Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
פורסם: רביעי 09 ינו',08 19:51
גם במופע יחיד - תהיה או לא תהיה בעיה בהתאם (בין היתר) לעוצמה שתרצה במוניטור. דיויד ברוזה השתמש ב-414 שנים, אך עם פיקאפ במקביל, כשמוניטור מגיע מהפיקאפ בלבד, והסאונד בחוץ הוא שילוב של הפיקאפ והמיקרופון.
ואגב, המופע בתמונע, או "במקום כמו"? אם אני זוכר נכון לתמונע יש סאונדמן מעולה (דודו שביט) ואם זה המקרה אולי תשאל אותו מה הוא מציע?
הצטרף: 21 יול' 05
הודעות: 122
מיקום: באר שבע
פורסם: רביעי 09 ינו',08 20:22
חחח OK סבבה פשוט לא הבנו אחד את השני נכון,
האמת שיש לי עוד כמה מקרפונים כמו שור 81 , שני סוליד טיוב, ובלוברי.אבל אני מאוד אוהב איך שה414 תופס את הגיטרה הזו
Act Compatible
הצטרף: 25 פבר' 03
הודעות: 211
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 10 ינו',08 00:31
אהלן,
אנסה לתרום משהו מרענן לשיחה -
מיקום הגיטרה אל מול המיקרופון.
אם אני קולט את התמונה נכון, גם אם מדובר במופע יחיד וגם אם יש איזה 414 פנוי בסביבה - לא תמיד זה יהיה נוח מבחינת ההגברה ו/או הנגן.
חלקו של הרעיון בהצמדה של מיקרופון לגיטרה נובע מהצורך במיקינג "קרוב" לכלי בתקווה ל"סאונד" אחיד לאורך כל ההופעה - ישנם פתרונות שונים בדמות פיקאפים, מיקרופונים ושאר מנגנוני פיאזו שנותנים פתרון אמיתי להגברת מופע גיטרה
דייויד ברוזה לצורך העניין, כפי הנראה התאמן בתיאום עם איש ההגברה על אותו מופע וה-414 באמת היה פתרון הולם לצרכים. לא בטוח שהמצב כאן זהה (או שכן, או שלא, זה אתה תקבע - עדיף בתאום עם איש ההגברה באותו האירוע)
מספיק שאתה בתחילת המופע, לצורך העניין מרוחק כ-5 סמ' מהמיקרופון ובזמן הנגינה שלך אתה לפעמים בהיסח הדעת גם מגיע למצב בו הגיטרה נמצאת במרחק של 10סמ' מהמיקרופון ושוב, בלי לשים לב גם מגיע למרחק של 2סמ' - אתה עלול לאלץ את איש ההגברה להתשמש בקומפרסור שייפגע בדינמיקה.
וזה עוד במקרה ואתה זז למקומות הנכונים ובמקרה והמיקרופון לא סובל מעודף proximity effect - במקרה הפחות טוב, זה פשוט לא יישמע טוב ולו רק בגלל המיקום המשתנה של הגיטרה אל מול המיקרופון, איכותי ככל שיהיה או כל מתמיר אלקטרו-אקוסטי איכותי אחר שלא "מולבש" על הגיטרה.
אלו 2 הסנט שלי.
יום טוב, נועם.
תומך
הצטרף: 16 אוג' 03
הודעות: 1431
פורסם: חמישי 10 ינו',08 00:53
כפי הזכור לי. ואולי אני טועה. ה414 של דיויד מישראל מפוצל לשתי כניסות.
כניסה אחת עוברת גייט וקומפרסור ומשמשת לסאונד של הדפיקות על העץ.
כניסה שניה עוברת קומפרסיה ואיקיו מדוקדק ומוציאה את מה שאפשר להוציא ממנה לפני הפידבק. (שזה פידבק רוב הזמן)
הפיקאפ הפנימי נכנס לפרה/איקיו של פישמן ולדיירקט ומפוצל לשתי כניסות.
כניסה אחת למוניטור. השניה לפאבליק.
ואולי אני טועה.
בכל מקרה דיויד מאנגליה לא צריך מיקרופונים. הוא שם פיקאפ M1A וסוגר סיפור.
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
פורסם: חמישי 10 ינו',08 02:01
עד כמה שזכור לי (עברו כמה שנים ומאד יתכן שאני לא זוכר נכון...) ה"תיפוף" נלקח מהפיקאפ. אני לא זוכר אם הסאונדמן פיצל את הפיקאפ ל-3 כניסות סה"כ או שהוא רק שלח אותו לסאבים (הטופים קיבלו full range, הסאבים קיבלו משליחה).
עכשיו שאלה קטנה:
פיקאפ מגנטי לגיטרה קלסית? פיקאפ מגנטי לא צריך שהמיתרים יגיבו לשדה מגנטי, כלומר מיתרי מתכת?