הצטרף: 11 ספט' 04
הודעות: 70
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 16 פבר',14 01:57
כמו שתכנות פסנתר חשמלי לא יגיע לעולם לסאונד של פסנתר רגיל
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
פורסם: ראשון 16 פבר',14 10:02
יש לי שאלה, אם אנחנו עוסקים בדומיין הספרתי -
אוקיי יש מגבלת Fixed Point בחומרה וזה גורם לו לחשוב אחרת.
מה אם הייתי עושה דבר כזה:
לוקח את שון קוסטלו ושם אותו בסביבת תוכנה Fixed Point
או בתוך אמולציה של חומרה בתוך תוכנה - כלומר מגביל אותו.
אז הוא היה חייב לחשוב בצורה מוגבלת "כאילו" היה מפתח אלגוריתם לתוכנה.
עדיין, היה הבדל מהותי בסאונד.
יש לי 2 סברות, ושתיהן מבוססות מנסיוני ולאו דווקא מעולם המוסיקה:
1. ממירים. אי אפשר לדמות התנהגות של DAC בתוכנה. אין מצב.
מהגדרתו, הממיר הוא לא 1:1. בסוף אנחנו מגיעים למגבלת רזולוציה מתוך סיביות.
2. The Ghost In The Machine, או יותר לדעתי, The Soul In The Machine.
מכונות הן בריות משוגעות לחלוטין. עם כל זה שאתה אמור לקבל רצוי,
המצוי הרבה פעמים מתנהג מאוד שונה או מאוד ייחודי שלא כצפוי.
שורה תחתונה:
לנסות להחליף חומרה בתוכנה, זה כמו להחליף ביצה בטופו.
יש דברים שפשוט לא ניתן להחליפם בשום פנים ואופן.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
הצטרף: 12 פבר' 14
הודעות: 45
פורסם: ראשון 16 פבר',14 10:18
אתה יכול לכתוב פלאגין ולא להשתמש ב-float/double אלא להשתמש ב-int ולקבל חלק מאותן מוגבלויות (וזה, אם אני לא טועה, מה ששון עושה בכוונה בריוורב VintageVerb שלו).
אבל זה לא רק העיניין היחיד שמשפיעה על הסאונד, כמו ששון כותב:
The limitations of fixed point DSP made the analog processing in those boxes that much more important. Pre and de-emphasis filters reduce the noise, and also change the distortion characteristics, just as the various RC filters in a tube amp will shape the distortion characteristics. Having an analog limiter at the input will allow the signal levels to be managed in a more polite manner than the hard digital clipping found in saturation math.
בחומרה הדיגיתלית הישנה, בגלל מגבלותה (headroom נמוך, כח DSP חלש יחסית להיום), היה צורך בעיבוד עזר אנאלוגי על הסיגנל כדאי להוציא תוצאוה טובה בעיבוד דיגיתלי ע''י הDSP וזה היה גם גורם משמאותי בסאונד הכללי.
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
פורסם: ראשון 16 פבר',14 11:25
בסדר אז קורה שם משהו, בין רכיב לרכיב.
ולא יעזור, שיגיד ההוא מה שהוא רוצה,
לא לקחנו בחשבון את נושא ההמרה בכניסה גם.
יכול להיות שהממיר של כרטיס הקול עושה טוב או לחליפין
"דופק" לנו את הסאונד, אבל זה משנה את כל התמונה של התפקיד במיקס.
אי אפשר לומר "בוא נתייחס למה שקורה ב DSP אבל נתעלם
מה Transducing בין Domains".
נכון ההבדלים מהותיים בשלב ה DSP אין ספק, קיצוניים לכאן או לכאן.
זאת הסיבה שבטח H3000 פלאגין לא נשמע כמו הברזל.
מצד שני גם בהשוואה בין Virus B לפאוורקור, אין הבדל באחד מול אחד.
אני בטוח שבמיקס זה יתבטא איפשהו.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס