Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 05
הודעות: 512
מיקום: קריות
פורסם: שלישי 10 יונ',14 13:36
מספר שיטות שרצוי לשלב :
1. אוטומציה. זו עבודה סיזיפית אבל הכרחית כאשר המקרה קיצוני כמו שאתה מתאר. לסמן את קובץ האודיו של השירה, ולהתחיל לחפש פיקים ופשוט להנמיך אותם. אפשר גם להתנסות עם vocal rider של waves.
2. קומפרסיה - הכרחי. ממליץ לעשות זאת בנוסף לאוטומציה. לדעתי, יש לבצע 2 סוגי קומפרסיה. אחת שממילא תשים על הווקאל בגלל שהזמרת לא מקצועית (eliminate peaks) והשניה מומלץ לשים רק במקטעי הפזמון, היכן שאתה אומר שהיא הייתה פחות טובה ולנסות שם להוריד את הפיקים כי ברור שהקומפרסיה הזו לא תתאים לקודמת, שאמורה להיות עדינה יותר.
3. eq - מלבד low cut i hicut הכרחיים, גם כאן, הייתי שם eq אחד לכל הטראק ועוד אחד לקטעים הספציפיים כי ברור שעם הצעקות הסתננו גם תדרים ואוברטונים שלא נמצאים בשאר הקטע.
בקיצור, הרבה עבודה. בהצלחה !
_________________
Peace, Love & Club !
הצטרף: 21 אוג' 05
הודעות: 148
מיקום: באר שבע
פורסם: שלישי 10 יונ',14 20:20
כמה שיטות או דרכים שיצא לי להשתמש נגד מקרה כזה:
1.ממליץ בחום על הc6 או לחילופין c4 של waves .
זה כלי מדהים שאפשר להגיע איתו לתוצאות מאוד מדויקות ועדיין לשמור על הברק של הסאונד ללא גריעה כתוצאה מקימפרוס יתר וכו , אולי תצליח לרסן תחום תדרים שמציק לך או נשמע לא נכון .
2. בדרך כלל בכל מיקס שלי אני פותח שתי קומפרסורים על הווקאל טראק.
הראשון בדרך כלל קומפרסור פשוט עם גוון דיגיטלי כמו הc1 של waves לדוגמא , ממנו אני סוחט לא יותר מ3-4 db של gain redection (כמובן שזה תלוי בטראק ואין מספרי קסם).
בדרך כלל ratio נמוך ולא אגרסיבי אופן כללי, זה כדי לטפל אך ורק בפיקים ולנסות להגיע לסף מסוים של לבל .
אחריו מגיע קומפרסור בעל גוון אנאלוגי( שוב יכול להשתנות בהתאם להקשר) , משתמש הרבה בcla76, la2a, puigchild ועוד רבים וטובים .
בקומפרסור הזה אני מגדיר ratio גבוה יחסית (6-7:1) ומוריד את הthreshold עד שאני מגיע לתוצאה שמשביעה רצון - הטרור נשמע אחיד ויותר קרוב אבל חשוב לזכור לא להגזים ולאבד את האנרגיה של הביצוע.
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
פורסם: שלישי 10 יונ',14 23:50
לזרוק שמות של פלאגים וטכניקות מופלאות לסירוס דיגיטלי, זאת אופציה שלדעתי כרגע לא ממש רלוונטית למקום בו אתה נמצא.
דווקא אני הייתי ממליץ לך להעלות חתיכה ממה שיש כרגע ואתה לא בטוח איך מתמודדים ואז תקבל תשובות יותר מדויקות ונכונות למקרה הספציפי.
אם זאת ,אתן דוגמא לפתרון יצירתי.
נניח שהוקלטה גיטרה מזמזמת ומצלצלת לא טוב , במקום לנסות להפוך אותה למה שהיא לא , אולי כדאי ללכת עם מה שלא טוב ודווקא להדגיש אותו , תתפלא כמה זה יכול לתת עניין נפלא.
לחמור יש ארבע רגליים והוא דומה קצת לסוס אבל לעולם לא יהיה סוס , אבל במקום לנסות לשים אותו במרוץ סוסים , זרום איתו בחמורות!
בהצלחה