Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
פורסם: שני 10 דצמ',18 00:34
הי,
שאלה שמטרידה אותי כבר די הרבה זמן, סאונד התופים של תחילת שנות ה-80 מתאפיין בקלוז מייקינג והרבה גייט על כל אלמנט במערכת התופים שנותן סאונד יבש ככל האפשר עם המון אטק על המכה בתוף וכמה שפחות הדהוד.
הכל טוב ויפה עד שמגיעים למצילות.
אם שמים גייט קצר על מצילה (CRASH) הגייט יהרוג את הססטיין של המצילה מהר מאוד.
מצד שני מיקרופון ללא גייט יקלוט גם את התופים האחרים ויוסיף סאונד "חדר" למיקס תופים.
מה הדרך המסורתית להתמודד עם הבעיה הזו (לפני עידן העריכות במחשב...)?
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
פורסם: שני 10 דצמ',18 14:20
אני מחפש דרך להקליט תופים לייב אז אני לא כ"כ בקטע של סימפולים ועריכות פוסט.
מיקרופונים כיווניים וכיוון נכון של המיק' בהחלט יכולים לעזור.
חוצמזה הסתכלתי היום בתמונות מפעם ושמתי לב שהרבה מתופפים מהתקופה ההיא נהגו לפתוח את הסטנדים של המצילות לגובה המקסימאלי של הסטנד ובכך להרחיק את המצילה (ואת המיקרופון שלה) משאר הסט.
הצטרף: 06 פבר' 11
הודעות: 22
מיקום: מרכז
פורסם: שני 10 דצמ',18 19:32
"אנדר הדס" יוכל לעזור למזער זליגה שווה בדיקה לדעתי
_________________
The fancy gear will improve your ability to capture, but try taking a good picture of your brother's testicles. Enough said.
תומך
הצטרף: 21 פבר' 14
הודעות: 87
פורסם: שני 10 דצמ',18 20:36
הי,
כמאמר צד, אתה מנסה להשיג סאונד של תקופה בה ניכרת מאוד טביעת האצבע של הטכנאי\מפיק. הרי הסאונד הזה מתאפיין בעיבוד (פרוססינג) רב בנוסף לסמפלים ולעריכות.
לדעתי, הקלטה בחדר כמה שיותר יבש או "מת" תעזור. כמו שאמרו לפני, התאמת המיקרופונים והעמדה למזעור הזליגות.
לגבי המצילות, קודם כל מסנן נמוכים בתחום יחסית גבוה, 300-400 כך שהבייס דראם והסנר כבר ירוסנו. נראה לי שקומפרסור שפועל כפיק לימיטר יעזור יותר מגייט. תכוון אותו להתקף מהיר ביחס גבוה ושחק עם הטרשהולד כך שיתפוס רק את הסנר. את השחרור תכוון כך שהקומפרסיה לא תיהיה ברורה (לא תגביר את הזנב של המצילה ולא "תגדיל" את החדר).
בהצלחה
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
פורסם: רביעי 12 דצמ',18 09:05
אחרי כל מיני נסיונות גיליתי שגייט במצב אקספנדר בחיבור סייד ציין על הערוץ שך המצילה עושה אחלה עבודה.
מה שעשיתי יצרתי גרופ חדש ופתחתי לו באינסרט אקספנדר במצב של סייד ציין. לאחר מכן שיכפלתי את הערוץ של הקרש ובאמצעות EQ מאוד קיצוני שמדגיש את התדרים הכי חזקים של המצילה יצרתי טריגר שיפתח את האקספנדר. את היציאה של הערוץ טריגר שלחתי ישירות לכניסת סייד צ'יין של האספנדר. את הערוץ קרש הנוסף שלחתי לגרופ שיצרתי.
באמצעות הרליס וההולד של האקספנדר אפשר לשלוט תעל הססטיין של המצילה.
זה עבד לי מעולה.