נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: שלישי 22 דצמ',09 01:01
למיטב ידיעתי אין ולו תוכנה אחת או ממיר ייעודי שמבצעים המרה/הקלטה ישירה לתדר הדגימה הסופי ללא אינטרפולציה. כל מערכות ההקלטה מבצעות oversampling כך שהתהליך מובנה כבר בהקלטה ובהשמעה. ההקלטה, ההשמעה, וההמרה מתדר דגימה אחד למישנהו תמיד עוברות אינטרפולציה למכנה המשותף הגבוה הקרוב ביותר המחולק באופן "שווה". מעבר לכך, המרה א-סינכרונית מבוצעת בכל המערכות ואילו המרה סינכרונית אינה קיימת כיום גם במערכות הקלטה או המרה ייעודיות.
תמיד שמח ללמוד עוד - אם יש חידושים במדע.
לשאלה המעשית שלמעלה, כל המחשבים שלנו עובדים ללא בעיות בהקלטות 24/96 - עד גבול מסויים. אפילו המחשב הותיק ביותר שבשימוש המבוסס פנטיום 4 2.8 עליו רצה הנואנדו. מבלי לבצע בדיקות "מדעיות" ניראה כי עיקר הבעיה נמצא באפיק העברת המידע לכונני ההקלטה החיצוניים ולא במעבדים או במערכות אחרות במחשב. הנסיון מראה כי שעון הביצוע מצביע על שיהוקי כונן במעבר מהמתנה להקלטה בעוד שהמעבד אינו מראה כל עומס גם במצב הקלטה כבד ומסיבי ברמה זו. יש לי מיספור מדוייק מה נקודת המעבר לתחילת הגימגום במערכות שלנו ובמידה ואנו מתקרבים לסף העליון ניתנת תשומת לב רבה יותר לבעיות המוכרות. המספרים עם נואנדו קבועים תמיד, מערכת הפרוטולס מתנהגת שונה בכל פרוייקט על פי הגדרות השימוש במעבדים הזמינים. הקלטה של 24 ערוצים בתדר ועומק דגימה של 24/96, בו זמנית, עם השמעה של עשרות רבות - במכפלה של 2 ויותר לפחות - הן דבר שבשיגרה... העבודה באיכות דגימה זו דורשת משאבי איחסון שאינם פעוטים. זו אינה בעיה בעולם שבו כונני טרה עולים 500-600 שקלים...
_________________
הפקה ומיקס