תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 12:26
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ויכוח עם חבר לגבי צורך במאסטרינג
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (195) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  spanish musician  
הצטרף: 21 ינו' 11
הודעות: 321
מיקום: ארץ הקודש
ויכוח עם חבר לגבי צורך במאסטרינג
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',12 18:24   
ויכוח מאז הבוקר, כל שעתיים וחצי טלפון מתחילים בנחמד ואז חייבים לחזור לנושא הזה:
הבן אדם כתב, הלחין, הפיק, עיבד ושר בסינגל יחיד מוצלח לחלוטין ולדעתי מדובר בשיר לעילא ולעילא, לא כאן הבעיה.

החבר טוען שמאסטרינג אמיתי צריך רק במידה ויש דיסק שלם של שירים ומעוניינים לסדר זאת כך שהווליום של כולם יהיה אחיד ולכן אם הוא חושב הכי גבוה שיש ורוצה שהשיר הזה יגיע לרדיו ויככב בכל MP3\רמקולים מספיק מיקס מושקע והשבחת ערוצים פרטנית.

מבחינתי מאסטרינג זה חלק משרשרת שאני עושה מבלי להניד עפעף, בא לקוח אני מפיק לו שיר ולאחר מכן השיר נשלח ישירות למאסטר לאחר השאלה הקבועה " עד כמה אתה רציני בקשר למוסיקה שלך? "

יש לכך תשובה חד משמעית?
shayshez
Act Compatible
הצטרף: 28 אוק' 09
הודעות: 577
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',12 18:54   
יש צורך בתהליך כלשהו על המיקס הסופי כדי שהתוצאה תעמוד בסטנדרטים מקובלים של עוצמה וסאונד.
אבל אין חובה לשלוח את זה לטכנאי מאסטרינג חיצוני אם אתה מבין מה אתה עושה והתוצאה שאתה מגיע אליה לבד משביעה את רצונך.

אני מכיר כל מיני אמנים (כאלה שאפשר לשמוע כאן ברדיו בארץ) שממאסטרים את היצירות שלהם לבד ומגיעים לתוצאות טובות מאד שגם עוברות רדיו היטב.
_________________
שי שזיפי
מוסיקה עושים באהבה או שעושים חומוס.
http://goo.gl/jcvtb
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',12 19:10   
אני ממסטר גם מיקס מהיר לתת ללקוח לשמוע ברכב או בבית.
לדעתי זה חלק חשוב לא פחות מהמיקס עצמו.
didain
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',12 19:49   
הגישה של החבר שלך היא נכונה לזמנים אחרים.
נראה לי שהיום יש צורך ברור (טכני ברובו) "להעמיד את השיר על הרגליים" לפני
שהוא יכול לצאת לטייל.

השאלה היא האם הכוונה ב "ללא מאסטרינג" היא להשאיר את המיקסבאס (או את קובץ המיקס הסטריאופוני הסופי) נקי לחלוטין?
אני חושב שלכל מיקס באשר הוא לא יזיק הטאצ' הסופי, גם אם הוא סינגל ולא אמור להיות חלק מצבע של אלבום.
שמעתי דברים מפילים שאנשים עשו עם 3-4 פלאגים על המאסטר. (מולטי בנד קומפרסור זה כלי אדיר).
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',12 20:04   
ועוד פעם: מאסטרינג זה לא רק לימיטר
זה לא רק דינמיקה ובטח שבכלל לא עוצמה (כאילו, זה פשוט לא מונח מתאים).

מאסטרינג זה תהליך שנועד למקסם ערכים אמנותיים מסוימים בשיר, כל יצירה לגופה, לסגנונה ולמטרותיה ובפרופורציה למכלול (שיר/אלבום/מוזיקה להצגה/מוזיקה לוידאו ארט, למחול, למיצב אמנות...).

אפשר לא למסטר, אפשר כן למסטר, אפשר לעשות את זה ככה או ככה עכשיו, אחר כך או לעולם לא...אבל את השלב הזה, שבו שואלים שאלות בייחס לצבע/דינמיקה/מקום/חלל של כל המכלול חייב כל שיר לעבור.

זה נכון שבמרחב הדיגיטאלי ובמרחב האנלוגי הדברים שונים, בעיקר בהקשר של פראקטיקת עבודה אבל השלב הזה בתהליך הוא שלב מאד חשוב
מי שלהבנתו סגר את כל הפינות כחלק מתהליך המיקס - סבבה.
מי שהוריד L/R והכל מושלם לו - סבבה
המרחב הדיגיטלי מאפשר לעשות את הכל במכה אחת - לכאורה...
אני עדין לא ראיתי/שמעתי מישהו מוציא תוצאה מושלמת במיקסדאון ואני מאד מאמין בפיצול התהליך אבל מי שמעדיף אחרת - התוצאה היא שקובעת
octaver
Act Compatible
הצטרף: 18 מרץ 04
הודעות: 500
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',12 20:16   
תשובה חד משמעית- אם השיר נישמע טוב ובווליום הנכון מבחינתי זה מאסטרינג
אין מה לגעת בשיר שנישמע טוב !
השאלה שנישאלת האם המיקס הסופי בווליום הנכון ?
לא פירטת את העניין
_________________
http://www.youtube.com/profile?user=zoomex
  spanish musician  
הצטרף: 21 ינו' 11
הודעות: 321
מיקום: ארץ הקודש
תודה לכל חבר יקר שענה
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',12 21:33   
שי זה גם מה שאני אמרתי לו, הוא בתגובה:
המיקס יעבור דרך נגן כלי מיתר וטכנאי סאונד שטוען שבמסגרת המיקס שהוא עושה ייעשו כל השינויים, תיקונים ועריכות שצריך.

יורם מילותיך בסלע וזה גם מה שכיוון אותי בויכוח המתמשך הנ'ל, השאלה היא האם במסגרת מיקס בלבד לא ניתן לבצע את כל התופינים שדיברת עליהם, אם יש לך עצה מנסיונך הרב מה כדאי למסור לחבר שיבקש מאותו איש מיקס זה מאד יסייע לי לחסוך כאבי ראש של עוד כמה מאות לחבר הלחוץ והעיקש.
האם לא ניתן למקסם ערכים אמנותיים וסגנון לשיר כבר דרך המיקס עצמו?
כנ'ל על מה לא מוותרים? אני מודה שבמאסטרינג אין לי חצי מושג אך כשאני יושב לבצע מיקס אני מייחד שירה, פה מקמפרס, שם איקיו, פה השבחה כזו או אחרת, מושיב את הערוצים ביחד ווליום נמוך מגביה וכ'ו וכ'ו.

לגבי מאסטרינג? עבורי הכי פשוט להעביר קובץ אחד 'נקי' מעריכות למומחה ממני.

הוא משלם על נגינה לסינגל בשני כלי מיתר+מיקס 'מחיר מיוחד', כך שיוצא שעל מיקס של כמה שעות הוא נפרד מ100 דולר או שמוותר לחלוטין על המיקס עצמו, אשמח מאד להעביר הכל הלאה, כולל הקטע שהוספת שאני מתכוון להקריא לו אחד לאחד בטלפון.

Octaver, לא הצלחתי להבין מהחבר אם איש המיקס יסדר את הווליום למקסימום, ככל הנראה שכן אחרת המיקס יהיה מיותר.
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',12 22:13   
קודם תבינו מה מטרת המאסטרינג לסינגל.
1. להשוות את השיר לעוצמת הסאונד הממוצעת כיום בשירים אחרים.
2. להתאים את השיר לפורמטים השונים (רדיו, דיסק, MP3, מועדון. וכו')
לכל פורמט תנאים ודרישות שונות. טווח דינמי של דיסק שונה מטווח דינמי של שידור רדיו וכו.
שיר מועדונים אולי צריך טיפול אחר בתחום התדרים הנמוכים , סידורים שונים של מונו/סטריאו לעומת דיסק..

סה"כ רוצים להשמע ברצף של שירים שונים כמו כולם לפחות.. ושלא תהיה נפילה בסאונד. בגלל זה גם למאסטרינג לסינגל יש מטרה
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: ראשון 23 דצמ',12 06:01   
זו הדרך שבה אני רואה את הסוגייה הזו?
האם טכנאי המיקס יכול לבצע בעצמו את המאסטרינג (כתהליך נפרד או פשוט לשים שרשרת 'מאסטרינג' כמו מולטיבנד קומפסור ולימיטר על ערוץ המאסטר)? כמובן שכן.

האם מומלץ לעשות זאת?
כשאני פותח את רשימת הקרדיטים ברוב המוחלט של אלבומים ושירים שאני נהנה מהסאונד שלהם, ב99.9% מהמקרים טכנאי המיקס והמאסטרינג הם אנשים שונים. המקרים של טכנאי מיקס שגם ממאסטרים כמו שצריך (כמו סטיבן ווילסון או אינפקטד מאשרום למשל) הם כ"כ נדירים עד שהם כמעט ולא קיימים.

מאסטרינג זו אומנות נפרדת, שלימיטינג ווליום הם רק אחד האלמנטים בה. היא דורשת הסתכלות על השיר מזווית שונה מאשר טכנאי מיקס, כלי עבודה שונים לחלוטין וצורת מחשבה אחרת. מאסטרינג אמור לתת את זווית ההסתכלות החיצונית יותר על הטראק. לתת לו 'צורה' מדויקת יותר ובלאנס טונאלי ודינמי מאוזן יותר כמכלול בלי קשר אם מדובר ברצף של אלבום או לא.

אני יכול להגיד לך שמנסיוני האישי טראקים ששלחתי לאיש מאסטרינג מצוין נשמעו יותר טוב מהמיקס שלי אחרי לימיטינג שעשיתי בעצמי. האם יכול להיות שבעתיד אני אשתפר כ"כ במיקסים עד שהמיקסים יישמעו כ"כ טוב שאני לא אצטרך איש מאסטרינג? אולי. אבל אני אצטרך ביצים של שור וביטחון היסטרי ביכולות שלי בשביל להגיד שאני יכול לעשות משהו שאנדי וולאס, ברוס סווידיאן, כריס לורד אלג'י וכל שאר טכנאי המיקסים הגדולים באמת לא יכולים לעשות.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: ראשון 23 דצמ',12 07:39   
ציטוט:
אבל אני אצטרך ביצים של שור וביטחון היסטרי ביכולות שלי בשביל להגיד שאני יכול
לעשות משהו שאנדי וולאס, ברוס סווידיאן, כריס לורד אלג'י וכל שאר טכנאי המיקסים
הגדולים באמת לא יכולים לעשות.

מי אמר שהם לא יכולים לעשות ?

זרימת העבודה שלהם ידועה וזו שרשרת המזון שלהם. להגיד שהם לא יכולים ? לא יודע.

בשחרור האחרון של ה-פו פייטרז, טכנאית המאסטרינג פשוט סירבה לגעת בחלק
לא קטן מהרצועות בטענה שהם "טובים מספיק עד לנקודה שהיא תזיק יותר משהיא
תועיל".

אז ניתן להגיד שאת המאסטרינג לאלבום עשה בוץ' ויג (או - את חלקו).

לא יכול ? yes, he CAN #smile
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון