S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
פורסם: ראשון 28 יונ',09 00:24
אינני איש PA, אבל הרציונאל שמאחורי אמפי אומר שמיקום מקור הצליל הטוב ביותר הוא על הבמה.
במקרה שלנו באופן אינטואיטיבי הייתי הולך על קלאסטר מבוסס TRAP Array של 40 מעלות אופקי לרמקול (סה"כ 3 רמקולים יתו כיסוי טוב לקשת הישיבה שמוצגת במודל) במרכז הבמה (תלוי או מונח ומוטה) מכוון כלפי קשת הישיבה, במונו (זה לא בושה להגביר מונו).
אבל אלה דברים שקשה להחליט על הנייר, ודרושה התרשמות מהמקום עצמו.
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: ראשון 28 יונ',09 08:16
זה מזכיר לי את ההגברה המובנית באודיטוריום של המרכז המורמוני בהר הצופים בירושלים. אולם משובח למוסיקה קלאסית לא מוגברת וסיוט פוטנציאלי לכל איש PA. הרמקולים תלויים שם ממרכז התקרה (מונו) עם אלמנט אחד או שניים לבס / מיד ושופר מסיבי למדי לכל השאר. לצערי לא יצא לי להתרשם מהם כי עבדתי עם הגברה שלי, אך למזלי ההרכב היה כזה שמאפשר עבודה עדינה ולכן יצאנו בשלום ואף קיבלנו מחמאות.
בכל מקרה מבנה האולם הוא אחר לחלוטין והדמיון כאן מתייחס להצעה לעבוד עם מקור צליל מרכזי מונופוני.
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 22 אפר' 08
הודעות: 89
מיקום: קרית אונו
פורסם: שישי 10 יול',09 17:25
אכן צודקים בהחלט המציעים לעבוד במונו במקרה זה שהו בהחלט קשה באופן רציני.
אכן הפתרון הטוב ביותר הוא מהבמה, בקדמת הבמה במרכז.
באם זה בכלל פרקטי, מיקום 3 יחידות LINE ARRAY כאילו היו מוניטור גבוה, ייתן את התוצאה הטובה ביותר באופן פשוט.
אפשרות לעבודה בסטריאו גבוה מעל צידי הבמה היא עם רמקולים בעלי פיזור צר שקיימים כיום בשוק (NEXO למשל) עם פיזור של 20 עד 30 מעלות. או, לחילופין LINE ARRAY המותקן ורטיקלית, 3 עד 4 יחידות של 10 מעלות. הפתרון יהיה טוב מאד אך ההתקנה מסובכת והציוד יקר.
פתרון שלישי: אם לא נדרש בס עמוק במערך, שימוש במספר רמקולים קטנים בכל צד- 3 יחידות של "10 איכותי , מקרינים מלמעלה בדומה למה שעשית. כמובן שצריך לצדד באופן מתאים כלפי מטה. (בעצם מבצעים FRONT FIELD COVERING)
מקווה שתמצא תועלת בלעיל.
דרור (גם מהנדס אלקטרוניקה, אודיו ואקוסטיקה חוץ מלהיות "בעל הבית" של טק טופ)