תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:58
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מחפש איש סאונד לערב הרכבים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  גרובא  
הצטרף: 21 אוג' 11
הודעות: 51
מיקום: ירושלים
מחפש איש סאונד לערב הרכבים
הודעה פורסם: שלישי 23 אוק',12 14:20   
שלום לכולם.
חבר שלי מארגן כבר מספר שנים ערב להרכבים צעירים שכל הרכב מנגן שיר ועוברים להרכב הבא ובכל פעם הוא ניתקל בבעיה המוכרת של סאונד ברמה אפס במעבר בין הרכבים גם כשמגיע איש סאונד עם מיקסר דיגיטלי ועושה בלאנס לכל הרכב בניפרד ושומר בזיכרון של המיקסר עדיין אין תוצאות סבירות. אשמח אם יש פה מישהו שיש לו נסיון בערבים מהסוג הזה או להמלצות על אנשים כאלה. תודה.
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שלישי 23 אוק',12 14:40   
השיטה נכונה ואם הבלאנסים היו בסדר, אין סיבה שבמופע יהיו הפתעות,
למעט אולי קצת תיקוני EQ ל PA עקב שינויים באקוסטיקה של המקום שהתמלא...

אולי הנגנים לא משחזרים בדיוק את המיקומים/התקנות שהיו להם בבלאנס?...
נתקלתי לא מעט בהרכבים צעירים שהיו מאד מקוריים בנושא #faint

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 23 אוק',12 15:04   
אם ההרכבים דומים אפשר גם עם מיקסר אנלוגי אבל בכל מקרה זה צריך להיות מאד מסודר, כולל רישום כיווני המגברים במגברים, משמעת של הנגנים שכל אחד יודע בדיוק לאן מתחבר וכו'.

כל זה בהנחה גם שהתנאים במקום סבירים מבחינת האקוסטיקה והציוד.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שלישי 23 אוק',12 15:16   
הבעיה העיקרית במופעים כאלה , זו בעיית המשמעת והתנהגות על במה.
אפילו בהרכב יחיד, ללא החלפות, עושים בלאנס, חזרה והכל נשמע סבבה,
ואז מתחיל המופע, הגיטריסט חושב שהוא הכי חשוב, ומגביר את הגיטרה למקסימום,
הקלידן לא שומע את עצמו (בגלל הגיטריסט) ומגביר את הקלידים גם למקסימום,
ואותו דבר עושה גם הבסיסט, למתופף , שגם כך הוא כבר קצת חרש, אין ברירה והוא דופק (וככה זה גם נשמע) בכל הכח על התופים,
והסאונדמן, אם הוא טוב, מנסה לתקן את הקטסטרופה על הבמה.
הכל מתחיל בחינוך !
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
giraffe
תומך
הצטרף: 14 ספט' 05
הודעות: 824
מיקום: חדרה !?!?
מחזק את החברים
הודעה פורסם: שלישי 23 אוק',12 17:53   
הכל מתחיל ונגמר במה שקורה על הבמה.

יותר מדי פעמים עשיתי סאונד לבמות פתוחות וללהקות צעירות.
זה בכלל לא משנה מה הם ניגנו בבאלנס. אלא אם הם ממש טובים.

בדרך כלל זה נשמע ונראה זוועה. פשוט כי הם צעירים וחסרי ניסיון. בדרך כלל ההתרגשות גם מעצימה את הבלאגן.

אני זוכר ערב אחד במיוחד. המיקסר כבר היה ביאוש (לא משהו מפואר K2) . גם אני מיואש, עלו הרכבים וירדו. רק הבירה מהבר היתה טובה.

פתאום עלה עוד הרכב. ו... הופה! הכל שם. הזמרת נשמעת מצויין וצריכה רק תיקוני EQ קלים.
הגיטרה יושבת עם הבאס והתופים. הכל טוב. בלי לגעת בכלום. כי הם היו מאופסים על עצמם. הם בכלל לא הגיעו לבלאנס כי היה איחור של הלהקה.

פה זה מתחיל ונגמר.
גם עם xl8 וסאונדמן אלוף הרכב גרוע ישמע גרוע.
ובאותה נשימה מיקסר אנלוגי ישן וחבוט (אפילו בהרינגר) עם הרכב טוב ישמע טוב.

כולנו יודעים זאת. רק צריכים להפנים.
_________________
"אנשים רצו דמוקרטיה ? נו, הם קיבלו...."
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 23 אוק',12 19:36   
יותר חשוב הבקליינר מאשר האיש על המיקסר.
כמה כללים:
בקליין קבוע!
החילוף היחיד בציוד הוא באפקטים לגיטריסטים, מקלדות (אם מדובר בסאונדים של פסנתר - אין חילוף!)
וסנר+מצילות.

כל גיטריסט מביא מינימום אפקטים. בקליינר/מנהל במה מצלם את המגבר ומחזיר אותו לפוזיציה הנכונה. ההחלטה שלו היא סופית לגבי ווליום וסאונד במקרים האלה!

אם יש חילוף סנר, קל יותר להשתמש בסטנד בייבי ולא בקליפס/lp. כמובן שבקליינר מנוסה יכול להתמודד עם זה יותר בקלות

אפס שינויי פוזיציות על הבמה. כל הגיטריסטים במקום קבוע. כדי למנוע הזזות מיק', כל הנגנים מקבלים מיק' שירה*

*רשימת קווים נעשית לפי ההרכב הגדול ביותר, ולפי נקבעת כמות המיקרופונים.
במידה ויש כלים שונים, למשל אצל להקה אחת הסולן מנגן גם אקוסטית, אבל בהרכב השני יש גיטריסט נפרד לאקוסטית, יש לפתוח 2 קווים לאקוסטיות כדי לצמצם תזוזות, ולסמן על כל קו לאיזה להקה הוא שייך ולאיזה כלי...("מוצצי הדם acc")

כל להקה מביאה עוזר שנמצא מחוץ לבמה ומקבל את הכלים שיורדים/עולים. אריזות לקייסיים נעשות מחוץ לבמה באזור מוגדר ומסודר. ככה אין פקקים על הבמה בחילופים. בזמן שהעוזר מקבל את הגיטרה, הגיטריסט מקפל אפקטים וכו'.

בצורה כזאת אפשר לצמצם זמן חילוף כבר מהבאלאנס, ולתת לכל להקה לבצע בצורה הטובה ביותר.
צריך להבהיר ללהקות שהן צריכות לבצע ב110% ושסדר ומשמעת בבאלאנס וההופעה הם הכל.

לפי השיטה הזאת כבר עשיתי חילופים סטייל ימי סטודנט ופסטיבלים ללהקות גדולות וידועות בפחות מ10 דקות...

כדאי לתת מספיק זמן לכל להקה בבאלאנס. אם הכל הולך כשורה ויש זמן, חצי שעה זה סוג של מינימום (ועוד חצי שעה הפסקה בלו"ז בשביל הטכנאים אם יש יותר מ3 להקות!)

וכמובן, כמו שאמרו, גם אם הכל במקום וקורה, להקה לא טובה לא תעבור באף מצב.
כדאי גם לבחור לעיניינים כאלה חברת הגברה שהיא רמה או 2 מעל מה שאתם מביאים בד"כ, כזאת שיש לה נסיון רב בעבודה כזאת מבחינת ציוד, והכי חשוב, טכנאים!
  גרובא  
הצטרף: 21 אוג' 11
הודעות: 51
מיקום: ירושלים
תודה
הודעה פורסם: שלישי 23 אוק',12 21:02   
חברים נתתם לי המון חומר למחשבה ממש תודה!
אין כמו אקט #thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון