תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 03:33
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סאונד אינטימי - פונקציה של ציוד?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  GalAtiya  
הצטרף: 15 דצמ' 13
הודעות: 25
מיקום: מודיעין
סאונד אינטימי - פונקציה של ציוד?
הודעה פורסם: שלישי 18 מרץ,14 19:59   
ערב טוב חברים.
אני קורא על העניין הרבה זמן כבר בפורומים אמריקאיים אך לא הצלחתי לגבש דעה מוחלטת. אני זמר ונגן, ואני מסדר לעצמי סטודיו צנוע בבית בחצי חדר שממש נראה לי מתאים להקלטות (כמובן עם טיפול אקוסטי מסוים).

אני מנסה לייצר סאונד אינטימי; אווירי ו"קרוב" למוזיקה שלי. כשאנשים יקשיבו להקלטות, שירגישו כאילו אני נמצא מאחוריהם.
ברור לי שעם ציוד בתקציב שלי אי אפשר להגיע למצוינות אבל אני גם לא מחפש את זה. הכרטיס קול שיש לי הוא FOCUSRITE 2I2, עד עכשיו עבדתי עם דינאמי סביר של סמסון ועכשיו אני רוצה לקנות קונדנסר. תקציב של 300 דולר.

השאלה הגדולה - הם האינטימיות בסאונד נובעת בהכרח מציוד או בעיקר מהזמר עצמו והשירה? זה באמת משנה איזה קונדנסר אני אקח, או איך אני אשתמש בו?

דוגמא מאוד טובה לסאונד vocals שאני מנסה להשיג:
https://www.youtube.com/watch?v=q0dP7iZv9K0


אשמח לשמוע כל דעה בנושא.
כרגע ההתלבטות הגדולה היא בין הAT4040 של אודיו טכניקה לבין הMK4 של סנהייזר. אם מישהו התנסה בהם אשמח לשמוע גם.

נוטה כרגע לAT4040 כי קראתי עליו הרבה שהוא מאוד טבעי, דבר שלדעתי יעזור לי במה שאני מנסה להשיג.

תודה רבה מראש
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שלישי 18 מרץ,14 20:05   
גם וגם וגם

1. אקוסטיקה, בראש ובראשונה. נסה להקליט בתוך חלל קטן,
ואל תוך חלל קטן, ויבש נטול החזרים ככל הניתן.

2. ציוד. קונדנסר עם דיאפגרמה גדולה ופריאמפ איכותי שיחמם את העניינים.
גם זה חשוב.

3. ביצוע. אינטימי, מהבטן, מהלב, מהרגש, מאיפה שאתה יכול להביא אותו
ממקום הנוחות שלך או לחלופין ממקומות אחרים אצלך.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
miko
תומך
הצטרף: 17 אוג' 01
הודעות: 1090
מיקום: המבורג, גרמניה
הודעה פורסם: שלישי 18 מרץ,14 20:47   
מה שמני רשם אבל לדעתי בסדר אחר.

שמעתי הקלטות שבוצעו עם דברים "רעים" ובתנאים "רעים" והיה פחד שלא יהיה אפשר להגיע למשהו שמיע אבל הביצוע היה כלכך מהבטן שפשוט הכל פתאום היה נשמע "ככה זה צריך להיות" .

למרות כל האמור למעלה - ציוד טוב ואקוסטיקה טובה יעזרו אבל בלי הביצוע שירגיש מהבטן (ואולי יגרום לפרפרים בבטן של המאזין) זה פשוט לא יהיה זה.
_________________
https://open.spotify.com/artist/2QUxHMmUkxCiCcQdzHWFu4?si=81uRFG9TTumKRDxKSIFmpg
  GalAtiya  
הצטרף: 15 דצמ' 13
הודעות: 25
מיקום: מודיעין
הודעה פורסם: שלישי 18 מרץ,14 20:55   
תודה על התשובות המהירות.
ומה דעתכם לגבי החלק הטכני? כדאי שאקח מיקרופון "נקי" ופחות צבעוני למטרות שלי? הבנתי שהAT4040 מאוד נקי וin your face מה שנקרא בלי צבע מיוחד. או שיש לכם המלצה למשהו אחר?
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: שלישי 18 מרץ,14 21:03   
ה4040 הוא אכן מאד נקי - what you sing is what you get. הסאונד שאתה מכוון אליו הוא (אם הבנתי נכון) לאו דווקא נקי, אלא מאד צבוע.
באופן כללי, זה יותר עניין של ביצוע ושל טכניקת מיקרופון (שימוש נכון באפקט הקירבה) מאשר איזה מיקופון ספציפי. אתה יכול להיות מרוצה מכל קונדנסר דיאפרגמה גדולה כיווני (באיכות טובה, כמובן), אבל ה4040 ממש לא היה הבחירה הראשונה שלי במקרה כזה.
נסה לשמוע את הסדרות היקרות יותר של MXL, למשל.
_________________
http://www.myspace.com/orensteinitz
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שלישי 18 מרץ,14 23:18   
מעבר למה שנכתב, סאונד אינטימי זה גם לרוב שירה עדינה ורגישה בהקלטה קרובה למקרופון בה שומעים כל פרט ופרט ממש כאילו שלוחשים לך באוזן,

לתוצאה טובה, צריך מיומנות כזמר בשירה כזאת אחרת אתה תקבל אוסף של הברות שורקניות ורעשי רוק.

בנוסף צריך להיזהר מ - PROXIMITY כאשר מתקרבים יותר מידי ואז יש עומס של תדרים נמוכים שמעכירים את הסאונד ודי הורסים אותו.

יש כל מיני פתרונות לעניין הזה אבל אם החדר שלך יבש ומטופל כמו שצריך, ניתן לכוון את המיק למצב - OMNI שבו אין כמעט את הבעיה הזאת.

או שיש במיקרופון שלך מנחית תדרים נמוכים או EQ ...

אני כן חושב שבהקלטה אינטימית איכות המיקרופון משפיעה יותר.
  GalAtiya  
הצטרף: 15 דצמ' 13
הודעות: 25
מיקום: מודיעין
הודעה פורסם: רביעי 19 מרץ,14 01:25   
תודה רבה על המידע, יעזור לי מאוד באולפן. באמת נראה ש90 אחוז מהעניין הוא הבן אדם ולא הציוד.

אני מתחיל להתבלבל מכל הסוגים של MXL ומכל הכיוונים..ומתחומים אחרים אני יודע שאם אני מבולבל מה שהכי גרוע לעשות זה לבדוק עוד סוגים כי אז אני אתבלבל עוד יותר ולא אגיע להחלטה.
הGENESIS FET נראה לא רע, אבל הוא חדש מאוד בשוק והייתי מעדיף ללכת על אחד יותר בטוח.
האם מישהו יוכל להמליץ על מיקרופון שלדעתו יוכל לענות על הצרכים? אחד שיש לכם ניסיון איתו ואתם יודעים שיש לו את ה"צבע" הנכון למשימה.
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: רביעי 19 מרץ,14 01:30   
זה עניין של הפקה נכונה הקלטה טובה ומיקס.

אתה צריך לעבוד קשה במיקס, בעיקר משחקי ריוורבים שייצרו חלל
ובתוך החלל תמקם את השירה שתהיה קרובה מצד אחד אבל שלא תמסך על שום דבר..
מיקס מהסוג הזה הוא לא פשוט. זה לא רק איזון תדרים ודינמיקה זה גם משחק בחללים בריוורבים.

ומן הסתם חובה ביצוע מעולה כמו שאמרו שירה קרובה למיקרופון ושלא ישמעו רוק וציקצוקים למיניהם.

בהצלחה
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: רביעי 19 מרץ,14 05:47   
אם אני לא טועה, קובי פרחי הוא הנציג של MXL בארץ (לפחות היה בעבר). דבר איתו, ולך לשמוע את המיקרופונים באופן אישי (המחירים שלו היו בדיוק כמו בחו"ל, אל דאג). קצת קשה לדעת מה יתאים לקול שלך דרך האינטרנט #smile
_________________
http://www.myspace.com/orensteinitz
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון