תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:01
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
יהיה סמבה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  זוהר  
הצטרף: 21 פבר' 02
הודעות: 69
מיקום: גבעתיים
יהיה סמבה
הודעה פורסם: שישי 15 נוב',02 02:10   
מישהו יודע מה המשקל של סמבה , ניסיתי לפענח אבל נורא קשה לזהות על מה מדובר

(יהודית רביץ in de house ??) ובאותה הזדמנות מה הטמפו המקובל לז'אנר זה

תודה רבה

זוהר #smile
yohayblo
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 519
הודעה פורסם: שישי 15 נוב',02 02:45   
זוהר, מה זאת אומרת "מה המשקל של סמבה" ? כשאת אומרת "משקל" למה את מתכוונת ?
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: שישי 15 נוב',02 02:53   
הסמבה היא במשקל זוגי.כלומר 4/4 או 2/2("אלה ברווה") במהירויות גבוהות.
מה שגורם ל"הטעייה" היא העובדה שהתבנית הריטמית של הסמבה (וגם הבוסה נובה) היא של שתי תיבות-חלקה על הDOWNBEAT וחלקה לא(היינו סינקופה).
לצערי,אני לא יכול לכתוב לך את התבנית(צריך להמציא לפורום איזה דף תווים וירטואלי שאנשים יוכלו לדבר בשפת המוסיקה #biggrin ).
על מנת להבין טוב יותר את הFEEL הברזילאי כדאי לך להתחיל להאזין לבוסה נובה(אולי סטן גטץ-ככה גם תרוויחי סקסופוניסט דגול) שם המהירויות נמוכות יותר ויאפשרו לך לעקוב אחרי הקלווה(שהיא התבנית הריטמית העיקרית).

עוד אני רוצה להמליץ על 2 ספרים מסדרת ESSENTIAL STYLES שמראים(ומשמיעים-הספרים כוללים 2 דיסקים) עיבוד בס/תופים במגוון סגנונות רחב.ספר חובה למי שעוסק בעיבודים ובכלל לכל מוסיקאי.
Maorsa
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: שישי 15 נוב',02 07:48   
הבעיה הנוספת בסמבה, היא גם שלרוב הריט'ם סקשיין מורכב גם מפרקשיין וגם ממערכת תופים ולכל אחד יש את התפקיד שלו שגורם לקצב להשמע כל כך "תוסס".
כל תפקיד לבד יהיה די אוף ביט ולכן קשה לתרגם העניין למידי.

תתחילי עם תוף בס שנותן רבעים.
על כל פעימה שניה תני סנר.
ושחקי עם הי הט ע"י כל מיני סינקופות פה ושם...

הנה מקצב סמבה בסיסי ביותר,
התוים הנמוכים הם התוף בס, האמצעים סנר והגבוהים הי הט.
מפה את יכולה להמשיך בהוספת פרקשיין, מעברים (תחשבי סינקופות וטריולות...)
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

ואם הלינק לא עובד:
www.geocities.com/maorsadra/samba.jpg
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 15 נוב',02 18:44   
התשובה לשאלה פשוטה (אפילו פשוטה מאד).
היישום מסובך.

מכל מקום, הנה לך כמה מקורות חשובים לכל הנושא הזה של מוסיקה לטינית:
בגדול:
המקצב והחשיבה הבסיסית של מוסיקה לטינית היא "אלה בראבה" 2/2.
עכשיו, יש המון סגנונות אשר נכנסים תחת הקטגוריה של מוסיקה לטינית ולא מעט שנכנסו לשם בלי שום קשר תיאורתי, מוסיקולוגי או גיאוגרפי.

המפעם הביסי של מוסיקה לטינית נקרא טומבאו .
הטומבאו שונה מאד ממקצבים ברזיליים כך שאם הכיוון שלך הוא סבמה ברזילאית אז אנחנו בעולם אחר. בכל מקרה, רב האנשים ששמעתי אומרים "סבמה" , התכוונו למעשה ל"סלסה" או "בוסה נובה".
אני מייעץ לך לבדוק טוב למה את קוראת באיזה שם.
אני מתמקד בתשובה הזו בסלסה ובוסה = מוסיקה אפרו קובנית.
אם את בעניין של בראזיל או צ'ילה אז תוכלי לחפש דרך המקורות שקיבצתי לך.

המקצב העקרוני של המוסיקה הזו נקרא קלאבה (CLAVE) והכל עובד לפי החוקיות שלו:

אז מה זה סלסה וקצת דברים כלליים:

ומה זה טומבאו, תוכלי לקרוא כאן.

ומה זה קלאבה תביני כאן:

בנק מושגים חובה

והסבר בתווים על המקצבים.
NiTRoX
הצטרף: 07 ינו' 02
הודעות: 340
מיקום: ת'א
הודעה פורסם: שישי 15 נוב',02 19:45   
שיהיה:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=636
יש שם גם קישורים למעלה.
  זוהר  
הצטרף: 21 פבר' 02
הודעות: 69
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שישי 15 נוב',02 21:18   
תודה רבה ! #smile
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון