הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 16
מיקום: ראשל"צ
פורסם: רביעי 16 יונ',04 16:29
עשיתי מיקס והוא נשמע לי טוב,גם באולפן,אחרי זה בדקתי גם במכונית-נשמע טוב.
העניין הוא כזה.במכונית,המערכת שלי על פלאט.בכוונה.גם כך התרגלתי לא משנה...,אבל מה,
כשאני עושה לאודנס,loudness,אז הבסים נשמעים כאלה חזקים מדיי,נכנסים קצת לעיוות,אבל- זה בגלל שהרמקולים שלי מקדימה כנראה קטנים ולא משהו יכול להיות.בדקתי בדיסקים אחרים-ןשם אין את זה משום מה.השאלה שלי היא: האם הדבר הזה הוא משהו שטכנאי הקול נותנים עליו את הדעת בשלב המיקס?או במאסטרינג? כמו כן אם יש למישהו עצה פתרון מה לעשות- איזה תדר להוריד,או ווליום - אני אשמח.
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: רביעי 16 יונ',04 19:13
האפשרות שהמערכת במכונית שלך קקמיקה אפשרית בהחלט, אבל מצד שני סביבת אולפן סטנדרטית מציעה בד"כ מגברים רבי עוצמה שמאפשרים תחום דינמי רחב, רמקולים שמיועדים לעבוד בעומס מכובד, רמקולים משניים גדולים אולי גם סאב ועוד..
בהרבה מערכות ביתיות, כלי רכב, נגנים נישאים אין את הפריוולגיות הנ"ל ומכאן שלפעמים העמסה של תדרים (ביחוד נמוכים שנדרשת אנרגיה רבה להפיקם), שנשמעת מצויין בתנאי אולפן, נשמעת כמו רעש עלוב במערכת ביתית.
מתחשבים בזה בעבודה אולפנית וזאת גם הסיבה שמשתדלים לשמוע מיקסים במספר מערכות וסביבות.
מי שיעיין ברשימת הציוד הנוכחית של אולפני אבי רוד למשל, יגלה שהם מחזיקים בלובי מערכת aiwa מצ'וקמקת או משהוא כזה.
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: רביעי 16 יונ',04 21:54
כמה דברים לקחת בחשבון...
MASTERING... קרא בפורום, בדוק הנושא. כאשר אנחנו מסיימים פרוייקטים אנחנו או מבצעים להם ניסיון כלשהו שלנו לטיפול סופי או נותנים אותם למקצוענים (בארץ וכמובן בחו"ל) לעשות טיפול.
שלב המאסטרינג קשור מאוד בהפיכת המיקס למשהו שישמע במיטבו ויהיה מאוזן למרבית המדיות (בתים שונים של אנשים וכמובן רדיו).
רצוי לזכור גם שמרבית הNEARFIELD לא מגיעים לתדרים מתחת ל40HZ ולפעמים שווה לבדוק חיתוך / הורדה באיזורים הנמוכים בהרבה מקרים הדברים יתבהרו רק בעידון האיזורים מתחת ל40...
בנתיים אחרי שהפסקנו לדבר על פרוייקטים עם תקציב יש כמה דברים שרצוי ואפילו כדאי לעשות אצלנו בתחום ה"מאסטרינג הביתי":
הכלים -
אקולייזרים - הכלי הכי פשוט ובהישג יד במחשב שמאפשר לעשות תיקון פשוטים ואפקטיביים.
MultiBand Compressor - מדחס בעל מספר תחומי תדרים - בנוסף במוצרים כמו אלו של WAVES לדוגמא ניתן לראות את כמות האנרגיה הנמצאת בכל תחום ולנסות לתת מענה בהתאם.
Spectrum Analyzers - מציגי הפורשים את תחום התדרים והעוצמה.
Maximizer/Limiter - כלים נפוצים גם הם קומפרסורים. במערכות כמו אלו של WAVES ניתן להגביל את העוצמה המקסימלית ורצוי מתחת ל-0.1דיבי (זה מינוס בהתחלה) אולי קצת פחות. כדאי לזכור שכונני תקליטורים לפעמים מגבירים את האות ו0דיבי הוא לא סטנדרט בכונני התקליטורים ברחבי העולם.
אז מה נכון לעשות? - כמובן שהאוזן באה קודם אבל בהרבה מקרים אם לוקחים שיר (רפרנס) מהוקצע באותו סגנון ומשווים את ההתנהגות שלו (תדרים, עוצמה בכל איזור וכדומה) ניתן לבצע "תיקונים" בהתאם לרפרנס עד שמגיעים לתוצאה שנשמעת קרוב יחסית (נראית זה כמובן אבל תישמע חשוב גם כן במידה ואכן הרפרנס הוא ברמה ומהוקצע).
כלים מומלצים: לWAVES יש חבילות לא זולות אבל מעולות, יש גם את IZOTOPE עם קו מוצרים מעניין (OZONE) במחיר ידידותי. יש כמובן עוד הרבה וחברה אחת שבעיני לפחות יוצרת מוצרים מדהימים כולל SPECTRUM ANALYZER חינמי וחמוד - ELEMNTAL AUDIO עם הFIRUIM והרבה מוצרים מעולים וכבדים.
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 16
מיקום: ראשל"צ
פורסם: חמישי 17 יונ',04 10:20
זה בדיוק העניין.כל הזמן הייתי עושה מיקסים בלי לבדוק בלאודנס-בגלל שאמרו שזה "אסור".
אבל גיליתי שכמעט כל האוכלוסיה פה בארץ שמים לאודנס באוטו שלהם-והמיקס נועד להם,לא לאיזה קבוצת עלית של איזה מאה טכנאי קול באקט מוזיקלי...ובאמת ששמתי דיסקים אחרים של יו 2 וכאלה,אז שם, גם בלאודנס,אין את הבעיה הזו,כך שיוצא שכשהמכשיר לא בלאודנס-יש מעט מאוד נמוכים במיקס-אבל זה עדיין עבד לי.