S-Series- סדרת מעבדי סאונד חדשים מ-dbx
Sunday, 20-11-11, 10:38, ACT ::: ::: נושא: הגברת קול, DJ @ 2616
חברת ®dbx העשירה את קו המוצרים שלה עם גרסאות מחודשות לאקולייזרים הגרפיים, הקומפרסורים והקרוסאוברים מובילי-התעשיה האיכותיים שלה. מדובר בדור הבא של מעבדי האות המצליחים ביותר בתעשיה.
כל המוצרים בסדרה בנויים על בסיס ניסיון של 40 שנות מורשת החברה בחידושים בתחום עיבוד-האות. לדגמים החדשים מסדרת S-Series פאנל פלטינה ואריזות בארבעה צבעים עם הצעות חיוניות לשימושים אפשריים לכל מוצר.
האיקוולייזרים הכפולים dbx 231s ו- dbx 215s תוכננו להענקת סאונד איכותי , עמידות ואמינות, שיענו על צרכי סביבות ההגברה והאולפן התובעניות ביותר. כל אחד מהם מציע איקיו 1/3 אוקטבה ב-Q קבוע ועם טווח הגבר/חיתוך של 6dB-/+ או 12dB-/+ וגיין כניסה בטווח של 12dB-/+.
dbx המציאו את הקומפרסור, והקומפרסור/גייט 266xs וה-166xs ממשיכים את מורשת המצוינות של החברה. בשניהם טכנולוגיית הקומפרסיה ®Overeasy, המחליקה בשקיפות עוצמות בלתי יציבות בשירה ובכלים. שני הדגמים מציעים שלטי attack ו- release בטכנולוגיית ™AutoDynamic תלויית-האות הבלעדית של dbx, המכוונים באופן רצוף את זמני התקף והשחרור בהתאם לאות הנכנס, בניגוד לקומפרסורים סטנדרטיים המציעים זמנים קבועים מראש. וביתר הרחבה:
dbx® 286s הוא ערוץ מגוון לעיבוד סאונד (channel strip) המספק קדם-מגבר מיקרופון/כלי נגינה באיכות אולפן וארבעה מעבדי סאונד הניתנים לשימוש עצמאי או בכל שילוב זה עם זה. לאיכות הסאונד של קדם המגבר יש את כל התכונות הנדרשות מערוץ קונסולה, כולל שליטת גיין רחבת-טווח בכניסה, מתג פאנטום 48V+ ומסנן מתחת ל-80Hz להסרת המהם ורעשי מבנה בתדר נמוך. תכונת ה-OverEasy מאפשרת להחליק בשקיפות ערוצים אקוסטיים לא-אחידים או כדי להפיק את סאונד השירה "in your face" הקלאסי. ניתן להנחית הברות שורקניות בשירה ועיוותים בתדר גבוה מכלים כמו מצילות באמצעות ה-De-Esser עם יכולת כיוון התדר. כמו כן ניתן כיוונים מעודנים והעשרה באמצעות ה-Enhancer כדי להוסיף ניצוץ וחדות לערוצים, ובעזרת ה-LF Detail ניתן להוסיף עומק ומלאות לשירות ולכלי בס, תוך ניקיון ה"בוץ" בטווח תדרי האמצע הנמוכים. בנוסף, השליטה הנפרדת בנקודת הסף והיחס במעבד הגייט/Expander מאפשרת להפחית בעדינות זליגת אוזניות או לבצע אפקט גייט קיצוני על מגברי גיטרה רועשים.

ה- dbx 286s מציע נורות LED למצב ולחיווי, כניסת ה- XLR למיקרופון תקבל מקור מאוזן או לא מאוזן בכדי לאפשר חיבור למגוון מקרופונים מקצועיים וביתיים, וכניסת הקו "1/4 TRS הנוספת תקבל גם היא אותות מאוזנים/לא מאוזנים בכדי לעבד כלים אלקטרונים חיים או ניתוב ערוצים מוקלטים מראש, וחיבור ה-Insert מאפשר להשחיל עיבוד חיצוני למערכת.
166xs הינו קומפרסור המציג את טכנולוגיית הדחיסה רשומת הפטנט ®Overeasy, המעניקה ביצועים מוסיקליים חלקים בעוד שלטי ההתקף והשחרור של ™AutoDynamic הופכים סאונד גדול לבר-השגה בקלות.
ה- 166xs יכול לפעול במצב סטריאו או מונו כפול, יש לו סיכום עוצמת RMS אותנטי והוא כולל כניסות ויציאות XLR ו- "1/4 TRS איכותיות. הוא מעניק משוב ויזואלי בשפע עם חיווי הנחתת עוצמה ומתגים מוארים לקריאה קלה. על מנת להגן על המגברים והרמקולים, הלימיטר ®PeakStop מספק תקרה מוחלטת לשיאי עוצמות פתאומיים שעלולים לפגוע בציוד.

266xs מציע את אותן תכונות בקומפרסור משובח, ויכול לפעול במצב סטריאו או מונו כפול, יש לו סיכום עוצמת RMS אותנטי והוא כולל כניסות ויציאות XLR ו- "1/4 TRS איכותיות. הוא מעניק משוב ויזואלי בשפע עם חיווי gain reduction ומתגים מוארים לקריאה קלה.
הקומפרסורים 266xs ו- 166xs מאפשרים גם קומפרסיית "Hard-knee", ומאפשרים למשתמשים לכוון ידנית ובאופן מדויק את נקודת הסף, ההתקף והשחרור, כמו גם את עוצמת היציאה. אלגוריתמי תזמון גייט חדשים מבטיחים את מאפייני ה- release החלקים ביותר שניתן למצוא. ניתן להשתמש ב- 266xs וה- 166xs במצב סטריאו או מונו כפול.
ה-215s עונה על צרכי סביבות ההגברה התובעניות ביותר, בעוד הוא מציע פשטות תפעול ושליטה נוחה. הוא כולל שני ערוצים עם 15 תחומים ב- 2/3 אוקטבה, גיין כניסה 12dB-/+, טווח הגבר/חיתוך ניתן לבחירה בין 6dB-/+ ל- 12dB-/+, סליידרים בלתי-מוליכים באורך 20 מ"מ, ממשק משתמש אינטואיטיבי וחיווי עוצמת יציאה. החל מתגובת התדרים המורחבת שלו 10Hz-50kHz והטווח הדינמי של 112dB ועד לרכיבים האיכותיים ותשומת הלב הקפדנית לפרטים, ה- 215s מציע סאונד יוצא מן הכלל ומבנה אמין.
ה- 231s כולל איקיו 31 אפיקים ב- 1/3 אוקטבה, גיין כניסה 12dB+/-, טווח הגבר/חיתוך ניתן לבחירה של 6dB+/- או 12dB+/-, סליידרים 20 מ"מ בלתי-מוליכים, ממשק משתמש אינטואיטיבי וחיווי עוצמת יציאה. עם היענות רחבה של 10Hz-50kHz וטווח דינמי של 112dB, איכות רכיבים ותשומת לב קפדנית לפרטים.
ה- dbx 231s נועד לרשת את מקומו המוצדק בשושלת מעבדי הסאונד המצוינים של dbx שהם הבחירה של המקצוענים בעיבוד אות וישתלב מצוין בכל אולפן, מופע או התקנות סאונד.
כל המוצרים בסדרה בנויים על בסיס ניסיון של 40 שנות מורשת החברה בחידושים בתחום עיבוד-האות. לדגמים החדשים מסדרת S-Series פאנל פלטינה ואריזות בארבעה צבעים עם הצעות חיוניות לשימושים אפשריים לכל מוצר.
האיקוולייזרים הכפולים dbx 231s ו- dbx 215s תוכננו להענקת סאונד איכותי , עמידות ואמינות, שיענו על צרכי סביבות ההגברה והאולפן התובעניות ביותר. כל אחד מהם מציע איקיו 1/3 אוקטבה ב-Q קבוע ועם טווח הגבר/חיתוך של 6dB-/+ או 12dB-/+ וגיין כניסה בטווח של 12dB-/+.
dbx המציאו את הקומפרסור, והקומפרסור/גייט 266xs וה-166xs ממשיכים את מורשת המצוינות של החברה. בשניהם טכנולוגיית הקומפרסיה ®Overeasy, המחליקה בשקיפות עוצמות בלתי יציבות בשירה ובכלים. שני הדגמים מציעים שלטי attack ו- release בטכנולוגיית ™AutoDynamic תלויית-האות הבלעדית של dbx, המכוונים באופן רצוף את זמני התקף והשחרור בהתאם לאות הנכנס, בניגוד לקומפרסורים סטנדרטיים המציעים זמנים קבועים מראש. וביתר הרחבה:
dbx® 286s הוא ערוץ מגוון לעיבוד סאונד (channel strip) המספק קדם-מגבר מיקרופון/כלי נגינה באיכות אולפן וארבעה מעבדי סאונד הניתנים לשימוש עצמאי או בכל שילוב זה עם זה. לאיכות הסאונד של קדם המגבר יש את כל התכונות הנדרשות מערוץ קונסולה, כולל שליטת גיין רחבת-טווח בכניסה, מתג פאנטום 48V+ ומסנן מתחת ל-80Hz להסרת המהם ורעשי מבנה בתדר נמוך. תכונת ה-OverEasy מאפשרת להחליק בשקיפות ערוצים אקוסטיים לא-אחידים או כדי להפיק את סאונד השירה "in your face" הקלאסי. ניתן להנחית הברות שורקניות בשירה ועיוותים בתדר גבוה מכלים כמו מצילות באמצעות ה-De-Esser עם יכולת כיוון התדר. כמו כן ניתן כיוונים מעודנים והעשרה באמצעות ה-Enhancer כדי להוסיף ניצוץ וחדות לערוצים, ובעזרת ה-LF Detail ניתן להוסיף עומק ומלאות לשירות ולכלי בס, תוך ניקיון ה"בוץ" בטווח תדרי האמצע הנמוכים. בנוסף, השליטה הנפרדת בנקודת הסף והיחס במעבד הגייט/Expander מאפשרת להפחית בעדינות זליגת אוזניות או לבצע אפקט גייט קיצוני על מגברי גיטרה רועשים.

ה- dbx 286s מציע נורות LED למצב ולחיווי, כניסת ה- XLR למיקרופון תקבל מקור מאוזן או לא מאוזן בכדי לאפשר חיבור למגוון מקרופונים מקצועיים וביתיים, וכניסת הקו "1/4 TRS הנוספת תקבל גם היא אותות מאוזנים/לא מאוזנים בכדי לעבד כלים אלקטרונים חיים או ניתוב ערוצים מוקלטים מראש, וחיבור ה-Insert מאפשר להשחיל עיבוד חיצוני למערכת.
166xs הינו קומפרסור המציג את טכנולוגיית הדחיסה רשומת הפטנט ®Overeasy, המעניקה ביצועים מוסיקליים חלקים בעוד שלטי ההתקף והשחרור של ™AutoDynamic הופכים סאונד גדול לבר-השגה בקלות.
ה- 166xs יכול לפעול במצב סטריאו או מונו כפול, יש לו סיכום עוצמת RMS אותנטי והוא כולל כניסות ויציאות XLR ו- "1/4 TRS איכותיות. הוא מעניק משוב ויזואלי בשפע עם חיווי הנחתת עוצמה ומתגים מוארים לקריאה קלה. על מנת להגן על המגברים והרמקולים, הלימיטר ®PeakStop מספק תקרה מוחלטת לשיאי עוצמות פתאומיים שעלולים לפגוע בציוד.

266xs מציע את אותן תכונות בקומפרסור משובח, ויכול לפעול במצב סטריאו או מונו כפול, יש לו סיכום עוצמת RMS אותנטי והוא כולל כניסות ויציאות XLR ו- "1/4 TRS איכותיות. הוא מעניק משוב ויזואלי בשפע עם חיווי gain reduction ומתגים מוארים לקריאה קלה.
הקומפרסורים 266xs ו- 166xs מאפשרים גם קומפרסיית "Hard-knee", ומאפשרים למשתמשים לכוון ידנית ובאופן מדויק את נקודת הסף, ההתקף והשחרור, כמו גם את עוצמת היציאה. אלגוריתמי תזמון גייט חדשים מבטיחים את מאפייני ה- release החלקים ביותר שניתן למצוא. ניתן להשתמש ב- 266xs וה- 166xs במצב סטריאו או מונו כפול.
ה-215s עונה על צרכי סביבות ההגברה התובעניות ביותר, בעוד הוא מציע פשטות תפעול ושליטה נוחה. הוא כולל שני ערוצים עם 15 תחומים ב- 2/3 אוקטבה, גיין כניסה 12dB-/+, טווח הגבר/חיתוך ניתן לבחירה בין 6dB-/+ ל- 12dB-/+, סליידרים בלתי-מוליכים באורך 20 מ"מ, ממשק משתמש אינטואיטיבי וחיווי עוצמת יציאה. החל מתגובת התדרים המורחבת שלו 10Hz-50kHz והטווח הדינמי של 112dB ועד לרכיבים האיכותיים ותשומת הלב הקפדנית לפרטים, ה- 215s מציע סאונד יוצא מן הכלל ומבנה אמין.
ה- 231s כולל איקיו 31 אפיקים ב- 1/3 אוקטבה, גיין כניסה 12dB+/-, טווח הגבר/חיתוך ניתן לבחירה של 6dB+/- או 12dB+/-, סליידרים 20 מ"מ בלתי-מוליכים, ממשק משתמש אינטואיטיבי וחיווי עוצמת יציאה. עם היענות רחבה של 10Hz-50kHz וטווח דינמי של 112dB, איכות רכיבים ותשומת לב קפדנית לפרטים.
ה- dbx 231s נועד לרשת את מקומו המוצדק בשושלת מעבדי הסאונד המצוינים של dbx שהם הבחירה של המקצוענים בעיבוד אות וישתלב מצוין בכל אולפן, מופע או התקנות סאונד.
הכותב: ראובן מנשרוף, מייסד ועורך אקט מוסיקלי ומומחה אודיו בעל 45 שנות ניסיון.