תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:11
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פידבק בהגברת גיטרה אקוסטית
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: רביעי 09 ינו',08 19:51   
גם במופע יחיד - תהיה או לא תהיה בעיה בהתאם (בין היתר) לעוצמה שתרצה במוניטור. דיויד ברוזה השתמש ב-414 שנים, אך עם פיקאפ במקביל, כשמוניטור מגיע מהפיקאפ בלבד, והסאונד בחוץ הוא שילוב של הפיקאפ והמיקרופון.
ואגב, המופע בתמונע, או "במקום כמו"? אם אני זוכר נכון לתמונע יש סאונדמן מעולה (דודו שביט) ואם זה המקרה אולי תשאל אותו מה הוא מציע?
  ronmay2005  
הצטרף: 21 יול' 05
הודעות: 122
מיקום: באר שבע
הודעה פורסם: רביעי 09 ינו',08 20:22   
חחח OK סבבה פשוט לא הבנו אחד את השני נכון,
האמת שיש לי עוד כמה מקרפונים כמו שור 81 , שני סוליד טיוב, ובלוברי.אבל אני מאוד אוהב איך שה414 תופס את הגיטרה הזו
noamraz
Act Compatible
הצטרף: 25 פבר' 03
הודעות: 211
מיקום: תל אביב
פיקאפ, מיקרופון ובמה
הודעה פורסם: חמישי 10 ינו',08 00:31   
אהלן,

אנסה לתרום משהו מרענן לשיחה -
מיקום הגיטרה אל מול המיקרופון.

אם אני קולט את התמונה נכון, גם אם מדובר במופע יחיד וגם אם יש איזה 414 פנוי בסביבה - לא תמיד זה יהיה נוח מבחינת ההגברה ו/או הנגן.

חלקו של הרעיון בהצמדה של מיקרופון לגיטרה נובע מהצורך במיקינג "קרוב" לכלי בתקווה ל"סאונד" אחיד לאורך כל ההופעה - ישנם פתרונות שונים בדמות פיקאפים, מיקרופונים ושאר מנגנוני פיאזו שנותנים פתרון אמיתי להגברת מופע גיטרה
דייויד ברוזה לצורך העניין, כפי הנראה התאמן בתיאום עם איש ההגברה על אותו מופע וה-414 באמת היה פתרון הולם לצרכים. לא בטוח שהמצב כאן זהה (או שכן, או שלא, זה אתה תקבע - עדיף בתאום עם איש ההגברה באותו האירוע)

מספיק שאתה בתחילת המופע, לצורך העניין מרוחק כ-5 סמ' מהמיקרופון ובזמן הנגינה שלך אתה לפעמים בהיסח הדעת גם מגיע למצב בו הגיטרה נמצאת במרחק של 10סמ' מהמיקרופון ושוב, בלי לשים לב גם מגיע למרחק של 2סמ' - אתה עלול לאלץ את איש ההגברה להתשמש בקומפרסור שייפגע בדינמיקה.
וזה עוד במקרה ואתה זז למקומות הנכונים ובמקרה והמיקרופון לא סובל מעודף proximity effect - במקרה הפחות טוב, זה פשוט לא יישמע טוב ולו רק בגלל המיקום המשתנה של הגיטרה אל מול המיקרופון, איכותי ככל שיהיה או כל מתמיר אלקטרו-אקוסטי איכותי אחר שלא "מולבש" על הגיטרה.

אלו 2 הסנט שלי.

יום טוב, נועם.
FUBA
תומך
הצטרף: 16 אוג' 03
הודעות: 1431
הודעה פורסם: חמישי 10 ינו',08 00:53   
כפי הזכור לי. ואולי אני טועה. ה414 של דיויד מישראל מפוצל לשתי כניסות.
כניסה אחת עוברת גייט וקומפרסור ומשמשת לסאונד של הדפיקות על העץ.
כניסה שניה עוברת קומפרסיה ואיקיו מדוקדק ומוציאה את מה שאפשר להוציא ממנה לפני הפידבק. (שזה פידבק רוב הזמן)

הפיקאפ הפנימי נכנס לפרה/איקיו של פישמן ולדיירקט ומפוצל לשתי כניסות.
כניסה אחת למוניטור. השניה לפאבליק.

ואולי אני טועה.

בכל מקרה דיויד מאנגליה לא צריך מיקרופונים. הוא שם פיקאפ M1A וסוגר סיפור.
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: חמישי 10 ינו',08 02:01   
עד כמה שזכור לי (עברו כמה שנים ומאד יתכן שאני לא זוכר נכון...) ה"תיפוף" נלקח מהפיקאפ. אני לא זוכר אם הסאונדמן פיצל את הפיקאפ ל-3 כניסות סה"כ או שהוא רק שלח אותו לסאבים (הטופים קיבלו full range, הסאבים קיבלו משליחה).
עכשיו שאלה קטנה:
פיקאפ מגנטי לגיטרה קלסית? פיקאפ מגנטי לא צריך שהמיתרים יגיבו לשדה מגנטי, כלומר מיתרי מתכת?
stern
Act Compatible
הצטרף: 06 יול' 01
הודעות: 910
מיקום: כנען
הודעה פורסם: ראשון 22 יונ',08 00:06   
בטעות נתקלתי בשרשרת...

תגלית המאה מבחינתי (או לפחות של השנה האחרונה #smile ). הדבר הכי קרוב למקרופון ששמעתי עד היום לצרכי במה. אפילו באולפן אני מקליט איתו מידי פעם.

לא זול, ניתן למצוא יד שניה (נדיר אבל אפשרי).
_________________
fender blues delux I roland RD700 SX I korg cx-3 | neo ventilator
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון