תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
נורמליזציה לקבצי אודיו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  עופר תליו  
הצטרף: 25 אפר' 04
הודעות: 529
נורמליזציה לקבצי אודיו
הודעה פורסם: ראשון 21 מאי,06 06:06   
שלום
פעם נהגתי לעשות נורמליזציה לקבצי אודיו (להביא את האות ל אפס דיבי ברגע השיא בקובץ) לאחר ההקלטה היום אני לא בדיוק מבין למה זה טוב כי במיקס לרוב אני מוריד ווליום לאותו קובץ שעבר נורמליזציה, השאלה המתבקשת היא מדוע
להעביר קובץ נורמליזציה ולאחר מכן להוריד לו את הווליום במיקס?
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: ראשון 21 מאי,06 06:58   
ככלל, לנהוג, כלומר, מלשון "מנהג" או "נוהג" זה דפוס פסול באומנות וטוב היה אם היית שופט כל מקרה (בכל מקרה) לגופו.
והמנהג שלך הוא אכן לא נכון ומיותר.
אם יש מנהג שאני מיעץ לך לאמץ הוא להפחית למינימום מניפולציות אלגוריתמיות על האות.
בוודאי, פעולה שמשמעותה "הוספת" רכיבים שלא היו שם מלכתחילה.
אין הדבר דומה לפעולה שתכליתה "הפחתה" שכן כאן מדובר על רכיבים מיותרים.

הלכה למעשה, פעולה של נורמליזציה ופעולה של הורדת ווליום במיקס אינן דבר והיפוכו.
אתה מבצע שתי מניפולציות שונות שכמובן, אינן תורמות.
אם אתה מקליט סיגנל ולדעתך אין לך מספיק "חומר אקוסטי" (מאיזה היבט שלא יהיה), הדבר הכי נכון הוא לחזור על הטייק ולשפר את ההקלטה (הצבה, ביצוע, כיול, עיבוד דינאמי, בחירת קולטן וכ"ו).
ואם יש לך מספיק חומר אקוסטי, אזי אין שום סיבה "לנרמל" אותו. הוא כבר נורמאלי.
וההחלטה, אם יש מספיק חומר או אין מספיק חומר, מתקבלת באמצעות האוזן ולא באמצעות העין.

בקיצור - התשובה המתבקשת נמצאת בגוף השאלה המתבקשת.
  עופר תליו  
הצטרף: 25 אפר' 04
הודעות: 529
הודעה פורסם: ראשון 21 מאי,06 13:43   
יופי, עוד "מנהג" בהווה עובר לעבר למען עתיד "אות" יפה יותר #thumbsup
תודה
orpaz_agranov
הצטרף: 09 אוק' 02
הודעות: 2
עוד סיבה למה להוציא את ה"נירמול" מהלקסיקון:
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 01:29   
מדובר בעיבוד מתמטי שפוגע בהקלטה.
תמיד תשתדל להקליט בהדרום, ז"א כמה שיותר חזק מבלי להכנס לדיסטורציה.
הדרום ב16 ביט מגיע עד -5 DB בערך.
ב24 ביט אתה מרוויח קצת יותר.

אם אתה מקליט באופן קבוע, אני ממליץ לך בחום לרכוש קומפרסור, וכך תוכל לשלוט יותר טוב בתחום הדינאמי של ההקלטה. מה גם, וזאת סיבה חשובה מאד, בגלל שמדובר בממירים דיגיטאלים, הקלטה בהדרום משמעותה חישוב אלגוריטמי יותר טובה (סיביות) ואיכות צליל הרבה יותר טובה מאשר הקלטה בלבל נמוך.

בהצלחה!
Gantlett
Supporter
הצטרף: 06 יול' 02
הודעות: 1173
מיקום: Down Under
Re: עוד סיבה למה להוציא את ה"נירמול" מהלקסיקון:
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 09:05   
orpaz_agranov :
בלבל נמוך.

אכן יצרת כאן לא מעט בלבול #wink.

orpaz_agranov :
הדרום ב16 ביט מגיע עד -5 DB בערך.

ומכאן נשאלת השאלה "מה זה הדרום?". יותר מדויק, או יותר נכון, מדויק יהיה לאמר שהתחום הדינאמי ב-16 סיביות הוא 98dB בערך. לא כך? ומה יקרה בדיוק אם נעבור לדבריך את הסף המאיים של ה"מינוס חמישה dB"?

orpaz_agranov :
אם אתה מקליט באופן קבוע, אני ממליץ לך בחום לרכוש קומפרסור, וכך תוכל לשלוט יותר טוב בתחום הדינאמי של ההקלטה.

אנא קרא שרשרת זו וראה מדוע עצה זו לא בדיוק טובה.
_________________
adaramit
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
headroom בדיגיטלי
הודעה פורסם: שני 17 יול',06 11:39   
בואו נסדיר את העניין: -10db בדיגיטלי שווה ל 0dbu באנלוגי לכן רצוי להקליט כשהפיק המקסימלי בדיגיטלי הוא מינוס 10 ז"א להקליט כשהממוצע הוא ב מינוס 20. אמנם הצורת גל בקיובייס נראית קטנה וזה מפחיד את רוב האנשים אבל זוהי הרמה הכי בריאה להקליט בדיגיטלי וזה פשוט נשמע הרבה יותר טוב ואת זה אני אומר אחרי בדיקות. העניין הוא שבדיגיטלי אין מעבר ל 0db מה שמעל זה הוא דיסטורשן דיגיטלי בלתי ניתן לתיקון, לכן תשאירו לכם headroom נורמלי...
shnautzer
הצטרף: 22 אוק' 03
הודעות: 67
מיקום: מאחוריך !
Re: headroom בדיגיטלי
הודעה פורסם: שני 17 יול',06 12:16   
היי. אני רוצה לפתח את התזה של עמית כאן. שמעתי את זה מספר פעמים ממקצוענים, ואף ניסיתי זאת בעצמי בהקלטה של 24 ביט (44.1) זה ממש נכון. הסאונד נשמע טוב יותר, אבל הסבר הגיוני מקצועי בעל הגיון תאורטי- לא ממש קיבלתי. זה אפילו סותר את תאוריית הניצול המלא של הביט- ז"א שהסיגנל בכניסת הממיר a to d צריך להיות מוקלט בעוצמה החזקה ביותר... או שלא ? נורא מעניין מה אומרים מומחינו הגדולים...(הווו מייטי זוווט ענה לי....!)
_________________
just take it easy walter
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
Re: headroom בדיגיטלי
הודעה פורסם: שני 17 יול',06 14:16   
עמית אדר :
בואו נסדיר את העניין: -10db בדיגיטלי


dBFS?

ציטוט:
שווה ל 0dbu באנלוגי


מדוע אתה מניח את זה?
האם 0 dBFS אינו שווה למה שהיצרן אומר שהוא שווה?
ויותר מכך, האם זה גם לא יכול להיות שונה בכניסה וביציאה?
אבקש הבהרה.
musician
הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
מוזר
הודעה פורסם: שני 17 יול',06 15:14   
עמית וששנאוצר, נדמה לי שאני הגעתי בדיוק למסקנות ההפוכות...מאד מוזר לשמוע מה שאתם אומרים ואני חושב שזווט היה מתנגד...
הייתה בעייה עם Peak level meter בתוכנת ה-Samplitude שלי והייתי מקליט בעבר עם headroom רחב ולא התקרבתי לאפס ברבה הקלטות דיגיטליות שעשיתי.
מאז שקניתי את הRME AES32 לאולפן ( והודות לזווווט, אגב ....)יש לי את הDigicheck ושם יש Peak level metering זמין לכל ערוץ.
מאז איכות ההקלטות באולפן השתפרה ( לטעמי).
( כמובן שאחת הסיבות שאני מגביר פחות את החומר הסופי שהולך למסטר).
לגבי כל הבילבול הזה עם הטרמינולוגיות דיבי זה תמיד עושה לי כאב ראש #ugh
חוזר לעבוד,
ביי
נ.ב: לגבי ההערה של יורם מילן: בהחלט לערב כמה שפחות מעבדים לסאונד הגמור ( אם לא רוצים לשנות אותו ורוצים מקסימום שקיפות) לדוגמא: אם ממילא עושים הגברה סופית עם limiter( כגון סדרת הL של Waves ) ומגיעים לעוצמה רצוייה לא צריך לעשות בנוסף לכך גם נורמליזציה.
Gantlett
Supporter
הצטרף: 06 יול' 02
הודעות: 1173
מיקום: Down Under
הודעה פורסם: שני 17 יול',06 15:28   
שנאוץ ו-musician

אל לכם להתבלבל, עמית אדר פשוט כתב כאן גיבוב של שטויות שרק גורם לכם ולעוד כמה קורבנות תמימים להתבלבל. :?:
_________________
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 1 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון