SPL Crimson
כרטיס קול בחיבור USB
מאת: uri
הוגש ב: 18/06/14
צפו: 36971 :: סקירות נוספות מ-uri
דירוג לדיווח: 5, מ-2 קוראים ::: דרג את הדיווח
נסיון עם פריט זה: "ממש עכשיו קיבלתי אותו"
נסיון עם מוצר דומה: "נסיון רב"
צפו: 36971 :: סקירות נוספות מ-uri
דירוג לדיווח: 5, מ-2 קוראים ::: דרג את הדיווח
נסיון עם פריט זה: "ממש עכשיו קיבלתי אותו"
נסיון עם מוצר דומה: "נסיון רב"
ניקוד:
9
דירוגים נוספים:
איכות צליל

שימוש/הפעלה

אמינות

בעד
■ בנוי טוב
■ איכות הסאונד טובה מאוד
■ שליטה ידנית נוחה ומהירה על כל הפרמטרים
■ מספיק כניסות ויציאות לאולפן ביתי ממוצע
■ מחיר זול ביחס לתמורה
■ איכות הסאונד טובה מאוד
■ שליטה ידנית נוחה ומהירה על כל הפרמטרים
■ מספיק כניסות ויציאות לאולפן ביתי ממוצע
■ מחיר זול ביחס לתמורה
נגד
■ אין שליטה באמצעות תוכנה
■ מכשיר גדול יחסית
■ כרטיס הקול הראשון של SPL ולא ניתן לדעת מראש האם החברה תשחרר עדכונים וכדו'
■ מכשיר גדול יחסית
■ כרטיס הקול הראשון של SPL ולא ניתן לדעת מראש האם החברה תשחרר עדכונים וכדו'
מאחר ובאתר היבואן יש פירוט מרשים של כל הפרטים הטכניים , אדלג על רוב הנתונים היבשים ואתמקד בחוויה האישית שלי כיוצר באולפן ביתי קטן.
מי שמעונין בנתונים יבשים מוזמן לקרוא כאן: http://www.funkydj.co.il/Article.aspx?aid=244
יש לי נסיון קודם עם כרטיסים ברמות מחירים של 1000-4000 ש"ח. בנוסף, אני מחזיק פראמפים חיצוניים שלGreat River ו-A Designs.
את ההתרשמות שלי מהכרטיס אחלק ל-3 קטגוריות שעבורי היו הכי חשובות לבחינה:
נוחות עבודה
הקרימסון בנוי בצורה מרשימה וקשיחה, הוא גדול ביחס לכרטיסי קול סטנדרטיים, הנובים והכפתורים מגיבים יפה ורך וככלל המוצר משדר אמינות.
לפני שקונים את הכרטיס צריך לזכור שהוא תופס מקום נכבד על השולחן ולא לכל אחד זה נוח.
הקרימסון אינו משמש רק ככרטיס קול בלבד, אלא גם כממשק שליטה וניטור וזו נקודת זכות ענקית לטובתו. חבילת הכל כלול, ובאיכות גבוהה.
נוב הווליום עובד בצורה אנלוגית ולא דיגיטלית כמו בהרבה כרטיסים אחרים. יציאות האוזניות עם עוצמה גבוהה וסופסוף יכולתי להנות כראוי מהאוזניות שלי (beyerdynamic dt 770 pro 80), מה שלא יכולתי עם הכרטיס הנוכחי שלי.
באופן אישי אני אוהב את הרעיון שהכרטיס גדול ומכיל את כל הכפתורים והנובים הנדרשים לשליטה במצב הקלטה או מיקס. אין צורך להשתמש בעכבר ותוכנה. הכל אנלוגי ומיידי.
בקדמת הכרטיס יש כניסות לכלי נגינה ויציאות לאוזניות, מעבר לכך כל הכניסות והיציאות נמצאות מאחור.
בתור אחד שמחזיק גם פראמפים חיצוניים חשוב מאוד עבורי שניתן יהיה לעקוף את הפראמפים המובנים ולהתחבר ישירות לממירים. אמנם ב95% מהפעמים אין לי צורך ביותר משתי כניסות בודדות, אך זה בהחלט עוזר שלקרימסון יש 6 כניסות אנלוגיות (ניתן להשתמש רק ב-4 בו זמנית) והפראמפים שלי מחוברים אליו באופן קבוע במקביל לכניסות הפראמפים המובנים ואין לי צורך לנתק בכל פעם ולהחליף כבלים כשאני בוחר פראמפ כזה או אחר.
בונוס נוסף, ניתן להשתמש בכרטיס ללא מחשב דולק.
סאונד
כידוע, קשה לתאר ולהעביר חוויה חושית במילים כתובות וכל אחד עלול להבין את הכתוב באופן שונה, אך לכל הפחות אנסה.
הסאונד של הקרימסון (הן של ה-AD והן של ה-DA) הוא רך ונעים. הוא רווי בנמוכים ונשמע טבעי.
לכרטיס הנוכחי שלי (ואשר עולה כמעט פי שניים מהקרימסון) יש סאונד יותר חד וברור, גבוהים מודגשים וחותכים. ייתכן שהרבה אחרים יעדיפו את הסאונד ה'מעבדתי' והמודרני שלו, אך אני מעדיף את הסאונד של הקרימסון. גישות שונות. שאיפות שונות.
לדעתי, בהאזנה ממושכת, הקרימסון יעייף פחות את האוזן ובשבילי זה חשוב.
בהקלטות, הקרימסון מספק סאונד גדול ומלא (בין השאר בגלל נוכחות הנמוכים) וכשחיברתי אליו את המיקרופונים והפראמפים שלי שמוכרים לי מהעבודה עם הכרטיס האחר, קיבלתי פתאום חוויה שונה ותוצאות אחרות.
תוכנה
מאחר וזה כרטיס הקול הראשון שSPL מייצרים, חששתי לגלות תקלות בהתממשקות עם המחשב. לשמחתי, הכרטיס סוחב יפה ומאפשר עבודה חלקה. אמנם בכרטיס הנוכחי שלי, אני יכול לעבוד בלייטנסי קצר יותר אבל אני מניח שההבדל יורגש רק בפרוייקטים עמוסים באופן מוגזם.
משום מה כשעבדתי על buffer 256 samples, חוויתי לפעמים רעשים והפרעות ודווקא ב-buffer נמוך יותר (128,64 וכו') עבד לי חלק (יכול להיות שזו בעית USB אצלי שאני יכול לפתור).
בדקתי עבודה עם דרייבר Asio4All ודווקא איתו הצלחתי להגיע ל buffer נמוך יותר משמעותית בזמן מיקס, אך אני לא בטוח שניתן לסמוך על כך ש Asio4All אכן מציג נתונים מהימנים. בזמן הקלטה עם Asio4All היתה השהייה מורגשת ומפריעה.
נאמר לי ע"י היבואן שיש לכרטיס אפשרות להתעדכן בעדכוני קושחה אם יהיו בעתיד. אני מקווה שSPL ימישכו לעדכן דרייברים וקושחות.
לכרטיס אין מיקסר וירטואלי וכל השליטה בו היא אך ורק ידנית בכרטיס עצמו. באמצעות המחשב ניתן רק לשנות את גודל ה buffer. לטעמי זה הרבה יותר נוח ומהיר ואני מברך על כך, אך למרות זאת חבל שאין אופציה לשליטה גם בתוכנה (לדוגמה אם אומן שמקליט את עצמו מעונין בשליטה מרחוק ושינוי פרמטרים באמצעות מקלדת אלחוטית/טאבלט/סמארטפון וכדו' כשהכרטיס עצמו לא נמצא לידו).
לסיכום, התרשמתי לטובה מאיכות הבניה ומהסאונד של הקרימסון. יכולת השליטה והניטור שלו היא בונוס גדול. לאור תג המחיר הנמוך, מדובר לדעתי על רכישה נבונה.
קיבלתי את הכרטיס לצורך סקירה והחלטתי להשאיר אותו אצלי. אני אהבתי (:
מי שמעונין בנתונים יבשים מוזמן לקרוא כאן: http://www.funkydj.co.il/Article.aspx?aid=244
יש לי נסיון קודם עם כרטיסים ברמות מחירים של 1000-4000 ש"ח. בנוסף, אני מחזיק פראמפים חיצוניים שלGreat River ו-A Designs.
את ההתרשמות שלי מהכרטיס אחלק ל-3 קטגוריות שעבורי היו הכי חשובות לבחינה:
נוחות עבודה
הקרימסון בנוי בצורה מרשימה וקשיחה, הוא גדול ביחס לכרטיסי קול סטנדרטיים, הנובים והכפתורים מגיבים יפה ורך וככלל המוצר משדר אמינות.
לפני שקונים את הכרטיס צריך לזכור שהוא תופס מקום נכבד על השולחן ולא לכל אחד זה נוח.
הקרימסון אינו משמש רק ככרטיס קול בלבד, אלא גם כממשק שליטה וניטור וזו נקודת זכות ענקית לטובתו. חבילת הכל כלול, ובאיכות גבוהה.
נוב הווליום עובד בצורה אנלוגית ולא דיגיטלית כמו בהרבה כרטיסים אחרים. יציאות האוזניות עם עוצמה גבוהה וסופסוף יכולתי להנות כראוי מהאוזניות שלי (beyerdynamic dt 770 pro 80), מה שלא יכולתי עם הכרטיס הנוכחי שלי.
באופן אישי אני אוהב את הרעיון שהכרטיס גדול ומכיל את כל הכפתורים והנובים הנדרשים לשליטה במצב הקלטה או מיקס. אין צורך להשתמש בעכבר ותוכנה. הכל אנלוגי ומיידי.
בקדמת הכרטיס יש כניסות לכלי נגינה ויציאות לאוזניות, מעבר לכך כל הכניסות והיציאות נמצאות מאחור.
בתור אחד שמחזיק גם פראמפים חיצוניים חשוב מאוד עבורי שניתן יהיה לעקוף את הפראמפים המובנים ולהתחבר ישירות לממירים. אמנם ב95% מהפעמים אין לי צורך ביותר משתי כניסות בודדות, אך זה בהחלט עוזר שלקרימסון יש 6 כניסות אנלוגיות (ניתן להשתמש רק ב-4 בו זמנית) והפראמפים שלי מחוברים אליו באופן קבוע במקביל לכניסות הפראמפים המובנים ואין לי צורך לנתק בכל פעם ולהחליף כבלים כשאני בוחר פראמפ כזה או אחר.
בונוס נוסף, ניתן להשתמש בכרטיס ללא מחשב דולק.
סאונד
כידוע, קשה לתאר ולהעביר חוויה חושית במילים כתובות וכל אחד עלול להבין את הכתוב באופן שונה, אך לכל הפחות אנסה.
הסאונד של הקרימסון (הן של ה-AD והן של ה-DA) הוא רך ונעים. הוא רווי בנמוכים ונשמע טבעי.
לכרטיס הנוכחי שלי (ואשר עולה כמעט פי שניים מהקרימסון) יש סאונד יותר חד וברור, גבוהים מודגשים וחותכים. ייתכן שהרבה אחרים יעדיפו את הסאונד ה'מעבדתי' והמודרני שלו, אך אני מעדיף את הסאונד של הקרימסון. גישות שונות. שאיפות שונות.
לדעתי, בהאזנה ממושכת, הקרימסון יעייף פחות את האוזן ובשבילי זה חשוב.
בהקלטות, הקרימסון מספק סאונד גדול ומלא (בין השאר בגלל נוכחות הנמוכים) וכשחיברתי אליו את המיקרופונים והפראמפים שלי שמוכרים לי מהעבודה עם הכרטיס האחר, קיבלתי פתאום חוויה שונה ותוצאות אחרות.
תוכנה
מאחר וזה כרטיס הקול הראשון שSPL מייצרים, חששתי לגלות תקלות בהתממשקות עם המחשב. לשמחתי, הכרטיס סוחב יפה ומאפשר עבודה חלקה. אמנם בכרטיס הנוכחי שלי, אני יכול לעבוד בלייטנסי קצר יותר אבל אני מניח שההבדל יורגש רק בפרוייקטים עמוסים באופן מוגזם.
משום מה כשעבדתי על buffer 256 samples, חוויתי לפעמים רעשים והפרעות ודווקא ב-buffer נמוך יותר (128,64 וכו') עבד לי חלק (יכול להיות שזו בעית USB אצלי שאני יכול לפתור).
בדקתי עבודה עם דרייבר Asio4All ודווקא איתו הצלחתי להגיע ל buffer נמוך יותר משמעותית בזמן מיקס, אך אני לא בטוח שניתן לסמוך על כך ש Asio4All אכן מציג נתונים מהימנים. בזמן הקלטה עם Asio4All היתה השהייה מורגשת ומפריעה.
נאמר לי ע"י היבואן שיש לכרטיס אפשרות להתעדכן בעדכוני קושחה אם יהיו בעתיד. אני מקווה שSPL ימישכו לעדכן דרייברים וקושחות.
לכרטיס אין מיקסר וירטואלי וכל השליטה בו היא אך ורק ידנית בכרטיס עצמו. באמצעות המחשב ניתן רק לשנות את גודל ה buffer. לטעמי זה הרבה יותר נוח ומהיר ואני מברך על כך, אך למרות זאת חבל שאין אופציה לשליטה גם בתוכנה (לדוגמה אם אומן שמקליט את עצמו מעונין בשליטה מרחוק ושינוי פרמטרים באמצעות מקלדת אלחוטית/טאבלט/סמארטפון וכדו' כשהכרטיס עצמו לא נמצא לידו).
לסיכום, התרשמתי לטובה מאיכות הבניה ומהסאונד של הקרימסון. יכולת השליטה והניטור שלו היא בונוס גדול. לאור תג המחיר הנמוך, מדובר לדעתי על רכישה נבונה.
קיבלתי את הכרטיס לצורך סקירה והחלטתי להשאיר אותו אצלי. אני אהבתי (:
תגובות על המוצר ודירוג נוסף
גלו מבצעים מדהימים! לחצו כאן כדי לגלות את רבי המכר של Temu ולקבל את חבילת הקופון שלכם בשווי ₪400. קבלו חיסכון ללא תחרות בכל זמן ובכל מקום. אל תחכו - פעלו עכשיו וחסכו בגדול!
-
Suno v4.5: מהפכת יצירת המוזיקה הדינמית עם שליטה בסגנון ובהנחיות משתמש
גרסה 4.5 מביאה עומק, מהירות וגיוון – עם שליטה חסרת תקדים בז’אנרים, קולות והבנה עמוקה של הנחיות משתמש, כדי להעצים את היצירתיות המוזיקלית
-
מהפכה באולפן: Suno רוכשת את WavTool ומגדירה מחדש את עתיד יצירת המוזיקה עם AI
פלטפורמת הבינה המלאכותית WavTool מציגה DAW פורץ דרך עם תזרים עבודה חכם, כלי עריכה מבוססי AI ושפה טבעית – ומתחרה ראש בראש עם Cubase, Ableton ו־Logic Pro
-
ועכשיו - מוידאו לסאונד. ThinkSound - יצירת סאונד לווידאו בעזרת בינה מלאכותית
ThinkSound מייצגת את הדור הבא של יצירת סאונד חכמה, אינטראקטיבית ומותאמת אישית, ומאפשרת להפיק סאונד מקצועי, מדויק ומעורר השראה לכל פרויקט וידאו. פוליס - מאחוריך!
-
מטורף - MusicGPT הופך כל רעיון לשיר מוכן
מנוע יצירת מוזיקה מבוסס AI המסוגל להפוך תיאור טקסטואלי לפסקול מלא, כולל מילים, כלי נגינה ואפקטים - ובעיקר, שימושי וקל לשימוש בפלטפורמה אונליין
-
מהפכה למפרסמים: Stable Audio 2.5 מציג את העתיד ביצירת סאונד למותגים
ליצור קטע שלם תוך פחות מ-2 שניות עם סאונד מותאם אישית למותג שלכם - הכלי החדש של Stability עושה בדיוק את זה ומשנה את חוקי המשחק לתמיד.
-
כלים וירטואליים, פלאגים - VST/iRE: VST ARSENAL 2024nir_go: Find nearby women for private chat and adult fun. Fast, anonymous, real. קישור adult flirt chat with... …לשרשור המלא אחרון
-
אקוסטיקה, סביבת עבודהאיטום לחדר של תופים במרכז לימודי נגינהשאול: אני יש לי מרכז לימודי נגינה ויש כמה חדרים של חוגים אני עכשיו עובר... …לשרשור המלא אחרון
-
קידום עצמיRE: Boketto - הרכב אינסטרומנטלי חדשacidhead: היה הרכב ישראלי אחר עם אותו השם …לשרשור המלא אחרון
-
SoundBoard - סאונד מקצועיRE: הסרת צלילי תופים מתקליט קייםRock_Artist: בפועל יש יחסית מעט מודלים קיימים שבהם משתמשים כולם. רוב המודלים... …לשרשור המלא אחרון
-
ווידאו
עשוי לענין אותך
-
בדקו אם חיבור האינטרנט שלכם תקיןבדיקת איכות הגלישה תעזור לכם לקבוע אם ספקית האינטרנט שלכם אמינה
לחצו או
… לכתבה ::: -
קומפרסר FET76 וקומפרסור OPTO 2A במכשיר אחדBlack Lion Audio B172A FET/Opto Compressor
-
זאפה - האם נזכה לראות סוף סוף מועדון עם מתחם חדרי הקלטה וחזרות לאמניםעל שטח של 1,500 מ"ר במרתפי פרויקט מידטאון יוקם בית לאמנים
המתחם יכלול
… לכתבה ::: זאפה
-
כל מה שרצית לדעת על מוניטור אולפן - 1, 2, 3, 4, 5הרמקול הינו אחד הכלים החיוניים בענף האודיו והמוסיקה. בתקופתנו, בלעדיו היצירה כמעט … לכתבה ::: אקט מוסיקלי
-
בוב דילן מכר לוורנר את הזכויות לכל שיריו במאות מיליוני דולריםבוב דילן מכר את כל קטלוג השירים שלו ל-Universal Music, וחתם על הזכויות והתמלוגים ליותר מ -600 … לכתבה :::
כעת בלוח
דרושים
פורומים נבחרים
- » פורום סאונד ▮ הגברה
- » פורום אקוסטיקה ▮ בקרת צליל
- » פורום גיטרות ▮ בס ▮ מקלדות
- » פורום כרטיסי קול ▮ מחשבים ▮ VST פלגין
- » לימודים ומוסדות ▮ קידום עצמי וביקורת
- » פורום DJ ▮ מוסי' אלקטרונית
- » Cubase ▮ ProTools ▮ Logic
- » DIY אלקטרוניקה ▮ מדריכים ▮ בריאות