The Future of Sound Production: Exploring the Latest Innovations in Audio Technology
תפריט
שלום אורח ::: Sun, 14 Sep 2025, 09:38
logo המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine AI
הטסטר
  SPL Crimson  
  כרטיס קול בחיבור USB  
מאת: uri הוגש ב: 18/06/14  
צפו: 36971 :: סקירות נוספות מ-uri
דירוג לדיווח: 5, מ-2 קוראים :::
דרג את הדיווח
נסיון עם פריט זה: "ממש עכשיו קיבלתי אותו"
נסיון עם מוצר דומה: "נסיון רב"
ניקוד:
9
דירוגים נוספים:
איכות צליל
ציון
שימוש/הפעלה
ציון 10 - מעולה
אמינות
ציון 9
בעד
■ בנוי טוב

■ איכות הסאונד טובה מאוד

■ שליטה ידנית נוחה ומהירה על כל הפרמטרים

■ מספיק כניסות ויציאות לאולפן ביתי ממוצע

■ מחיר זול ביחס לתמורה

נגד
■ אין שליטה באמצעות תוכנה

■ מכשיר גדול יחסית

■ כרטיס הקול הראשון של SPL ולא ניתן לדעת מראש האם החברה תשחרר עדכונים וכדו'

פרטי רכישה מקור הפריט: פאנקי
מחיר: ₪2360  
המחיר נכון ל-18.6.14
מאחר ובאתר היבואן יש פירוט מרשים של כל הפרטים הטכניים , אדלג על רוב הנתונים היבשים ואתמקד בחוויה האישית שלי כיוצר באולפן ביתי קטן.
מי שמעונין בנתונים יבשים מוזמן לקרוא כאן: http://www.funkydj.co.il/Article.aspx?aid=244
יש לי נסיון קודם עם כרטיסים ברמות מחירים של 1000-4000 ש"ח. בנוסף, אני מחזיק פראמפים חיצוניים שלGreat River ו-A Designs.
את ההתרשמות שלי מהכרטיס אחלק ל-3 קטגוריות שעבורי היו הכי חשובות לבחינה:

נוחות עבודה
הקרימסון בנוי בצורה מרשימה וקשיחה, הוא גדול ביחס לכרטיסי קול סטנדרטיים, הנובים והכפתורים מגיבים יפה ורך וככלל המוצר משדר אמינות.
לפני שקונים את הכרטיס צריך לזכור שהוא תופס מקום נכבד על השולחן ולא לכל אחד זה נוח.
הקרימסון אינו משמש רק ככרטיס קול בלבד, אלא גם כממשק שליטה וניטור וזו נקודת זכות ענקית לטובתו. חבילת הכל כלול, ובאיכות גבוהה.
נוב הווליום עובד בצורה אנלוגית ולא דיגיטלית כמו בהרבה כרטיסים אחרים. יציאות האוזניות עם עוצמה גבוהה וסופסוף יכולתי להנות כראוי מהאוזניות שלי (beyerdynamic dt 770 pro 80), מה שלא יכולתי עם הכרטיס הנוכחי שלי.
באופן אישי אני אוהב את הרעיון שהכרטיס גדול ומכיל את כל הכפתורים והנובים הנדרשים לשליטה במצב הקלטה או מיקס. אין צורך להשתמש בעכבר ותוכנה. הכל אנלוגי ומיידי.
בקדמת הכרטיס יש כניסות לכלי נגינה ויציאות לאוזניות, מעבר לכך כל הכניסות והיציאות נמצאות מאחור.
בתור אחד שמחזיק גם פראמפים חיצוניים חשוב מאוד עבורי שניתן יהיה לעקוף את הפראמפים המובנים ולהתחבר ישירות לממירים. אמנם ב95% מהפעמים אין לי צורך ביותר משתי כניסות בודדות, אך זה בהחלט עוזר שלקרימסון יש 6 כניסות אנלוגיות (ניתן להשתמש רק ב-4 בו זמנית) והפראמפים שלי מחוברים אליו באופן קבוע במקביל לכניסות הפראמפים המובנים ואין לי צורך לנתק בכל פעם ולהחליף כבלים כשאני בוחר פראמפ כזה או אחר.
בונוס נוסף, ניתן להשתמש בכרטיס ללא מחשב דולק.

סאונד
כידוע, קשה לתאר ולהעביר חוויה חושית במילים כתובות וכל אחד עלול להבין את הכתוב באופן שונה, אך לכל הפחות אנסה.
הסאונד של הקרימסון (הן של ה-AD והן של ה-DA) הוא רך ונעים. הוא רווי בנמוכים ונשמע טבעי.
לכרטיס הנוכחי שלי (ואשר עולה כמעט פי שניים מהקרימסון) יש סאונד יותר חד וברור, גבוהים מודגשים וחותכים. ייתכן שהרבה אחרים יעדיפו את הסאונד ה'מעבדתי' והמודרני שלו, אך אני מעדיף את הסאונד של הקרימסון. גישות שונות. שאיפות שונות.
לדעתי, בהאזנה ממושכת, הקרימסון יעייף פחות את האוזן ובשבילי זה חשוב.
בהקלטות, הקרימסון מספק סאונד גדול ומלא (בין השאר בגלל נוכחות הנמוכים) וכשחיברתי אליו את המיקרופונים והפראמפים שלי שמוכרים לי מהעבודה עם הכרטיס האחר, קיבלתי פתאום חוויה שונה ותוצאות אחרות.

תוכנה
מאחר וזה כרטיס הקול הראשון שSPL מייצרים, חששתי לגלות תקלות בהתממשקות עם המחשב. לשמחתי, הכרטיס סוחב יפה ומאפשר עבודה חלקה. אמנם בכרטיס הנוכחי שלי, אני יכול לעבוד בלייטנסי קצר יותר אבל אני מניח שההבדל יורגש רק בפרוייקטים עמוסים באופן מוגזם.
משום מה כשעבדתי על buffer 256 samples, חוויתי לפעמים רעשים והפרעות ודווקא ב-buffer נמוך יותר (128,64 וכו') עבד לי חלק (יכול להיות שזו בעית USB אצלי שאני יכול לפתור).
בדקתי עבודה עם דרייבר Asio4All ודווקא איתו הצלחתי להגיע ל buffer נמוך יותר משמעותית בזמן מיקס, אך אני לא בטוח שניתן לסמוך על כך ש Asio4All אכן מציג נתונים מהימנים. בזמן הקלטה עם Asio4All היתה השהייה מורגשת ומפריעה.
נאמר לי ע"י היבואן שיש לכרטיס אפשרות להתעדכן בעדכוני קושחה אם יהיו בעתיד. אני מקווה שSPL ימישכו לעדכן דרייברים וקושחות.
לכרטיס אין מיקסר וירטואלי וכל השליטה בו היא אך ורק ידנית בכרטיס עצמו. באמצעות המחשב ניתן רק לשנות את גודל ה buffer. לטעמי זה הרבה יותר נוח ומהיר ואני מברך על כך, אך למרות זאת חבל שאין אופציה לשליטה גם בתוכנה (לדוגמה אם אומן שמקליט את עצמו מעונין בשליטה מרחוק ושינוי פרמטרים באמצעות מקלדת אלחוטית/טאבלט/סמארטפון וכדו' כשהכרטיס עצמו לא נמצא לידו).


לסיכום, התרשמתי לטובה מאיכות הבניה ומהסאונד של הקרימסון. יכולת השליטה והניטור שלו היא בונוס גדול. לאור תג המחיר הנמוך, מדובר לדעתי על רכישה נבונה.
קיבלתי את הכרטיס לצורך סקירה והחלטתי להשאיר אותו אצלי. אני אהבתי (:

תגובות על המוצר ודירוג נוסף

דרג את הדיווח!
בחר  
⊲ לא מספיק       מעולה ⊳
1 2 3 4 5

גלו מבצעים מדהימים! לחצו כאן כדי לגלות את רבי המכר של Temu ולקבל את חבילת הקופון שלכם בשווי ₪400. קבלו חיסכון ללא תחרות בכל זמן ובכל מקום. אל תחכו - פעלו עכשיו וחסכו בגדול!
  • כלים וירטואליים, פלאגים - VST/i
    RE: VST ARSENAL 2024
    nir_go: Find nearby women for private chat and adult fun. Fast, anonymous, real. קישור adult flirt chat with... לשרשור המלא אחרון
  • אקוסטיקה, סביבת עבודה
    איטום לחדר של תופים במרכז לימודי נגינה
    שאול: אני יש לי מרכז לימודי נגינה ויש כמה חדרים של חוגים אני עכשיו עובר... לשרשור המלא אחרון
  • קידום עצמי
    RE: Boketto - הרכב אינסטרומנטלי חדש
    acidhead: היה הרכב ישראלי אחר עם אותו השם לשרשור המלא אחרון
  • SoundBoard - סאונד מקצועי
    RE: הסרת צלילי תופים מתקליט קיים
    Rock_Artist: בפועל יש יחסית מעט מודלים קיימים שבהם משתמשים כולם. רוב המודלים... לשרשור המלא אחרון
(last modified Error: Invalid Date ) by