TB2S-AII, DB1S-AII- המוניטורים המשובחים של PMC נחתו בישראל!

היא ידועה כזו המצליחה להוציא סאונד גדול גם ממוניטור קטן וצברה מוניטין ענק לאורך השנים, זה המאפשר לה להיות היחידה בעולם המעניקה אחריות ארוכת טווח.
די להציץ באתר החברה כדי לראות מי משתמש במוניטורים של PMC ובאותה נשימה להיווכח בכמות הפרסים שהם זכו, כדי להבין את הפופולריות הרבה באולפנים בעלי שם, אנשי המסטרינג המובילים בעולם וכל מי שחייב את הבטחון במה שהוא שומע, וזה כולל גם חברות עבורן החברה יצרה מוניטורים ייעודיים, כמו Digidesign.
PMC עושה שימוש בטכנולוגייה ייחודית - ATL - המצויה בכל מוצריה. קו תמסורת מתקדם זה משמש כאמצעי עומס לדרייבר בתוך הארגז, בצורה כזו שסופגת את התדרים הלא רצויים המוקרנים מאחורי האלמנט עצמו.
הרמקול מותקן בקצה


י הארגז, ולמעשה מתנהגים כאילו וו'פר נוסף. באמצעות ספיגת הנמוכים הבעייתיים, התחום הגבוה של הבסים ותחום האמצע אינם מוסווים ע"י עיוות הרמוני.
בתוצאה, תכנון אחראי עם ATL מאפשר לרמקול להפיק לחץ קול גבוה יותר ותחום נמוכים מורחב יותר מכל רמקול בגודל דומה (כולל אלה עם בס רפלקס או אטומים), מה גם שניתן להשמיע עליהם בווליום נמוך ללא אבדן בהיענות התדרים החלקה. (עוד על הטכנולוגיה, בעברית).
בנוסף לטכנולוגיה זו, הסיבה לפופולריות של המוניטורים האקטיביים של החברה נעוצה ברכיבים המובנים, כמו הקרוסאובר היוצא מהכלל, מגברים אנלוגיים ודיגיטליים ברזולוציה גבוהה והטווח הדינמי הלא רגיל. מגבר ההספק במוניטורים מהדגם החדש מכילים את המגבר הדיגיטלי DS-001, חדשני ביותר ופועל בקלאס D, מה שמעניק יותר הספק בפחות עיוות, אינו תלוי בעומס ומכאן ששומר על תכונותיו בכל מאמץ, ומהווה שותף פעיל ותומך למערכת ה-ATL בארגז.
כאמור, המוניטורים של PMC נחתו כעת בישראל וקיימים בתצוגת הדגמה ב"פאנקי". אנחנו נתאר את שני הדגמים המובילים שכבר כאן.
ה- DB1S-AII הינו מוניטור "5.5 הכולל מגבר 200w. הוא מציג היענות תדר רחבה וחלקה מהמקובל (50Hz-25kHz) וביצועים חסרי תקדים ככלי עבודה אמיתי למקצוענים בתחום ההקלטות ומאסטרינג. מגובה עם 5 שנות אחריות, הוא מעניק בס מרשים ומדויק יותר ממתחריו בגודל "6.5 ו-"7.
מדובר באזור תדר הידוע כבעייתי בתחום אולפני הפרויקטים, היכן ששדה השמיעה הינו קרוב. כאן עיצוב התיבה החדשני וטכנולוגיית ATL מעניקים מינימום עיוות במקסימום לחץ קול, והמוניטור מתאים בצורה מושלמת למקומות דלים במקום אך דורשים ניטור איכותי.
תחום האמצע, הידוע כרגיש ביותר מבחינת תוכן, נהנה כאן מאותו יתרון ומציג תגובה מהירה וניקיון טהור, היכן שניתן להבחין בקלות בהבדל בשירה, גיטרות ושאר מתיישבי התחום, ובצליל מדויק ואמין לכלי הנגינה המקורי במצבי מסטרינג, פוסט או מוסיקה קלאסית. בנוסף, רמת העיוות הנמוכה מונעת עייפות מהאוזן ותמונת הסטריאו עשירה יותר בפרטים החשובים ליצירתה.

ה-TB2S-AII הוא הדגם הגדול יותר בנישה המקצועית, ומציג את אותה שקיפות מדהימה המתבקשת מבקרת צליל נטולת מחמאות מכשילות, ואותו איזון טבעי, אך כאן מערכת ה-ATL רחבה יותר והדרייבר המרכזי בגודל "6.7 מאפשר לחצי קול גבוהים יותר ותחום נמוכים ודינמיקה ללא גבול (יורד עד 40 הרץ ללא בושה!).
מיועד למקצוענים המחפשים מוניטור עם תמונה אמיתית עד כאב ועם בלאי אפסי (שלא לדבר על האחריות הנדירה באורכה בענף), ונועד לשמש כלי עבודה מרכזי וקריטי בכל סביבת אולפן, מקטן ועד בינוני, ליישומי מאסטרינג, מיקס, הקלטות ופוסט פרודקשיין.
גם כאן מדובר במוניטור קומפקטי אך עם סאונד ענק הממלא את החדר לחוויית האזנה מדויקת, פירוט מרהיב וטבעי ונאמנות לצליל המקורי, וזאת כדי להבטיח שלא תהיינה הפתעות אחרי שיוצאים מהאולפן. בכלל, הם המוניטורים הנמכרים ביותר לאולפני מאסטרינג, מיקס, הקלטות ושוברי קופות מהוליווד בשני העשורים האחרונים (לרשימה המלאה). כאמור, זמינים כבר עכשיו בארץ ומוכנים להערכתכם בחנות של "פאנקי".