תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 11:37
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
נשימות בהקלטה
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  VooDoo  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
נשימות בהקלטה
הודעה פורסם: שלישי 09 מרץ,04 18:36   
חיפשתי ולא מצאתי,וזה די מעניין אותי.

יצא לי להאזין בלי כוונה לדיסק של ריטה,ולאחריו(בכוונה) #smile דיסק של קלפטון.
אצל ריטה ברוב השירים שומעים נשימות בין משפט למשפט(הרגע שבו לוקחים נשימה לפני)
ואצל קלפטון לא הבחנתי בזה.

האם מדובר פה על מקצועיות של שירה אצל קלפטון,או שמדובר בחוסר מקצועיות אצל הטכנאי שעבד על החומר של ריטה.
או אולי זה בכוונה כך,כדי להבליט חום,ורגש ?
_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שלישי 09 מרץ,04 19:02   
ציטוט:
האם מדובר פה על מקצועיות של שירה אצל קלפטון,או שמדובר בחוסר מקצועיות אצל הטכנאי שעבד על החומר של ריטה.
או אולי זה בכוונה כך,כדי להבליט חום,ורגש ?


במקרה הזה הייתי בוחר בתשובה מספר 3 חום ורגש.
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שלישי 09 מרץ,04 19:49   
זה תלוי את מי אתה מקליט.
"לכסח" נשימות בשירה אמוציונאלית ודינאמית משול בעיניי לאכילת עוגה ללא סוכר. אמנם משניהם תרזה, השאלה היא בעבור איזה מחיר.
rockem
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
הודעה פורסם: שלישי 09 מרץ,04 21:32   
זה דווקא מאוד מעניין
כי שמתי לב שיש נשימות ממש מוגזמות בשירים של נינט וגבסו

ובשניהם זה ממש מוגם ולעומת זאת אתה כמעט ולא שומע את זה באלבומים מחול
רותם הפקות
הצטרף: 12 יונ' 03
הודעות: 652
מסכים איתכם!!!
הודעה פורסם: שלישי 09 מרץ,04 21:48   
אצל ריטה זה באמת נשימות כדי להדגיש את הרגש אצל נינט עוד איכשהו בסדר אבל אצל שי גבסו צרה צרורההההה!!!! הבחור לא יודע לשיר..ולא יודע מה מצאו בו לפי דעתי מורן גמליאל היה צריך לזכות אם כבר(הוא באמת מוכשר)..הקיצר הבעייה שלא שהוא לא יודע מתי נושמים כששרים וזהו בערך..ואפשר לתרץ אולי שהמילים קצת מהירות בשיר שלו אבל שילמד מסאבלימנאל והצל שדוחפים "מלייאנטלפים " מילים בכמה שניות..
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שלישי 09 מרץ,04 22:24   
אני חושב שהכל טוב. עם, בלי, עםבלי... הכל טוב...
כל אחד יעשה מה שטוב לו, מה שנראה לו יפה. מה שיצא זאת האומנות שלו. אין חוקים.
יש תלונות? אל תשמע את זה.
תוכלו לשמוע בשיר הראשון באלבום של ניק קייב Murder Ballads - Song of Joy את השירה שלו בשילוב עם ההקלטה.
אפשר לשמוע שם בבירור את הרוק שלו נכנס יופי להקלטה, אפשר לשמוע כאילו שלא השתמשו בכלל בפופר. שומעים לפעמים טוב את הבומפ הזה של האויר בנמוכים.

זכור לי שאצל היהודים (לא יכול להצביע עכשיו על מיקום מסויים) תוכלו לשמוע טוב את הנשימות, אני חושב שזה מצויין ואמיתי, מה גם שחוסך את עבודת החיתוך של הנשימות או את השימוש בגייט? (מישהו בכלל עושה את זה?)

פעם הייתי נוהג לחתוך נשימות, לא יודע למה בכלל. פעם=בסביבות שנת 97-98 נראה לי, כשכל מה שהיה לי זה המיקסר הכי קטן של בהרינגר, מיק דינמי זיוף של ה-SM58 ודמו של GOLDWAVE (בסגנון WAVELAB רק יותר עתיק) ושום שום שום ידע בסאונד.

בקיצור, תעשו מה שבא לכם.
#thumbsup
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19290
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 09 מרץ,04 22:44   
תגידו, יש איזה פלג אין טוב לנשימות, עם פריסטים של נינט וגבסו וכל קרייני החדשות ברדיו גם יחד?

