תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 19:02
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3140
מיקום: לפעמים בארץ
המאק פרו החדש - האם הוא רלוונטי לאודיו
הודעה פורסם: שישי 07 יונ',19 08:59   
אפל שלא הוציאו שום עידכון רציני למאק פרו מ2013 (הפח ניירות), הודיעו השבוע על מאק פרו חדש וגרנדיוזי.
המחיר שערוריתי. כמובן שמדובר במחשב חזק ביותר, ובכל זאת יצא לי לחשוב על זה, שאודיו לא זקוק למשאבים מטורפים כמו עבודת תמונה-תלת מימד-אנימציה.

כל הנתונים פה

מדובר בתחנת עבודה עם 8 סלוטים לכרטיסי PCIe. האם אנחנו זקוקים לזה באודיו?
חבילת הבסיס נראת כמו כל PC מהדור החדש עם 32ג׳יגה ראם שהיום לא נחשב לא הרבה ומעבד זיאון עם נתונים דומים לi9 9900.

האם יש תוכנות אודיו שיודעות לנצל את האפשרות לעיבוד של 56 ליבות?

בכל אופן נראה שהרבה מושקע בכרטיס הגרפי ובדברים שקשורים לתמונה.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 425
הודעה פורסם: שישי 07 יונ',19 12:14   
לקחת את הדוגמה הכי קיצונית של 28 ליבות, הדגם החדש מתחיל ב 8 ויש גם עוד 3 דגמים באמצע אבל כולם בנויים על אותו בסיס. אז אולי אפשר להתדיין על המעבד 28 ליבות של אינטל בהקשר לאודיו אבל על "המק החדש"?

ואם מדברים על סדרת הפלטינום של אינטל. אתה יכול למשל להקטין את הבאפר לחצי או רבע, לעבוד על תדרי דגימה גבוהים יותר, להשתמש בפלאג-אינים כבדים כקלים ואלה בקלות יכפילו או יותר את מה שאתה רואה במד ה CPU.
רוב האנשים עדיין שומעים שאנלוגי נשמע יותר טוב מ"דיגיטלי שמחקה אנלוגי". חלק מהתהליך לשפר את זה הוא בעזרת חומרה מהירה יותר עם יכולות חדשות.
תחשוב על זה שעוד 10 שנים שהמחשב שלך מהיום לא יריץ טוב תוכנה חדשה אתה לא כל כך תופתע אם אולי יגידו לך, "טוב המחשב שלך בן 10"
אולי יגידו את זה גם על המק הזה


ציטוט:
האם יש תוכנות אודיו שיודעות לנצל את האפשרות לעיבוד של 56 ליבות?

בהחלט. רוב התוכנות היום אינן מגבילות את מספר הליבות או שהמספר התיאורטי גבוה יותר. כעיקרון התחום שלנו נהנה ממספר הליבות הגבוה וזה בהחלט משמעותי (בשונה למשל מגיימרים שמשחקים במשחקים שלא מנצלים את כמות הליבות כמו שאת מהירות השעון).

ציטוט:
בכל אופן נראה שהרבה מושקע בכרטיס הגרפי ובדברים שקשורים לתמונה.

זה תמיד היה נכון עם apple. זה תחום הרבה יותר גדול עשיר.
יכול להיות שהם ירדו במכירות בתחום הוידאו עם "הפח זבל" שהיה מוגבל ב PCIe ועכשיו הם יצרו ספינת דגל High-end ב 30 אלף דולר להחזיר את המוניטין
DrDataMiner
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1806
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שבת 15 יונ',19 13:34   
ציטוט:
לקחת את הדוגמה הכי קיצונית של 28 ליבות, הדגם החדש מתחיל ב 8

המק פרו 8 ליבות מתחיל ב-6000 דולר... #faint

איך שלא הופכים את זה, העסקה פשוט לא משתלמת למשתמשי אודיו [למעט משתמשי/מלחיני VI כבדים בטירוף שכל דקה שלהם שווה הרבה מאד כסף]
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 16 יונ',19 22:33   
ציטוט:


זה תמיד היה נכון עם apple. זה תחום הרבה יותר גדול עשיר.
יכול להיות שהם ירדו במכירות בתחום הוידאו עם "הפח זבל" שהיה מוגבל ב PCIe ועכשיו הם יצרו ספינת דגל High-end ב 30 אלף דולר להחזיר את המוניטין


כבר שנים שאפל לא פונה לאף סגמנט ״פרו״ אמיתי.
השורשים של השינוי בגישה קיימים עוד מהימים שהפאוור בוק התמהמה ולא קיבל גרסאת g5 ודרך כל מה שהם עשו מאז כדי להרוג את השימושיות של המחשבים שלהם בעולמות המדיה.
במהפכת הטאץ הם אולי הובילו את הדרך אבל לא היו מסוגלים לקחת את זה לנקסט לוול, ובנתיים חברות אחרות בגיבוי של אדובי בונות מחשבי טאץ מבוססי וינדוס.
כנל לגבי השירות שלהם. אף אולפן, עורך או חברת פוסט לא יסכימו לקנות מחשב של 6000 דולר שדורש השבתה של ימים רבים על תקלת החומרה הכי קטנה. במחיר הזה אפשר להחזיק עוד תחנת עבודה של hp כגיבוי, וזה לגמרי הכיוון שהשוק לקח.
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3140
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: ראשון 16 יונ',19 23:06   
ציטוט:
כנל לגבי השירות שלהם. אף אולפן, עורך או חברת פוסט לא יסכימו לקנות מחשב של 6000 דולר שדורש השבתה של ימים רבים על תקלת החומרה הכי קטנה. במחיר הזה אפשר להחזיק עוד תחנת עבודה של hp כגיבוי, וזה לגמרי הכיוון שהשוק לקח.


נקודה מעניינת.

אני עובד לא מעט עם אנימטורים, המחשבי אודיו ליד צרכים של אנימטור או מתכנן גרפי זה משחק ילדים. אני חושב שגם ריבוי הליבות מאוד משחק תפקיד בגרפיקה ולמיטב הבנתי באודיו יש חשיבות רבה יותר למהירות של הליבה מאחר והרבה מהחישובים מבוססי ליבה אחת.
אבל למה אני מדבר על דברים שאני לא מבין.. #smile

אני חושב שקרה משבר אמון ב2013. גם במאק פרו וגם עם המאקבוק פרו - אי היכולת להרחיב, המעבר מusb לפיירווייר לטאנדרבולט לusb..
הספקולציות אם יהיה שוב מאק פרו. השיפור המשמעותי בוינדואס 10. השיפור ביכולת לבנות תואמי מאק איכותיים שחזקים מהמאק היקר ביותר.

ועכשיו - מחשב שיקר מקודמו כמעט פי 2, עם גרסא בסיסית של 8 ליבות?
לא שיש משהו רע עם 8 ליבות לאודיו ו32 ג׳יגה אבל ב6000 דולר?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 720
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שלישי 18 יונ',19 11:21   
ציטוט:

מדובר בתחנת עבודה עם 8 סלוטים לכרטיסי PCIe. האם אנחנו זקוקים לזה באודיו?

שאלה מורכבת.. תלוי איך מסתכלים על זה.

מהזווית המאוד ספציפית שלי אני משתמש היום בכח עיבוד חזק ותובעני בערך כפול עשר על כל ערוץ בודד בודד במיקס בהשוואה למה שהייתי משתמש על ערוץ המאסטר לפני עשור (!)

יש לזה הרבה סיבות.. הכח האדיר של מחשב ממוצע גורם לעליה מתמדת במספר הערוצים שאני מקבל לכל סשן,
זה יוצר מצב שקשה יותר היום לייצר ״אוויר״ בסביבה של עיבודים צפופים,
התחושה של אוויר במיקס בהרבה מהמקרים היא מה שעושה את ההבדל בין פוטנציאל ללהיט,

המאזין צריך מקום להכנס אליו ואז כל גרם של יכולת לפנות אוויר ובמקביל להעצים את המשקל, העומק והחוויה של השיר עושה הבדל.

לדוגמא:
איקיו רגיל מתחלף באיקיו דינמי,
חיתוך גס בתדר רחב מתחלף בהרבה חיתוכים מדויקים וצרים,
לצורך הדגשה של תדרים שונים את הצ׳אנל סטריפ הקלאסי החליף שרשור של אקולייזרים,
אם אני אוהב לטראק מסוים את הנמוכים של פולטק, הגהוהים של API והמידים של Neve אשתמש בשלושתם

את הקומפרסור החליף שרשור של קומפרסורים שיעזרו לי לדייק את הדינמיקה ולסגנן אותה לפי טעמי בלי תופעות לוואי לא מוזמנות ועם תופעות הלוואי המוזמנות מלוטשות בדיוק וכוונה,
את ה Make up gain הקלאסי החליף שרשור שלם שמרכיב את ה gain staging, טייפ ? סטורטור ? פאנץ׳ ?
ועוד ועוד..

במקביל לכל זה רוב ההפקות שנשלחות למיקס של אמנים מוכרים ואנונימים נעשים בחלקם העיקרי בבתים בלי טכנאי הקלטה, אתה רוצה שהלקוח יתקשר אליך שוב ? תדאג שזה ישמע מעולה ללא כל קשר לאיך שזה התקבל..

כל זה דורש משאבים.
הרבה משאבים.
ציטוט:

יכול להיות שהם ירדו במכירות בתחום הוידאו עם "הפח זבל" שהיה מוגבל ב PCIe ועכשיו הם יצרו ספינת דגל High-end ב 30 אלף דולר להחזיר את המוניטין

חד משמעית, ה״פח זבל״ היה פלירט עם המשתמש הביתי, זה נראה היה שמבחינת תפישת העולם הם ניסו לייצר משהו שיראה טוב גם בבית עם נוכחות יותר נעימה ועם תפיסת העולם הרוחבית של אפל שמלווה את המשתמשים בין פנאי, סידורים, פונקציונליות ועבודה.

כרגע נראה שהם נסוגים מזה ואומרים למשתמשים שהם הולכים עד הקצה ומרחיבים את הגבולות עם המילה Pro
ציטוט:

איך שלא הופכים את זה, העסקה פשוט לא משתלמת למשתמשי אודיו [למעט משתמשי/מלחיני VI כבדים בטירוף שכל דקה שלהם שווה הרבה מאד כסף]

כל אחד והצרכים שלו, זה בערך מה ששילמתי על ה Mac Pro הנוכחי שלי ובשבילי זאת הייתה אחת העסקאות המשתלמות שעשיתי, זה תלוי צורך ומשתמש, מדובר בכלי עבודה High End מעולים שמיועדים לאנשי מקצוע והם מתומחרים גבוה.
ציטוט:

כבר שנים שאפל לא פונה לאף סגמנט ״פרו״ אמיתי.

אני חולק על הקביעה הזאת, אני מגדיר את עצמי כמשתמש פרו (לפחות במובן הזה שמחשב הוא כלי העבודה העיקרי שלי) ולא הייתי בוחר לעבוד עם מחשב אחר מלבד Mac Pro לאולפן.
ציטוט:

אני חושב שקרה משבר אמון ב2013. גם במאק פרו וגם עם המאקבוק פרו - אי היכולת להרחיב, המעבר מusb לפיירווייר לטאנדרבולט לusb..

לא יודע לגבי זה.. אני מחזיק שלושה מחשבי Mac Pro 2013 (״פח זבל״), מדובר במחשבים מעולים, סוסי עבודה שעובדים שנים מסביב לשעון כשרוב היום ה CPU קרוב לאדומים, אפס תקלות חומרה עד כה.

גם ה MBP הוא מוצר נפלא בעיני, יש לי אחד מ 2007 שעדיין עובד כל יום ואחד מ 2013 שלא הייתה בו תקלה מעולם מלבד לשני פיקסלים שנראה שנשרפו על המסך.
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6350
הודעה פורסם: שלישי 18 יונ',19 12:54   
ציטוט:
התחושה של אוויר במיקס בהרבה מהמקרים היא מה שעושה את ההבדל בין פוטנציאל ללהיט,

אנחנו לא מכירים,אבל כבר אני מת עליך.
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 720
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שלישי 18 יונ',19 23:14   
ציטוט:

אנחנו לא מכירים,אבל כבר אני מת עליך.


האהבה הדדית מאוד :-)
הכרנו וירטואלית עוד לפני המצאת הפייסבוק אז לדעתי אנחנו מכרים משכבר הימים !
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 425
הודעה פורסם: רביעי 19 יונ',19 10:36   
הוו #smile
DrDataMiner
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1806
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: חמישי 20 יונ',19 14:27   
אז אפשר לקבוע שהמקמפרו החדש, תמורת 6000 דולר [מינימום]
מייצר אהבת הזולת ?... #biggrin

אותי מסקרן מה שארן אמר על יצירת אויר... ועל ריבוי הערוצים הפסיכי
שקיים היום בעולם.

אני שואל את עצמי אם זה כורח או בגלל אותה הסיבה שכלב מלקק לעצמו את הביצים [כי הוא יכול ?... #smile ]
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
 הגב לנושא
   ראשי » חדשות - NEWS

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון