תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 20:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 720
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 08:49   
ציטוט:

נוסטלגיה לא מובילה לשום מקום, העבר לעולם לא יחזור

השנה נמכרו יותר תקליטי ויניל מאשר בשנת 1992, סוני פתחה מפעל עצום אחרי שאת המפעל האחרון שהיה לה סגרה ב 1989, איך שלא תהפוך את זה ויניל הוא הפורמט הפיזי הנמכר ביותר לצריכת מוזיקה ב 2019.

האם מדובר בנוסטלגיה ? אולי במידה מסוימת, אני לא יודע, התשובה נמצאת אצל אנטרופולוגים שחוקרים את הדברים האלה ויש להם סטטיסטיקות ונתונים, אני לא בטוח שמישהו מאיתנו מספיק בקיא בתחום כדי להבין תנועות כאלה.. לפעמים מה שנראה לנו כתנועה אחורה היא בעצם תנועה הצידה, אם אחד חושב על זה אובייקטיבית, לא נוצר מעולם תחליף ישיר לתקליט ויניל.

רשתות חברתיות חשובות מאוד ! אני נמצא הרבה בפייס, משקיע כמה שאני יכול בדף האמן שלי ומשתתף פעיל (לתקופות) בכמה קבוצות. נו ? אז ?!

כהורה לדוגמא אני לא מאמין שפייסבוק יכול להחליף תנועות נוער אצל ילדים, בשום צורה לא מדובר על אותם ערכים..

כאיש מקצוע פייסבוק (או פורומים לצורך העניין) לא יכול להחליף פגישות אישיות שאני עושה כל הזמן עם קולגות, עם מפיקים שונים ואנשים מתחומים משלימים.

לכן אני לא ממש מבין את הויכוח כאן והוא נראה לי קצת כמו בזבוז זמן
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
shpitz_yl
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 172
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 09:21   
ציטוט:
השנה נמכרו יותר תקליטי ויניל מאשר בשנת 1992


אני לא חושב שזה נוסטלגיה. לויניל (וגם לטייפ) יש איכויות שאין בפורמטים הדיגיטלים. זה לא מתבטא כמובן בנקיון של הצליל אלא בנוכחות שלו במרחב, הצליל פשוט יותר נוכח ויש בחויית ההאזנה משהו יותר פיזי ואנשים פשוט מרגישים את זה.

יש היום גם רנסנס לסינטיסייזרים החיצוניים וזה גם קשור לדעתי לאיכות ולא לנוסטלגיה. צורת העבודה עם כלי נגינה פיזיים פשוט יותר כייפית ופורה.

ברור שהמדיה הדיגיטלית אינה מהווה תחליף לפגישה פנים מול פנים אבל היא קיימת והיא משפיעה. הויכוח פה הוא בין שני רצונות מנוגדים לגבי העתיד של הפורום הזה.
וירץ
Act Compatible
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 898
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 09:38   
ככל שמתבגרים אז נוצרות שתי מגמות סותרות, האחת היא הצורך לראות את מה שהיה בעבר כיותר טוב, והשנייה היא ״If you can't beat them, join them" ולהפגין כל הזמן התפעלות מהקידמה וכמה בעצם היום הכל יותר טוב וכל מי שחושב אחרת הוא רומנטיקן חסר תקנה.
הגישה הראשונה מובנת כי אני חושב שאנחנו הכי אוהבים את מה ששמענו עד סביבות גיל 30 בזמן שהאישיות שלנו עדיין רכה, מתפתחת וסופגת הכל, ומה עוד שאז גם המוזיקה מתחברת לחוויות הראשוניות של חיינו, לאהבות הראשונות, למסיבות הפרועות וכו׳.
הגישה השנייה מובנת, כי באה מהצורך להיות רלוונטי בעולם ששייך לצעירים, יותר ויותר עם חלוף הזמן, עולם ששולח את המבוגרים, במקרה הטוב, לכסא הכבוד.
אין מה לעשות, זו דרכו של עולם. כל מה שנותר לעשות זה לנסות ולשלוח כמה שיותר אנטנות החוצה, לנסות ולהאזין לכל מה שקורה בלב פתוח, ולתת למנוע היצירתי שלך לעשות את הסינטזה הזו בין המטען רב הערך שספגת כל חייך ובין מה שהאנטנות שלך מצליחות להטמיע בתוכך, מבלי להתאמץ ״להיות עכשווי״ באופן מאולץ, ולקוות שמה שיוצא ממך, אכן משאיר אותך רלוונטי.
_________________
אילן וירצברג
http://www.virtzberg.com
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 720
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 09:45   
ציטוט:

אני לא חושב שזה נוסטלגיה. לויניל (וגם לטייפ) יש איכויות שאין בפורמטים הדיגיטלים. זה לא מתבטא כמובן בנקיון של הצליל אלא בנוכחות שלו במרחב, הצליל פשוט יותר נוכח ויש בחויית ההאזנה משהו יותר פיזי ואנשים פשוט מרגישים את זה.

מיסטרתי לא מעט וינילים בשנים האחרונות,
האמירה שלך כאן לגבי וינילים מבחינה אובייקטיבית פשוט לגמרי לא נכונה, סורי.

לדוגמא, כל האינפורמציה הסטראופונית מתחת ל 300Hz חייבת להיות מפולטרת החוצה בשביל הדפסה של ויניל (לא שיקול אמנותי כמו בדיגיטל)

אותו דבר לגבי סאבהרמוניקס גם מונופוניים
(לא שיקול אמנותי כמו בדיגיטל)

התדרים הגבוהים צריכים להיות מרוסנים עד לנקודה בה הם לא מהווים נזק למכונה שיכולה להתחמם לטמפרטורה שתשרוף אותה
(לא שיקול אמנותי כמו בדיגיטל)

רמת הצפיפות של המאסטרים (loudnes) תכפה הדפסה של ויניל חלש יותר לכן ויניל במידה מסוימת גם כופה עליך סגנונית מאסטר אחר
(לא שיקול אמנותי כמו בדיגיטל)

הנסיון הנצבר בהדפסה לוינילים יצא לפנסיה כבר לפני עשרים פלוס שנה וזה מתבטא באיכויות ההדפסה (המיקס החמישים שלי לא נשמע כמו המיקס האלף)

בתעשיה בה הביקוש גדול מההיצע הסטנדרטים יורדים מאוד, האלבום נכנס על צד ? אין דיסטורשן ? Approved !

הסיבות לחזרה לוינילים לא קשורות לאיכות אודיו,
הסיבות הן רגשיות ולא אובייקטיביות כמו כל דבר בתעשיית ההקלטות:

אתה תזכור איך שיר גרם לך להרגיש הרבה אחרי ששכחת מה הוא אומר..
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
shpitz_yl
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 172
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 10:26   
אני לא חושב שהבנת על איזה איכויות אני מדבר. אני לא מדבר על איזון בין התדרים, דינמיקה או תמונת סטריאו. אני מדבר על משהו שקיים בפורמט עצמו, בדרך שהוא מתרגם את המידע שנדפס עליו. אני לא מבין גדול בצד הטכני אבל יש בסאונד של הפורמטים האנאלוגים איזשהו פרמטר שהופך את הצליל ליותר "נוכח" במרחב, אני אישית מרגיש שהצליל יותר פיזי, שאני יכול כמעט לגעת בו. אני יודע שמה שאני אומר עכשיו זה מאוד סובייקטיבי אבל הרבה אנשים מוכנים להישבע שויניל נשמע להם יותר טוב ואני הייתי מציע לא לזלזל בהם.

אני חושב שבגלל שלמדנו לפרק את הצליל לאורכי גל ואמפליטודות אז אולי אנחנו מפספסים פרמטרים מסויימים שלא למדנו לכמת.

אני אישית לא אדם נוסטלגי והנושא הרגשי שאתה מדבר עליו לא מדבר אלי.

אולי החזרה לויניל היא צירוף של אנשים שמרגישים את האיכות המסוימת שאני מדבר עליה ואנשים שהויניל מעורר בהם נוסטלגיה.
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 720
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 10:59   
ציטוט:

אני חושב שבגלל שלמדנו לפרק את הצליל לאורכי גל ואמפליטודות אז אולי אנחנו מפספסים פרמטרים מסויימים שלא למדנו לכמת.


ההבדלים השמיעים בין ויניל לדיגיטל ניתנים למדידה בקלות רבה.

אני חלילה לא מזלזל באוהבי ויניל, אני אחד מהם בעצמי :-) בעבר כמו שאריאל הזכיר הייתי דיג׳יי,
סחבתי תקליטים על הגב בהליכות של קילומטרים בפסטיבלים באירופה, שדות תעופה, במדבר ואיפה לא..

כשהגיע הזמן לעבור לדיגיטל מכל סיבה אובייקטיבית נכנעתי לנוחות וזרמתי על זה,
אובייקטיבית הכל היה טוב, סובייקטיבית פשוט הפסקתי להנות מלהיות דיג׳יי !

הצד הסובייקטיבי כמובן היה החשוב יותר כי זה מקצוע בו הנאה מביאה השראה שמביאה יצירתיות לכן החיבור הרגשי עם המדיום הוא החשוב ביותר.

היום אני ממסטר אחוזים גדולים מהתקליטים שעדיין עולים על המדפים בארץ, אני מאוד גאה לדוגמא בריליסים שעבדתי עליהם כמו ״זמן התפוז״ של רונה קינן, ״כל מה שחשוב״ של ג׳יין בורדו, דודו טסה וכו׳..

אבל, איכות זה דבר מדיד ושום פורמט בעולם לא יכול לפצות על תדרים שאני מרכך, מפלטר או מעדן כשאני חותך מאסטר שברוב המקרים מתנגשים במידה זו או אחרת עם הבחירות האמנותיות של ההפקה, לצורך התאמת היצירה למדיום עם התנהגות שונה מהמדיום מתוכו נולדה היצירה .

אני מבין את ההעדפה הסובייקטיבית שלך אבל אתה לא מדבר בשום צורה על איכות אלא על פילטר מסויים (כמו פילטר של פוטושופ לדוגמא) שהויניל עושה למוזיקה ואתה מתחבר איתו.

זה מדיד ומתבטא בתדרים, פייז שיפט, מעטפת adsr וכו׳ וכאן זה כבר עניין של טעם שמושפע המון מפסיכולוגיה כי אמנותית הנחת העבודה שפילטר מסוים יכול בכל מצב להחמיא סובייקטיבית לכל יצירה היא הנחה בלי סיכוי הסתברותי, מצד שני אני מכיר אנשים ששמים קטשופ על כל מנה שהם אוכלים אז להתווכח איתם על מה יותר טעים להם זה מיותר.
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
shpitz_yl
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 172
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 12:17   
אולי כדאי לציין שאני אישית לא אספן ויניל ואין לי תקליט אחד בבית.

האיכויות שאני מדבר עליהן לא יחודיות רק לויניל ולא קשורות בהכרח לאסטטיקה המסויימת מאוד שהתקליט כופה על החומר המוקלט. אתה יכול למצוא את זה גם בדיגיטל אצל אומנים מסויימים (כמו דוויד גילמור לדוגמא). יש הרבה דרכים לגרום לאפקט שאני מדבר עליו והדפסת ויניל היא רק דרך אחת. אני יכול גם להגיד מהניסיון שלי ששימוש נכון בפלנג'רים ופייזרים יכול להוציא את האפקט הזה החוצה.

סאונד זה יותר מתדרים ואמפליטיודות, סאונד זה תזוזה של מולקולות באוויר, זה משהוא פיזי שזז במרחב, מרחב שאנחנו כבני אדם עוד לא מבינים במאה אחוז. התדרים והאמפליטיודות נותנים לנו שפה שעוזרת לנו למדוד ולעבוד עם הסאונד אבל הם לא בהכרח מייצגים מה שבאמת יש שם. לפעמים אנחנו נוטים לבלבל את השפה המדעית עם המציאות. המציאות היא מה שיש והשפה רק מתארת את מה שיש ולעולם לא תוכל לתאר את זה בצורה מושלמת ומלאה. לכן ההנחה שלי שמבחינה מדעית אנחנו לא יכולים לכמת איכות היא הנחה מאוד ריאליסטית.

החוויה האישית שלי היא עקבית למשך הרבה שנים. תמיד קיימת האפשרות שכל אצלי בראש אבל גם ישנה האפשרות שאני ואנשים אחרים שקיימת בהם רגישות מסויימת, מרגישים משהו שקיים שם אבל המדע עדיין לא כימת.

אני חושב שדווקא אתה בתור איש מקצוע צריך להיות פתוח לאפשרות שאולי יש אלמנטים מסויימים בסאונד שמעולם לא שמת לב אליהם. יכול להיות שתגלה שהכל חרטא והכל באמת בראש אבל הפתיחות לא תזיק.
DrDataMiner
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1810
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 12:37   
אילן וארן

מבלי לגרוע מהדברים המאד [!] חשובים שלכם, הייתי רוצה להחזיר את הדיון לשאלה המקורית בפוסט הפותח. אני חושב שהתשובות שנענו פה חושפות את הבעייתיות שדיברתי עליה [בעייתיות שמשום מה מחרפנת אנשים, במקום להסתכל על דברים בצורה עניינית ובוגרת]:

אנחנו מדברים על כמיהה לחזור לתקופה של *דיון* בנושאי אודיו וטכניקות הפקה. זו לא העדפה של פורמט זה או אחר, אלא מה שיצר כל הגל הטכנולוגי. כמו שארן אמר, קשה לשחות בלי להכנס לבריכה. לא מדובר על האומנות ודרכי היצירה/הפקה שלה, אלא על *הדיון* עליהם.

קטונתי מלהגיד מה טוב או לא, אבל אני כן מבין [נראה לי] מגמות... ואת הלך הרוח.

אם קיים רצון לדסקס על ריבונ׳ים, קונסולות וכאלה... הפורום מצטמצם לכמות הולכת וקטנה של אנשים שיכולים [ורוצים !] לדון בזה.

אבל אם קיים רצון כנה ליצור פלטפורמה *משותפת* להפקה של אודיו מקצועי... פלוני עלול למצוא עצמו דן עם עוד 10 אנשים [גג] ששותפים לצורת המחשבה שלו. אני לא בטוח שזה מה שראובן חשב עליו כשהוא יצר את הפורום.

זו לא דעה שלי... זה ככה בכל העולם היום. לא רק פה בפורום.

אם רוצים לשתף את כלל האוכלוסיה [מקצוענים וחובבים כאחד], אולי צריך לחשוב על פלטפורמה מסוג טיפה שונה. אחרת נחזור למשחק סכום אפס.

ציטוט:
אין מה לעשות, זו דרכו של עולם. כל מה שנותר לעשות זה לנסות ולשלוח כמה שיותר אנטנות החוצה, לנסות ולהאזין לכל מה שקורה בלב פתוח, ולתת למנוע היצירתי שלך לעשות את הסינטזה הזו בין המטען רב הערך שספגת כל חייך ובין מה שהאנטנות שלך מצליחות להטמיע בתוכך, מבלי להתאמץ ״להיות עכשווי״ באופן מאולץ, ולקוות שמה שיוצא ממך, אכן משאיר אותך רלוונטי
.
מה שאילן אמר #thumbsup
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3140
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 19:28   
יש מצב להעביר את הדיון על ויניל ל״מאסטרינג״?
זה דיון טוב. מעניין.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 720
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,19 19:33   
אז זה התחיל ב:
ציטוט:

לויניל (וגם לטייפ) יש איכויות שאין בפורמטים הדיגיטלים.

אענה לך על זה שוב, איכות זה דבר מוגדר באודיו. איכות = נאמנות למקור וזה ניתן למדידה,
גם במבחני האזנה וגם על אודיו פרסיז׳ן.
ציטוט:

הרבה אנשים מוכנים להישבע שויניל נשמע להם יותר טוב ואני הייתי מציע לא לזלזל בהם.

תודה על הטיפ ! לא יודע מאיפה קיבלת את הרעיון שאני מזלזל במישהו, כמו שהסברתי לך, מאסטרים לוויניל זה חלק מתחום המומחיות שלי, הויניל הראשון שהוצאתי היה בשנת 2000 ויש לי אוסף וינילים לא קטן (וזה אחרי שתרמתי סביב 5000 וינילים לבתי ספר לדיג׳ייז)
ציטוט:

סאונד זה יותר מתדרים ואמפליטיודות, סאונד זה תזוזה של מולקולות באוויר

תודה על ההבהרה הזאת, טעיתי לחשוב שהלקוחות שלי מחברים לראש XLR ומאזינים לשירים לא דרך האזניים !
ציטוט:

יש הרבה דרכים לגרום לאפקט שאני מדבר עליו והדפסת ויניל היא רק דרך אחת. אני יכול גם להגיד מהניסיון שלי ששימוש נכון בפלנג'רים ופייזרים יכול להוציא את האפקט הזה החוצה.

אתה מבלבל את המונח איכות אודיו עם טעמך המוזיקלי. ״שימוש נכון בפלנג׳רים ופייזרים לא מעלה איכות סאונד.. גם לא גורם להם להשמע כמו הדפסה על ויניל.

זה כמו שמישהו יגיד שאם אומרים בשיר מספיק פעמים Supercalifragilisticexpialidocious איכות הסאונד תעלה ויבקש מהמדע למדוד את זה.
ציטוט:

ההנחה שלי שמבחינה מדעית אנחנו לא יכולים לכמת איכות היא הנחה מאוד ריאליסטית.

למדוד איכות = למדוד נאמנות למקור, יש המון מדדים לזה, לא מדובר במדע טילים.

למדוד שינויים לאודיו שנתפסים סובייקטיבית כ״סאונד חם״ או סאונד מועשר יש גם מדדים וגם הרבה מאוד נסיון מצטבר
ציטוט:

ישנה האפשרות שאני ואנשים אחרים שקיימת בהם רגישות מסויימת, מרגישים משהו שקיים שם אבל המדע עדיין לא כימת.

עם זה אני מסכים, אבל השינוי בין קובץ מאסטר דיגיטלי להדפסה של מאסטר על ויניל הוא מדיד לגמרי וגם הפעולה של פייזר ופליינג׳ר אז זה לא ממש רלוונטי לצורך הדיון
ציטוט:

אני חושב שדווקא אתה בתור איש מקצוע צריך להיות פתוח לאפשרות שאולי יש אלמנטים מסויימים בסאונד שמעולם לא שמת לב אליהם.

תודה רבה על הטיפ ! מה לדוגמא ?
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון