תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 01:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סאונד תופים ארלי 80'S
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (5) › תצורת הדפסה
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 356
מיקום: פלורנטין
סאונד תופים ארלי 80'S
הודעה פורסם: שני 10 דצמ',18 00:34   
הי,
שאלה שמטרידה אותי כבר די הרבה זמן, סאונד התופים של תחילת שנות ה-80 מתאפיין בקלוז מייקינג והרבה גייט על כל אלמנט במערכת התופים שנותן סאונד יבש ככל האפשר עם המון אטק על המכה בתוף וכמה שפחות הדהוד.
הכל טוב ויפה עד שמגיעים למצילות.
אם שמים גייט קצר על מצילה (CRASH) הגייט יהרוג את הססטיין של המצילה מהר מאוד.
מצד שני מיקרופון ללא גייט יקלוט גם את התופים האחרים ויוסיף סאונד "חדר" למיקס תופים.
מה הדרך המסורתית להתמודד עם הבעיה הזו (לפני עידן העריכות במחשב...)?
Eliassrafmusic
הצטרף: 21 יונ' 11
הודעות: 1
מיקום: צפון
ראשית, בעידן המחשב יש מה שנקרא טריגר
הודעה פורסם: שני 10 דצמ',18 02:51   
ניתן לעשות מיוט על ערוצי מצילות וע״י פקודת מידי או שתילת סמפל של מצילה תתפטר מכל הכאב ראש של סאונד, ולא חסרות ספריות סאונד כגון BFD וכדו׳ ב192kHz. אתה שולט בהכל, בסוג המצילה, החברה, אורך הצליל תמונת סטריאו וכו׳. לא ברור האם אתה שואל על הקלטת סורס, או על מיקסים, כי זהו הפיתרון המושלם למיקסים. אם תרצה להגיע לסורס פחות בעייתי מבחינת סאונד חדר מפוזר בערוצי מצילות, תצטרך לצרף מיקרופונים למצילות ספציפיות *בנוסף ל2 מיקרופונים סטריאו OH* דהיינו מיקרופון מונו מול כל מצילת קראש/ספלאש/רייד/צ׳יינה בזווית בה תקבל הכי פחות סאונד חדר ויותר את מקור הצליל, מצילה במקרה הזה. תוכל לחסוך ולנסות לשחק עם הזוויות של זוג מיקרופונים OH ולשם כך תצטרך סיוע מטכנאי תופים שיחשוף אותך לטריק או 2. גש לאחים ראובני #smile
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 10 דצמ',18 07:52   
מיקרופונים כיווניים מאוד, ידחקו צלילים סביבתיים אחרים, זאת בשילוב עימוד מסוים שיעזור למצוא את הנקודה המתאימה ביותר לקליטה חזקה ודחיקה מלאה, לרוב בעזרת בן אדם נוסף באולפן או בעזרת אוזניות בעת הכנות להקלטה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 356
מיקום: פלורנטין
הודעה פורסם: שני 10 דצמ',18 14:20   
אני מחפש דרך להקליט תופים לייב אז אני לא כ"כ בקטע של סימפולים ועריכות פוסט.
מיקרופונים כיווניים וכיוון נכון של המיק' בהחלט יכולים לעזור.
חוצמזה הסתכלתי היום בתמונות מפעם ושמתי לב שהרבה מתופפים מהתקופה ההיא נהגו לפתוח את הסטנדים של המצילות לגובה המקסימאלי של הסטנד ובכך להרחיק את המצילה (ואת המיקרופון שלה) משאר הסט.
kolides
הצטרף: 06 פבר' 11
הודעות: 21
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שני 10 דצמ',18 19:32   
"אנדר הדס" יוכל לעזור למזער זליגה שווה בדיקה לדעתי
_________________
The fancy gear will improve your ability to “capture”, but try taking a good picture of your brother's testicles. Enough said.
pig black
תומך
הצטרף: 21 פבר' 14
הודעות: 87
הודעה פורסם: שני 10 דצמ',18 20:36   
הי,

כמאמר צד, אתה מנסה להשיג סאונד של תקופה בה ניכרת מאוד טביעת האצבע של הטכנאי\מפיק. הרי הסאונד הזה מתאפיין בעיבוד (פרוססינג) רב בנוסף לסמפלים ולעריכות.

לדעתי, הקלטה בחדר כמה שיותר יבש או "מת" תעזור. כמו שאמרו לפני, התאמת המיקרופונים והעמדה למזעור הזליגות.

לגבי המצילות, קודם כל מסנן נמוכים בתחום יחסית גבוה, 300-400 כך שהבייס דראם והסנר כבר ירוסנו. נראה לי שקומפרסור שפועל כפיק לימיטר יעזור יותר מגייט. תכוון אותו להתקף מהיר ביחס גבוה ושחק עם הטרשהולד כך שיתפוס רק את הסנר. את השחרור תכוון כך שהקומפרסיה לא תיהיה ברורה (לא תגביר את הזנב של המצילה ולא "תגדיל" את החדר).

בהצלחה
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 356
מיקום: פלורנטין
הודעה פורסם: רביעי 12 דצמ',18 09:05   
אחרי כל מיני נסיונות גיליתי שגייט במצב אקספנדר בחיבור סייד ציין על הערוץ שך המצילה עושה אחלה עבודה.
מה שעשיתי יצרתי גרופ חדש ופתחתי לו באינסרט אקספנדר במצב של סייד ציין. לאחר מכן שיכפלתי את הערוץ של הקרש ובאמצעות EQ מאוד קיצוני שמדגיש את התדרים הכי חזקים של המצילה יצרתי טריגר שיפתח את האקספנדר. את היציאה של הערוץ טריגר שלחתי ישירות לכניסת סייד צ'יין של האספנדר. את הערוץ קרש הנוסף שלחתי לגרופ שיצרתי.
באמצעות הרליס וההולד של האקספנדר אפשר לשלוט תעל הססטיין של המצילה.
זה עבד לי מעולה.
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון