תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 30 דצמ',09 01:00   
סאונד גיטרה טוב צריך להיות כזה כבר בחדר ,

המגבר הוא לא מגבר מנורות גם אם יש לו מנורה קטנה אחת , הוא דיגיטלי עד כמה שאני מבין כך שמלכתחילה לא הייתה לו דינאמיקה מדהימה בצליל , עכשיו תוסיף לזה עוד שני פראמפים וסגרת את הסיפור

שני פראמפים + זה של המגבר , מהנסיון שלי זה לא יכול להשמע טוב גם עם מגבר מנורות , הסאונד יהיה קטן , לא בריא ודחוס , נסה לפשט את הסיגנל , מה קורה עם המגבר שלך , הוא לא מספיק טוב בעינך מלכתחילה , או שאולי אין לו מספיק גיין ? , אולי אתה לא יודע להפיק ממנו את מה שאתה רוצה לשמוע או לא מודע למגבלות שלו ?
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: רביעי 30 דצמ',09 01:51   
ציטוט:
הSm57 קצת Off axis
והקונדנסר 5 סנטימר ממנו ובצד השני של הספיקר.


סתם שאלה : הפכתם פאזה?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
רק לפני כמה ימים היה על זה מאמר באתר הזה
הודעה פורסם: רביעי 30 דצמ',09 02:28   
לא זוכר באיזה מהפורומים.
הסיפור היה שהגיטריסט לא מבין למה הוא שומע X וההקלטה היא Y, ואחת הסיבות היא מיקום האוזן לעומת מיקום המיקרופונים.
אני לא ארחיב בנושא..
עוד בעיה היא שבחדר הסאונד של המגבר מתפשט בעוצמה רבה לעומת הסיגנל שנכנס למחשב שמוגבל לאפשרויות של הכרטיס קול ושאר שרשרת ההקלטה.. הסאונד אולי דומה אך חלש ו"קטן" יותר משום שחסרה בו אווירת החדר וזה עלול להתפרש כדגימה לא נכונה של המגבר.
עוד עניין, שקשור בנושא האגו, נגנים אוהבים את הכלים שלהם ולא תמיד באים בתפיסה של איך הגיטרה הזו תכנס למיקס..

אלו היו הבעיות, עכשיו פתרונות.
1. אם יש אפשרות שהנגן יישב בקונטרול עם הראק שלו בזמן שהמגבר עם המייקינג נמצאים בחדר ההקלטה זה טוב.. ככה הנגן יכול לכוון את הסאונד בראק על פי המוניטורים וזו בטוח תהיה התוצאה הסופית.
2. לטכנאי - אל תריב עם הנגן זה לא מקומך ולא תפקידך. אתה יכול לייעץ, ואם הנגן לא מקבל את העיצה , שיקבל את הסאונד הלא מחמיא שאתה מבחין בו והוא לא.
לנגן - נסה להקשיב לטכנאי, אפילו רק לנסיון תראה אולי התוצאה תהיה טובה למרות הכל, הרי הוא כטכנאי יודע שיש כאן יותר מרכיבים לחשוב עליהם מלבד הסאונד שיוצא מהמגבר.

3. לא אגיד לך איך לעשות מייקינג אבל תעשה נסיון להוסיף מיקרופון חדר, אולי זה יעזור.
מנסיון זה מוסיף המון, אבל תלוי מאוד בתוצאה הסופית שרוצים להגיע , כי אולי הנפח הזה לא מתאים והוא סתם נשמע טוב באותו רגע.

4. עצה אחרונה, שכל אחד יידע את מקומו ויעשה את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר. מריבות לא מביאים לשום מקום .
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: רביעי 30 דצמ',09 02:45   
דרור שאל בפשטות אם ניסיתם להפוך פאזה באחד המיקורופונים.
וזה בדיוק מה שעלה לי כשקראתי את הפוסט שלך, סתם לסגור תפינה הזאת.
לפעמים אנחנו מתעכבים שעות על חיפוש תקלות מפוארות כאשר אנחנו לא מעלים על דעתינו שזה ממש מתחת לאף ושטותי ביותר.

בנוסף אני חייב לומר לך שאתה כגיטריסט חייב להפנים שאיך שהכלים נשמעים בחדר כך הם נשמעים בחדר
והריפרודוקציה לעולם לא תהיה זהה אלא תמיד דומה וככל שהדמיון בין המקור האקוסטי למוקלט טוב יותר כך תדע שמישהו עשה עבודה טובה.
אך אל תשכח שנתוני המגבר שלך שונים מנתוני המוניטורים בקונטרול וזה שהם לא נשמעים דומה
לא אומר שההקלטה לא טובה, מבין?
הצעתי היא שפשוט תזרמו על עבודה משותפת בעדינות ובלי אגו כדי לרצות את שניכם ולהגיע לתוצאה מקסימלית
פלוס כל מה שהחבר'ה המדהימים של הפורום כתבו כאן, פשוט פנינים אחד אחד כל הכבוד #thumbsup

שיהיה בהצלחה עם זה ותעלה לפה שנשמע את זה כשזה מוכן או אפילו לפני, בכיף.
_________________
פייסבוק
Evish
8finger
Act Compatible
הצטרף: 04 יונ' 06
הודעות: 1004
מיקום: HaOgen
הודעה פורסם: רביעי 30 דצמ',09 09:19   
נראה לי שגיטרה זה הכלי עם הכי הרבה סאונדים.. אז קשה לענות על השאלה.

מה זה קלין? מה זה דיסטורשיין? מה זה חם?
לכל שאלה כזאת יש מאות אלפי סאונדים שונים שעונים לה.
אם אתה מחפש טיפ- נסה להגיע לסאונד שנשמע לך טוב עם מינימום מיקרופונים. ותרגיש ביטחון. אם זה נשמע לך טוב אז סביר להניח שזה באמת טוב.
_________________
www.ogenstudio.co.il

facebook
ppiinniii
הצטרף: 27 יונ' 07
הודעות: 49
מיקום: רמת גן
לגבי שימוש במדמי מגברים וכו'..
הודעה פורסם: שישי 15 ינו',10 12:07   
אישית ,
אני משתמש ב'מולטי אפקט' של VOX , שהוא סוג של מגבר , או לפחות מדמה את זה ממש טוב .
(זה לא שלא הייתי מעדיף ערימת פדאלים אנלוגיים איכותיים , אבל זה מה יש..) ,
מניסיון , כתוצאה מ'הגברה כפולה' , אם מחברים את מדמה המגברים ל'INPUT' של המגבר , יכול להיווצר קצת 'דרייב' גם על מצבי קלין למינייהם , שכל כך התאמצת לעצב .
מה שעושים במקרה זה (אני לפחות..) , זה קודם כל לקרוא את חוברת ההפעלה של המולטי ,
לרוב כתוב שם איך כדאי לחבר את זה בסיטואציות שונות .
אני מחבר ל'RETURN' של המגבר כדי בעצם לעקוף את המגבר ולהגיע ישר לבוקסה (שים לב שבד"כ ה'נובים' של המגבר לא יעבדו , חוץ מהמאסטר - אם יש) , ואז אני משנה את ההגדרות הפנימיות של המולטי כדי שיוציא 'LINE' ולא 'AMP' . כך אני יכול להשתמש בסימולציות המגבר הרבות והאיכותיות שיש לי במולטי ,
אגב - מומלץ לבטל את סימולציית ה'CABINET' אם אתה אוהב את הסאונד של הבוקסה שאתה מקליט .
בכללי - אם יש לך מגבר טוב שנותן לך את הסאונד שאתה אוהב לא צריך את כל ההדמיות האלו , אבל אם אתה נע בין חדרי חזרות/אולפנים שונים , ורוצה לשמור על סאונד יחסית אחיד , אז זה עושה לי את העבודה .

לגבי ההקלטה עצמה -
אני שם מיקרופון ליד הממברנה , כמו שרבים אמרו פה , ואז אני מסתובב בחדר ומחפש עוד מקום שבו הגיטרה נשמעת סבבה , ושם אני מציב עוד אחד . מיקרופון אמור להקליט את מה שאתה שומע..
אבל כל מקרה לגופו .
_________________
OH NO !! You're a Rock'N'Roll Suicide..
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שישי 15 ינו',10 13:08   
כדאי מאד להתחיל בפעולה פשוטה שהיא הגבהה של המגבר ושינוי זוית כך שיהיה מכוון לאוזן של הנגן, משם הסאונד של המגבר בחדר (תלוי בחדר כמובן) אותו הנגן שומע יהיה הרבה יותר קרוב לזה המוקלט, יתכן שמיקרופון קרוב אחד למרכז הממברנה יספיק ואם לא אז עוד קונדנסר לחדר (אפשר לנסות למקם קרוב לנגן ולבדוק את התוצאה) יעזור מאד.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: ראשון 07 פבר',10 15:53   
here is a small but important tip about the ADA MP1 pre-amp

its a greta pre amp if used right.
the good side of it is that it has loads of gain and you can get really great tone with it- the bad side is that it is noisy.

what i recommend is finding a tones that works well with it without an additional distortion or pre - o its best if its not running with a patch of overdrive .
second thing dont turn up the gain much better give more output.
also there is something nice about the solidstate pre in it too so check what works better for recording.
somthimes the tubes dont give enough punch like the solid state.
another thing about micing guitars

close micing can be good but finding the sweet spot is not easy - some speaker cabinets dont resonate the best and when they are close miced you hear that


 i recommend going to a rehersal space that has good amps there- hook up to each one and check what sounds best and then ask them if you can rent it or find someone with that exact amp and try recording it with a few mics- each one record a take with see what you like best

guitar tone is effected by so meny factors
there are alot of albums that the guitar tones were recorded without amps or with allot of amps it takes alot of testing finding the best tone

the trick is to find the guitar thats works great with the amp and effects

when ada came out lotd of bands that had active pickups used that pre- metallica was one of the biggest bands to use that pre amp

thats why it was connected with allot of hard rock and metal music

also there is a great chorus effect there that is rumured for being used "nothing alse matters"

anyway back to the quest for tone.
dont record too meny guitar tracks- make it very simple and you will find that when you record a small amount of guitar tracks they shine better


only some album have allot of gitar tracks but they have been processed in aspecial way that they dont overload the sound


i hope this helped
_________________
MAOR APPELBAUM MASTERING
Los Angeles - California - U.S.A
http://maorappelbaum.com
you can call me from Israel to this number
03-9122809 ext 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון