תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 02:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Axe-fx דעתכם
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (340) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
arch23
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 62
הודעה פורסם: שישי 05 נוב',10 10:01   
ArielY -
ציטוט:
להגיד על ליין 6 שזו בדיחה זה כמו להגיד שאוודי לדוגמא זה חרא אוטו, חליק, מה זה השטות הזו ?
ליין 6 חברה מצוינת עם אחלה מוצרים.
גם שאר החברות שהוזכרו פה לא חסר להם.
מה שמיחד את axe fx (אחד הדברים הבולטים) זהו כוח העיבוד והדגימה הגבוהים שלו


miko -
ציטוט:
האם יש לזה יתרון בסופו של דבר?
כלומר אני מגיע מתחום התוכנה והחומרה וכל הדברים המקשרים, אני מודע למה הדברים חשובים ביחד עם ממירים טובים אבל בשורה התחתונה - האם המכשיר הזה נשמע יותר טוב מדברים אחרים שקיימים בשוק? האם בכלל ניתן להשוואת את זה? האם הדמייה של מגבר X במכשיר הזה תשמע כמו הדבר האמיתי? האם בכלל ניתן להשוואת מכשירים כאלה כל עוד באמת, אין משהו שנשמע בדיוק כמו הדבר האמיתי?
אני זורק פה שאלות כי לפעמים אנשים נתפסים לנתונים יבשים על הניר ולא למציאות.


אני אנסה לענות בתשובה אחת לשניכם:
ה-axe-fx נשמע כבר כמו מגבר מנורות אמיתי. כח העיבוד שלו הוא מאפיין מרכזי אבל והייחוד שלו הוא שהוא גם מרגיש כמו מגבר מנורות אמיתי.
line6 חזקה מאוד בנושא השיווק, עיצוב המוצר ושימור לקוחות. יש להם פורומים פעילים, הם קשובים ללקוח לרוב, הם מבינים את הכח של youtube, את היתרונות של מוצר מעוצב ומדריך למשתמש שכתוב ב"קוליות".
אלגוריתמי ההדמיה שלהם היו בולטים מעל אלו של ZOOM אבל מהר מאוד נתקעו. מאז הפוד הראשון ועד X3 הם ארזו את אותו מוצר עם שיפורים קלים שוב ושוב.
אין מה לעשות - הם חברה וצריכים לשרוד. אלגוריתמים (בשוק המולטי אפקטים) מחזיקים מעמד 10 שנים פלוס מינוס וצריך להחזיר את ההשקעה בפיתוח.

הבעיה שלהם היתה שמה שהם ניסו לעשות מההתחלה זה למדל מגבר על ידי נסיון לגיע לסאונד המדויק שלו אחד לאחד. כלומר לקבל העתק זהה על ידי שינוי הפרמטרים של ההדמיה. זה גם מה שעשו בוס, זום ודיג'יטק.

בא קליף צ'ייס, מהנדס חומרה שעבד עבור חיל הים האמריקני ואמר זאת לא הדרך. מה שצריך לעשות זה למדל את המרכיבים של המגבר שמתתפים בשרשרת הסאונד - הכל מהטרנספורמטור וכלה ברמוקול. לקחת את המרכיבים ומזה להרכיב מגבר דיגיטלי בתוכנה.
(זה דרך אגב, משהו מאוד דומה למה שעושים vox בסדרת ה-valvetronix. והיא אכן נשמעת מרגישה יותר אמיתית מהשאר).

בן אדם אחד, הקים סטארט-אפ קלאסי בבית. הוא היה המתכנן, התכנת הראשי, איש החומרה - חברה של איש אחד. הוא התחיל למכור ברשת והשמועה עברה לה. למכשירים הראשונים היתה רשימת המתנה של 3 חודשים - הם הורכבו אצלו בחצר האחורית.

וככה איש אחד שהחליט שהוא בונה מכשיר חדש, בלי להתפשר על הרכיבים והמחיר, בלי לחשוב על בני ה-15 שמנגנים לינקין פארק, בלי לשלם למגזינים ולכוכבים - הפך את התחום על פניו ושם ללעג את כל חברות הענק.

והיום כש-line6 אומרת שהם זרקו הכל לפח והתחילו מחדש עם סידרת ה-HD אז מה זה אומר על כל מה שהם עשו עד היום? אותי זה מצחיק.
האם המכשיר החדש שלהם ב-500 דולר יכול להשמע מגבר אמיתי - אני עדיין חושב שלא. ArielY - נשמע את דעתך אחרי שהוא יגיע.
Ilan Shaari
Act Compatible
הצטרף: 02 מאי 05
הודעות: 360
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 05 נוב',10 12:01   
Line6 פועלים בשוק אחר מ Fractal. אצליהם למחיר היעד יש חשיבות קריטית. בתחום של אמפ מודלינג ואפקטים, בהרבה מיקרים האלגוריתמים ידועים והבעיה העיקרית היא כח חישוב. Line6 מתמחים במיקסום תיכנוני תחת מחיר יעד מסויים וצריך לכבד אותם על כך. סידרת ה HD מתאפשרת מכיוון שיש היום בשוק מעבדי DSP חזקים יותר במחיר נמוך יותר.
הפילוסופיה של קליף היתה לתכנן מוצר עם פחות פשרות תוך הזנחת המחיר. אגב, אני בספק אם קליף, כבעליה של חברה קטנה, יכול היה להגיע לתוצאות טובות יותר מ Line6 תחת מחיר היעד שלהם. ולהפך, לא בטוח ש Line6 או אחרים לא היו מגיעים לתוצאות טובות יותר במחיר של AXE FX. בכל אופן, ברור שקליף הרים את הרף בצורה משמעותית, החדיר את הביטחון באמפ מודלינג והציב אתגר חדש בפני שאר החברות.

לא בדקתי האם ה AXE FX אכן מצליח לדמות בצורה מושלמת מגברים ספציפיים. ובכנות, זה לא ממש מעניין אותי. מה שחשוב לי שהוא מצליח לדמות בצורה מאד משכנעת מגוון של סאונדים מקלין כל הדרך להי-גיין.

אם נרחיב קצת את הדיון, לטעמי, בכל הנוגע להדמיית מגברים ואפקטים אנחנו כבר שם. אבל, יש עדיין חוליה חלשה ומשמעותית שקשורה להדמיית רמקולים ומציאת הגברה מתאימה ללייב:
- המוצרים הקיימים היום מצליחים לדמות בצורה משכנעת שרשרת הקלטת גיטרות. כלומר, סאונד של מגבר גיטרה שעובר דרך מיקרופון. לצורך העיניין, תחשבו על ישיבה בחדר קונטרול באולפן ושמיעה דרך המוניטורים בשעה שמגבר הגיטרה נמצא בחדר ההקלטה ובצמוד אליו יש מיקרופון.
- מה שעדיין חסר הוא מציאת פתרון לתחושת "in the room". משהו שיתן חוויה דומה של נגינה על מגבר גיטרה שנמצא לידך בחדר או על הבמה. מתחילים לצוץ כבר מוצרים שבאים לתת מענה לצורך הזה ואני משוכנע שעם הזמן יהיו מוצרים טובים כאלה ובמחיר שפוי.

אריאל, ברכות על ה HD500. הזמנת דרך חלילית ? תוכל להזכיר לי בהודעה פרטית, באילו נסיבות הכרנו ? הזכרון שלי אף פעם לא היה משובח במיוחד #confused בכל אופן אתה מוזמן לביקור.

אילן
_________________
אילן שערי
גיטריסט ומפיק מוסיקלי
http://www.wix.com/ilanshaari/iproductions
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שישי 05 נוב',10 12:09   
אני באמת מתרשם מהמכשיר הזה אם זה מההדגמות המצויינות ביוטיוב ועד למידע המרשים
באתר, כנל כל האפשרויות והפדאל רצפה המתרחב וכן הלאה.

באמת נראה שבנו פה מכשיר שעונה על צרכים רבים של כמעט (אם לא) כולם, עד שזה מגיע למחיר.
פה באמת יש לראות מה זה שווה והאם זה מצדיק השקעה של יותר מ 2000 דולר למי שכבר יש
ציוד שהוא מופיע איתו ומבסוט ממנו.

להגיד שהפוד זה מכשיר בינוני מראה רק דבר אחד - שאין לבנאדם הזה מספיק נסיון עם המכשיר ולכן הבורות משהו בעניין.
אפשרי בהחלט להגיד שיכולים לשפר, הרי זה קיים לגבי כל מוצר בעולם, גם ה AXE FX וכמובן
ככל שהטכנולוגיה משתפרת גם המוצרים ואיכותם משתפרים.

אני לא בא להגן על הפוד והווריאקס שלי.
הם עושים זאת בעצמם יופי כל עוד שהמשתמש מבין מה הוא עושה ויודע להוציא מה שצריך מהמכשירים הללו.

באמת זה היה נחמד אם כמו בתוכנה אתה יכול פשוט לרכוש את השידרוג בכסף קטן ולהפסיק להשתמש
במכשיר המיושן יותר אך זה לא קיים בעולם החומרה.
אין לי שום כוונה למכור את ה POD XTLIVE שלי ולהחליפו במשהו חדש ויקר תוך כדי הפסד משמעותי
במכירת הישן.
הוא עושה את עבודתו נאמנה ומרויח בשבילי הרבה מאוד כסף, ויחסית למחיר שהוא עלה לי לפני 6 שנים
הוא כבר שילם את עצמו עשרות ומאות פעמים.

זה גם לא חוכמה לתת לכולם לקנות מכונית שעובדת על בנזין שנים רבות וברגע שיוצא
משהו שעובד על (סתם דוגמא) כוס מים לקפוץ ולהגיד שזה הכי טוב וכל מה שיצא עד עכשיו פשוט בינוני כי
מכוס מים ניתן לקבל יותר אנרגיה\כוחות סוס מאשר ליטר בנזין.

אני באמת ארצה לבדוק את ה AXE אם יהיה באפשרותי לרכוש אותו במחיר שפוי
אבל עד אז אני מוכן להשאר עם המכשיר המיושן שלדעתי הוא עדיין אגדה #smile
ArielY
Supporter
הצטרף: 23 אפר' 03
הודעות: 5114
מיקום: פה ושם, בעיקר שם...וגם פה.
הודעה פורסם: שישי 05 נוב',10 14:35   
אילן, ההזמנה מתקבלת בשמחה, אחכה לקבל את ה HD500 ולצבור עליו קצת שעות טיסה על מנת ללמוד אותו ונתאם איזה מפגשון לצורך השוואה קלה.
_________________
==============
למכירה בבזאר
==============
arch23
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 62
הודעה פורסם: שישי 05 נוב',10 16:05   
ציטוט:
להגיד שהפוד זה מכשיר בינוני מראה רק דבר אחד - שאין לבנאדם הזה מספיק נסיון עם המכשיר ולכן הבורות משהו בעניין.
...
אני לא בא להגן על הפוד והווריאקס שלי.
הם עושים זאת בעצמם יופי כל עוד שהמשתמש מבין מה הוא עושה ויודע להוציא מה שצריך מהמכשירים הללו.
...
אין לי שום כוונה למכור את ה POD XTLIVE שלי ולהחליפו במשהו חדש ויקר תוך כדי הפסד משמעותי
במכירת הישן.
הוא עושה את עבודתו נאמנה ומרויח בשבילי הרבה מאוד כסף, ויחסית למחיר שהוא עלה לי לפני 6 שנים
הוא כבר שילם את עצמו עשרות ומאות פעמים.


שמח שאתה מרוצה מהמכשיר שלך. הוא יודע לעשות די הרבה דברים אבל להיות הדמיה של 99% לדינמיות וסאונד של מגבר מנורות הוא לא אחד מהם. ולא משנה אם יש לי או אין לי נסיון. זה הנקודה בדיון הזה ולא האם אתה יכול להתפרנס ממנו או לא.
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שישי 05 נוב',10 17:05   
אני לא יודע להגיד לך באחוזים כמה ההדמיה קרובה למציאות.
אני רק יודע להגיד לך שהפוד היה ''שערורייתי'' (במובן החיובי) כשהוא יצא בדיוק כמו שה AXE מרים גבות היום.
להשוות את הטכנולוגיה של כמה שנים אחורה להיום זה ממש לא פייר ובטח לא הגיוני ממש
כמו שאי אפשר להשוות את מכוניות ה F1 של היום לאלו של שנות השמונים ועוד יותר אחורה.

גם אמפליוטיוב של היום נשמע מליון דולר לעומת הפלאגין הראשון שלהם, שהיה אגב מעולה לעומת
השאר אבל היום הוא מתגמד לעומת אמפליטיוב 3.

זה ויכוח סרק לגבי ההשוואה כי פשוט אי אפשר להשוות.
נראה כשה HD של ליין6 יעמוד מול ה AXE ואז תוכל להשוות שני מכשירים של אותה ה''עונה'' אחד מול השני.
אני מבטיח לך שעוד 5 שנים ייצא מכשיר שיגרום ל AXE להשמע מיושן ו''פלסטי'' וגם אז אי אפשר יהיה להשוות בינהם.

חוץ מזה שהרי הדמייה של מגבר או בוקסה היא הדמייה של מגבר או בוקסה ספציפיים והרי ידוע שאין שני מגברים
שנשמעים בדיוק אותו הדבר (בדיוק כמו עם גיטרות) ולכן אי אפשר ממש לשפוט את העניין אפילו לא מכשיר מול מגבר אמיתי.

זה שיש לי הדמיית לספול בוריאקס לא אומר שעכשיו אני אפטר מהלספולים שלי (והפנדרים וכן הלאה) כי כבר
ברור לי משמיעה קלה שהלספולים בהדמייה לא נשמעים כלל כמו הלספולים האחרים שלי שגם בתורם לא נשמעים אחד כמו השני.

אין רף לדעתי בנושא ואם יש זה בראש של המשתמש או מילה של נגן אחר.
כל אחד ומה שנשמע לו טוב יותר או פחות, לפחות בזמן נתון.
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
אני אשמח לדעת איזה מוניטורי
הודעה פורסם: שישי 05 נוב',10 17:45   
"במה מיוחדים" צריך בשביל לעבוד עם זה בהופעות?
_________________
This one goes to 11!!!
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: שבת 06 נוב',10 00:42   
אני לא מאמין שהעניין פה הוא רק כח עיבוד (והאלגוריתמים "ידועים").
הרי למחשב אישי ממוצע (שלא לדבר על שרתים חזקים) יש מעבד רב ליבות שאינו פחות חזק מהמעבדים במכשירים הנ"ל (גם החזקים שבהם).
ובכל זאת, התוכנות השונות נחשבות "פחות" מאשר מוצרי חומרה (אם מודבר בפוד פארם, אמפליטיוב או גיטר ריג).
מצד אחד - יש בזה הגיון. במוצר חומרה אפשר לעשות כל מיני "טריקים" אלקטרוניים שיביאו להתנהגות דינאמית דומה יותר להתנהגות של גיטרה+ מגבר. מצד שני, אני בטוח שיש פה הרבה באז שיווקי סתמי. וכנראה שבסופו של דבר זה הכל באוזני המאזין ותו לא. (למשל, פול ריד סמית' מדגים בוידאו של GTR כמה שזה נשמע בדיוק אותו דבר כמו המגברים האמיתיים. לאוזניים שלי זאת אחת התוכנות שנשמעות פחות "אמיתיות").
_________________
אורן
Ilan Shaari
Act Compatible
הצטרף: 02 מאי 05
הודעות: 360
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 06 נוב',10 03:20   
זה נכון שגם האלגוריתמים עוברים פיתוח מתמיד. יחד עם זאת, בהרבה מקרים, יש ידע על אלגוריתמים מתקדמים יותר שאינם מיושמים בגלל מגבלות כח העיבוד\מחיר.

לגבי מוניטורים והדמיית רמקולים, כמו שכתבתי קודם, לטעמי זו כעת החוליה החלשה, במיוחד בשימוש באמפ מודלינג כתחליף למגבר גיטרה בלייב.

זה נושא קצת מורכב אבל אנסה להסביר בקצרה. השיטה המקובלת כיום להדמיית רמקולים אינה מידול של רמקול אלא שימוש באימפולס ריספונס (IR) שמייצג חתימת עקום ההענות לתדר של הרמקול בתנאים ספציפיים (ב AXE FX יש שימוש ב IR + הדמייה חלקית מאד). את ה IR משיגים בתהליך של הזרקת סיגנל ידוע דרך הרמקול ומדידת התוצאה ע"י מיקרופון. איכות ה IR תלויה כמובן בהרבה פרמטרים: שרשרת ההקלטה, המיקרופון ומיקומו, תנאי האקוסטיקה בחדר וכו'. ישנן היום מספר חברות שמציעות ספריות עשירות של IR לרמקולים שונים, תוך שימוש במגוון רחב של מיקרופונים ומיקומים.

השיטה הזאת אומנם מהווה שיפור ניכר לעומת מה שהיה מקובל בעבר, אבל עדיין סובלת ממספר בעיות:
- יש תלות בין עוצמת הסיגנל המוזרק לרמקול לבין עקום ההענות שלו לתדר. דבר זה לא ניתן להציג ע"י IR בודד
- כיווניות: IR מציג תוצאות עבור נקודה ספציפית בלבד. לא ניתן לשחזר בו"ז את הסאונד שמתקבל בנקודות שונות במרחב.
- יש הטוענים שמדידה עם מיקרופון (גם עם רפרנס מיק מדוייק) אינה מתעדת במדויק את מה ששומעים ישירות מהמגבר.

לגבי המוניטורים, במקרה שמסתפקים בסאונד של "מגבר דרך מיקרופון", מוניטור איכותי FRFR (דגש על FLAT RESPONSE) יעשה את העבודה.
במידה ורוצים להשיג חוויה של "in the room" יש עוד פרמטרים שעוזרים. הנושא עדיין נמצא בחיתוליו והנקודות הבאות מציגות רק כיוונים:
- דרוש מוניטור FRFR איכותי. FLAT ככל שניתן כדי שהמוניטור יהיה נייטראלי.
- ישנה עדיפות לרמקולים 2 WAY קואקסיאלים (כלומר הוופר והטוויטר נמצאים על אותו ציר) ככה שהצליל נובע מנקודה אחת בדומה לרמקולים של גיטרה.
- על פניו נראה שרמקולים הבנויים מעץ משיגים תוצאות משכנעות יותר.
- רצוי שלמוניטור תהיה זווית קרינה רחבה ככל האפשר.
- ישנה בעיה ספציפית בהדמיית רמקולים OPEN BACK
- יש צורך להשתמש ב IR שנעשה ע"י מיקרופון רפרנס ובמיקום\מרחק דומים למיקום הרגיל שלנו בזמן נגינה על מגבר גיטרה.
- מימדים, משקל ומחיר כמובן

ישנן כמה טכניקות שעוזרות לשפר את התוצאות בשימוש במוניטורים ספציפיים: ביצוע תיקונים ע"י EQ, שילוב כמה IR ליצירת IR אחד וכו'.

בהזדמנות הזאת, אם יש כאן מישהו, מומחה DSP לאודיו, ובעל הבנה ברמקולים, שיש לו קצת זמן פנוי. אשמח אם יפנה אלי. יש לי כמה רעיונות מעניינים שהייתי שמח לבדוק.

אילן
_________________
אילן שערי
גיטריסט ומפיק מוסיקלי
http://www.wix.com/ilanshaari/iproductions
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
צר לי אבל
הודעה פורסם: שבת 06 נוב',10 04:10   
מוניטור במה ורמקול פיאי לעולם לא יהיו "פלאט" - יש את הסאונד והחתימה של האלמנטים,תיכנון התיבה וכו,אחרי זה הצבע של המגבר והפרוססור.
הנטיייה היא גם לא לכוון מערכות פלאט בטח לא מוניטורים - דווקא שהכל "אחיד" בספקטרום אנלייזר נוטים למצוא את זה לא בהכרח נעים לאוזן או "מוזיקלי"
_________________
This one goes to 11!!!
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 2 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון