תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 02:04
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
נורמליזציה לקבצי אודיו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שלישי 18 יול',06 18:25   
לא משנה באיזה שלב אחרי המיקס אתה עושה "בוסט" לסיגנל, אתה עדיין מגביר את רעש העבודה של הממירים.
עדיין נראה לי הגיוני יותר להשתמש בעוצמה המירבית לפני קליפינג בזמן הקלטה, כדי לקבל את היחס אות לרעש הגבוה ביותר.
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 18 יול',06 19:12   
כמו שהבטחתי, אני אתנסה בטכניקה.
עם זאת אני עדיין לא מבין את ההגיון במיקסוס ב-20 דציבל.
דיגיטלי הוא דיגיטלי, למה צריך לנסות ולשחזר באמצעותו את דרך העבודה באנאלוג?
כל הפלוס בשיטה הזו הוא headroom רב, שבא על חשבון רמת הפירוט של האות.
גם כשעובדים עם סיגנל "חם", ישנן דרכים להמנע מקליפינג דיגיטלי צורם.
-20 דיבי נראים לי כמו שולי ביטחון גבוהים מדי...

מחר אני אמצא זמן ואקרא לעומק את ה-pdfים באנגלית אליהם קישר עמית.
אם מישהו קורא את זה לפני - יהיה נחמד מצידו לפרסם כאן את השורות התחתונות.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
Re: הנה כתבה של חברה ליצור מחוונים לאודיו דיגיטלי
הודעה פורסם: שלישי 18 יול',06 22:16   
עמית אדר :
http://www.enco.com/new/WhitePaper/ENCOwhitepaper%20meters.pdf


המשוואה וההסבר של החבר'ה האלה נועד כדי "להצמיד" את המיטר הדיגיטלי שלהם (במחשב) אל מיטר חיצוני, והוא מערב 3 סוגים של דציבלים שונים, ומכאן כנראה הבלבול, הם מדברים על dBfs שהיא סקאלה פנימית של המערכת, שהמקסימום שלה הוא 0 והמינימום הוא תלוי בעומק הדגימה
dBu לעומת זאת מייצג ערכי מתח ממשיים, וכנ"ל dBm, שמייצג ערכי כח( בוואטים, ותמיד בהתייחסות לעומס מסויים, המערכות אודיו בד"כ ל600 אוהם)

ולכן, לשיטתם של החברים מהלינק, אפשר "להצמיד" מיטר חיצוני שעובד לפי dBu למיטר dBfs פנימי, ככה שנקודת ה0dBfs היא בעצם נמוכה יותר מהאפס full scale האמיתי (ובגלל זה גם המיטר שלהם מגיע לערכים שהם מעל אפס), אבל כדי לבצע את החישוב שלהם, אתה חייב לדעת באיזה עוצמת יציאה/כניסה בdBu אתה עובד, שם המשחק פה הוא רפרנס, ובעיקר להבין על איזה דיבי מדובר ומה הוא אומר.

כל האנלוגיה שלך לאנאלוג נכונה רק אם נזיז במיטר את נקודת האפס FULL SCALE למטה לפי משוואה נתונה שיספק יצרן המיטר (הדיגיטלי) ביחס למתח אותו אנחנו מכניסים/מוציאים למערכת, ומכאן הבלבול שלך.
ה"תיקון" הנ"ל נועד כדי שהמיטרים יעבדו על ערכים דומים מספרית (למרות שהם לא מייצגים ערכים דומים!), אבל אם מבצעים את זה לא נכון ומדלגים על שלב התיקון וישר קופצים למסקנות, מפסידים ביטים בדגימה, תקרא טוב מה שכתוב שם:
ציטוט:
and will turn red and stay on when the signal has clipped at +16db(0dBfs)



ציטוט:
0dbfs=+24dbm כתוב בכל ספר סאונד

הנתון הזה מתיחס לכח חשמלי במוצא של הממיר, במקרה הנ"ל, 250 מיליוואט מקסימום

לגבי סאונד און סאונד, אני משער שאתה מתכוון למלבן הכתום שמדבר על הד-רום:
כל המספרים שהם מדברים עליהם , מיועדים לשמירה מפני פיק ב0dBfs ודיסטורשן דיגיטלי, מדובר שם על שמירה של הדרום ממוצע של 10dBfs או פחות כשמדובר בחומר עם דינמיות ידועה או נשלטת.

בכל מקרה, 10dBfs- של ערוץ בודד, בשילוב של ערוצים נוספים, סביר להניח שיעבור את ה0dBfs של המאסטר, בדיגיטלי אנחנו מחפשים לשנות את הערוץ (בווליום) כמה שפחות, כדי ליצור כמה שפחות עיוות דיגיטלית, ולכן עדיף להקליט תוך כדי מה שנראה כמו איבוד ביטים, אבל למעשה אנחנו מקליטים מראש בכמות ביטים קרובה לכמות הסופית שלהם, ומרוויחים פחות עיוות
(אם נקליט הכי חזק, למשל ב24 ביט, ואח"כ ננימיך במיקס את הווליום ל17 ביט, נייצר עיוות רב יותר מאשר אם נקליט מראש רק על 18 ביט מתוך ה24, ואז ננמיך ל17)

במערכות של מעל 16 ביט, כשהרזולוציה עולה בהרבה ורעש הרקע מהדית'ר בכניסה יורד, אפשר אפילו לתת הדרום רחב יותר בהקלטה, מהסיבה שעדיף להשתמש במספר ביטים שקרוב יותר למספרם הסופי במיקס, מאשר להקליט על כל רוחב המילה הדיגיטלית, ואח"כ לעוות אותה ע"י שינויי עוצמה (כי כאמור, שילוב של כמה ערוצים במיקס יתקרב ל0dBfs במאסטר)

אבל בין השיטה הנ"ל, ואיך שהסברת אותה, יש יום ולילה, בסופו של דבר אמרת דבר נכון על ההדרום בהקלטה, אבל טעית בענק בהסבר.
TimTam
הצטרף: 09 מרץ 05
הודעות: 424
מיקום: לונדון
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 00:22   
ציטוט:
עדיף להקליט תוך כדי מה שנראה כמו איבוד ביטים, אבל למעשה אנחנו מקליטים מראש בכמות ביטים קרובה לכמות הסופית שלהם, ומרוויחים פחות עיוות
(אם נקליט הכי חזק, למשל ב24 ביט, ואח"כ ננימיך במיקס את הווליום ל17 ביט, נייצר עיוות רב יותר מאשר אם נקליט מראש רק על 18 ביט מתוך ה24, ואז ננמיך ל17)

במערכות של מעל 16 ביט, כשהרזולוציה עולה בהרבה ורעש הרקע מהדית'ר בכניסה יורד, אפשר אפילו לתת הדרום רחב יותר בהקלטה, מהסיבה שעדיף להשתמש במספר ביטים שקרוב יותר למספרם הסופי במיקס, מאשר להקליט על כל רוחב המילה הדיגיטלית, ואח"כ לעוות אותה ע"י שינויי עוצמה (כי כאמור, שילוב של כמה ערוצים במיקס יתקרב ל0dBfs במאסטר)


האמנם?! זה די סותר שלל דברים שלמדתי על הקלטה בעולם הדיגיטלי.

אני לא מתיימר לדעת באופן אבסולוטי, אולי מורי טעו, ולכן אשמח לשמוע תגובות נוספות (zooot, ראובן, T-kol מי שבא לו) על העניין הספציפי הזה.
האם עדיף להקליט משהו חלש, אם אנחנו יודעים שבמקרה שנקליט אותו במקסימום עוצמה, נוריד לו אחר כך את הווליום? האם ליצור "מיקס" בהקלטה עצמה? כך למשל במערכת תופים לא נקליט את הסינגל המקסימלי של הסנר למשל, דבר שנראה לי חשוד מאוד... :?:
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
Re: הנה כתבה של חברה ליצור מחוונים לאודיו דיגיטלי
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 00:31   
shaharv :
בדיגיטלי אנחנו מחפשים לשנות את הערוץ (בווליום) כמה שפחות, כדי ליצור כמה שפחות עיוות דיגיטלית, ולכן עדיף להקליט תוך כדי מה שנראה כמו איבוד ביטים, אבל למעשה אנחנו מקליטים מראש בכמות ביטים קרובה לכמות הסופית שלהם, ומרוויחים פחות עיוות
(אם נקליט הכי חזק, למשל ב24 ביט, ואח"כ ננימיך במיקס את הווליום ל17 ביט, נייצר עיוות רב יותר מאשר אם נקליט מראש רק על 18 ביט מתוך ה24, ואז ננמיך ל17)


אתה חותם על הדברים האלה? כי זה די מערער את אושיות עולמי, אם להיות פואטי לרגע.
אני יודע שלא כדאי להתמזמז עם סאמפל רייט (בעיות במיקום הסאמפלים עקב תזמון שונה), אבל תמיד הייתי תחת הרושם שעומקי דגימה הם דבר הרבה יותר גמיש, בעל עיוות מינימאלי.

אם אני מקליט ב-24 ביט ומוריד את העוצמה ל-17 ביט (שזו הנחתה היסטרית, פי 250 בערך) אני לא אמור לקבל תמונת גל זהה (פחות או יותר) לזו של גל שנדגם מראש בעוצמה הזו?
ואם אדגום כל גל בעוצמה היחסית המשוערת שארצה אותו במיקס, לא אמצא את עצמי בצרות גדולות מאלה שתארת במידה ואגלה שאני זקוק לו בעוצמה גבוהה יותר?
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 00:47   
ממה שלמדתי, עדיף תמיד לחתוך/להנמיך מאשר להגביר אחרי הקלטה.
כל הדברים שנאמרו פה לגבי הקלטה עם הדרום גדול סותרות את זה, אלא אם המיקס יצא חלש, שגם זה לפי מה שלמדתי, לא טוב.

מכל המספרים והתאוריות שנכתבו פה, עוד לא מצאתי סיבה שנראית לי הגיונית, למה לא להשתמש במלוא רוחב הדינמיקה.

אתה לא יכול להגביר את מה שאין לך, אבל אתה בהחלט יכול להנמיך את מה שיש לך.
motaboy
Act Compatible
הצטרף: 22 יונ' 05
הודעות: 902
מיקום: In the mouth of madness
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 01:27   
- ממה שאני יודע, לא להכנס חזק מדי בהקלטה - רצוי שהפיקים יגיעו ל3dB - במיטר ההקלטה, שכחתי את ההסבר הרשמי.

- לא להכנס חלש מדי - אנחנו מאבדים עומק דגימה:

קחו מכת סנר. רצוי אפילו "מכה" קצרה של PAD עשיר בצלילים. תנו עליו ריוורב רצני. תעשו Mixdown לקובץ 16ביט ותייבאו ישר חזרה לפרוייקט. תנו לו לדעוך עד הסוף , תשאירו קצת גם אחרי שאתם לא שומעים יותר.
תעשו עליו סולו, תלחצו פליי ותקשיבו עד הסוף - להגביר את המוניטור אם צריך.זה מה שקורה שיש מעט מדי ביטים בדגימות.
noamraz
Act Compatible
הצטרף: 25 פבר' 03
הודעות: 211
מיקום: תל אביב
Re: הנה כתבה של חברה ליצור מחוונים לאודיו דיגיטלי
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 02:39   
ציטוט:
בכל מקרה, 10dBfs- של ערוץ בודד, בשילוב של ערוצים נוספים, סביר להניח שיעבור את ה0dBfs של המאסטר, בדיגיטלי אנחנו מחפשים לשנות את הערוץ (בווליום) כמה שפחות, כדי ליצור כמה שפחות עיוות דיגיטלית, ולכן עדיף להקליט תוך כדי מה שנראה כמו איבוד ביטים, אבל למעשה אנחנו מקליטים מראש בכמות ביטים קרובה לכמות הסופית שלהם, ומרוויחים פחות עיוות
(אם נקליט הכי חזק, למשל ב24 ביט, ואח"כ ננימיך במיקס את הווליום ל17 ביט, נייצר עיוות רב יותר מאשר אם נקליט מראש רק על 18 ביט מתוך ה24, ואז ננמיך ל17)

אבל בין השיטה הנ"ל, ואיך שהסברת אותה, יש יום ולילה, בסופו של דבר אמרת דבר נכון על ההדרום בהקלטה, אבל טעית בענק בהסבר.


ולמה אני בעצם מתערב בשרשרת?
התגובות שמתחת להודעה המקורית המצוטטת פה משכו אותי לכתוב בשעה כזו מאוחרת את ההודעה מס' 20 שלי פחות או יותר.. -
הגישה אליה אני מתייחס (ומצוטטת למעלה) מניחה שרצוי לחשוב על הBalance במיקס כבר בזמן ההקלטה מבחינת עוצמת הכניסה לממירים ביחס לעוצמת העבודה במיקס ומקדמי ההגברה (וכל העיבודים הנלווים כולל Dither) שייעשו לאחר ההמרה בתוכנת העריכה/מיקס - ולא שאני פוסל כזו גישה.

Soundwise יכול מאוד להיות שדווקא במערכת X כאשר העיבוד הפנימי נעשה ב-32bit float בגישה הנ"ל אנחנו מרוויחים אבל במערכת אחרת העובדת ב-48bit fixed point עם Busses שעובדים ב-24bit בגישה הנ"ל אנחנו מפסידים.
ובשפה פשוטה יותר אני אומר, להגברה וההנחתה של סיגנל/ערוץ בתוכנות השונות יישנה משמעות/סאונד שונה (נכון שהנחתה של סיגנל משמעותה להוריד את רמת הסיביות ביחס לערוצים האחרים) - מכיוון שמה שקורה בתוך התוכנה לא ממש קשור למה שקורה בכניסה לממירים ושונה מתוכנה לתוכנה (גם מבחינת ה-Headroom גם מבחינת הרזולוציה ובכלל כל מניפולציה שהיא על סיגנל בתוך תוכנה).

ונצא מהנחת היסוד (השגויה) שהגישה הנ"ל נכונה לחלק מהמקרים: מה אם החומרים עצמם הפתיעו ומכיוון מפתיע קיבלו כנפיים ועפו לאולפן עם אפשרות למיקס על מערכת אנלוגית או בעלת אלמנט של סיכום אנלוגי רב-ערוצי, מה אז?
אז נצטער על כך ש-
א' - התקמצנו בכניסה לממירים והפסדנו את הרזולוציה ההמתוקה שהייתה במרחק של כמה מיליוולטים בודדים
ב' - הקירבה לרעש העבודה של הממירים סוג ב' שאיתם עבדנו (יחס אות לרעש).
ג' - כל התשובות נכונות להיום עד שממירי DSD למיניהם יהפכו לסטנדרט ביתי.

זו סתם דוגמא שמראה שאין חוקים להקלטות כאשר לא מדברים על מערכת ספציפית.
והשיטה הנ"ל טובה אולי למערכת X (בד"כ DAW שבתוכו ייתבצע גם המיקס) אבל יכול מאוד להיות שהיא לא נכונה למערכות Y (בד"כ בעלות סיכום אנלוגי). וגם כאן אסתייג מהסיכום שלי לשעה הזאת ואומר שהאוזניים הם אלה שקובעות, ולא השיטה.

בוקר טוב לכל החברים בפורום ובצפון.
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
Re: הנה כתבה של חברה ליצור מחוונים לאודיו דיגיטלי
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 09:40   
noamraz :
עד שממירי DSD למיניהם יהפכו לסטנדרט ביתי.


המעט שקראתי בוויקיפדיה הצליח להלהיב אותי מאוד!
הרצתי חיפוש אחרי DSD בפורום, ולא מצאתי תוצאות.
אם יש שרשור בנושא, אשמח לקרוא אותו (קישור, מישהו?),
ואם לא, זה נראה לי כמו נושא ששווה שרשור נפרד.

תרצה לתת קצת יותר פרטים בעברית קלה בנוגע לטכנולוגיה הזו?

תודה!
adaramit
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
מי אמר שלא מנצלים את עומק הביט?
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 12:11   
ב 24bit יש לך 144db טווח דינמי full scale איזה כלי תקליט היום שהטווח הדינמי בנגינה שלו גדול מ 120db (אחרי שהשארת הדרום)?

חוץ מזה זאת עצה שאני קיבלתי מאחד הטכנאים המובילים בארץ וזה אחרי שהוא דיבר עם איזה מומחה מסטרינג מנשוויל אתם לא חייבים להיעזר בעצה הזאת.......
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 3 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון