תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פרדוקס האמפיתאטרון...
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  nimrod  
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שישי 26 יונ',09 22:04   
ציטוט:
המיקום של הרמקולים נראה לי קצת תמוה.
לפני ששמת אותם כך, ניסית למקם אותם על חצובות בצידי הבמה?


כן, בהתחלה שמתי אותם ע"ג חצובות, בקצוות של המדרגה הראשונה, עם הטייה כלפי מעלה/השורות האחרונות.
האינטואיציה שלי אמרה שכך אקבל כיסוי טוב של איזור הישיבה, ו Spill מינימאלי לכיוון הבמה.

בפועל, הכיסוי/השמיעה באיזור הישיבה היה אכן מעולה, אבל כך גם רמת ההחזרים לאיזור הבמה #doh
ניסיתי מיקום נוסף, על המדרגה השלישית שנתן שיפור מסויים.
על סמך זה החלטתי למקם אותם עוד יותר גבוה ורחוק מהבמה, כפי שמופיע בתרשים.

היה ברור לי שאני מקריב את אחידות כיסוי שטח הישיבה לטובת שיפור ברמת ה GBF.
זו הרי חלק מעבודת הגברה/PA, בהרבה מצבים/מקומות בעייתיים אין ברירה אלא לוותר
באספקט מסויים של ביצועי המערכת לטובת אספקט אחר.

PA = פשרות ואילתורים... #wink

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
giraffe
תומך
הצטרף: 14 ספט' 05
הודעות: 824
מיקום: חדרה !?!?
ברשותך נמרוד
הודעה פורסם: שבת 27 יונ',09 17:34   
ציטוט:
PA= פשרות ואילתורים...


אני לוקח לך את הציטוט הזה והולך להדפיס אותו על חולצה.
_________________
"אנשים רצו דמוקרטיה ? נו, הם קיבלו...."
  nimrod  
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
Welcome...
הודעה פורסם: שבת 27 יונ',09 23:27   
ציטוט:
אני לוקח לך את הציטוט הזה והולך להדפיס אותו על חולצה

בשבילי L בבקשה.. #wink

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שבת 27 יונ',09 23:52   
התוצאות שמתקבלות יותר תואמות את מה שקורה מבחינה אקוסטית מתחת לכיפה של בסיליקה מאשר באמפי פתוח.

גיאומטריה כעורה מכנסת צליל לכיוון המרכז, מה שעשוי להסביר את העובדה שהקהל נשמע טוב כלפי הבמה ולא להיפך.

אמפי אמיתיים נבדלים מהמקרה שלך בכמה מובנים:

א. קשת הישיבה ארוכה יותר ופתוחה יותר (180 מעלות אצל הרומאים וקצת יותר אצל היוונים).

ב. המימדים גדולים בצורה משמעותית.

ג. שיפוע הישיבה תלול יותר.

ראה כמה מהעמודים הראשונים במצגת שלי שעוסקת גם בזה.

באודיטוריות למשל הרעיון האקוסטי הוא לתמוך בהיבנות השדה וע"י כך לשמר את הגיין האקוסטי.

באמפי הרעיון הוא שונה - כאן המטרה איננה לתמוך אלא לא להפריע להתפשטות גלי הקול (מכאן הישיבה התלולה, הצורה המתאימה למאפייני כיווניות הקול האנושי וכו').

למעשה האלמנט הכמעט יחידי שבא לתמוך הוא הקיר מאחורי הבמה, שמטרתו עצירת האנרגיה שמנסה להתפשט אחורנית והחזרתה לכיוון הקהל.

במודל שהצגת לא ברור חד משמעית מה קורה, אבל בטוח שלא מדובר באמפי "לפי הספר" ולכן כל הניחושים תקפים...

מצטער שלא יכולתי לעזור יותר. #smile
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 28 יונ',09 00:12   
מה לגבי הצבת הרמקולים, יונתן?
ניתן למקם אותם אחרת בדרך כלשהי שתיטיב את התוצאה?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 28 יונ',09 00:24   
אינני איש PA, אבל הרציונאל שמאחורי אמפי אומר שמיקום מקור הצליל הטוב ביותר הוא על הבמה.

במקרה שלנו באופן אינטואיטיבי הייתי הולך על קלאסטר מבוסס TRAP Array של 40 מעלות אופקי לרמקול (סה"כ 3 רמקולים יתו כיסוי טוב לקשת הישיבה שמוצגת במודל) במרכז הבמה (תלוי או מונח ומוטה) מכוון כלפי קשת הישיבה, במונו (זה לא בושה להגביר מונו).

אבל אלה דברים שקשה להחליט על הנייר, ודרושה התרשמות מהמקום עצמו.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 28 יונ',09 08:16   
זה מזכיר לי את ההגברה המובנית באודיטוריום של המרכז המורמוני בהר הצופים בירושלים. אולם משובח למוסיקה קלאסית לא מוגברת וסיוט פוטנציאלי לכל איש PA. הרמקולים תלויים שם ממרכז התקרה (מונו) עם אלמנט אחד או שניים לבס / מיד ושופר מסיבי למדי לכל השאר. לצערי לא יצא לי להתרשם מהם כי עבדתי עם הגברה שלי, אך למזלי ההרכב היה כזה שמאפשר עבודה עדינה ולכן יצאנו בשלום ואף קיבלנו מחמאות.
בכל מקרה מבנה האולם הוא אחר לחלוטין והדמיון כאן מתייחס להצעה לעבוד עם מקור צליל מרכזי מונופוני.
  nimrod  
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: ראשון 28 יונ',09 08:51   
oh-babie :
מצטער שלא יכולתי לעזור יותר.


תודה על הנסיון.. #thankyou בהחלט מובנות המגבלות בגין חוסר הדיוק במידות ובכלל...
אולי אם/כאשר אגיע למקום שוב אנסה לקחת מידות מדוייקות ואולי יהיה אפשר להריץ סבב נוסף.

ציטוט:
...הרציונאל שמאחורי אמפי אומר שמיקום מקור הצליל הטוב ביותר הוא על הבמה

אכן, אם המקום היה מתנהג כמו אמפי #doh

להבהרה, הבעיה המדוברת (... #wink ) הייתה רק במיק' ה'שטח', שאופי יישומם מכתיב מראש הבדלי עוצמה קטנים יותר בין הקול המקורי לבין החזריו השונים.
לעומת מיק' דיבור/שירה 'צמודי מקור' ששם מן הסתם לא הייתה כל בעיה.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
dr_harel
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 22 אפר' 08
הודעות: 89
מיקום: קרית אונו
הודעה פורסם: שישי 10 יול',09 17:25   
אכן צודקים בהחלט המציעים לעבוד במונו במקרה זה שהו בהחלט קשה באופן רציני.
אכן הפתרון הטוב ביותר הוא מהבמה, בקדמת הבמה במרכז.
באם זה בכלל פרקטי, מיקום 3 יחידות LINE ARRAY כאילו היו מוניטור גבוה, ייתן את התוצאה הטובה ביותר באופן פשוט.
אפשרות לעבודה בסטריאו גבוה מעל צידי הבמה היא עם רמקולים בעלי פיזור צר שקיימים כיום בשוק (NEXO למשל) עם פיזור של 20 עד 30 מעלות. או, לחילופין LINE ARRAY המותקן ורטיקלית, 3 עד 4 יחידות של 10 מעלות. הפתרון יהיה טוב מאד אך ההתקנה מסובכת והציוד יקר.
פתרון שלישי: אם לא נדרש בס עמוק במערך, שימוש במספר רמקולים קטנים בכל צד- 3 יחידות של "10 איכותי , מקרינים מלמעלה בדומה למה שעשית. כמובן שצריך לצדד באופן מתאים כלפי מטה. (בעצם מבצעים FRONT FIELD COVERING)

מקווה שתמצא תועלת בלעיל.
דרור (גם מהנדס אלקטרוניקה, אודיו ואקוסטיקה חוץ מלהיות "בעל הבית" של טק טופ)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון