תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 03:18
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קיבלתי מוצר שגוי מ- e bay, מי נושא בעלות משלוח ההחזרה ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » שדה התעופה
tushki667
Act Compatible
הצטרף: 25 מרץ 13
הודעות: 315
מיקום: חיפה סיטי
הודעה פורסם: שישי 29 מרץ,13 14:45   
אם פתחת קייס והמוכר התעלם לגמרי, אתה מעלה את הקייס לטיפול איביי, שבאופן אוטומטי, בגלל התעלמות המוכר, נותנים לך full refund - שהמשמעות היא החזר מלא, כולל משלוח. זה לא משנה אם החזרת או לא החזרת את המוצר.

בגלל שאיביי הוא מנגנון אמריקאי, והאמריקאים הם ישרים כמו סרגל, הדעת (של האתר) לא סובלת את הרעיון שיש מוכר שמתעלם ממך (ועוד יותר גרוע מזה, מהאתר עצמו).

יש עוד דבר אחד שאיביי מאוד לא אוהבים, וזה מוכר ששלח לך מוצר, והזין את המערכת ב tracking - מספר מעקב - שגוי או בדוי, כזה שאתה לא יכול לעקוב אחריו במערכת.
מספרי מעקב בארה"ב הם תנאי כיום עבור בעלי חנויות כדי להפוך להיות top rated.
איביי מתייחס מאוד ברצינות לנושא הזה, גם במקרה הזה, היה ופתחת קייס, ואפילו אם המוכר ענה לך, ברגע שאתה מעלה את הדבר לטיפול בדרג איביי והם מגלים את מספר המעקב השגוי - מיידית תזוכה בסכום המלא כולל משלוח.
מבחינתי, איחור של שבועיים באספקת מוצר (בגלל שהמוכר התקמצן על עוד עשרה דולר במשלוח), זה פאק שמזכה אותך בהחזר מלא, אפילו אם המוצר הגיע. בכלל, כל פגיעה בחווית הרכישה שלך - מזכה אותך בהחזר מלא. אתה אמור לקבל שירות ממוכר, ולא לתת שירות למוכר.

ועכשיו לחדשות הטובות, ב - 1 למאי איביי משנים את שיטת התימכור של מכרזים עבור בעלי חנויות באיביי (על כל מוצר שבעל חנות מעלה לאתר, הוא צריך לשלם FEE מסויים לאיביי). זה אומר, שבעלי חנויות באיביי מקבלים תמריץ חדש להעלות יותר מכרזים ולהוזיל מחירים בהתאם, החל מה - 1 במאי.
orenrot
Expert
הצטרף: 02 פבר' 02
הודעות: 688
הודעה פורסם: שישי 29 מרץ,13 15:35   
זה לא מה שהם כתבו לי -

Dear Oren,


Thank you for contacting about the Focusrite Scarlett 18i6 USB Audio Interface Home Studio Recording xcite bundle (360520450956) that you recently purchased here at eBay. I reviewed your case, and I understand that you received a cheaper model of recording interface and your seller wasn’t responding to your claim. I can certainly imagine how discouraging it can be to file a dispute for an online purchase. I'm sorry to know that you didn’t come up with a solution from your seller. I really appreciate your willingness to work in resolving this claim. I am happy to take a look at your case today.

When you receive an item that is wrong, or it doesn't match the seller's description, you're required to pay for its return shipping
. I hope you can understand that in order for us to hold the seller accountable and issue a refund, we need to make sure that the item is returned to the seller.

As I have checked your account, I came across your Feedback Profile Page and I'm seeing that for the years that you have been with us, Positive Feedback always comes for you. I have nothing to say but thank you for being one of our credible members. It is members like you who make eBay a safe marketplace.

Please complete these steps in the next 10 days to receive your refund:

1. Go to the Resolution Center and get the seller's return address from the "Case details" page:

http://resolutioncenter.ebay.com


2. Ship the item back to the seller using tracking information, so we can confirm that the seller received the item. You can use the shipping company of your choice. Please secure a valid tracking number in order for us to hold the seller accountable and issue refund on their behalf. For items $250 (or local currency equivalent) or more, proof of the recipient's signature to confirm delivery is required, so please make sure you secure one for us to help you with your refund.

3. Return to the Resolution Center and enter the tracking number from the package. After you enter the tracking information, you'll see another page where you'll be asked to confirm that the tracking information is correct. Be sure to click the "Submit" button--otherwise we won't receive your information. You must enter the tracking information in order to receive a refund.

Although you are given until January 23, 2013 to upload the tracking number, I highly encourage you to send it back in the next 3 days to expedite the process and help you get your refund the soonest possible time.

Please know as well that if your return tracking number shows delivered before January 23, 2013, you may reply to this email so your case can be closed and refund can be processed earlier.

Once we have confirmation that the item has been delivered, we'll issue you a refund within 3 days for the cost of the item plus original shipping (as long as the seller hasn't already issued you a refund).


I would also encourage you to contact the seller via the "Ask a question" link if you have questions about an item prior to bidding or buying. Below is a helpful link that can guide you in buying safely on eBay:

http://pages.ebay.com/help/tp/isgw-buyer-tips.html


Lastly, I recommend that you leave an appropriate feedback and detailed seller rating to your trading partner anytime up to 60 days after the listing has ended. This is the best way to share your experience with the seller to us. Appropriate action will also be taken based on the seller's detailed seller ratings, so we encourage you to follow through.


We appreciate your help. Thank you for choosing eBay!


Sincerely,


Chloe T.

eBay Customer Support

"האמריקאים הם ישרים כמו סרגל" - האומנם ?

מועדים לשמחה #clap
_________________
טכנאי מחשבים בירושלים

מוסיקה
tushki667
Act Compatible
הצטרף: 25 מרץ 13
הודעות: 315
מיקום: חיפה סיטי
הודעה פורסם: שישי 29 מרץ,13 16:39   
כן, צודק. איביי זאת חיה מאוד מורכבת.
אבל העובדים של איביי די אינטלגנטים ומפעילים שיקול דעת נקודתי.
ייתכן שאם היית מבקש החזר חלקי, ולא החזר מלא, היית מקבל אותו מיידית. כי הרי העובד של איביי הבין שמדובר במודל זול יותר שקיבלת.
אבל באיביי, כמו באיביי, אי אפשר לשנות פנייה, אחרי שכבר נעשתה.

מה שכתבתי נכון בעיקר למוצרים זולים יותר, ובעיקר לכאלה שמיובאים מסין והמזרח הרחוק. בהרבה מקרים כאלה, אפילו מספיק שפתחת קייס, והמוכר מיידית מחזיר לך את הכסף מעצמו, רק מאיימת הקייס, הרבה לפני שזה מגיע לידי הכרעת המערכת עצמה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » שדה התעופה

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון