תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 07:37
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
"מיתון" הזמרת הצועקת במיקס בשיטה הטובה ביותר?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Galinhocdo  
הצטרף: 24 אוק' 13
הודעות: 18
מיקום: צור יצחק
"מיתון" הזמרת הצועקת במיקס בשיטה הטובה ביותר?
הודעה פורסם: שלישי 10 יונ',14 13:02   
שלום לכולם.
במסגרת לימודים אני עובד על מיקס של איזשהו פרוייקט קאבר שעשיתי, ואני מקבל עליו ציון..
הזמרת היא בלשון המעטה לא מקצועית, אבל זה מה שהיה ועם זה נאלצתי לעבוד.. נו מילא.. זה לא פרוייקט חיי.. אבל על מנת לקבל את הציון הטוב ביותר, ולא פחות חשוב, להבין איך מסתדרים עם זה להמשך, אני מעלה כאן את השאלה הבאה.

מפאת חוסר המקצועיות של הזמרת, בקטע של הפזמון היא לא רק העלתה את הפיצ,(כמו שהיה אמור להיות), אלא ממש העלתה את הווליום, וזה נשמע צעקני ולא מתאים לאווירה של המיקס, שהוא שקט ורגוע..

אינני מבין גדול ואפשר אפילו בביטחון לקרוא לי מתחיל(עוסק בסביבות השנה בתחום ולא יצא לי למקסס יותר מדי עד רגע זה), אבל אני יודע שהורדת ווליום פשוטה היא לא מה שיפתור לי את הבעיה כאן, בשום צורה(לא דרך GAIN ולא דרך פיידר), מאחר והבעיה הסופית היא בעיה של סאונד לא מתאים ולא של ווליום..
כלומר יש כאן צורך "לעדן" או "למתן" את שירת הזמרת כך שגם החלק של הפזמון יישב ביחד עם המיקס, ובסה"כ יישמע בפיצ' גבוה יותר אשר יבליט אותו כמו בתפקיד המקורי, ולנסות לחפות על ביצועיה הלא מרשימים בעליל של הזמרת..

האם הדרך לפתור בעיה זו היא ע"י קומפרסיה נכונה, עבודה נכונה עם EQ, שניהם או שאני בכלל לא בכיוון לפיתרון האידאלי והחכם יותר? ואם זהו כן הכיוון, אשמח לקבל הדרכה לגבי נתוני הEQ או הקומפרסיה אשר יעזרו לי להגיע לתוצאה הרצויה..

בתודה מראש לכל העונים ולכל מי שאפילו העיף מבט #smile
Galinhocdo

נ.ב
אבקש בנימוס אך בהחלטיות, לא להמליץ לי על הקלטה מחדש, שינוי הSOURCE, וכו' או לדבר על כמה ש"אין לי מה לעשות ואיך להתמודד עכשיו כי החלטתי לעבוד עם SOURCE מעפן והתפשרתי עליו כמו מתחיל וחובבן" וכו'...
אלה דברים שאני כבר יודע ^_^ ואין באפשרותי להקליט מחדש. עכשיו אני רוצה להוציא את הטוב ביותר ממה שיש לי בידיים כרגע.. תודה.
shatrix
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 05
הודעות: 512
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 10 יונ',14 13:36   
מספר שיטות שרצוי לשלב :
1. אוטומציה. זו עבודה סיזיפית אבל הכרחית כאשר המקרה קיצוני כמו שאתה מתאר. לסמן את קובץ האודיו של השירה, ולהתחיל לחפש פיקים ופשוט להנמיך אותם. אפשר גם להתנסות עם vocal rider של waves.
2. קומפרסיה - הכרחי. ממליץ לעשות זאת בנוסף לאוטומציה. לדעתי, יש לבצע 2 סוגי קומפרסיה. אחת שממילא תשים על הווקאל בגלל שהזמרת לא מקצועית (eliminate peaks) והשניה מומלץ לשים רק במקטעי הפזמון, היכן שאתה אומר שהיא הייתה פחות טובה ולנסות שם להוריד את הפיקים כי ברור שהקומפרסיה הזו לא תתאים לקודמת, שאמורה להיות עדינה יותר.
3. eq - מלבד low cut i hicut הכרחיים, גם כאן, הייתי שם eq אחד לכל הטראק ועוד אחד לקטעים הספציפיים כי ברור שעם הצעקות הסתננו גם תדרים ואוברטונים שלא נמצאים בשאר הקטע.
בקיצור, הרבה עבודה. בהצלחה !
_________________
Peace, Love & Club !
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שלישי 10 יונ',14 16:46   
קומפרסיה בלי לחשוב פעמיים, עם אוטומציה אתה תוריד את הווליום אבל הסאונד עדין יהיה חד, עם קופרסיה אתה תוכל "לשייף" את הסאונד שיהיה קצת יותר נעים באוזן, אם היא ממש צועקת לך אפילו בכיוןן של לימיטר.
עם ווקאלס בכללי אני תמיד הולך על release יחסית ארוך כדי שהקומפרסור לא יקפוץ, תנסה משהו באיזור ה500ms
_________________
www.altman-as.de
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שלישי 10 יונ',14 17:27   
מה שציינו נכון. אני חושב שבמקרים רבים מהסוג הזה ריוורב ובעיקר דיליי (או שילוב של כמה כאלה) יהיו הכלים הקריטיים בשביל לשים דברים כאלה בקונטקסט - גם בטכניקת מיקרופון ׳נכונה׳, זמרת אמורה להתרחק מהמיקרופון כשהיא צועקת.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
ilan50
הצטרף: 21 אוג' 05
הודעות: 148
מיקום: באר שבע
הודעה פורסם: שלישי 10 יונ',14 20:20   
כמה שיטות או דרכים שיצא לי להשתמש נגד מקרה כזה:
1.ממליץ בחום על הc6 או לחילופין c4 של waves .
זה כלי מדהים שאפשר להגיע איתו לתוצאות מאוד מדויקות ועדיין לשמור על הברק של הסאונד ללא גריעה כתוצאה מקימפרוס יתר וכו , אולי תצליח לרסן תחום תדרים שמציק לך או נשמע לא נכון .
2. בדרך כלל בכל מיקס שלי אני פותח שתי קומפרסורים על הווקאל טראק.
הראשון בדרך כלל קומפרסור פשוט עם גוון דיגיטלי כמו הc1 של waves לדוגמא , ממנו אני סוחט לא יותר מ3-4 db של gain redection (כמובן שזה תלוי בטראק ואין מספרי קסם).
בדרך כלל ratio נמוך ולא אגרסיבי אופן כללי, זה כדי לטפל אך ורק בפיקים ולנסות להגיע לסף מסוים של לבל .
אחריו מגיע קומפרסור בעל גוון אנאלוגי( שוב יכול להשתנות בהתאם להקשר) , משתמש הרבה בcla76, la2a, puigchild ועוד רבים וטובים .
בקומפרסור הזה אני מגדיר ratio גבוה יחסית (6-7:1) ומוריד את הthreshold עד שאני מגיע לתוצאה שמשביעה רצון - הטרור נשמע אחיד ויותר קרוב אבל חשוב לזכור לא להגזים ולאבד את האנרגיה של הביצוע.
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: שלישי 10 יונ',14 21:49   
פיתרון אפשרי ויעיל הוא שימוש בC1 של וויבס במצב סייד צ'יין תלוי תדר. אתה מאתר את הנקודה הכואבת ואז מגדיר את ערכי הקומפרסור.

הקומפרסור במצב הזה עובד על הסיגנל במלואו לא רק על התדר הכואב, אך נכנס לפעולה רק כאשר התדר הכואב דומיננטי.

זו בדרך כלל טקטיקה שעדיפה של שימוש במולטי בנד קומפרסור , או איקיו, כיוון שזה סיכול ממוקד אך שקוף.

במקרים קיצוניים, ניתן להפעיל איקיו באוטומציה ולעשות ריידינג לתגיין של האיזור הכואב ע"פ הצורך.

שילוב של שני הטקטיקות אמור לסדר אותך פיקס, בהנחה שלא מדובר בזוועה אמיתית, ואז כמובן שאין מנוס מלהקליט שוב.

בהצלחה #thumbsup
_________________
www.shaimantzur.com
noamusic
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 10 יונ',14 23:50   
לזרוק שמות של פלאגים וטכניקות מופלאות לסירוס דיגיטלי, זאת אופציה שלדעתי כרגע לא ממש רלוונטית למקום בו אתה נמצא.
דווקא אני הייתי ממליץ לך להעלות חתיכה ממה שיש כרגע ואתה לא בטוח איך מתמודדים ואז תקבל תשובות יותר מדויקות ונכונות למקרה הספציפי.

אם זאת ,אתן דוגמא לפתרון יצירתי.
נניח שהוקלטה גיטרה מזמזמת ומצלצלת לא טוב , במקום לנסות להפוך אותה למה שהיא לא , אולי כדאי ללכת עם מה שלא טוב ודווקא להדגיש אותו , תתפלא כמה זה יכול לתת עניין נפלא.

לחמור יש ארבע רגליים והוא דומה קצת לסוס אבל לעולם לא יהיה סוס , אבל במקום לנסות לשים אותו במרוץ סוסים , זרום איתו בחמורות!

בהצלחה
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: רביעי 11 יונ',14 02:03   
לדעתי אם הזמרת בכלל לא בווייב הנכון ,שירה צעקנית במקום שקטה
אין מה לעשות להקליט אותה מחדש ולדאוג להקליט נכון
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
וירץ
Act Compatible
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 931
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: רביעי 11 יונ',14 07:50   
מאחר שהצהרת על עצמך כמתחיל אז אציע לך רק דברים שנראים לי מתאימים לך:

1. לאתר את התדר שהכי כואב ולהחליש אותו עד הרמה שזה הכי פחות כואב אבל לא מסורס לגמרי. לקבוע על פי האוזן את רוחב ההנחתה (Q) על פי העיקרון הנ"ל.

2. יש פלגין ממחלקת הדינמיקה שמטפל במעטפת (envelop), למשל בקיובייס הוא נקרא envelopshaper ובלוג'יק enveloper - שבעזרתו אתה יכול לטפל באטאק (attack) שלא יהיה מיידי אלא איטי יותר, ובכך אתה יכול לרכך את הצליל משמעותית.

3. לעטוף את השירה בחלק הזה בריוורב, שגם מרכך וגם "מרחיק" כך שזה לא יהיה על הפנים, כי כשצועקים מרחוק זה הרבה יותר נסבל, מאשר כשצועקים לך ליד האוזן. גם דיליי שיפזר את הפוקוס לכל עבר יעזור בכך.

4. משהו קצת יותר מתקדם הוא לנסות ולהפוך את המגבלה ליתרון ע"י אפקט יצירתי שיתן משמעות אמנותית לבעייה. למשל סוג של פילטר עם סוויפ שיוצר בסאונד מצב שיש כל הזמן מעבר בין תדרים נמוכים לגבוהים, ובכך מקטין את הלחץ של הגבוהים ומרכך את עניין הצעקנות, אבל גם נותן לה משמעות אמנותית, בזה שהיא מידי פעם מבליחה ויכולה ליצור אפקט מעניין ואקספרסיבי. זה כמובן עניין של חיפוש וכיוון עדין ביותר.
_________________
אילן וירצברג
http://www.virtzberg.com
  Galinhocdo  
הצטרף: 24 אוק' 13
הודעות: 18
מיקום: צור יצחק
הודעה פורסם: רביעי 11 יונ',14 13:02   
תודה רבה לכולם על התשובות הרבות והמגוונות.
אין ספק שהרבה עבודה עוד לפני, לא שחשבתי אחרת #smile
אודיע על ההתקדמות!
#thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון