תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 06:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1868
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
True Iron ?י False Myths ! (בעברית: שנאים זה נעים !)
הודעה פורסם: שלישי 08 ספט',20 09:54   
במחיר של 20 דולר (במבצע של 50% עכשיו) תמצאו את True Iron של חברת Kazrog
(שת"פ של התכנת שיין מֶקְפי ושל דֶוין פאוארס).

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא


אין הרבה מה להגיד... שנאים (כולל מארינר) ועוד כמה דברים. לא ממש צריך לגעת
בו בכלל (אפשר להישאר בקביעת ברירת המחדל) בשביל שהוא יעשה את העבודה
שלו (יש לו הדרום עצום יחסית לוירטואל. ואולי יחסית לבכלל. לא מאמינים ? נסו לדחוף
לו אות ולפצות באותה הכמות מיד אחריו. בדקו באיזה שלב האודיו מתחיל "להשבר").

השנאים אותם מידלו הם ועליהם הפלאג מבוסס הם :

UTC HA 108X (שנאי אות הכניסה שמשמש ב-LA2A וגם בטייפ של Ampeg)
Malotki E4- M 4001B (בין השאר - השנאי של לימיטר המאסטינג U73B וגם Telefonken)
Haufe V178 (נוימן, טלפונקן, סימנס)
Western Electric 111C (השתמשו בו בעיקר למערכות HiFi אבל גם לשידורי רדיו)
Marinair LO1166/A (בו השתמשו באיקיו 1073 של Neve וגם בפריאמפ 1272 של אותה החברה)
UTC O-12 (שייך לקומפרסור 1176 מ- Revision A ועד Revision F)

אם אתם באמת רוצים לדעת מה הוא עושה ואיך, יש מלא רוויואים ברשת (כמו זה של
אלי - או: אילאיי, באנגלית - קראנצברג
או של Tape Op)

וגם וידאו שמפרט מה עושה כל דבר :


_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1868
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שלישי 08 ספט',20 19:21   
אגב, אני מאד מאד ממליץ למי שנותן בפלאג הזה (ובכלל בכל פלאג שמעבד בצורה
של עיוות הרמוני) לתת בכתבה של סאונד און סאונד בנושא חום אנלוגי. כן, זה עתיק
וכן, אנשים כנראה יפטרו את זה ב-"עזובותי, בחייאת דינאק" בכל מקרה, אבל זה
ממש עוזר בלהבין איך למטב את גובה אות הכניסה ספציפית אל כל סוג כזה
(בנפרד) של פלאגים (והנה לכם, על הדרך, למה תכנון מהלך ההגבר כל כך חשוב
בלמקסם את התוצאות המצופות מסוג כזה של מעבדים - דהיינו אמולציות של
קומפרסורים/טייפ/שנאים/שפופרות וחבריהם לחבורת העיבוד הדינמי האנלוגי)

Analogue Warmth
The Sound Of Tubes, Tape & Transformers


ספציפית לפלאג הזה, קראו את תת-הסעיף "איך שנאים מעוותים" (How Transformers Distort).

אחרי שקראתי את זה, פתאום נפל לי האסימון ברעש מאד חזק (אני מאד שמרן
בגובה האות - ביחוד עם חומרים עמוסי סאבים ואותות יעף שעפים לכל עבר)
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
Solar P
תומך
הצטרף: 09 אוק' 06
הודעות: 699
מיקום: בת ים
הודעה פורסם: שבת 12 ספט',20 13:53   
ציטוט:
אחרי שקראתי את זה, פתאום נפל לי האסימון ברעש מאד חזק (אני מאד שמרן
בגובה האות - ביחוד עם חומרים עמוסי סאבים ואותות יעף שעפים לכל עבר)

אשמח שתפרט בקצרה על ה "הארה" שהפילה לך את האסימון או נתנה לך פרספקטיבה אחרת ...
או שהגיל עושה את שלו או שיצאתי דביל בהבנה אבל לאחר קריאה מחודשת המסקנות האישיות שלי חיזקו את התובנות עם השנים לגבי חשיבות "תכנון מהלך הגבר" בקונסטלציה דיגיטלית והתובנה הגדולה ביותר בנושא לגבי זה היא שזה לא יותר מבלבולי אשכונים פילוסופיים כשאתה עובד ומקליט ב 32 והעיבוד הפנימי של הפלאגינס עומד על 64
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1868
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: חמישי 17 ספט',20 13:29   
Solar P :
ציטוט:
אחרי שקראתי את זה, פתאום נפל לי האסימון ברעש מאד חזק (אני מאד שמרן
בגובה האות - ביחוד עם חומרים עמוסי סאבים ואותות יעף שעפים לכל עבר)

אשמח שתפרט בקצרה על ה "הארה" שהפילה לך את האסימון או נתנה לך פרספקטיבה אחרת ...
או שהגיל עושה את שלו או שיצאתי דביל בהבנה אבל לאחר קריאה מחודשת המסקנות האישיות שלי חיזקו את התובנות עם השנים לגבי חשיבות "תכנון מהלך הגבר" בקונסטלציה דיגיטלית והתובנה הגדולה ביותר בנושא לגבי זה היא שזה לא יותר מבלבולי אשכונים פילוסופיים כשאתה עובד ומקליט ב 32 והעיבוד הפנימי של הפלאגינס עומד על 64

אתה יודע, התלבטתי אם לענות לך או לא.... על פניו, מה אכפת לי - אתה מחזיק בדעות
ואני מחזיק בדעות. וקצתי בריבים על דעות... זה ילדותי, מטופש ואין לזה מקום
בשום פלטפורמה. אני גם לא אכנה אותך בשמות ולא אוסיף אמירות שמערבות חלקי
גוף בתור אקסיומה (שגויה, אגב).

אז למען כלל הקוראים, כדי שאהיה ברור יותר לגבי מה שאמרתי (הזהרתי מראש שאנשים
כנראה יפטרו אותי ב-'עזובותי, בחייאת דינאק' "), תרשה לי לצטט את מגזין
Sound on Sound שהם (כנראה...) מבינים יותר ממני (שהרי זו פעם שניה
שאתה רומז שאני לא מבין על מה אני מדבר) :

Sound on Sound Magazine :
על פניו, תכנון מהלך ההגבר לא יכול להיות פשוט יותר : אתם מבטיחים שאתם מזינים את
רמת ההגבר הנאותה משלב אחד של נתיב האות לשלב הבא, וחוזרים על תהליך
זה עם כל מעבד שבא אחר-כך. כל הדרך מהכלים, מיקרופונים ופרה-אמפ’ים ועד לשלב הסופי
של האפי”צ הסטריאופוני. במילה “נאותה” אני מתכוון רמת אות שופעת ומספיקה,
דבר אשר מבטיח יחס רעש-לאות בעוד משאירים מספיק מקום כך שלא תצטרכו
לדאוג האם האות נקטם.

ראיתי הרבה דיונים וירטואליים בהם טכנאים מנוסים המומים מהבּוּרוּת של טכנאים
מתחילים לגבי ניהול רמות אות בריאות. וזה לא מפתיע : בשביל כל מי שלמד למקסס
עם קונסולות וציוד אנלוגי (ברזלים), זה טבע שני, מעצם העובדה הפשוטה שהציוד
פשוט "כופה” ביעילות את הפרקטיקה הנכונה - על מי שמשתמש בו.

ניתן לקרוא את הכתבה פה.

לכל פלאג שממודל על חומרה אנלוגית יש רמת הגבר נומינלית (אותה הרמה בה
הוא עובד בצורה ה-"נכונה" - דהיינו : מעבד בצורה המיטבית). יש כמה פלאגים
מעטים שמרשים רמת נומינלית משתנה (כמו SATIN של חברת u-He), אבל הוא
אחד הבודדים, למיטב זכרוני. עם פלאגים שיש להם "נקודת כניסה" קשיחה (והרוב
הכמעט מוחלט עובד עם אותה נקודה כמו ציוד אנלוגי אמיתי) - אתה יכול להכנס
אליו ברמת אות שתזמין אליך הביתה את משטרת קרית-שמונה אבל זה לא יתן
לך הרבה מבחינת מה שתוציא ממנו (זו גם אחת הסיבות - מבין כמה נוספות - להבדל
בין עיבוד דיגיטלי לעיבוד אנלוגי).

הכתבה אליה הפנתי חיזקה אצלי הבדלים בצבע ששמעתי באוזניים שלי (ולא
הבנתי למה), כאשר נכנסתי לפלאג ברמות אות שונות, גבוהות או נמוכות (אתה
תצטרך להתנסות עם פלאגים כגון Blue cat audio gain שמאפשר להכנס למעבד
ברמת אות ולפצות באותה הרמה מיד אחריו, עם קישור אוטומטי בין רמת הכניסה
לרמת אות היציאה בין שני הפלאגים. כך מבינים הרבה יותר טוב מה הפלאג עושה
לאודיו - ומתי, דהיינו באיזו רמת אות).

מקווה שזה ברור מספיק.

אבקש גם לחתום ולסגור את הטופיק הזה בדברים אלו (כלומר : לא להוסיף ולהגיב).

רק בריאות... וסגר נסבל לכולם #sorry
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
Solar P
תומך
הצטרף: 09 אוק' 06
הודעות: 699
מיקום: בת ים
הודעה פורסם: חמישי 17 ספט',20 16:48   
שתהיה שנה טובה מתוקה בריאה ונטולת כל מיני רגשי נחיתות מיותרים ידידי. התחושה היא שלך בלבד וצר לי שבחרת לקחת את הדברים ברמה האישית. מעבר לכך מציע לך לנבור בעצמך ובתחושותייך לעומק הרי אנחנו בימים שכאלו אתה יודע חשבון נפש וכו' .... אתה חש כך מהסיבה שאתה הוא זה שנוטה להיכנס ל "מריבות" אין שום דבר שלילי להביע דעה אישית מנוגדת משלך בפרט כשאנחנו נמצאים בפורום מקצועי שחלק מהחברות שלו היא התדיינות . שאלתי בכל הרצינות וממש לא ממקום של "אתה מבין או שלא" על מה אתה כותב כי לא מצאתי שום חידוש ברמה האישית למה שכתבת מאחר והנקודה ברורה וידועה בהקשר לכל סקשיין העיבוד דינאמי שמתחקה אחר חומרה כלשהי אותו כנל בנוגע לרגישות משתנה במס פלאגינים שונים. כל טוב אריאל !
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 536
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: חמישי 17 ספט',20 23:07   
בהזדמנות זו גמני מוסיף שנה טובה לכולם, בריאות איתנה וש"מאומת" יהיה רק הפלוס בחשבון הבנק.
-
מילה על מה שהולך בפורומים מסוימים: מרבית ה"ויכוחים" הם תוצר של חוסר הבנה לא של הנושא,
אלא של צורת ההצגה שלו או הדינמיות שיחה בפורום, לדוגמה כשמישהו בוחר בלשון פילוסופית וציורית
בכדי לסקור מוצר או לתאר חוויה, לאחד זה יראה אחלה סגנון ולשני זה יכול להראות התנשאות ש
"מישהו שמדבר גבוהה גבוהה" (משהו בסגנון של להגיד "קרפצ'יו על מצע עלי בייבי".. שזה בעצם-
משהו מת ומבותר שאוכלים אותו על עשבים שקטפו בשדה מלא רימות ובוץ.. וסליחה על התאור)
לעיתים גם הכותב מנסה לכתוב בקונספט מסוים ומישהו מגיב ומחרב לו את הרעיון
לעיתים מישהו כותב מתוך רצינות תהומית והמגיב משיב בהומור חסר רסן שנראה כזלזול
ויש את אלו שלא ממתינים ומגיבים מיידית חרף העובדה שמעלה הפוסט כתב שהפוסט עדין בתהליך כתיבה.
הקצה של חוסר הדנמיות הזה מתבטא כשמישהו כותב מאמר שלם סביב רעיון מסוים ואז מישהו מגיב
על תמלול מסוים או על איזו מילה שולית שבחר להשתמש בה (שזה סבבה למרות שלפעמים די מיותר)
ואז.. מגיעה הסקת מסקנה אומללה לגבי כל המאמר או הכותב, מסקנות שאין בהם דבר מהמציאות.
זה מזכיר לי כמה קשה ליצר אינטרקציה מלאה ב SMS קודם ימי הוואטצאפ הקולי/ויזואלי
העיקר לסלוח לשכוח ושתהיה שנה טובה טובה לכולם
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 514
הודעה פורסם: שישי 18 ספט',20 08:58   
קודם כל מצטער על המחטף אני אשתדל לקצר,
mixtrim בגלל שרשמת את זה כאן אני אגיב לך כאן. אני מבין שאתה מתכוון אלי. קודם כל אתה יכול לכתוב את הפוסט שלך במחשב ולהעביר אותו לכאן שסיימת, אין דבר כזה בפורומים "תהליך כתיבה", אמרתי לך את זה כבר, יש בזה משהו לא שקוף, לא מיידי וסותר את הרעיון של כתיבה בפורומים (שים לב שאתה היחידי שעושה את זה), אם אתה מתעקש על "תהליך הכתיבה" אתה יכול לכתוב כתבה במקום לפרסם את זה בפורום.
לגבי ההשוואה "לאודטה". תשמע "תקליט שעון באולפן" ובעצם כל מה שרשמת זה רעיונות משנות ה 80 וכחלק "מהאבולוציה" לטעמי משהו צריך להגיד את זה. במקרה הטוב ביותר זה לא מקורי. אני לא רואה איך עריכה הייתה משנה את זה. אבל שלא תבין אותי לא נכון, אני בעד הכוונה שלך לתרום. למשל אתה יכול לחרוש קצת וידאויים ביוטיוב ולרכז את הרלוונטים לנו כאן. יש שם דברים נפלאים שבאמת מחדשים.

לעניננו, אם בדיגיטל בפלאג-אינים מסויימים יש שוני בסאונד בהתאם לגובה האות אז יש פה עניין גם של העדפה וטעם.
אני מניח שבאנלוג לפני עשרות רבות של שנים "לעבוד באדומים" היה נחשב לא "נכון" אבל הרבה הבינו שהתוצאה יכולה להשמע "חמה, אורגנית" ואפילו "אמיתית" יותר. כמובן שהכל סוביקטיבי אבל זאת בדיוק הנקודה
אם יש שוני בסאונד בפלאג-אינים מסויימים, כיוון גובה האות יכול להיות עוד פרמטר למשחק. אם נניח "כשנכנסים חזק" לפלאג-אין מסויים הוא חותך בנמוכים, בגבוהים, מקטין את הדינמיקה או אפילו מכניס מלא jitter ומוריד את עומק ה bit יכול להיות שזה ישמע "טוב או מתאים יותר" אפילו אם זה לא "נכון".

לגבי הוייכוחים, אני בעד. זה חלק חלק חשוב מהאבולוציה המחשבתית שמאיץ את ההתקדמות (כמו התקדמויות טכנולוגיות במלחמות) ואני בטוח שאם הרגשות החזקים גם מגיעים לבטים, זכרון ולמידה לעתיד.
אפשר לראות אפילו בשרשור הזה איך חברים פה מתעדנים בגישה, מקדימים תרופה למכה ומסייגים את מה שהם אומרים.

ל Dr, נכון שהתגובה של Solar P לא הכי עדינה ואולי קצת מזלזלת אבל נשמע שהוא באמת ניסה להבין "מה הפיל לך את האסימון" אני ד"א גם קראתי את הכתבה (בגללך) ולא נפל לי אסימון. אשמח לדעת למה התכוונת (וגם רציתי לשאול).
אסימון שנפל למשהו עם ידע כמו שלך זה משהו שאולי שווה לדעת.
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 536
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שישי 18 ספט',20 09:26   
ל acidhead: הכוונה כמובן לא מכוונת אליך אלא לתופעה, אתה יכול להכלל גם - אם תרצה.
#wink
לעניין השעון תקליט: רטרו זה הדבר החם באודיו, בעיצוב ודקורציה, אבולוציה או לא.
אם תקרא את שאר השרשורים תחת הנושא גאדגטים שהעלתי תראה את הרעיון היצירתי
הנה כמה: ללכת בקטן להקליט את הניחוח
פורום מיקצועי או לא תמיד יש נושאים שמתאימים גם לאודטה..חח
לגבי תהליך הכתיבה: אני אכן כותב את מרבית הכתבה על המחשב ורק משלים ומתקן ומוסיף
זה בעיקר נובע ממגבלות זמן מטורפות לגמרי והצורך לבדוק "איך זה יראה בפורום עצמו",
אבל אני מקבל את ההערה ואשתדל..
שנה טובה ותודה לכולכם על מה שאתם ומה שאתם עושים.
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1868
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שישי 18 ספט',20 17:09   
acidhead :
ל Dr, נכון שהתגובה של Solar P לא הכי עדינה ואולי קצת מזלזלת אבל נשמע שהוא באמת ניסה להבין "מה הפיל לך את האסימון" אני ד"א גם קראתי את הכתבה (בגללך) ולא נפל לי אסימון. אשמח לדעת למה התכוונת (וגם רציתי לשאול).
אסימון שנפל למשהו עם ידע כמו שלך זה משהו שאולי שווה לדעת

חשוב לי להדגיש : יש הרבה אנשים שמתיימרים לשמוע את הקב"ה מדבר אליהם דרך
העיוות ההרמוני והם מפליאים בהתפלפלויות שמנסות להעביר כאילו הם שומעים משהו
שאף אחד אחר לא יכול לשמוע בזכות איזו תובנה אלוהית שנפלה עליהם.

אני לא אחד כזה #smile

הדבר אליו התכוונתי הוא בסה"כ זה : יש היום הרבה מאד פלאגים (וכמותם גדלה עם
הזמן) שרגישים לגובה ההגבר המוזן אליהם, גם הגבר גבוה מאד וגם הגבר נמוך מאד.

TrueIron הוא אחד מאלה.

אני הבעלים שלו הרבה מאד זמן אבל זה רק אחרי שקראתי באיזו צורה "מקצוענים"
משתמשים בו (אני כותב במרכאות לא כי הם לא מומחים, אלה כי המקצוענות שלהם
נרכשה מהסקרנות והרצון לחקור עד אין סוף. "חוק ה-10,000 שעות" אם תרצה.
וזה בניגוד לאלילים שעושים מהם בכל מיני פורומים בעולם).

יש לי נוהל וזה לקחת כל פלאג שמצהיר על איזו רמה של עיוות הרמוני, ופשוט לשמוע
מה הוא עושה כשדוחפים לו אות חזק מאד, אות נמוך מאד - ובאיזה שלב האות
"נשבר". אני גם מנסה לשים לב מה קורה לסאונד, איזה חלקים משתנים בספקטרום
(אם בכלל).

ב-TI שמתי לב שקורה משהו (בעדינות) לסאונד באיזור הגבוהים אבל זה לא היה
הגיוני (למיטב ידיעתי באותו הרגע) כי אני רגיל שהאות משתנה לטובה כשהוא
מוגבר לתוך פלאג, לא מוחלש. אבל אז קראתי את השורה הזו בכתבה של SOS
(שחזרתי אליה אחרי אותה הבדיקה שעשיתי ב-TI) לגבי שנאים :

ציטוט:
the amount of distortion increases as the signal level falls,
due to hysteresis, so quieter signals end up sounding slightly richer
and denser, thanks to the additional harmonics. At higher signal
levels, the distortion starts to rise again, but far more gradually


זהו. סה טו.

זה לא שעכשיו אנשים יגידו "אההה איך הוא עושה את זה ? מה הסאונד האלוהי
הזה שאני שומע ?!" #biggrin
כולה זה הסביר לי במילים מה שהרגשתי כשאני מאזין ל-TI תוך שאני מזין אותו
באותות נמוכים.

בתור עוד תוספת, להמחשת הרעיון :

באופן מצחיק, מצאתי כתבה במגזין סאונד און סאונד מלפני 3 חודשים שמתארת
בדיוק את המצב המתואר לעיל. שם הם עשו בדיקות מול האמולציות הבולטות של
פולטק אשר קיימות בשוק. בדקו שם בדיוק את מה שתיארתי מעלה (הזנת אות
ברמות שונות של הגבר לתוך הפלאג, וניתוח התנהגות העיוות). הכתבה נקראית :
"הסכנות החבויות של איקיו'איי וינטג' " אבל ניתן להחיל את זה על כל פלאג שמתיימר
להציג מידול של עיוות אנלוגי.

כותרת המשנה היא :
"מודלים בפלאגים של חומרה קלאסית יכולה להשמע נהדר אם מזינים אותה ברמת
האות הנאותה. אבל מה רמת האות הנכונה ?"

קראו ותהנו (Sound on Sound בגרסתו הדיגיטלית מוצע בחינם לכל הקוראים,
לכל תקופת וירוס הקורונה) :

גרסה "רגילה" :
https://www.soundonsound.com/sound-advice/hidden-dangers-vintage-eq
גרסה דיגיטלית של כל המגזין כולו במכה אחת (חינם, רק צריך להרשם) :
https://www.soundonsound.com/digital-magazine


שנה טובה ובריאות חזקה לכולם #thumbsup
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון