הצטרף: 21 אוג' 11
הודעות: 51
מיקום: ירושלים
פורסם: שלישי 23 אוק',12 14:20
שלום לכולם.
חבר שלי מארגן כבר מספר שנים ערב להרכבים צעירים שכל הרכב מנגן שיר ועוברים להרכב הבא ובכל פעם הוא ניתקל בבעיה המוכרת של סאונד ברמה אפס במעבר בין הרכבים גם כשמגיע איש סאונד עם מיקסר דיגיטלי ועושה בלאנס לכל הרכב בניפרד ושומר בזיכרון של המיקסר עדיין אין תוצאות סבירות. אשמח אם יש פה מישהו שיש לו נסיון בערבים מהסוג הזה או להמלצות על אנשים כאלה. תודה.
תומך
הצטרף: 14 ספט' 05
הודעות: 824
מיקום: חדרה !?!?
פורסם: שלישי 23 אוק',12 17:53
הכל מתחיל ונגמר במה שקורה על הבמה.
יותר מדי פעמים עשיתי סאונד לבמות פתוחות וללהקות צעירות.
זה בכלל לא משנה מה הם ניגנו בבאלנס. אלא אם הם ממש טובים.
בדרך כלל זה נשמע ונראה זוועה. פשוט כי הם צעירים וחסרי ניסיון. בדרך כלל ההתרגשות גם מעצימה את הבלאגן.
אני זוכר ערב אחד במיוחד. המיקסר כבר היה ביאוש (לא משהו מפואר K2) . גם אני מיואש, עלו הרכבים וירדו. רק הבירה מהבר היתה טובה.
פתאום עלה עוד הרכב. ו... הופה! הכל שם. הזמרת נשמעת מצויין וצריכה רק תיקוני EQ קלים.
הגיטרה יושבת עם הבאס והתופים. הכל טוב. בלי לגעת בכלום. כי הם היו מאופסים על עצמם. הם בכלל לא הגיעו לבלאנס כי היה איחור של הלהקה.
פה זה מתחיל ונגמר.
גם עם xl8 וסאונדמן אלוף הרכב גרוע ישמע גרוע.
ובאותה נשימה מיקסר אנלוגי ישן וחבוט (אפילו בהרינגר) עם הרכב טוב ישמע טוב.
כולנו יודעים זאת. רק צריכים להפנים.
_________________
"אנשים רצו דמוקרטיה ? נו, הם קיבלו...."
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שלישי 23 אוק',12 19:36
יותר חשוב הבקליינר מאשר האיש על המיקסר.
כמה כללים:
בקליין קבוע!
החילוף היחיד בציוד הוא באפקטים לגיטריסטים, מקלדות (אם מדובר בסאונדים של פסנתר - אין חילוף!)
וסנר+מצילות.
כל גיטריסט מביא מינימום אפקטים. בקליינר/מנהל במה מצלם את המגבר ומחזיר אותו לפוזיציה הנכונה. ההחלטה שלו היא סופית לגבי ווליום וסאונד במקרים האלה!
אם יש חילוף סנר, קל יותר להשתמש בסטנד בייבי ולא בקליפס/lp. כמובן שבקליינר מנוסה יכול להתמודד עם זה יותר בקלות
אפס שינויי פוזיציות על הבמה. כל הגיטריסטים במקום קבוע. כדי למנוע הזזות מיק', כל הנגנים מקבלים מיק' שירה*
*רשימת קווים נעשית לפי ההרכב הגדול ביותר, ולפי נקבעת כמות המיקרופונים.
במידה ויש כלים שונים, למשל אצל להקה אחת הסולן מנגן גם אקוסטית, אבל בהרכב השני יש גיטריסט נפרד לאקוסטית, יש לפתוח 2 קווים לאקוסטיות כדי לצמצם תזוזות, ולסמן על כל קו לאיזה להקה הוא שייך ולאיזה כלי...("מוצצי הדם acc")
כל להקה מביאה עוזר שנמצא מחוץ לבמה ומקבל את הכלים שיורדים/עולים. אריזות לקייסיים נעשות מחוץ לבמה באזור מוגדר ומסודר. ככה אין פקקים על הבמה בחילופים. בזמן שהעוזר מקבל את הגיטרה, הגיטריסט מקפל אפקטים וכו'.
בצורה כזאת אפשר לצמצם זמן חילוף כבר מהבאלאנס, ולתת לכל להקה לבצע בצורה הטובה ביותר.
צריך להבהיר ללהקות שהן צריכות לבצע ב110% ושסדר ומשמעת בבאלאנס וההופעה הם הכל.
לפי השיטה הזאת כבר עשיתי חילופים סטייל ימי סטודנט ופסטיבלים ללהקות גדולות וידועות בפחות מ10 דקות...
כדאי לתת מספיק זמן לכל להקה בבאלאנס. אם הכל הולך כשורה ויש זמן, חצי שעה זה סוג של מינימום (ועוד חצי שעה הפסקה בלו"ז בשביל הטכנאים אם יש יותר מ3 להקות!)
וכמובן, כמו שאמרו, גם אם הכל במקום וקורה, להקה לא טובה לא תעבור באף מצב.
כדאי גם לבחור לעיניינים כאלה חברת הגברה שהיא רמה או 2 מעל מה שאתם מביאים בד"כ, כזאת שיש לה נסיון רב בעבודה כזאת מבחינת ציוד, והכי חשוב, טכנאים!