S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: רביעי 19 יול',06 12:57
זאת סה"כ עוד גישה להקלטות בדיגיטל, שמתבססת על העובדה שבמיקס הסופי אף ערוץ לא יתקרב בעצמו אל האפס, אלא רק שילוב של כל הערוצים במאסר, ולכן אפשר להקטין את רמות העיוות שבשינוי הווליום, אם מראש נתקליט בווליום קרוב יותר למצב הסופי שאחנו מחפשים, הרי בהקלטה עצמה, ישנו קוונטייזינג , ואח"כ אם ננמיך או נחליש יתבצע קוונטייזינג נוסף, ואם הנמכנו בצורה משמעותית, הרי שנאבד הרבה יותר ביטים והעיוות יהיה הרבה יותר משמעותי, מאשר אם נקליט בכמות ביטים קרובה למצב הסופי של הערוץ מלכתחילה.
זה לא תורה מסיני, אבל בהקלטה ממוצעת זה יכול להיות הרבה יותר משמעותי מאשר לרוץ ולקנות של מיני "משפרי סאונד".
כמובן שזה מחייב קצת הכנה ומחשבה מראש לגבי אופי ההקלטה והשיר עצמו, אבל היי, כולנו עושים את זה גם ככה....
ובכל מקרה, מעבר להקלטה בביטרייט גבוהה יותר כסטנדרט משפר את רמת הפירוט פי כמה וכמה, וההפסד של עוצמה לטובת הד-רום משפיע פחות מאשר במערכות 16 ביט, ואת זה אני יכול להעיד מנסיוני האישי.
אני גם ישמח לקבל עוד פרטים על מערכות DSD, מאחר ומה שאני מצאתי מפאר מצד אחד את השימוש בהם , אבל מצד שני שולל את השימוש בהם במערכות אודיו מקצועיות :?:
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
פורסם: רביעי 19 יול',06 17:10
ככל שתדר הדגימה גבוה יותר כך "מצולם" גל הקול יותר פעמים בשנייה וכך מגיעים לדגימה מפורטת יותר
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
פורסם: רביעי 19 יול',06 17:54
תדר דגימה ועומק דגימה, שניהם ערכים מקבילים, כמו ציר X וציר Y ברשת מילימטרית.
רמת הפירוט נובעת משילוב של שניהם גם יחד.
מכיוון שהסאמפל רייט קבוע, ולא תלוי בעוצמת האות, אני נמנע מלהתייחס אליו בשלב זה - הוא פשוט לא רלוונטי לעניינו כרגע.
גל קול דיגיטלי, שהוקלט בווליום חלש, מיוצג ע"י פחות ערכים.
רמת הפירוט של המתרחש בו נופלת מזו שהייתה לו אילו היה מוקלט בעוצמה גבוהה יותר.
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 0
מיקום: צור יגאל
פורסם: רביעי 19 יול',06 20:06
להקליט ב -10dbfs זה לא חלש זה מקביל ל +20dbu באנלוגי כך שזו עוצמה טובה מאוד וזה פשוט נשמע יותר טוב תן לאוזן להחליט.