העולמית היום היא לכיוון מגברים קטנים ואיכותיים.למגברים גדולים היתה פעם הצדקה (בבמות גדולות) היום גם לא.

* כמובן שניתן להוציא ממה שאמרתי את כל מי שרוצה סאונד ספציפי של מגבר - מי שרוצה JCM 800 בגלל סאונד או מסה בוגי
או תותחים אחרים זה כבר בחירת אופי צליל (אני חייב להשמע כמו ACDC!)

ציטוט:
אין צורך להתחבר למערכת ההגברה ואז המגבר שלך יעשה את העבודה


בווליום הזה לא רק שאתה תשמע רק את עצמך ותדמם מהאזניים, גם המתופף יעשה לך פריזבי עם המצילה לכיוון הראש.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
תם
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 04
הודעות: 772
מיקום: טבאש
הודעה פורסם: שלישי 16 יונ',09 21:28   
אני זורק עוד איזה השערה לאוויר ותתקנו אותי אם אני טועה

למגבר גדול (=יותר ווליום במקרה הנ"ל) יותר קל להכניס את הגיטרה+מגבר ל- Feedback, אלמנט שלדעתי הוא מאוד מרכזי בנגינה בגיטרה חשמלית.

ועוד שאלה שקשורה למה שכתבתי:
האם פידבק מעוצמה גבוהה נגרם כתוצאה מעוצמת הצליל שפוגעת במיתרים ומרעידה אותם וחוזר חלילה או מהשדה המגנטי שהרמקול יוצר על הפיקאפים (אני מקווה שאני ברור), או שגם וגם?

ועוד שאלה אחרונה שעלתה לי לראש לפני מס' ימים:
אם נניח שאפשר לחקות תחושה של פידבקים רק על ידי יצירת שדה מגנטי התואם את השדה שנוצר מרמקול בעוצמה חזקה על ידי מכשיר שאינו מכני (ללא קול) שיקבל את האות שלו מגיטרה, אולי אפשר לייצר מכשיר שיוכל לגרום לתחושת נגינה צווחת מפידבקים גם כאשר מגנגים ישירות לתוך DI או לתוך מגבר קטן.

הלכתי רחוק מדי וקצת הגזמתי...

בכל מקרה, מהנסיון שלי (ואני לא גיטריסט, אני בסיסט, אבל מתנסה כל הזמן גם בעניינים האלו), אין כמעט צורך במגבר גדול.
אני לא רואה סיבה (חוץ מהסיבה שהזכרתי למעלה, אולי) להשתמש במגבר מנורות של יותר מ- 30W (+\-), ואפילו זה הרבה מאוד.
מבדיקה שעשיתי לא מזמן אם הגיטריסט של הלהקה שלי של המגבר 15W של BlackHeat (רעש-געש) שנינו בסוף הסכמנו שהוא חזק מדי לצרכי הלהקה - גם להופעות!

רק דעתי
תם
_________________
נגנבה גיטרה בס
http://www.facebook.com/event.php?eid=145050032231763
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: שלישי 16 יונ',09 22:19   
גם מגבר 15 וואט אפשר להכניס בקלות לפידבק.
לא צריך מגבר גדול.
מרשל בגובה שלך זה דאווין טהור. המיקרופון מוציא להגברה אלמנט אחד בלבד.
ברור שאם זה נותן לך השראה ואתה מרגיש ג'ימי פייג' אז זה הערך מוסף, בדיוק כמו הקעקוע מהכתף עד שורש היד, ומעיל העור (פרקטי על במה בארץ בדיוק כמו המרשל 100 וואט 4X12).
_________________
אורן
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שלישי 16 יונ',09 22:35   
הופעתי מסביב לעולם עם מגברים שונים, חלקם מפלצות חלקם לא, וברוב המיקרים גם נאלצתי
לסחוב ולהרכיב את הכל בעצמי.

אני היום לוקח איתי מגבר קומבו, שני אלמנטים מקסימום.
אם יש מגבר קטן יותר (ויש) שיכול לתת סאונד טוב פלוס עם מיקרופון,
אז אדרבא.
במיקרים בהם ההגברה בעייתית, אני מוציא מהפוד סאונד למיקסר ומשתמש במגבר קטן
לשמיעה עצמית על הבמה + מוניטור אם יש.
במקרים אחרים וטובים יותר גם יש מוניטור תוך אוזני ואז בכלל הצורך במגבר כמוניטור יורד.
אפשר לסובב את המגבר כלפי אחורי הבמה ולשים מולו מיקרופון ואת הווליום לכוון רק על פי הצורך לסאונד.

מגבר מנורות ימלא את חלל החדר טוב יותר, אך מגבר טרנזיסטור יעבוד ברוב המיקרים ללא שום בעיה.
אני היום מופיע עם מגברי טרנזיסטור ועם הפוד, הבלאי של מגברים אלה טוב יותר
וקל יותר לנייד ולהרים אותם, ואם הם נופלים\נדפקים הנזק הוא רק לקופסא ולא למנורות יקרות.

מגברים קטנים גם נשמעים הרבה יותר טוב באולפן.

מגבר קטן + מיק טוב (ממליץ על BETA57 ברוב המיקרים או על AUDIX F12) ויאללה לעבודה #smile
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 17 יונ',09 00:24   
יותר טוב להשקיע בהגבהה + זווית למגבר קטן, נניח קייס קשיח עם קומבינת זווית מאשר במגבר גדול כבד ויקר.
אפילו מטאליקה על הבמות הגדולות כבר לא מחזיקים מגברים מעבר למספר מינימלי בשביל ההרגשה, המגברים שלהם יושבים בארגזים אטומים מתחת לבמה.
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
אבל הם מקבלים
הודעה פורסם: רביעי 17 יונ',09 04:16   
ערמה של לוול במוניטור...
_________________
This one goes to 11!!!
איתיסהר
הצטרף: 01 יול' 07
הודעות: 97
מיקום: אשקלון
הודעה פורסם: רביעי 17 יונ',09 08:58   
אם השאלה היא "צורך", אז התשובה היא שאין שום "צורך" במגברים בסדרי הגודל האלה (זה נכון בעיקר להופעות ולסדרי הגודל של ארצנו הקטנטונת). פשוט אין. למעשה, בלי איזה ניסיון בצד הפרקטי של מגברים, במיוחד מנורות, מגברים בסדר גודל הזה פותחים את הדלת לעולם שלם של בעיות שצריך להתמודד איתן (לא כולל ענייני סחיבה וכו').

אני מנגן בעיקר על ראש של מארשל JVM 410, שזה חולרה של 100W, על בוקסה 2X12 של מארשל. גם הופעות, בכל מיני סדרי גודל, וגם הספקתי להקליט איתו קצת. ולמרות שאני מבסוט מהראש לאללה, בהופעות קטנות אני מופיע עם מגבר טרנסיסטור (מארשל וואלווסטייט 80, שזה פשוט הברקה של מגבר בסדרי גודל האלה), כי הראש פשוט חזק מדי, והנה לך כבר צורך בלהחזיק 2 מגברים במקום 1.

מבחינתך, מבחינה פרקטית - מגבר מנורות קטן יהיה פתרון טוב, אם אתה לא מתכוון להופיע הופעות ענק בקרוב. לא הייתי קונה מגבר קטן מדי (לא פחות מ-25W-30W), ולא הייתי קונה מגבר ערוץ אחד. ה-"בעיה" עם אלה היא שככל שאתה מרים ווליום, כיוון שהמנורות נכנסות לרוויה לאט לאט, אתה נכנס לדרייב. לכן, אין לך בעצם קלין בווליום סביר, שיכול לתת לך גם מספיק הדרום לעבודה עם אוברדרייב ובוסט חיצוניים למשל (אם אתה צריך הבדלי ווליום ליציאה לתפקידי ליד וכאלה).

תנסה את הקטנים יותר של ריביירה. מגברים מעולים.

לצורך החלק התיאורטי של הדיון, כן צריך לומר שמגבר 5W לא נשמע כמו 100W, לא משנה איך תהפוך את זה. לא רק בהיבט "תנועת האוויר", אלא ממש ברמת האופי. יש סיבה שאנשים, בעיקר בפינות הכבדות יותר של הרוק, מנגנים על טריפל רקטיפאיירים (150W) נאקלהדים (150W בדגמים מסוימים) וכו', ויש סיבה לזה שממשיכים לייצר אותם. יש לזה סאונד ואופי מסויימים. אם זה לא היה המצב, כולם היו מנגנים על 5W וזהו.

סך הכל, יש שלושה דברים בעולם שיגרמו לכל בנאדם לחייך באופן בלתי נשלט: צליל של כסף, צחוק של תינוק, ו-100W דיסטורשן שמעיף לך רוח על הגב.
  shahafw  
הצטרף: 06 ינו' 08
הודעות: 82
מיקום: רמת גן
אחת הבעיות לדעתי במגברים קטנים
הודעה פורסם: רביעי 17 יונ',09 13:34   
היא שברובם אין ריוורב כי אין מקום לקפיץ בדגמים סטייל טייני טרור, פנדר בלוז ג'וניור או הבבלאקהארטים הקטנים שיש ברעש געש.
אז צריך גם פדאל ריוורב.

גם נושא אופי הצליל שאיתי ציין בטוח שונה בין מגברים גדולים וקטנים. אני מאמין לטובת הגדולים.

כל זה גורם לי לחשוב שאולי כבר שווה להישאר עם המגבר פיוי טרנזיסטור (בנדיט 112) שלי. כמה כבר מגבר מנורות קטן יהיה הרבה יותר טוב ממנו?

או אולי ללכת על האמצע- 30 וואט. סגון פיווי דלתא בלוז או ריוורה.

החיים מלאים דילמות.

אני אנסה לשמוע קצת בעצמי.

תודה לכולם.
אם יש עוד דעות... אל תתביישו.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון