S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שבת 27 נוב',04 13:14
ישנם כמה סוגים של "מלכודות בס", אחת הנפוצות היא מלכודת 1/4 אורך גל, היא מבוססת על העובדה שגלי הקול בחדר אשר נתקלים בשטח מוצק (קיר בד"כ), נמצאים במצב של לחץ אוויר מקסימלי, ומהירות אפסית, לעומת זאת במרחק 1/4 גל משם (המרחק מחושב על פי אורך הגל ביחס לתדר ספציפי), הם נמצאים במצב של מהירות מקסימלית,ולחץ נמוך, עקב כך חומר סופג שיוצב במקום זה יספוג את רוב אנרגיית הקול, כתוצאה מהחיכוך הרב הנוצר בין מולקולות האוויר הנעות במהירות, לבין החומר הסופג.
לעומת זאת העובדה שהלחץ באזור זה נמוך, ואם המלכודת בנויה כקופסא סגורה, יוצר אפקט של "שאיבת" גלי הקול למלכודת , ומכך השם מלכודת בס (שאינו נכון דווקא לכל טכניקות שיכוך הקול האחרות לתדרים נמוכים).
המלכודות יהיו יעילות גם בכפולות של התדר הבסיסי לו הם מכוונות.
יש באינטרנט הרבה מאד אתרים שעוסקים בתכנון פרקטי של מלכודות שכאלה.
החישוב הבסיסי לעומק המלכודת יהיה ,4 / תדר הספיגה הרצוי / 330
עדיין התוצאות מצידך יהיו אורכים מוגזמים (1.65 ל 50 hz ) , לכן לפעמים בחדרים מצומצמים מתמקדים בלהקטין את אנרגיית הבס ע"י שימוש ברמקולים יותר קטנים, עבודה באיזור near field , מיקום , וכו..
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 03
הודעות: 336
מיקום: here
פורסם: שבת 27 נוב',04 19:05
אפשרות נוספת פחות מדעית שיכולה אולי לעזור לך היא ניסוי וטעיה.
_________________
Next year in Jerusalem
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
פורסם: שבת 27 נוב',04 23:51
יורם אשמח אם תפרט קצת על מה הכוונה נגיד של "42 לק"ג " ?
וכיצד לבנות מסגרת (מדריך קצר יספיק פשוט בכדי שאני לא אבנה משהו לא בכיוון .
אני חושב שאני יודע לאיזה מסגרת אתה מתכוון ראיתי כזו במספר אולפנים.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
פורסם: ראשון 28 נוב',04 14:43
אז כל ריבוע כזה יהיה גודל של 1.20 על 1.20 ?
לאיזה תדרים זה יתאים ? אם אני שם משהו כזה אני בכל מקרה צריך מלכודות בס נכון ?
ומה לגבי התקרה יש משהו שאפשרי לפתור לבד?
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)