אולי אתם בכלל מתכוונים ל'שאיבה' של קומפרסורים.
קראו טוב מה דניאל שאל; "בין משפט למשפט", ולאחריו "מקצועיות של טכנאי". אז או שהמשפטים ארוכים ומסולסלים, וזה רע אם זה נשמע "בין משפט למשפט",
או שהדחיסה כל כך חזקה עד שרעשי הרצפה של שרשרת הסאונד מרביצים קאם-בק בסטייל, וזה רע, כי מאז קום המדינה ועד עכשיו לא יודעים להשתמש בקומפרסור..
יאללה, לעבודה.
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שלישי 09 מרץ,04 23:37   
כנקרא באיזורנו "שאיבת רצפה" או "ששששששק"..("בואנה,שאבת לה ת'רצפה,תרפה קצת בריליס") #smile
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: רביעי 10 מרץ,04 00:25   
היה מקרה אחד שבו לא יכולתי להתמודד עם נשימות הזמר והייתי חייב להעיף אותן קיבינימט - לקוח בן 12 שהיה תמידית מצונן ולא היה לו שום נסיון שירה אל מקרופון... זו הייתה עבודת נמלים, אבל אני התמקדתי בנשימות אחת-אחת וחיסלתי את כולן... #ugh למרבה המזל בדרך כלל הנשימות הן נפרדות מהשירה עצמה כך שאפשר כמעט תמיד לחסל אותן בלי לפגוע בשירה - אם אתה מתמקד בהן כמו שצריך ולא מתעצל. תוך זמן קצר כבר ידעתי לזהות ויזואלית את הצורה של הנשימות בלי לשמוע את הקטע (מדי פעם בדקתי את עצמי להיות בטוח שלא מחקתי הברה).

גייט לא יחסל נשימות בלי לחסל גם חלק מהשירה כי הן באותו ווליום, לפעמים אפילו יותר חזקות מהשירה. אני אישית לא מבין איך קומפרסור יכול לחסל נשימות, אולי להחליש קצת עם DE-ESSER...

בכל מקרה, זו עבודת נמלים, ואם ניתן לשיר ולסדר סאונד כך שהנשימות ישמעו נעימות, אז זה כמובן המצב הרצוי כי זה באמת נשמע לא טבעי שאין נשימות. מאז אני הגעתי למסקנה - לא מקליטים זמר שהוא תמידית מצונן. לא!!! #smile

ואם כן דורשים עוד שעת אולפן לשיר על סינון נשימות... :yuck:

בועז
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 10 מרץ,04 00:37   
אני אישית בדרך כלל עובר על כל קטע שירה מוקלט בזכוכית מגדלת, ומשתיק את את האיזורים הריקים שבין המלים והמשפטים.
אני מוחק, בין השאר, "זליגות" של הפלייבק מהאוזניות, ואת האויב מספר 1 של ההקלטה הנקיה - "ציקים" שנגרמים ע"י פתיחה של הפה, הזזה של הלשון וכו'.
אבל אני בכל זאת תמיד משאיר את הנשימות, כי אחרת זה פשוט לא נשמע טבעי.
יש מקרים שבהם אני מוחק נשימות, כמו למשל - אם בין שני משפטים רחוקים יש נשימה, שלא באה לפני מילה אלא סתם נשימה רגילה - אפשר ורצוי להשתיק אותה, כי היא לא אמורה להופיע בהקלטה בכלל.
לפעמים אני גם מקצר נשימות ע"י Fade In, במקרה שהנשימה ארוכה מדי, או שאני רוצה ששניים או שלושה זמרים יהיו מתואמים באורכי הנשימות שלהם.

אולי זה המקום לשאול כמה שאלות שהתעוררו אצלי בזמן הקלטת החניכים בשבט שלי עם השירים שלהם:
1. מה עושים כאשר מופיעים "ציקים" באמצעי מלים? הכוונה היא לציקים שדיברתי עליהם מקודם, אלה שנגרמים ע"י פתיחת הפה. היו כמה מקרים שבהם חניכה שרה, ובאמצע מילה היה ציק כזה, כך שלא יכולתי להשתיק אותו כי אז המילה הייתה נקטעת באמצע.
האם יש דרך להימנע מזה, בצורת השירה או בצורת ההקלטה? (אני משתמש בקונדנסר Rode NT3)
ידוע לי שיש פלאג-אינים שיכולים להוריד ציקים, אבל ניסיתי אותם והם גם מורידים מאיכות הקטע... אני מעדיף (תמיד) לפתור את הבעיה במקור.

2. מה עושים כאשר כמה זמרות שרות ביחד מילה שנגמרת באות ת', כמו למשל "בוגרת"? תמיד יוצא שכל אחת שרה את ה-ת' בזמן שונה, וזה נשמע נורא.
בהקלטות שעשיתי עד עכשיו, פשוט מחקתי את ה-ת' לחלוטין, כי לא היה לי כוח להתעסק עם זה.
לפעמים, אם ה-ת' הייתה ממש חשובה, מחקתי אותה אצל הזמרות חוץ מאחת. אבל אז זה נשמע קצת מוזר, בעיקר כשכל אחת מצודדת לצד אחר.
עוד שיטה שמצאתי היא להזיז את ה-ת' אצל כל זמרת לאותו מקום בדיוק על ציר הזמן, אבל גם בזה יש משהו לא טבעי.
הייתי רוצה לדעת אם למישהו כאן יש עיצה, מתוך נסיונו האישי, לטיפול במפגע הזה.

נ.ב: לפני כמה ימים קניתי סוף סוף "פופר" של Samson, מין עיגול שחור גדול עם חתיכת בד באמצעו, לאחר שבמשך זמן מה הקלטתי עם מתלה שעליו מתוחה גרב צבאית... תגידו לי להתחדש... #thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון