תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שלבי הקלטת שיר באולפן
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  moshika  
הצטרף: 01 ינו' 03
הודעות: 27
שלבי הקלטת שיר באולפן
הודעה פורסם: שבת 28 פבר',04 19:50   
הי,

אם מישהו יכול לתת הסבר מפורט, או להפנות למאמרים והסברים באינטרנט לכל נושא איך ומה השלבים להקלטת שיר באולפן.
(הקלטת תופים בהתחלה אח"כ בס וכד', באיזה רמות וכו')

תודה
מושיק
תומר אסולין
Act Compatible
הצטרף: 07 דצמ' 01
הודעות: 992
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 28 פבר',04 20:31   
מושיק (עפיה ??? #smile ) שלום,

אם תוכל לומר לנו מה פורמט ההקלטה שלך מה תקציב ההקלטה וכו' אני מאמין שזה יעזור לרבים וטובים אחרים לענות לך, בגדול...אין ממש חוקיות לגבי העניין אבל יש שלבי עבודה מקובלים.

בדרך כלל נתחיל עם ה RYTHEM SECTION כלומר "חטיבת הקצב" , תופים לרוב יבואו ראשונים (במידה ולא נעשו תיכנותים של לופים או תיזמורים אחרים מראש) .

אגב, רצוי מאוד שתהיה לך את התמונה הכללית בראש כבר מההתחלה ולםני התופים רצוי שתקבע מה יהיה הטמפו של הקטע המנוגן ובמידה ואין סינכרון מידי שיאפשר לך להריץ קליק במהלך ההקלטה אולי אפילו להקליט קליק .

שלב אחר כך בדרך כלל יבואו הבאס והגיטרות .

במידה והחדר והמקום מאפשרים לך רצוי ואף עדיף במרבית הסגנונות להקליט תופים באס גיטרות ביחד ולו רק בשביל ה FILL הנכון (זה במידה והנגנים מתואמים ביחד ומתורגלים היטב על הקטע)...

מכאן ואילך תתחיל להתמודד עם ה OVERDUBS (העלאות של ערוצי נגינה נוספים) ולבסוף שלב המיקס .
אחרי שהמיקס מוכן מגיע שלב המאסטרינג וזה ידידי כבר תורה חדשה בפני עצמה

בהצלחה.
Elior223
הצטרף: 19 אוק' 03
הודעות: 18
הודעה פורסם: שבת 28 פבר',04 21:48   
שאלה קטנה.

נגיד שהקלטתי להקה באולפן (לייב) על סרט הקלטה שני אינט'ץ.
ונגיד שהחלטתי שאני מרוצה רק מהתופים...

יש אפשרות להוציא רק את התופים מסרט ההקלטה ולהקליט את שאר הכלים בהעלאות?
runy
הצטרף: 04 דצמ' 02
הודעות: 5
כן....
הודעה פורסם: שבת 28 פבר',04 22:44   
זה מה שעושים בהרבה הפקות... בעיקר פאנק ורוק... שאין ממש קצב קבוע אלה יותר מגע אנושי ...

מקליטים את כולם בערוצים ואז מחליפים כל ערוץ בנפרד בהקלטה בודדת

כדי להוציא מכל נגן את ההקלטה הכי טובה שלו וגם כדי להפתר מהרעשים שהתגנבו למקרופונים השונים של הכלים...
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שבת 28 פבר',04 22:56   
אני חושב שהוא מדבר על מצב שבו התופים מוקלטים כבר יחד עם כל השאר, בלי הפרדה לערוצים... במקרה כזה זה די בעייתי (בלתי אפשרי למיטב ידיעתי) להפריד בין התופים לשאר הכלים והשירה.

בועז
  moshika  
הצטרף: 01 ינו' 03
הודעות: 27
הודעה פורסם: שבת 28 פבר',04 23:14   
תודה על התשובות, אני אנסה לתאר את הבעיה:

יש לי אולפן ביתי, אני מקליט על המחשב (ב Cubase). וליפעמים על מכונת Roland.

האם נהוג להקליט את כל הלהקה (הכלים) ביחד בשלב הראשון, כך שלתופים יהיה איזה Reference, ואח"כ מוסיפים את גיטרות הליווי, בס, קלידים, גיטרת סולו, שירה (הסדר נכון? יש חוקיות?).

תודה
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שבת 28 פבר',04 23:22   
אני מצאתי שיטה טובה... אני ניגנתי את כל הכלים במידי בקצב ממש ממש איטי (אני לא קלידן מהולל - אבל אמרתי את זה לפני כן ואני אגיד את זה שוב - כל אחד וירטואוז ב30 BPM #smile ) אחרי שניגנתי את הקטע בצורה צולעת אך קבילה ועם פיל סביר, אני עשיתי קוונטייז (מה שקטל חלקית את הפיל) ואיפה שהיה צריך לעשות דינמיקה בטמפו עשיתי את זה עם הTEMPO TRACK ובסופו של דבר העלתי לטמפו הנורמלי של השיר.

ככה היו לי סקיצות מידי עם מטרונום מוצק על כל השיר והייתי יכול (לפחות בתאוריה) להקליט על זה את כל הערוצים באיזה סדר שמתחשק לי, אילולא היה מסתבר לי שכלי מידי לא כל כך נוטים להיות מכוונים טוב... #ugh )

אם תצליח למצוא צלילי מידי שהם מכוונים אחד ביחס לשני פיקס אז לא תהיה לך בעיה, וזה נראה לי השיטה הכי טובה שיצא לי לראות עד עכשיו. יש כאלה שיגידו שעדיף אם כבר פשוט לכתוב את התווים, אבל אני מצאתי את זה יותר קל ויותר משקף איזשהו פיל מינימלי לנגן את זה.

בועז
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון