תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 05:16
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
עזרה עם מאסטרינג של אלבום
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (10) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
עזרה עם מאסטרינג של אלבום
הודעה פורסם: חמישי 28 ינו',10 05:44   
היי לכולם,

בשעה טובה (ומאוחרת למדי) עשיתי מיקס לאלבום של הלהקה שלי שבושל והוקלט באולפן הביתי שלי. ניסיתי לעשות לו מאסטרינג ותוך כדי גיליתי שאני עושה שינויים קיצוניים למדי בסאונד על מנת להתאים את התוצר המוגמר לרפרנסים שלי - בעיקר מבחינת התדרים הנמוכים וגם אחרי זה למרות שאני מרגיש בשיפור אדיר עדיין יש בעיות בתחום הנ"ל שאני לא מרגיש שאני יודע לפתור. זה גורם לי לתהות - האם זה אומר שהמיקס שלי גרוע או שזה נורמלי שמשנים את הסאונד ככה בשלב המאסטרינג?

הכותרת אולי קצת מטעה כי באמת השקעתי שעות רבות במיקס אבל אני מנסה להבין קודם - האם המיקס שלי מספיק טוב למאסטרינג או שאני צריך לחזור ולשפר את המיקס?

ואם הוא מספיק טוב למאסטרינג - עד כדי כמה בעייתי המאסטר שאני עושה? אולי אני עושה פיל מעכבר...

בקיצור אני אשמח לשמוע על אפשרויות והצעות מה לעשות הלאה כדי לגמור את זה באופן סביר לפי הערכה של איכות העבודה שלי.

אני מעדיף לא לפרסם בפורום שכולם ישמעו אלא לשלוח למתנדבים דוגמיות באימייל.
boazpeleg@gmail.com

עריכה:
קצת פרטים על האלבום עצמו. מדובר בתשעים דקות של חומר באנגלית בסגנון רוק וחמישה מתוך עשרים הקטעים כוללים גם כלי תזמורת חיים.
_________________
The sunny garden where we kissed was made of tiny dots
http://boazpeleg.com
http://magentic.net
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19232
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 28 ינו',10 08:06   
ציטוט:
ניסיתי לעשות לו מאסטרינג ותוך כדי גיליתי שאני עושה שינויים קיצוניים למדי בסאונד על מנת להתאים את התוצר המוגמר לרפרנסים שלי

היי בועז, קבל את זה בהבנה #sorry :
לצערי המשפט הנ"ל מאוד מוכר, ומצביע חד-משמעית על אובססיביות אימפולסיבית, שאינה עולה בקנה אחד עם יכולת שיפוטית אובייקטיבית.
מאוד מוכר, ביחוד אצל אלה שמאמינים שהם יכולים לעשות הכל לבד, ולמרות שמעירים להם על התוצאות הם ימשיכו להאמין שהם יודעים הכל ומן הסתם יתעלמו מההערות. אפשר שזה גם מאופי של בן אדם, אך בכל מקרה זה מפריע.
אתה לא לבד בקטע הזה, יש רבים. יש כאן בפורום כמה בולטים...

למה?!
אם הגעת למצב גימור ואתה מרגיש שיש צורך בגימור, זה אומר שאתה לא עשית נכון שלבים קודמים או שאתה לא מבין למה מסטרינג נועד. אפשר שאתה עושה "מסטרינג" כי "כולם עושים". לכאן או לכאן, אם החומר שלך חשוב, מוטב שתתרחק מטיפול בו ותן לאנשי מקצוע אובייקטיבים לחוות דיעה.

מקווה שתבין. #smile
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
tamuzstudios
Act Compatible
הצטרף: 16 דצמ' 07
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
מסכים ומוסיף
הודעה פורסם: חמישי 28 ינו',10 08:37   
#thumbsup

בועז - אתה מוזמן לשלוח אלי למייל האישי Razburg@gmail.com . אשמח להאזין...

ועוד כמה דברים יותר נקודתיים שאוסיף -

מאסטרינג לא מנסים לעשות אלא יודעים לעשות, כמו מיקסים, הקלטות וכל דבר אחר.
ניסוי הוא דבר חשוב כל זמן שמדובר בחווית הלמידה האישית שלך אך לא כשמדובר במשהו בעל ערך עבורך שצריך להוות מוצר מוגמר בסוף התהליך.

אני אחסוך ממך את כל מה שאני חושב על לעשות הכל בבית (ידע מקצועי / ציוד / אקוסטיקה וכו') בעיקר מפני שאני מתייחס אליך בשרשרת הזו כטכנאי ולא כמוסיקאי.

השוואת המיקסים שלך בתהליך מאסטרינג ביתי לרפרנסים שלאחר מאסטר היא בעייתית מאוד. למה אתה מתייחס ? לרוחב המיקס ? לתדרים ? לעוצמה שהגיעו אליה ? לכמות וסוג הקומפרסיה ?

גם את המיקסים אולי לא צריך לעשות בבית. לא כתבת על המיקסים בבטחון רב ואני מניח שאתה לא בטוח במאה אחוז שהם טובים, אז איך מתקדמים למאסטרינג מכאן ?

לא אפרט את תפקידי המאסטרינג (כי זה כתוב במיליון מקומות בפורומים ובעיקר כי אני חושב שאתה יודע) אבל הוא לא עושה דבר אחד - הוא לא מחליף / מתקן מיקס לא טוב.
המיקס צריך להישמע לך מעולה לפני המאסטרינג והרפרנס כמובן צריך להיות מיקסים אחרים.
אם בשלב סיום המיקס אתה לא משוכנע שהמיקס מעולה - כנראה שעוד לא הגעת לסופו.
אתה יכול לפרט קצת על צורת העבודה בבית מבחינת מוניטורינג ואקוסטיקה ? האם אתה שומע נכון בבית ? אולי כדאי להעביר את המיקס בשלב כלשהו לאולפן מקצועי כדי לקבל תמונה ברורה יותר של המצב לפני שסוגרים ת'בסטה וממסטרים....

אשמח לעזור ולייעץ בנושא.
אני מבין מה ראובן כתב לך, ואני מבין גם את הצד שלך בעניין הטכני, אך חשוב לשמור על רמת יושרה גבוהה עם עצמך ולעשות את הצעדים הנכונים אם חשובה לך התוצאה.

אם תשלח את המיקס לפני ואחרי אשמח לומר לך מה דעתי לאחר האזנה באולפן.
_________________
תמוז אולפנים
דיסנצ'יק 9, תל אביב
03-6481791
www.tamuzstudios.co.il

אולפן הקלטות
miko
תומך
הצטרף: 17 אוג' 01
הודעות: 1088
מיקום: המבורג, גרמניה
הודעה פורסם: חמישי 28 ינו',10 09:23   
אם יש לך זמן ואתה לא לחוץ לסיים עם העבודה אז לדעתי יש לך את האפשרות של "לימוד עצמי תוך כדי ניסוי ותהייה".

אני בעבר עשיתי משהו דומה - לקח לי ים של זמן אבל לימד אותי כלכך הרבה על 2 התהליכים:
מיקס מול רפרנס שהוא מוצר מוגמר - באיזה תדרים להתחשב? איזה נקודות צריכות להיות עם דגש בשביל סיגנון *### ואיזה אחרות לסיגנון @@@.
מאסטרינג מול רפרנס, מה לחפש? איפה?

כל זה בתנאי שיש לך זמן ואתה פתוח לידיעה שלפעמים, יש דברים שצריך לחזור לתקן במיקס.
ככה שאתה יכול לנסות משהו במסטרינג - לשמוע את התוצאה, לראות מה לא מסתדר לך ולנסות לסדר דברים ספציפיים במיקס.
אין פה הרבה חוקיות אלה איך נשמע התוצר הסופי בסוף כל העבודה.

אם אין לך זמן או שבסופו של דבר אתה עדיין לא מרוצה - אז תפנה למישהו חיצוני.
אני יותר תומך של "עשה זאת בעצמך" כל עוד זה אפשרי אבל לא בכל מחיר.
_________________
www.spawnofevil.com
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: חמישי 28 ינו',10 10:22   
אתה באמת רוצה שהמוסיקה שלך תהיה שפן נסיונות להתקדמות הטכנית שלך?

עם כל הכבוד, אני לא מאמין בטכנאי מיקס שממאסטר את החומר של עצמו. גם אם היית טכנאי מאסטרינג מהשורה הראשונה, את השיא שלך אתה אמור לתת במיקס, ככה שמבחינתך אין מה לגעת בשיר יותר, למעט ווליום.

בכלל, אני מאמין שמיקסים טובים תמיד נשמעים טוב יותר מהמאסטרינג שעושים להם, רק צריך למצוא את הטכנאי שהורס הכי פחות תמורת הכי הרבה ווליום.

בכל מקרה אתה מוזמן לשלוח את החומר למייל, אשמח להאזין ולחוות דיעה.
_________________
www.shaimantzur.com
subzero
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 460
מיקום: אולפני סטורם
הודעה פורסם: חמישי 28 ינו',10 10:27   
מסכים עם קודמי. לטעמי, נסיונות עושים בזמן הפנוי ולא על חומר חשוב שאמור להשיג מטרה כל שהיא
אתה מוזמן לשלוח גם אלי אם תרצה עוד חוות דעת.
itsik_f@hotmail.com
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: חמישי 28 ינו',10 12:19   
אהלן חבר'ה.

אני כתבתי את מה שכתבתי בעיקר מכיוון של - "כן, יש סבירות גבוהה שאשכור מישהו לעשות מאסטרינג לאלבום" כי אין לי נסיון בזה כל כך וזה נכון שלא כדאי לשחק עם זה כשמדובר בתוצר שאני רוצה שישמע בסופו של דבר טוב. הניסוי היה בעיקר כדי לראות מה אני אצליח לעשות.

אבל לפחות מבחינת המיקס, הייתי רוצה להאמין שהוא יצא מספיק טוב אבל אין לי אל מה להשוות כי אין לי מיקסים של דיסקים מסחריים ברשותי לפני שהם עברו מאסטרינג. לכן אני צריך שמישהו שכן יצא לו לשמוע דברים כאלה שיגיד לי אם אני צודק לגבי המיקס או שאפילו שם אני טועה. כמובן גם צריך להתחשב אם איכות הסורס מצדיקה את ההשקעה כי להקליט דברים מחדש לא הולך לקרות כרגע. הערוצים זה בהחלט נתון.

וכן אני מכיר את הפירמידה הזו שקודם השיר משפיע, אחרי זה עיבוד, אחרי זה הקלטה ורמת נגינה, אחרי זה מיקס, אחרי זה מאסטרינג וכמו שמאסטרינג טוב לא יתקן מיקס חרא אז מיקס טוב לא יתקן עיבוד חרא וכדומה אבל הסיטואציה היא שההקלטה נתונה ומכאן או שממשיכים הלאה או שזורקים את זה לפח כי אני צריך גם להקליט דברים חדשים ולעבור הלאה עם חיי וללמוד מטעויות לפעם הבאה ולא לעמוד במקום ולהיתקע על אותו חומר שאני תקוע עליו כבר שנים.

כל מי שהתנדב לשמוע אז תודה אני אשלח אליכם #smile
_________________
The sunny garden where we kissed was made of tiny dots
http://boazpeleg.com
http://magentic.net
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: שלישי 23 פבר',10 00:04   
boaz - how are you doing?

first of all good luck with your album.

here is a short tip- this helps allot.

after you mix the album- dont listen to it for 2 weeks- try to forget the sounds and the music- do everything possible to forget the tone - then after those 2 weeks gone buy then try to go back to it- you will be surprised how things will sound and it might make you go back to the mixes and do some fixes or changes- if it wont then ok but it might give you a new look and listen to the mixes

one thing a mastering engineer does - is not know the mixes until he gets them and thats why his work is different and unbiased

this is a major difference that make the mastering engineer more objective then the guy who is mixing it

_________________
MAOR APPELBAUM MASTERING
Los Angeles - California - U.S.A
http://maorappelbaum.com
you can call me from Israel to this number
03-9122809 ext 2
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שלישי 23 פבר',10 00:12   
היי! מה שקורה כרגע זה שאני לא מרוצה מהמיקסים ולא חושב שאני מסוגל לעשות אותם כמו שצריך אבל בשל החלטה דמוקרטית של רוב הלהקה אני צריך לעשות אותם בכל מקרה. הם מבחינתם מרוצים ממה שעשיתי עד כה אבל אחרי שביקרתי אצל טכנאים פה שהתנדבו לשמוע את הדברים ולתת לי רפרנסים לעבודות מקצועיות טרום מאסטר הבנתי שזה לא אבל לא הצלחתי לשכנע את הלהקה כי הפרויקט נמרח המון זמן, בעיקר בגללי.

אז מיקסים זה מה שאני מנסה לעשות כרגע עד אמצע מרץ. לקחתי הפסקה באמת של שבועיים בינתיים ועכשיו אני מתכוון לחזור לזה. כשאסיים יש מצב שאשכנע אותם להשקיע לפחות במאסטר.

וזהו, מה אני אגיד לכם... למדתי להבא את מה שאמרו לי מלכתחילה ולא הייתי מוכן להקשיב לו והאלבום היה יכול להישמע הרבה יותר טוב אבל אין טעם לבכות על חלב שנשפך. צריך להוציא את המיטב בתנאים הנתונים וליישם לקחים בפרויקט הבא.

תודה לכל מי שעזר ועוזר #smile
_________________
The sunny garden where we kissed was made of tiny dots
http://boazpeleg.com
http://magentic.net
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שלישי 23 פבר',10 08:29   
בועז, אני מוכן להתנדב לעשות לך מיקס אחד חינם.

שלח לי אם אתה רוצה MP3 של שניים או שלושה שירים שמבחינתך בעייתיים מאוד ואני אבחר אחד מהם
שאותו תשלח לי בערוצים ואחזיר לך מיקס גמור.

זה אולי יעזור לך להתבונן בחומר שלך מזוית אחרת.
לשיקולך #smile
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון