תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 03:57
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אהלן חבר'ה - בנוגע להקלטות גיטריסט-ריבים עם הטכנאי-מפרט טכני
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Ibby  
הצטרף: 10 ספט' 09
הודעות: 4
מיקום: אילת
אהלן חבר'ה - בנוגע להקלטות גיטריסט-ריבים עם הטכנאי-מפרט טכני
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 19:27   
אהלן חבר'ה ,החלטתי לפנות אליכם למעט ייעוץ וחוות דעת ,
בזמן האחרון הלהקה שלי התחילה להתכוון להקלטה באולפן המקומי, עד אז לא הייתי הגיטריסט ששם את האוזן בספיקר כדי לשמוע את המקור ורק כשחיברתי את הציוד שהייתי בטוח בו שהוא נשמע כמו שצריך להשמע עם הסאונדים שלי למיקרופונים שמעתי באוזניות והמוניטורים את התוצאה הברורה והמאכזבת , קטע של כמעט כל גיטריסט שמתכוון להקליט באופן הכי מקצועי שאפשר.
מאותו רגע הגדרתי הכל מחדש כיוונתי סאונדים חדשים עם אופן אחר לגמרי יותר נקיים יותר שמנים וחמים כששומעים מהספיקר והכל היה סבבה.

*חשוב לציין , -שלפני כן בסטודיו-, הפשטנו את כל הציוד למגבר בלבד וזה היה נשמע סבבה בdry בכל הקשור לדיסטורשן , יותר נקי והכל כמובן בגלל הפחתת כמות הסיגנל שעובר אצלי במכשור.

אחרי כן הגעתי שוב להקליט את הguide אבל הסאונד אמנם עדיין היה לא -זה ואני חוסך במילים כשאני אומר את זה #redface



Sm57 וקונדנסר בהרינגר B2PRO ---> פאטצ' ---> קונסולה Allen & Heath Zed 16
הSm57 קצת Off axis
והקונדנסר 5 סנטימר ממנו ובצד השני של הספיקר.


ציוד הגיטרה מחובר באופן קומבינה לגמרי כך שהמולטי אפקט הרצפתי לא יביא דימוי מגבר \ בוקסה , או כל דבר כזה אלא רק מודולאציה (reverb ,delay , phase, pitch shifter)
ויישלוט מידי בpreamp בערוצים
הpreamp הוא בעיקרון הלב , הוא מביא את הדיסטורשן והקלין.
והמגבר מכוון האופן הכי פחות צובע צליל שיש ונקי כדי שרק יגביר את האות ויוציא לספיקר.

* אין למגבר loops

השרשור הולך ככה:

Ampiflier VOX AD50VT INPUT-----> Multi Effect Vox Tonelab Se Output L\mono
Preamp ADA MP-1 Receive ---> Multi Effect Vox Tonelab SE Output R
Preamp ADA MP-1 Send ---> Multi Effect VOX Tonelab SE Input
Preamp ADA MP-1 INPUT ------>Guitar Ibanez prestige 1570

* חשוב לציין שלפרה-אמפ יש מנורות היי-גיין חדשות לגמרי

לעומת זאת למולטי אפקט יש מנורה ישנה וכנראה שגם למגבר למרות שהוא נשמע בסדר , וכך גם המולטי

חשוב לציין שהכבלים איכותיים ולא זולים
Klotz La grange 6ft. X3
וכבל אחד לא ידוע מאיזה מקור כנראה הולחם ע''י דני קוריטו כי זה האולפן שגם נבנה על ידיו במפרט
talzeevi45
הצטרף: 03 אפר' 05
הודעות: 194
מיקום: בית
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 19:43   
לא הבנתי מה אתה שואל בדיוק? אם הכל מחובר כמו שצריך? או איך לשפר את ההקלטה הקיימת? אם לגבי ההקלטה, תעלה אותה לכאן שיוכלו לשמוע ולייעץ לך.
_________________
"...שניים סינים עם כינור גדול ..."
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 19:47   
לא ברור לי איזה סאונד אתה מחפש.
יש סיגנונות ש57 יחיד ממוקם טוב זה כל מה שצריך, יש סיגנונות שרציונל ההקלטה הוא פחות לקלוט רק מה שיוצא מהבוקסה ויותר להעשיר בעזרת מיקסוס של מספר גוונים בעזרת מיקרופונים והצבות שונות.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
adam77
תומך
הצטרף: 31 אוג' 04
הודעות: 836
מיקום: Amsterdam
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 20:01   
it's a different world after you put it on tape through microphones so the best advice I can give you
is to play with headphones (or listen back) through the set up WITH the microphone and computer until you find how the end result sounds,
and not only how the rehersal sound sounds.
in other words, gain recording experience, and your recordings will sound better because you will be playing with awarness to the recording.
  Ibby  
הצטרף: 10 ספט' 09
הודעות: 4
מיקום: אילת
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 20:45   
נשאלות מספר שאלות כאן
בעיקרון א' אם זה מחובר כמו שצריך שזה יהיה מחובר..

ב' איך אפשר להוציא מזה את הסאונד הכי מדוייק , פתוח חם ושמן שאפשר , חשוב לציין שמה שהולך בהקלטה ברובה זה די High gain.

אני בעיקרון טוען שזה דורש עוד עריכת פריסט ועוד משחק עם המיקרופונים ואני די בטוח בציוד שלי הפעם לאחר שריפת שעות עם האוזן על הספיקר זה נשמע פנטסטי.

הטכנאי לעומת זאת טוען שהפרה-אמפ , המולטי , או המגבר סביר להניח בשרשרת מפריעים , בציטוט "מסריחים" , והאצבע המאשימה בעיקר מופנת כלפי הפרה-אמפ באמירה שהוא מלוכלך

הוא רוצה להוציא אותו מהשרשרת לעומת זאת אני אומר שכל מה שצריך זה עוד עריכה והגדרה טובה ומדוייקת יותר

הנה קליפ קטן מהסשן :

http://rapidshare.com/files/327589602/Audio.rar.html

הB2
וה Sm57 בנפרד
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 20:52   
מאוד קשה לקרוא את ההודעה שלך, אני ממליץ לך גם באולפן וגם כאן בפורום להקפיד על סדר #biggrin

ריבים עם הטכנאי נוצרים בדרך כלל כשאין חלוקת עבודה נכונה ואז נוצרות אי הבנות ופלישות זה לתחומו של זה.

ה"סאונד" שלך כגיטריסט (קרי, עד המגבר) הוא תוצר של ההחלטות שלך בשרשרת הסאונד, בדרך כלל בשיתוף פעולה עם המפיק/אומן.

לרוב תפקידו של הטכנאי באולפן הוא לתעד את הסאונד שלך אל תוך המחשב/סרט, באופן הנאמן ביותר , והמתאים ביותר לערוצים שכבר קיימים.

במקרים אחדים מתבקש הטכנאי להפעיל את קסמיו ולעשות מניפולציה נוספת על מנת לקבל את צליל מסויים(סאונד מאוד עמום/בהיר , ריוורב טבעי בצורה מוקצנת , או אפילו פייזינג "אמיתי").

אבל כאמור, ראשית אתה צריך לדעת להגיע לסאונד שישביע את רצונך עד המגבר, ומשם בעזרת הטכנאי לנסות ולהגיע אליו.

במידה ואתה אוהב את הסאונד שיוצא מהמגבר, והטכנאי לא מצליח לשחזר אותו, אז הבעיה היא באופן בו מתבצעת ההקלטה, או באופן שבו אתם מבקרים את הצליל באולפן.

בכל מקרה, SM57 אל תוך הממברנה דרך פרהאמפ סביר אמור לתת תוצאה בסיסית קרובה למקור, ולהפוך את השפעת החדר לזניחה.
שימוש בריבוי מקרופונים בידי טכנאי לא מיומן בטכניקה ו/או בחדר בעייתי יניב לרוב תוצאה עלובה.
_________________
www.shaimantzur.com
ArielY
Supporter
הצטרף: 23 אפר' 03
הודעות: 5114
מיקום: פה ושם, בעיקר שם...וגם פה.
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 21:05   
אתה מערבל שני פרהאמפים יחד = בלאגן.
מכיון שלמגבר אין loop אז אתה נכנס לכניסת הפרהאמפ שלו עם ה ADA (פרה בעצמו), אתה חייב לנטרל את הפרה של המגבר או לחילופין להשתמש במגבר אחר כי אתה פשוט "הורג" את ה ADA.

דבר נוסף שלא בדיוק הבנתי מהפוסט שלך, האם האפקטים מחוברים בטור ל ADA (כלומר באים מייד אחריו) או ע"י שימוש ב send / returen ?
הדרך הנכונה והיחידה אפילו יש לומר היא באמצעות ה send / returen.
_________________
==============
למכירה בבזאר
==============
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 21:21   
אגו אגו אגו #smile

מה אכפת לך מה מחובר למה, ואיזה פרהאמפ המפיק רוצה להעיף?
נסה את זה (לוקח פחות זמן מלהתווכח) ואם זה נשמע טוב אז מה זה משנה?

כשהייתי גיטריסט קטן ומושתן לפני הרבה מאוד שנים, עמדתי בדיוק בויכוח כזה עם המפיק של הלהקה שלי
וכל מה שזה עשה זה לעצבן אותו ולגרום לו לאיים עלי שהוא יעיף אותי מהאולפן וייקח נגן סשיין שינגן באלבום.
בזמנים ההם לא היו מחשבים באולפן, הכל היה אנלוגי והמפיק היה האלוהים באולפן.

מה בדיוק השתנה היום? #think

עיצה? נסה להביא את עצמך להקשיב לפחות למפיק שלך לפני שאתה פותח בויכוח חסר טעם.
יש סיבה למה הוא מפיק את השיר\אלבום, ולא אתה.

אני באתי לאולפן עם המגבר המפלצתי וה RACK אפקטים ופרהאמפים הכבד והמשוכלל
והאגו שלי עמד והתווכח עם המפיק כי האגו לא רצה להתחבר ל SANSAMP שהיה מחובר בדיירקט למיקסר #faint

אתה יודע מה? המפיק צדק - זה היה נשמע (לשיר הספציפי הזה) הרבה יותר טוב
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 21:42   
ממה שאני מבין הטכנאי הוא גם המפיק כפי שנהוג היום כשהתקציב הוא אפסי.
הטכנאי לעומת המפיק לרוב שומע את החומר בפעם הראשונה כאשר הלהקה מגיע להקליט ונדרש לבצע בו ברגע הרבה החלטות, בעיקר החלטות הקשורות לסאונד אשר נקשרות ישירות לסאונד ההפקה הסופי משום שזוהי משימה שהטלתם עליו בנוסף.
המקרה שאתה מתאר הוא מקרה קלאסי של מפיק שלא מבין איזה צליל הלהקה רוצה אבל מה הפלא, הוא בכלל לא מפיק.

יש ברשותך את 2 האופציות:
1.להגיד לו להקליט את מה שאתה עושה בדיוק כמו שזה בלי לקבל שום החלטות קריטיות מעבר למיקום מיקרופונים ומתי ללחוץ record (לא להתערב לך בדברים\בסאונד)
2.לשבת איתו כמו שצריך ולתת את הכלים הדרושים לו במידה והוא שם מכנסי מפיק.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
  Ibby  
הצטרף: 10 ספט' 09
הודעות: 4
מיקום: אילת
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',09 22:30   
מסכים איתכם , האגו באמת מפלצת בקטע הזה כשהוא בא לאיזור הנוחות והגעתי לפשרה עם עצמי , תודה רבה לכל העוזרים , לא הייתה לי שאלה ספציפית מידי , אבל בכל זאת עניתם על הכל במדוייק.
הטכנאי במקרה משתמש בפורום גם כן והוא המליץ לפתוח את הדיון , הוא בעצמו עם ניסיון מועט ולמרות זאת עזר בכמה וכמה דברים, אבל הוויכוחים האבסורדיים שנפתחים בזמן הסשן ולאחריו בטלפונים היו צריכים איזה סיכום כאן #thumbsup
תודה לכולם שוב
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון