אני מסכים איתך. הייתה לי תחושה שהצבע של החדר ישחק יותר מדי ורציתי הצבות קרובות כדי שההבדל יהיה באמת האינטרקציה בין המקרופון לכלי ,אבל בדיעבד חלק גדול מה"נשמה " של צ'לו נמצא במרחק מטר וחצי ממנו ואפילו יותר ולא היה מזיק עוד מיקרופון אחד או שניים בהצבה רחוקה.
יש הרבה הערות כאלו שעולות לגבי מרקמי קליטה וזוויות הצבה, אבל אני מודע לזה שלא אוכל לתת את כל התשובות בסרטון קצר כל כך.
בכל זאת אפשר להבין הרבה על הצבעים של המקרופונים, ועל היחס עלות/תועלת שלהם , ובעיקר השורה התחתונה לדעתי-
החלפת מקרופון משפיעה לא פחות מסוג העור על התוף, עובי המיתר של הבאס, השם שמתנוסס על צוואר הגיטרה או העלים שבהם משתמש הנשפן.
אישית, מה שאני לומד מהתהליך זה שכולנו שומעים אחרת- מגוון הדעות כל כך רחב שזה הפתיע אותי מאוד. גם בין טכנאים מנוסים ומוזיקאים חדי אוזן- כל אחד אוהב משהו אחר לגמרי . _________________ קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
הדגמה מיותרת ,שאינה נחוצה כלל , על איך שמיקרופונים שונים לא ממש משנים את הצליל המעצבן של הווזלה.
קצת רוח שטות - ובקרוב אני מעלה סדרה של סקסופונים- בריטון-טנור אלט וסופרן . _________________ קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com