תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:27
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
נורמליזציה לקבצי אודיו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
adaramit
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
הנה עוד דיון בשאלה
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 12:27   
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 12:57   
זאת סה"כ עוד גישה להקלטות בדיגיטל, שמתבססת על העובדה שבמיקס הסופי אף ערוץ לא יתקרב בעצמו אל האפס, אלא רק שילוב של כל הערוצים במאסר, ולכן אפשר להקטין את רמות העיוות שבשינוי הווליום, אם מראש נתקליט בווליום קרוב יותר למצב הסופי שאחנו מחפשים, הרי בהקלטה עצמה, ישנו קוונטייזינג , ואח"כ אם ננמיך או נחליש יתבצע קוונטייזינג נוסף, ואם הנמכנו בצורה משמעותית, הרי שנאבד הרבה יותר ביטים והעיוות יהיה הרבה יותר משמעותי, מאשר אם נקליט בכמות ביטים קרובה למצב הסופי של הערוץ מלכתחילה.

זה לא תורה מסיני, אבל בהקלטה ממוצעת זה יכול להיות הרבה יותר משמעותי מאשר לרוץ ולקנות של מיני "משפרי סאונד".
כמובן שזה מחייב קצת הכנה ומחשבה מראש לגבי אופי ההקלטה והשיר עצמו, אבל היי, כולנו עושים את זה גם ככה....

ובכל מקרה, מעבר להקלטה בביטרייט גבוהה יותר כסטנדרט משפר את רמת הפירוט פי כמה וכמה, וההפסד של עוצמה לטובת הד-רום משפיע פחות מאשר במערכות 16 ביט, ואת זה אני יכול להעיד מנסיוני האישי.

אני גם ישמח לקבל עוד פרטים על מערכות DSD, מאחר ומה שאני מצאתי מפאר מצד אחד את השימוש בהם , אבל מצד שני שולל את השימוש בהם במערכות אודיו מקצועיות :?:
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
Re: מי אמר שלא מנצלים את עומק הביט?
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 16:33   
עמית אדר :
ב 24bit יש לך 144db טווח דינמי full scale איזה כלי תקליט היום שהטווח הדינמי בנגינה שלו גדול מ 120db (אחרי שהשארת הדרום)?
חוץ מזה זאת עצה שאני קיבלתי מאחד הטכנאים המובילים בארץ וזה אחרי שהוא דיבר עם איזה מומחה מסטרינג מנשוויל אתם לא חייבים להיעזר בעצה הזאת.......


עומק דגימה גבוה משמעותו גם גל קול מפורט, לא רק עוצמה בהקשר של הטווח הדינמי.
ב-24 ביט אתה קולט דקויות וניואנסים שעלולים ללכת לאיבוד ברזולוציה נמוכה יותר.

מיהו אותו טכנאי מוביל בארץ, ומיהו המומחה מנאשוויל?
אני לא חושב שיש סיבה להסתיר את שמות המעורבים בדבר, מכיוון שאני מניח שהם עומדים מאחורי הדברים שלהם.
adaramit
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
הפירוט מגיע מתדר הדגימה ולא מעומק הביט
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 17:10   
ככל שתדר הדגימה גבוה יותר כך "מצולם" גל הקול יותר פעמים בשנייה וכך מגיעים לדגימה מפורטת יותר
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 17:54   
תדר דגימה ועומק דגימה, שניהם ערכים מקבילים, כמו ציר X וציר Y ברשת מילימטרית.
רמת הפירוט נובעת משילוב של שניהם גם יחד.
מכיוון שהסאמפל רייט קבוע, ולא תלוי בעוצמת האות, אני נמנע מלהתייחס אליו בשלב זה - הוא פשוט לא רלוונטי לעניינו כרגע.

גל קול דיגיטלי, שהוקלט בווליום חלש, מיוצג ע"י פחות ערכים.
רמת הפירוט של המתרחש בו נופלת מזו שהייתה לו אילו היה מוקלט בעוצמה גבוהה יותר.
adaramit
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
אני מסכים איתך אבל
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 20:06   
להקליט ב -10dbfs זה לא חלש זה מקביל ל +20dbu באנלוגי כך שזו עוצמה טובה מאוד וזה פשוט נשמע יותר טוב תן לאוזן להחליט.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
Re: הפירוט מגיע מתדר הדגימה ולא מעומק הביט
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 20:12   
עמית אדר :
ככל שתדר הדגימה גבוה יותר כך "מצולם" גל הקול יותר פעמים בשנייה וכך מגיעים לדגימה מפורטת יותר


שוב אתה מתבלבל , טועה ומטעה.
לעניין שלנו, דהינו ווליום, ה"מימד" החשוב הוא עומק הדגימה ולא כל כמה זמן מבצעים דגימה.

לצורך העניין, המונח "דגימה" שאנחנו מדברים עליו כאן, לא מתייחס לדגימה שהיא צליל, תו או כל דבר בעל אורך, אלא לsnap shot אחד, מתוך לדוגמה 44.1 אלף דגימות בשניה, ולכן, ל-sampleraste אין משמעות בדיון הזה.

ציטוט:
עומק דגימה גבוה משמעותו גם גל קול מפורט, לא רק עוצמה בהקשר של הטווח הדינמי.

כאן קיימת טעות אחרת, הטווח הדינמי בדגימה אינו מתייחס לעוצמה, אלא ליכולת לקלוט עוצמות חלשות יותר, הטווח הדינמי במערכת FS נמדדת כלפי מטה
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
Re: אני מסכים איתך אבל
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 20:17   
עמית אדר :
להקליט ב -10dbfs זה לא חלש זה מקביל ל +20dbu באנלוגי כך שזו עוצמה טובה מאוד וזה פשוט נשמע יותר טוב תן לאוזן להחליט.


זה מקביל ר-ק במערכת שיש לה כיול מסויים, תפנים את זה כבר #sleep
ורמת הדגימה ב10dBfs- משתנה בין מערכת 24 ביט ומערכת 16 ביט בצורה דיי רחבה
MARK
הצטרף: 09 פבר' 02
הודעות: 180
מיקום: חולון
יאווו
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 22:20   
אני יושב כאן וקורא את כל מה שאתם רושמים וכל פעם מתבלבל מחדש...
אולי מישהו יביא כבר טכנאי סאונד מנוסה שיכריז אחת ולתמיד מה ואיך?.. #biggrin
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
Re: מי אמר שלא מנצלים את עומק הביט?
הודעה פורסם: רביעי 19 יול',06 23:37   
עמית אדר :
ב 24bit יש לך 144db טווח דינמי full scale איזה כלי תקליט היום שהטווח הדינמי בנגינה שלו גדול מ 120db (אחרי שהשארת הדרום)?


תראה לי ממיר אחד שנותן תחום דינאמי של 144 דיבי אפקטיבי ואני עורק לחיזבאללה.
הרי תמיד הרעש העצמי של המעגלים האנלוגיים גבוהים בהרבה מרצפת הרעש של המערכת הדיגיטאלית.

חוץ מזה, יש משמעויות רבות אחרות לתחום דינאמי גדול, מעבר לצורך בהקלטת source בעל תחום דינאמי גבוה.

עומק הסיביות, לידיעתך, מיוצג בסקאלה לוגריתמית (תמיד 2 בחזקת הסיביות) ומאחר וכך סיביות גבוהה יותר לא רק מתפרשת כתחום דינאמי גדול יותר אלא גם כרזולוציה דינאמית (כן. יש דבר כזה) צפופה יותר.
ככל שהרזולוציה הדינאמית צפופה יותר, ככה מתקיימים יותר שלבי Quantize, שבדיעבד משמעם פחות Quantization Distortion.
ולזה, יש השפעה ישירה על איכות הצליל, בלי כל קשר לתחום הדינאמי של הסיגנל המוקלט.

בעניין עוצמת היציאה -

אין אקוויוולנט מוגדר לעוצמה זו.
היצרנים השונים אמנם מנסים לכוון לסטנדרטים של -10 או +4, אך הדבר תלוי בהגבר האנלוגי ביציאה מהממיר.
ולא משנה אם תציג את זה ב-dBm או ב-dBu או אפילו ב-dBZB.

Gain Structure כבר אמרנו?.


ציטוט:
חוץ מזה זאת עצה שאני קיבלתי מאחד הטכנאים המובילים בארץ וזה אחרי שהוא דיבר עם איזה מומחה מסטרינג מנשוויל אתם לא חייבים להיעזר בעצה הזאת....


אני אישית מת על עצות, במיוחד כשהן מגיעות מהחבר של החבר של המומחה מחו"ל.

אז הנה עצה שקיבלתי מחברה טובה של דודה של אמא שלי, מומחית בעל שם עולמי בענייני מיקסרים (יודעת בדיוק כמה קמח לשים כדי שהבצק לא יצא דביק מדי):

Gain Structure זה לא סיפור פשוט. נקודה.

לכל החלטה (כבר מהשלב האנלוגי) בקביעת GAIN בכניסה או יציאה ממכשיר כלשהו בשרשרת ההקלטה יש משמעות על הסאונד המוקלט הסופי. לטוב ולרע.

אין "דרך" או "טכניקה בטוחה" לכיוון ה-Gain Structure בפרויקט, שכן זה משתנה מפרויקט לפרויקט (עפ"י האופי) ומטכנאי לטכנאי (עפ"י האופי) ומציוד לציוד (עפ"י האופי).

הקלטה ב-Headroom תביא להרחקת הסיגנל מהרעש העצמי של הממיר, ותמזער את ה-Quantization Noise הנוצר בהקלטה.

אני מכיר טכנאים שמעדיפים "לדחוס" את הסיגנל באכזריות לתוך ההדרום כבר בעת ההקלטה.
אני מכיר טכנאים שמעדיפים לא להשתמש במעבדים דינאמיים בשלב ההקלטה, ולהקליט בסיביות גבוהה כדי להרחק מהרעש העצמי כמה שיותר. הדבר גם מצריך כיוון מדויק מאוד של עוצמת הכניסה לממיר, בכדי למנוע כניסה לעיוות.
אני מכיר גם טכנאים שירחיקו לכת ומראש יקליטו את הסיגנל בעוצמה הרצוי, פחות או יותר.


הכל טוב, כל עוד הטכנאי מבין את ההשלכות של שיטת העבודה שלו, ואת המגבלות שעלולות להיווצר לו בהמשך הדרך.

עניין הסיביות הוא נושא חם מאוד בתחום המחקר העולמי.
שני חברה' בשמות Stanley Lipschitz ו- John Vanderkooy (שאגב, הם אלה שהמציאו את עניין ה-Dither) מעבירים אינספור הרצאות וסימנרים בנושא זה בכנסים של ה-AES.

והם כאמור, מבינים קצת יותר מהחברה של הדודה של הסבתא שלי.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4
עמוד 4 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון