הצטרף: 12 אפר' 10
הודעות: 6
מיקום: ראשון לציון
פורסם: שלישי 13 אפר',10 14:20
שלום לכולם
שאלתי היא בתחום האקוסטיקה אבל לא קשורה לאולפנים.
אני סטודנט לעיצוב שנה ד' במכון הטכנולוגי חולון
ופרויקט הגמר שלי הוא רמקולים מבטון משופר לגינה,
הבטון שלי הוא עם סיבי זכוכית וללא קונסטרוקציית ברזל
כך שאני כמעט לא מוגבל בצורניות ועובי חומר...
הכיוון שלי הוא לעצב אותם כמו שמעצבים במה פתוחה של אופרות
עם מן חיפוי דמוי צדפה שמכוון את ההחזרים קדימה אל
המקום של הקהל, וכך ברמקולים שלי הצליל לא בורח לכל הצדדים ונעלם
אלה מוחזר לעבר מקום שמוגדר ע"י הלקוח, הייתי מעוניין לדעת מה
האפקט של חיפוי כזה לדעתכם?
האם זה נשמע נכון בכלל ? אולי הצורה של החיפוי צריכה להיות אחרת נגיד
לוח שטוח?
תודה מראש.
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
פורסם: שלישי 13 אפר',10 21:34
ברוך הבא לפורום.
אנא אל תיפגע מדבריי, אך "לעצב" (יותר נכון - לתכנן) רמקול, זה לא כמו לעצב כיסא.
התכנון של רמקולים (או של כל אלמנט פיסיקאלי אחר לצורך העניין) הוא פועל יוצא של המגבלות אותן מכתיבה הטכנולוגיה, ולא של גחמה עיצובית כזו או אחרת.
בטרם תפנה לכיוונים כמו "צורה של צדפה", אני ממליץ שתלמד איך פועל רמקול. רגיל. תיבה עם בסיס מלבני. שניים או שלושה דרייברים. מנוקבת, אטומה, מקופלת או פתוחה.
אחרי שתהיה חמוש בידע הזה תוכל להעלות רעיונות מבוססים ולפתח עיצובים בלתי קונבנציונאליים - כי נכון לרגע זה, אתה אפילו לא שואל את השאלות הנכונות...
שוב, הכוונה אינה להעליב אלא לעזור.
אם אתה מעוניין בהמלצה על חומרי קריאה, אנא פרט את הרקע שלך ואשמח להמליץ על מקורות מתאימים.
בהצלחה.
הצטרף: 12 אפר' 10
הודעות: 6
מיקום: ראשון לציון
פורסם: שלישי 13 אפר',10 22:09
קודם כל תודה על התגובה
וברור לי שרמקול הוא לא רק סטיילינג אלה הרבה הנדסה
ופיתוח של רמקול לוקח שלוש שנים אבל אני מדבר על קונספט
של רמקול עם שני דרייברים, מיד וטוויטר ועל תיבה מנוקבת בעלת צורה של טיפה
ללא פינות וללא חיבורים שתעשה ביציקה אחת, אבל לא בזה עסקינן, שאלתי היא אם
אני שם מעין כיפה מאחורי הרמקול כדי למנוע איבוד סאונד לטובת צמחיה ושאר ירקות
האם זה נשמע הגיוני מבחינת החזרה של סאונד? לצורך העניין רוב הרמקולים לגינה הדרייבר
שלהם מכוון כלפי מטה על כיפה שנועדה לפזר את הסאונד 360 מעלות, הקונספט שלי בא כמו
שציינתי מבמות פתוחות שסוגרים אותן עם מבנה דמוי כיפה או צדפה כדי למנוע בריחת סאונד
ואני רוצה שאצלי הדרייברים יהיו מכוונים רגיל פשוט הכיפה או "צדפה" מאחוריהם תחזיר את הסאונד בדומה
לקיר שהיה נמצא שם. ובגלל שאני עובד עם בטון שידוע בכושר החזרת סאונד גבוהה זה נראה לי רלוונטי.
בקשר להצעתך אני תמיד ישמח לחומר קריאה, יש לי את הקוק בוק של הרמקולים ואני פתןח להצעות...
שוב תודה לא נעלבתי ואני מבין למה התכוונת, פשוט את שעורי הבית עשיתי כבר ולא חשבתי שזה רלוונטי
להסביר את הרמקול אלה רק את התוספת שאמורה להחזיר את הסאונד ושם אני לא בטוח לגבי צורה.
הצטרף: 12 אפר' 10
הודעות: 6
מיקום: ראשון לציון
פורסם: שלישי 13 אפר',10 23:25
תודה ראובן זה בדיוק סוג המידע שאליו כיוונתי, הכוונה שלי היא שאם
אני מעצב רמקול עומד בחלל פתוח כמו בגינה הגלים של הקול שנזרקים
אחורה הולכים לאיבוד ואת זה אני רוצה למנוע, ולכן ה"צדפה" נמצאת שם
כמעין חיפוי חיצוני לרמקול ולא חלק מהרמקול כמו ששמים קירות בטון בכבישים
כדי שישאירו את הסאונד בכביש. מבחינת פיזור האם יש עוד יתרונות לדרייבר
שמופנה כלפי משפך ולא החוצה והאם חלק מהתדרים נאבדים?