תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 10:47
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
"למה כל כך קשה להשמע כמו חומרה"-גרסת התכנת
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  AriG  
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
"למה כל כך קשה להשמע כמו חומרה"-גרסת התכנת
הודעה פורסם: שבת 15 פבר',14 21:13   
לא ממזמן מני פתח טופיק (שנמחק ?) על חומרת Z-DSP ששון קוסטלו מ-ValhallaDSP
מפתח לה אלגוריתמים של ריוורב (שנשמעים מצוין, אגב. וכולם מסכימים על זה).

מישהו פתח טופיק ב-KvR (בסוף נובמבר) שבגדול שואל "למה כל כך קשה להשמע
כמו חומרה" וספציפית הוא מדבר על האיוונטייד H3000 שלו והנסיונות (שלא צלחו)
לקבל משהו מקורב בוירטואל (כולל הגרסה הוירטואלית של H3000 שהוא ניסה גם,
לטענתו).

היום שון קוסטלו העיר את הטופיק הזה והוסיף את התובנות שלו.
קוסטלו, למי שלא יודע, הוא תכנת מוערך וידוע בחוגי עולם האודיו ויש לו נסיון של
הרבה הרבה שנים בתור תכנת DSP. הוא משתתף גם בדיונים עם -ויחד עם- מייקל
קארנס, התכנת המקורי של האלגוריתמים של פלאגי לקסיקון, שעבד בפיתוח של
כל היחידות של לקסיקון מאז Lexicon PCM90 ועד שהוא עזב ונהיה הבעלים והמוח
מאחורי חברת Exponential Audio.

התובנות שקוסטלו מספק (אחרי שמנסים להבין את הסינית המדוברת שהוא שופך שם)
מגלות הצצה מעניינת לתוך עולם ה-DSP (עד כמה שניתן להציץ...) לגבי הגורמים
שמבדלים בין DSP מבוסס חומרה (Fixed Point) לבין אלו שמעולם התוכנה (Floating Point).
הוא מדבר על המגבלות של הדיציפלינה, על איך המגבלות כופות עליו לחשוב בצורה
לא שגרתית ועל איך תהליכים שמתרחשים פנימית ב-DSP מעצבים ומשנים את
הסאונד הסופי.

תהנו !
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?p=5646644#p5646644

(אזהרה ! לא לבעלי לב חלש ו/או אנגלית לא מספקת #smile)
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
Kirkagur
Expert
הצטרף: 04 נוב' 03
הודעות: 623
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 00:46   
חלק מהטקסט קראתי כמו שירה, והדברים שבכל זאת הבנתי היו מעניינים מאין כמותם. מרתק
_________________
www.mcrow.net
www.lfo.co.il
www.v-plugs.com
עודד510
הצטרף: 11 ספט' 04
הודעות: 70
מיקום: תל אביב
"קשה להשמע" -למעשה בלתי אפשרי
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 01:57   
כמו שתכנות פסנתר חשמלי לא יגיע לעולם לסאונד של פסנתר רגיל
mikeg
הצטרף: 12 פבר' 14
הודעות: 45
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 09:05   
שווה קריאה #read

שון תותח, הריוורבים שלו מצויינים!
Isak.MOE
תומך
הצטרף: 06 פבר' 05
הודעות: 2881
מיקום: מצפה רמון
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 09:42   
הרבה היגיון יש במה הוא כתב.
הוא גם מדבר שם על שילוב אנלוג ודיגיטל, הלוואי הייתי יודע/מבין דיגיטל זה היה יכול להיות מעניין מאוד #search
תענוג אריאל, תודה על השיתוף #thumbsup
_________________
MOE - MADEONEARTH
Custom Made Synths And Effects

IsakE.MOE@gmail.com - drop me a line
My YouTube Channel
facebook
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 10:02   
יש לי שאלה, אם אנחנו עוסקים בדומיין הספרתי -
אוקיי יש מגבלת Fixed Point בחומרה וזה גורם לו לחשוב אחרת.
מה אם הייתי עושה דבר כזה:
לוקח את שון קוסטלו ושם אותו בסביבת תוכנה Fixed Point
או בתוך אמולציה של חומרה בתוך תוכנה - כלומר מגביל אותו.
אז הוא היה חייב לחשוב בצורה מוגבלת "כאילו" היה מפתח אלגוריתם לתוכנה.
עדיין, היה הבדל מהותי בסאונד.

יש לי 2 סברות, ושתיהן מבוססות מנסיוני ולאו דווקא מעולם המוסיקה:

1. ממירים. אי אפשר לדמות התנהגות של DAC בתוכנה. אין מצב.
מהגדרתו, הממיר הוא לא 1:1. בסוף אנחנו מגיעים למגבלת רזולוציה מתוך סיביות.

2. The Ghost In The Machine, או יותר לדעתי, The Soul In The Machine.
מכונות הן בריות משוגעות לחלוטין. עם כל זה שאתה אמור לקבל רצוי,
המצוי הרבה פעמים מתנהג מאוד שונה או מאוד ייחודי שלא כצפוי.

שורה תחתונה:

לנסות להחליף חומרה בתוכנה, זה כמו להחליף ביצה בטופו.
יש דברים שפשוט לא ניתן להחליפם בשום פנים ואופן.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
mikeg
הצטרף: 12 פבר' 14
הודעות: 45
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 10:18   
אתה יכול לכתוב פלאגין ולא להשתמש ב-float/double אלא להשתמש ב-int ולקבל חלק מאותן מוגבלויות (וזה, אם אני לא טועה, מה ששון עושה בכוונה בריוורב VintageVerb שלו).

אבל זה לא רק העיניין היחיד שמשפיעה על הסאונד, כמו ששון כותב:
The limitations of fixed point DSP made the analog processing in those boxes that much more important. Pre and de-emphasis filters reduce the noise, and also change the distortion characteristics, just as the various RC filters in a tube amp will shape the distortion characteristics. Having an analog limiter at the input will allow the signal levels to be managed in a more polite manner than the hard digital clipping found in saturation math.

בחומרה הדיגיתלית הישנה, בגלל מגבלותה (headroom נמוך, כח DSP חלש יחסית להיום), היה צורך בעיבוד עזר אנאלוגי על הסיגנל כדאי להוציא תוצאוה טובה בעיבוד דיגיתלי ע''י הDSP וזה היה גם גורם משמאותי בסאונד הכללי.
  AriG  
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 11:08   
מני

הוא כתב על זה במפורש : ה-Gain Staging (בתוך ה-DSP, כלומר בין
רכיב לרכיב) הוא הוא זה האחראי המשמעותי הכמעט עיקרי לסאונד.

אם תקרא בין השורות, הוא ניסה לשעתק את האלגוריתם של Black Hole לתוך ה-Z-DSP
אבל כשה-Gain Staging לא נכון... זה נתן לו סאונד רע מאד (fuzzed out mess כמו
שהוא קרא לזה).

ציטוט:
1. ממירים. אי אפשר לדמות התנהגות של DAC בתוכנה

לא. מייקל קארנס כבר נדרש לזה (די ממזמן) והוא הודיע בצורה נחרצת שלממירים אין
שום קשר (וזה בן אדם שפיתח אלגוריתמים ללקסיקון מאז ה-PCM90, כן ?...)

ציטוט:
מכונות הן בריות משוגעות לחלוטין. עם כל זה שאתה אמור לקבל רצוי,
המצוי הרבה פעמים מתנהג מאוד שונה או מאוד ייחודי שלא כצפוי.

לא תמיד זה לא צפוי.
לא תמיד הלא צפוי הזה הוא משהו שאתה בהכרח רוצה.

mikeg, מה שציטטת מחזק את העניין של ה-Gain Staging שרשמתי מעלה.
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 11:25   
בסדר אז קורה שם משהו, בין רכיב לרכיב.
ולא יעזור, שיגיד ההוא מה שהוא רוצה,
לא לקחנו בחשבון את נושא ההמרה בכניסה גם.
יכול להיות שהממיר של כרטיס הקול עושה טוב או לחליפין
"דופק" לנו את הסאונד, אבל זה משנה את כל התמונה של התפקיד במיקס.
אי אפשר לומר "בוא נתייחס למה שקורה ב DSP אבל נתעלם
מה Transducing בין Domains".
נכון ההבדלים מהותיים בשלב ה DSP אין ספק, קיצוניים לכאן או לכאן.
זאת הסיבה שבטח H3000 פלאגין לא נשמע כמו הברזל.
מצד שני גם בהשוואה בין Virus B לפאוורקור, אין הבדל באחד מול אחד.
אני בטוח שבמיקס זה יתבטא איפשהו.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
mikeg
הצטרף: 12 פבר' 14
הודעות: 45
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 13:04   
הייתה פה הודעה של AriG, לא? #smile
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון