הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
פורסם: שני 17 יול',06 18:39
0dbfs=+24dbm כתוב בכל ספר סאונד
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
פורסם: שני 17 יול',06 19:18
מצטער עדיין לא מבין. :?:
איך אתה יכול לכתוב משהו כמו x dBFS = y dBm, מדובר הרי במידות של שני דברים שונים בתכלית, כמו 50 וולט = 4 קילומטר. אני יכול להבין אם מדובר בשתי יחידות dB למדידת אותו הגודל הפיסיקלי (כגון dBV ו-dBu) אבל לצערי אני לא עוקב אחריך כאן.
(אולי אם תוכל לתת ציטוט\לינק זה יעזור.)
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
פורסם: שני 17 יול',06 20:39
אם הקלטת בווליום נמוך, אין טעם להגביר (נורמלייז) ואז להנחית שוב (פיידר במיקסר).
פעולת הנורמלייז היא הרסנית, והעיוות שהיא יוצרת בגל הקול המוקלט מתבטא גם בהדגש קל של תדרי מיד.
אם הקלטת חלש מדי - פשוט תקליט שוב, ונצל את רוב המרחב הדינמי.
באופן אישי אני מקליט בעוצמה ממוצעת של -6db, ומוודא שרגעי השיא (peaks) לא יעלו מעבר ל-3db.
לאחר מכן אתה מוזמן להנחית את האות בשלב המיקס.
ההצעה של עמית (להקליט ב-10db) חדשה לי. מעולם לא ניסיתי לעבוד כך, אבל לוגית זה נשמע לי מוזר.
אות דיגיטלי חלש משמעותו רמת פירוט נמוכה יותר, וניצול פחות יעיל של המרחב הדינמי המוצע ע"י עומק הדגימה.
אני אשמח לשמוע (תרתי משמע) כמה נימוקים אמפיריים להצעה הזו.
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
פורסם: שלישי 18 יול',06 17:20
בואו ונעשה אנלוגיה בין קונסולה אנלוגית להקלטה דיגיטלית 44.1/24bit.
טווח דינמי של קונסולה אנלוגית ממוצעת הוא 124db
הטווח הדינמי בהקלטה דיגיטלית 44.1/24bit הוא 144db
כשמקליטים באנלוגי מקליטים ב0db ונשאר לנו עוד 24db הדרום
עכשיו בדיגיטלי 0db הוא המקסימום שאפשר להגיע אליו משם והלאה זה דיסטורשן דיגיטלי
כמו גם באנלוגי שמעל ה24db אנחנו בדיסטורשן
באנלוגי העוצמה הממוצעת שנקליט בה היא 0db והפיק המקסימלי יהיה ב 20db
לכן אם נקליט בדיגיטלי כשהעוצמה הממוצעת היא מינוס 20db שזה מקביל ל 0db באנלוגי
והפיק המקסימלי שלנו יהיה במינוס 10db שזה מקביל לפלוס 20db באנלוגי נקליט בעוצמה הנומינלית שבה המערכת עובדת הכי טוב.
אל תשכחו שהסיבה שבגללה נוהגים להקליט באנלוגי בעוצמה המקסימלית מבלי להגיע לדיסטורשן היא מכיוון שרוצים לברוח מרצפת הרעש של הסרט המגנטי שעליו מקליטים (הטווח הדינמי שלו הוא רק 65db וברצפת הרעש שלו מסתתר ההיס הנוראי של הסרט)
בדיגיטלי יש לנו טווח דינמי יותר מפי 2 מאשר בסרט (144db) כך שאין מה לברוח מרצפת הרעש וזה פשוט נשמע יותר טוב.
אני אומר את כל זה מתוך נסיון וידע שרכשתי מלימודי סאונד אצל מורים מצויינים. אתם לא חייבים להסכים לטענה הזו אתם יכולים לנסות ולבדוק זאת בעצמכם. אבל אין צורך להכפיש את שמי כמו שאחד הכותבים בפורום עשה. סה"כ אני מנסה לתת עצה שעובדת בשבילי וגם אתם יכולים לנסות אותה. מצטער אם לא הייתי ברור לפני כן שיהיה לכם יום סבבה
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
פורסם: שלישי 18 יול',06 17:29
תודה על ההסבר!
אני אעשה מיקס נסיון בעתיד הקרוב תוך שימוש בשיטה הזאת, ואשתף לגבי התוצאות.
מי "מכפיש את שמך"? כשאתה אומר "אחד הכותבים", כל מי שאיזכר אותך נכנס ללחץ.
תהיה ספציפי בבקשה, תן הזדמנות ללבן את העניין.
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
פורסם: שלישי 18 יול',06 17:37
אבל אם אתה מגיע לממוצע של 20- בהקלטה, לא יקרה מצב שצרתה להגביר במהלך המיקס?
ואז מה? אתה תגביר גם את הרעש, לא?
אמנם הטווח הדינמי ב-24 ביט הוא 144, אבל על כמה ממירים שמעת עם SNR של 144?
אני בהקלטות משאיר headroom קטן כדי להמנע ממצב של קליפינג, וממצב של קליפינג משימוש ב-EQ לאחר ההקלטה. אני לא רואה שום סיבה לוותר על 20db.
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
פורסם: שלישי 18 יול',06 18:08
שתעשה את כל המיקס על -20db כולל מעבדים דינמיים למיניהם ורק בשלב המסטרינג תן בוסט לסיגנל