הצטרף: 25 אפר' 04
הודעות: 529
פורסם: ראשון 21 מאי,06 06:06
שלום
פעם נהגתי לעשות נורמליזציה לקבצי אודיו (להביא את האות ל אפס דיבי ברגע השיא בקובץ) לאחר ההקלטה היום אני לא בדיוק מבין למה זה טוב כי במיקס לרוב אני מוריד ווליום לאותו קובץ שעבר נורמליזציה, השאלה המתבקשת היא מדוע
להעביר קובץ נורמליזציה ולאחר מכן להוריד לו את הווליום במיקס?
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: ראשון 21 מאי,06 06:58
ככלל, לנהוג, כלומר, מלשון "מנהג" או "נוהג" זה דפוס פסול באומנות וטוב היה אם היית שופט כל מקרה (בכל מקרה) לגופו.
והמנהג שלך הוא אכן לא נכון ומיותר.
אם יש מנהג שאני מיעץ לך לאמץ הוא להפחית למינימום מניפולציות אלגוריתמיות על האות.
בוודאי, פעולה שמשמעותה "הוספת" רכיבים שלא היו שם מלכתחילה.
אין הדבר דומה לפעולה שתכליתה "הפחתה" שכן כאן מדובר על רכיבים מיותרים.
הלכה למעשה, פעולה של נורמליזציה ופעולה של הורדת ווליום במיקס אינן דבר והיפוכו.
אתה מבצע שתי מניפולציות שונות שכמובן, אינן תורמות.
אם אתה מקליט סיגנל ולדעתך אין לך מספיק "חומר אקוסטי" (מאיזה היבט שלא יהיה), הדבר הכי נכון הוא לחזור על הטייק ולשפר את ההקלטה (הצבה, ביצוע, כיול, עיבוד דינאמי, בחירת קולטן וכ"ו).
ואם יש לך מספיק חומר אקוסטי, אזי אין שום סיבה "לנרמל" אותו. הוא כבר נורמאלי.
וההחלטה, אם יש מספיק חומר או אין מספיק חומר, מתקבלת באמצעות האוזן ולא באמצעות העין.
בקיצור - התשובה המתבקשת נמצאת בגוף השאלה המתבקשת.
הצטרף: 09 אוק' 02
הודעות: 2
פורסם: ראשון 18 יונ',06 01:29
מדובר בעיבוד מתמטי שפוגע בהקלטה.
תמיד תשתדל להקליט בהדרום, ז"א כמה שיותר חזק מבלי להכנס לדיסטורציה.
הדרום ב16 ביט מגיע עד -5 DB בערך.
ב24 ביט אתה מרוויח קצת יותר.
אם אתה מקליט באופן קבוע, אני ממליץ לך בחום לרכוש קומפרסור, וכך תוכל לשלוט יותר טוב בתחום הדינאמי של ההקלטה. מה גם, וזאת סיבה חשובה מאד, בגלל שמדובר בממירים דיגיטאלים, הקלטה בהדרום משמעותה חישוב אלגוריטמי יותר טובה (סיביות) ואיכות צליל הרבה יותר טובה מאשר הקלטה בלבל נמוך.
בהצלחה!
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
פורסם: שני 17 יול',06 11:39
בואו נסדיר את העניין: -10db בדיגיטלי שווה ל 0dbu באנלוגי לכן רצוי להקליט כשהפיק המקסימלי בדיגיטלי הוא מינוס 10 ז"א להקליט כשהממוצע הוא ב מינוס 20. אמנם הצורת גל בקיובייס נראית קטנה וזה מפחיד את רוב האנשים אבל זוהי הרמה הכי בריאה להקליט בדיגיטלי וזה פשוט נשמע הרבה יותר טוב ואת זה אני אומר אחרי בדיקות. העניין הוא שבדיגיטלי אין מעבר ל 0db מה שמעל זה הוא דיסטורשן דיגיטלי בלתי ניתן לתיקון, לכן תשאירו לכם headroom נורמלי...
הצטרף: 22 אוק' 03
הודעות: 67
מיקום: מאחוריך !
פורסם: שני 17 יול',06 12:16
היי. אני רוצה לפתח את התזה של עמית כאן. שמעתי את זה מספר פעמים ממקצוענים, ואף ניסיתי זאת בעצמי בהקלטה של 24 ביט (44.1) זה ממש נכון. הסאונד נשמע טוב יותר, אבל הסבר הגיוני מקצועי בעל הגיון תאורטי- לא ממש קיבלתי. זה אפילו סותר את תאוריית הניצול המלא של הביט- ז"א שהסיגנל בכניסת הממיר a to d צריך להיות מוקלט בעוצמה החזקה ביותר... או שלא ? נורא מעניין מה אומרים מומחינו הגדולים...(הווו מייטי זוווט ענה לי....!)
_________________
just take it easy walter