תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 22:12
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מרווח דינמי בהקלטה אנלוגית: שאלה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
מרווח דינמי בהקלטה אנלוגית: שאלה
הודעה פורסם: שני 28 מאי,18 21:58   
ידוע לי ש:
0VU בדרך כלל שווה ל + 4dBu
כלומר: במד ה-VU אני יכול להגיע למקסימום 3+ בעולם האנלוגי (מה שמעניק פעמים רבות רוויה לסאונד)

קראתי: "ציטוט"
The clipping point in professional analogue gear is typically around +24dBu
so around 20dB higher than the nominal level indicated on the VU meter

השאלה:
אם מד ה-VU אינו יכול להראות +24dbu
כיצד ניתן בכלל להגיע ל-clipping point בטווח זה?

נניח שאני מבצע הקלטה על סלילים עם ציוד אנלוגי.
מה שאני מבין הוא: אני לא יכול לעבור את נקודת +3 במד ה-VU

בקיצור: לא מסתדר לי עניין ה-+24dBu
אשמח להסבר
pig black
תומך
הצטרף: 21 פבר' 14
הודעות: 87
הודעה פורסם: שלישי 29 מאי,18 22:26   
הי,


ציטוט:
השאלה:
אם מד ה-VU אינו יכול להראות +24dbu
כיצד ניתן בכלל להגיע ל-clipping point בטווח זה?


התשובה הקצרה: העובדה שלמחט אין את הטווח הזה לא מונעת ממך להגיע לשם. המחט פשוט תשאר "דבוקה" לקצה הVU.

התשובה הארוכה יותר: VU הוא מד שמכוון לפי נקודת ייחוס מסויימת, בשביל לתת לך אינדקציה על גודל האות שנכנס (או יוצא) מהמכשיר. בטייפ סלילים אתה צריך לכייל את המד בכל שימוש. ישנו טווח מסויים שנהוג לכייל בו והבחירה תלויה במכונה, בפורמולה של הסלילים ובטעמי הטכנאי. אם אני לא טועה, הקצה התחתון של הכיול הוא 2dbu- (משמע ש0VU שווה ל dbu -2), והקצה העליון בdbu +9 (משמע 0VU שווה לdbu +9).

נכון שברוב המכשירים 0VU מייצג dbu+4, אך המקום בו מכשיר מגיע לרוויה משתנה ממכשיר למכשיר ותלוי ברכיבים, טופולוגיה וספק הכוח של המכשיר.

מעבר לזה, עליך לקחת בחשבון שמד VU מראה לך את גודל האות הממוצע (RMS) ולא את הערכי השיא של האות (PEAK) שעלולים להיות גבוהים בהרבה, כמו במקרה של תופים למשל.

קריאה מומלצת:
http://www.rane.com/note145.html בייחוד הקטע של maximum output level

http://www.rane.com/note169.html הסבר על RMS וPEAK.
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
אז אם הבנתי נכון
הודעה פורסם: רביעי 30 מאי,18 08:25   
אז אם הבנתי נכון:
1 24dbu + = 0dbfs
רק שבעולם האנלוגי נקודת מקסימום זו יכולה להעניק רוויה לסאונד שלא כמו נקודת ה-0dbfs.

שאלה:
24dbu+ לא יתאפשר בכל מכשיר אנלוגי אלא רק אם הייצרן אפשר זאת?
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1211
הודעה פורסם: חמישי 31 מאי,18 19:13   
זה משתנה בין ציוד לציוד. יש ציוד אנלוגי שאפשר לדחוף אותו גם ל 30dBu ויותר. יש ציוד אחר שאפשר לדחוף אותו פחות.

הנתון הזה מעיד על headroom ז״א כמה מקום יש לאותות שיא רגעיים להגיע לפני קצה היכולת של אותו ציוד.

גם יש הבדל באופי הרוויה. מיקסר הסיכום (מאסטר באס) בקונסולת SSL כשיידחף לכיוון קצה היכולת שלו יישמע אחרת ממיקסר BEHRINGER שיידחף לקצה היכולת שלו.

לגבי נקודת הייחוס ל 0dBfs, זה גם משתנה בין ציוד לציוד, ולפעמים גם ניתן לכייל את זה לפי העדפה.

בד״כ כיול הממירים נע בין 16dBfs- ל 20dBfs- בשביל 0VU. ז״א מה שכתבת בהתחלה לפעמים קורה ולפעמים לא..
_________________
http://theshtikfactory.com/
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
אבל....
הודעה פורסם: שבת 02 יונ',18 09:06   
1 האם טייפ הסלילים יכול לקבל עוצמת peak כזו...24dbu?

2 בעולם הדיגיטלי הבחירה תהיה בין 0VU = 18/20dbfs
תקן אירופאי = 18dbfs
Digital EBU reference standard
תקן אמריקאי = 20dbfs
Digital AES reference standard

איזו סיבה תהיה לעבוד פחות מכך...למשל 16 או 14? (אין שום היגיון לכך...)

3 האם (לרוב) הגיעו בהקלטות אנלוגיות לעוצמת peak מקסימלית חוץ מהקלטות תופים שרצו לקבל רוויה משמעותית לסאונד?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון