תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
sound reflection
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  adirzi  
הצטרף: 12 אפר' 10
הודעות: 6
מיקום: ראשון לציון
sound reflection
הודעה פורסם: שלישי 13 אפר',10 14:20   
שלום לכולם
שאלתי היא בתחום האקוסטיקה אבל לא קשורה לאולפנים.
אני סטודנט לעיצוב שנה ד' במכון הטכנולוגי חולון
ופרויקט הגמר שלי הוא רמקולים מבטון משופר לגינה,
הבטון שלי הוא עם סיבי זכוכית וללא קונסטרוקציית ברזל
כך שאני כמעט לא מוגבל בצורניות ועובי חומר...
הכיוון שלי הוא לעצב אותם כמו שמעצבים במה פתוחה של אופרות
עם מן חיפוי דמוי צדפה שמכוון את ההחזרים קדימה אל
המקום של הקהל, וכך ברמקולים שלי הצליל לא בורח לכל הצדדים ונעלם
אלה מוחזר לעבר מקום שמוגדר ע"י הלקוח, הייתי מעוניין לדעת מה
האפקט של חיפוי כזה לדעתכם?
האם זה נשמע נכון בכלל ? אולי הצורה של החיפוי צריכה להיות אחרת נגיד
לוח שטוח?
תודה מראש.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 13 אפר',10 21:34   
ברוך הבא לפורום.

אנא אל תיפגע מדבריי, אך "לעצב" (יותר נכון - לתכנן) רמקול, זה לא כמו לעצב כיסא.

התכנון של רמקולים (או של כל אלמנט פיסיקאלי אחר לצורך העניין) הוא פועל יוצא של המגבלות אותן מכתיבה הטכנולוגיה, ולא של גחמה עיצובית כזו או אחרת.

בטרם תפנה לכיוונים כמו "צורה של צדפה", אני ממליץ שתלמד איך פועל רמקול. רגיל. תיבה עם בסיס מלבני. שניים או שלושה דרייברים. מנוקבת, אטומה, מקופלת או פתוחה.

אחרי שתהיה חמוש בידע הזה תוכל להעלות רעיונות מבוססים ולפתח עיצובים בלתי קונבנציונאליים - כי נכון לרגע זה, אתה אפילו לא שואל את השאלות הנכונות...

שוב, הכוונה אינה להעליב אלא לעזור.

אם אתה מעוניין בהמלצה על חומרי קריאה, אנא פרט את הרקע שלך ואשמח להמליץ על מקורות מתאימים.

בהצלחה.
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 13 אפר',10 21:51   
אין סיבה שלא לעצב משהו רק לשם צורתו (תפקוד פיזיקלי לשים בצד).
אם זו המטרה הסופית לא ברור לי למה להיוועץ בנושא אקוסטיקה.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
  adirzi  
הצטרף: 12 אפר' 10
הודעות: 6
מיקום: ראשון לציון
הודעה פורסם: שלישי 13 אפר',10 22:09   
קודם כל תודה על התגובה

וברור לי שרמקול הוא לא רק סטיילינג אלה הרבה הנדסה

ופיתוח של רמקול לוקח שלוש שנים אבל אני מדבר על קונספט

של רמקול עם שני דרייברים, מיד וטוויטר ועל תיבה מנוקבת בעלת צורה של טיפה

ללא פינות וללא חיבורים שתעשה ביציקה אחת, אבל לא בזה עסקינן, שאלתי היא אם

אני שם מעין כיפה מאחורי הרמקול כדי למנוע איבוד סאונד לטובת צמחיה ושאר ירקות

האם זה נשמע הגיוני מבחינת החזרה של סאונד? לצורך העניין רוב הרמקולים לגינה הדרייבר

שלהם מכוון כלפי מטה על כיפה שנועדה לפזר את הסאונד 360 מעלות, הקונספט שלי בא כמו

שציינתי מבמות פתוחות שסוגרים אותן עם מבנה דמוי כיפה או צדפה כדי למנוע בריחת סאונד

ואני רוצה שאצלי הדרייברים יהיו מכוונים רגיל פשוט הכיפה או "צדפה" מאחוריהם תחזיר את הסאונד בדומה

לקיר שהיה נמצא שם. ובגלל שאני עובד עם בטון שידוע בכושר החזרת סאונד גבוהה זה נראה לי רלוונטי.

בקשר להצעתך אני תמיד ישמח לחומר קריאה, יש לי את הקוק בוק של הרמקולים ואני פתןח להצעות...

שוב תודה לא נעלבתי ואני מבין למה התכוונת, פשוט את שעורי הבית עשיתי כבר ולא חשבתי שזה רלוונטי

להסביר את הרמקול אלה רק את התוספת שאמורה להחזיר את הסאונד ושם אני לא בטוח לגבי צורה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 13 אפר',10 22:16   
היי
מכיוון שאני מכיר את המכון וחלק מהמורים (והתלמידים) אני מניח שאתה צריך להציג עבודה ולאו דווקא פטנט טכנולוגי, אבל האחרון אמור להיות מוקרן בצורה מסוימת על המוצר.
אם אני לא טועה אתה מתכוון למעין 'משפך' שישליך את גלי הקול למרחק (לא "מוחזר"), טכניקה שהייתה נהוגה מתחילת העידן עוד לפני רמקולים מודרניים, מהיכן שהגיע השם "שופר" גם לתחום המקצועי.
ראה דוגמה אחת לגבי דברים היסטוריים, ובטח זכורים לך ה'משפכים' מתחום הכריזה הציבורית והתקני הצפירות ברחובות העיר, מהסוג הפאסיבי (מדברים ישירות לפיה) ועד המוגבר. ההשלכה שלך על במות בעיצוב צדפה יפה.
לגבי הצורה, היא אכן בתוקף, לפחות פנימית, שכן חיצונית כנראה תרצה לשלב אותה בחוץ (זו דוגמה פופולרית של סלעים). לגבי מבנה הרמקול, מידות רצויות וכנף ההשלכה, השבלול (אם תרצה לשלב פנימית) וחוזק חומרים, כדאי שתקרא במקורות. זה אתגר לעיצוב כדי שגם יישמע "לא רע".
אם התכוונת לתצורת "החזר" בכל זאת, היא גם תקפה ועובדת היכן שרוצים לטשטש או להסוות את הרמקול או לפזר (ההיפך ממיקוד) את גלי הקול כך שמקורם לא יהיה נקודתי, וגם מתפקדת בקונכיה שכזו.
קח כמה קישורים:

horn loaded

conical horn design

תמונות לכיוון העיצוב שבחרת
דוגמה יותר קרובה שבה יש קישור למיני ישום תכנוני.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  adirzi  
הצטרף: 12 אפר' 10
הודעות: 6
מיקום: ראשון לציון
הודעה פורסם: שלישי 13 אפר',10 23:25   
תודה ראובן זה בדיוק סוג המידע שאליו כיוונתי, הכוונה שלי היא שאם
אני מעצב רמקול עומד בחלל פתוח כמו בגינה הגלים של הקול שנזרקים
אחורה הולכים לאיבוד ואת זה אני רוצה למנוע, ולכן ה"צדפה" נמצאת שם
כמעין חיפוי חיצוני לרמקול ולא חלק מהרמקול כמו ששמים קירות בטון בכבישים
כדי שישאירו את הסאונד בכביש. מבחינת פיזור האם יש עוד יתרונות לדרייבר
שמופנה כלפי משפך ולא החוצה והאם חלק מהתדרים נאבדים?
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 13 אפר',10 23:34   
אתה וראובן מדברים על דברים שונים.

ציטוט:
קונספט שלי בא כמו
שציינתי מבמות פתוחות שסוגרים אותן עם מבנה דמוי כיפה או צדפה כדי למנוע בריחת סאונד


כאן בדיוק העניין, שאמנם עיצובית זה עשוי להיראות דומה אך מבחינה פיסיקאלית כונכיה אקוסטית של במה ותיבת רמקול פועלים אחרת, במיוחד עקב העובדה שמדובר ביחסים שונים בין מימדי התיבה\כונכיה לבין אורך הגל המוקרן\מוחזר ממנה.

זה נתון חשוב שאסור להתעלם ממנו, ולכן אי אפשר להשליך את הצורה של כונכיית במה על תיבת רמקול, לפחות לא ישירות.

למען הסדר הטוב, ראובן (מעלי) מתכוון לשופר - עקרון פיסיקאלי אחר לחלוטין ממה שאתה מתאר, שבתכנון נכון כן מאפשר שליטה לא רעה על מאפייני הכיווניות של מקור הצליל.

לגבי ה"צדפה"\"כונכיה"\"כיפה" (וכו'), קח בחשבון כמה נקודות:

1. סתם למען הדיוק, אמנם היסטורית (השדרוגים שהרומאים עשו לתיאטראות היוונים) נהוג היה לבנות קיר מאחורי הבמה (ולעיתים גם סוכך עילי) כדי להחזיר אנרגיה אקוסטית לכיוון הקהל ולא לאבדה, אך בימינו עיקר המשמעות המעשית של הכונכיות אליהן אתה מתכוון היא להחזיר צליל לכיוון הבמה עצמה, כך שלנגנים יהיה יותר קל לשמוע אחד את השני.

2. כיווניות הרמקול נקבעת בעיקר ע"ב היחס בין מימדי המקור הרוטט (במקרה שלך, קוטר הדרייבר) לבין אורך הגל אותו הוא מייצר. לתיבה משמעות משנית, אלא אם מדובר בשופר.

3. אותו עקרון תקף גם לגבי מכשולים אקוסטיים (כמו הכונכיה). אם אורך הגל גדול ממימדי המכשול, המצאותו של המכשול זניחה.

4. לכונכיית במה יש מימדים גדולים ביחס ל(כמעט) כל אורכי הגל בספקטרום התדרים המופק בבמה, ולכן זו יעילה גם בזריקת צליל קדימה תוך מניעת עקיפה (דיפרקציה) סביב דפנותיה.

5. כונכיה בגודל של רמקול תחסום התפשטות אחורית של תדרים גבוהים בלבד (שוב, תלוי בגודל הכונכיה), כך שהמטרה הנעלה לזרוק את הצליל ל"מקום שבחר הלקוח" לא תהיה אפשרית אלא אם כל תדרי האמצע והנמוכים יסוננו (מה שיפגע קשות באיכות השמע).

ולכן, אם המטרה היא לעצב רמקול יפה, אז הרי שכל מה שכתבתי כאן לא משנה. ואם המטרה היא לתכנן משהו שגם ישמע טוב, אז כנראה שבכל זאת צריך עוד שיעורי בית... #smile.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 13 אפר',10 23:54   
ציטוט:
מבמות פתוחות שסוגרים אותן עם מבנה דמוי כיפה או צדפה כדי למנוע בריחת סאונד


קצת פרקטיקה מהשטח:

רוב הבמות האלה שיצא לי לעבוד איתן נשמעות נורא, והן יותר אלמנט אדריכלי, או מבודד מאשר "שופר". צריך להבדיל בענק בין מה שרואים על כלמיני מדשאות בבתי מלון וגני אירועים, וקונכיות מעוצבות היטב להגבררה אקוסטית!
אם תקרא פה קצת בפורום תראה שיש הבדל עצום בין בידוד "כדי שלא יזרוק אחורה" ובין החזרים. החזרים אם לא מתוכננים בצורה מושלמת יוצרים יותר באלאגן מאשר שיפור בסאונד. אולי תחווה עלייה בעוצמה, אבל זה מגיע עם תג מחיר באיכות( בדיוק מה ששאלת, איבוד תדרים בCOMB FILTERING).
אם תצמיד את הרמקול לקצה הקונכיה, בעצם יצרת שופר ולא איזה פטנט חדשני. אני מאמין שמבחינת כיווניות הזריקה, מפתח השופר יתנהג בדומה לאלמנט פשוט על פני קופסא, אז לא עשינו כלום בעצם (בתלות בתדר כמובן. אתה יכול לראות איך כמעט כל רמקול מקצועי מודרני משתמש בWAVE GUIDE לטוויטר)


בנוסף, ישנה עלייה בכיווניות ההקרנה עם העלייה בתדר, אחורה הרמקול "זורק" בתדרים נמוכים יותר. אם הרמקול שלך הוא רמקול "אדריכלי" להתקנות גינה וגם ככה לא יורד נמוך במיוחד, ההקרנה מסביב תהיה נמוכה יחסית.
קח בחשבון שרמקולים להתקנות גינה גם אינם מיועדים לעוצמות גבוהות אלא למוזיקת רקע במקרה הטוב, וההספק שלהן נמוך יחסית. אם למשל בונים בריכה ומדשאה במלון, ומתקינים רמקולים כאלה, הציפייה היא לא לכסות עם רמקול בודד שטח נרחב, אלא רק את האיזור הקרוב אליו. כיסוי השטח נעשה ע"י הגדלת כמות הרמקולים ולא ע"י העלאת עוצמה, מה שבתורו שומר על SPL נמוך בסביבת הרמקול.
  adirzi  
הצטרף: 12 אפר' 10
הודעות: 6
מיקום: ראשון לציון
הודעה פורסם: רביעי 14 אפר',10 00:17   
דוגמה זה בדיוק הכיוון רק שאצלי הרמקול ירחף באמצע ה"צדפה".
עוד דוגמה ,פה הם משתמשים
בזכוכית כחיפוי אחורי, מה אתם לושבים על זה? יש לזה יתרונות אמיתיים?
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: רביעי 14 אפר',10 00:30   
נו ו..?

זה סתם עוד פנטזיה של כמה משתתפים בתחרות עיצוב, ולא מוצר קיים ופועל.

הקונספט נחמד, אבל כך גם רמקולי הקסם בקירות, הטוסטר שמשאיר הודעות, והשולחן הנוזלי.

כפי שאמרתי - אם אתה גם צריך שזה יפעל (או לצורך העניין שיהיה לפחות מבוסס על איזה-שהוא עיקרון פיסיקאלי מוכר ומוכח), אז יש עוד הרבה שיעורי בית...
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון