תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 20:47
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הגברת הרצאה באולם
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (5) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  eliasht  
הצטרף: 22 אוק' 02
הודעות: 24
הגברת הרצאה באולם
הודעה פורסם: רביעי 23 מרץ,05 09:57   
הי.
אני צריך לקנות מערכת הגברה לאולם קטן (10X10 מ') שתגביר בעיקר מרצים אבל עם אופציה לאיזה כלי נגינה לפעמים .
הצעות שקיבלתי מחנויות שונות כללו זוג רמקולים מוגברים מיקסר קטן ומיקרופונים דינמיים - אני חשבתי יותר בכיוון של הרבה רמקולים קטנים כדי לא להחריש את מי שקרוב לרמקולים ומצד שני לאפשר לכל החדר לשמוע, כמו כן חשבתי על מיקרופונים בסגנון קונדנסרGOOSE NECK (כמו שיש על דוכן הנואמים בכנסת...).

1. מה דעתכם (מבחינת המגבר/רמקולים והמיקרופונים) ?
2. האם מגבר של קולנוע ביתי יכול לתת אפקט כזה (5 רמקולים מפוזרים בחדר...) (ובנוסף בונוס של סרטים בסראונד אם מתחשק).
3. מי מוכר מיקרופונים כאלה?

תודה רבה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 23 מרץ,05 11:38   
מצד אחד לא מדובר בחדר גדול, כך שרמקול אחד יעשה את העבודה גם בווליום הגיוני.
אם בכל זאת תרצה לפזר, זה יהיה כרוך בהעברת כבלים ומיקום שאינו מפריע, כמו גם מגבר בהתאם, שיספק כמה רמקולים קטנים.
אם השימוש המרכזי הוא דיבור, יש להתרכז במובנות הדיבור והימנעות בבעיות קירבה, של המיקרופון למגבר ושל המאזינים לרמקול. שכך אנו מתרכזים בתחום שנעים לאוזן, אך לא קיצוני מדי בגבוהים ונמוכים כדי לא להפריע לתחום הביניים (דיבור). כמו כן מיקרופון כיווני (קרידואידי) הוא חובה.
אם מדובר במרצה המסתובב הרבה או שצריך חופשיות, אפשר לשקול מערכת ראש.
מערכת של קולנוע ביתי יכולה להתאים אם תשתמש רק ברמקול אחד שלה (המרכזי), כך שזה די מיותר, אלא אם סראונד הוא ממש צורך, ואז יש להתקין רמקולי ליווין מאחור וקדימה (הם אפילו יעזרו במובנות הדיבור בקצת).
כאלטרנטיבה לשימוש במערכת סראונד או פיזור רמקולים קטנים, ולמניעת הקרנה ישירה וממוקדת, ניתן להשתמש ברמקול בעל פיזור רחב, או להפנות רמקול קיים אל עבר משטח מקרין ולא ישירות אל המאזינים.

מעשית, מה שמצליח בשטח ההרצאה אלו הם מיקרופונים כיווניים הכוללים מגן רוח ונשיפה (רצוי כפול), מערכת ראש עם מיקרופון כנ"ל, רמקול טוב הפועל בחצי הספק או טיפה למעלה מזה (לא שהוא על קצה הניצולת!). גוזנק אינו אלא צאוור גמיש לכיוון נוח של ראש המיקרופון.

מערכת המכילה הכל: רמקול מוגבר ("בידורית") ומיקרופון וכבלים, עם איזה איקיו בסיסי, גם עושה את העבודה בהרבה מקרים.
לגבי היכן רוכשים:
רוב משווקי האודיו המכובדים מחזיקים את הציוד הנ"ל, ביניהם טק-טופ (מיקרופונים, בידוריות, D&D (מיקרופונים של EV במיוחד למטרה), חלילית, קילומבו , סנטרוניקס, כלי זמר ועוד.
  eliasht  
הצטרף: 22 אוק' 02
הודעות: 24
מיקרופונים למרצה
הודעה פורסם: רביעי 23 מרץ,05 17:47   
הי
ראשית תודה על התגובה הזריזה.
שנית , אבקש הבהרה לגבי המיקרופונים:
ההצעות שקיבלתי עד כה דיברו על דינמיים.
בעבר ניתקלתי בבעיה שבמיקרופון דינמי הייתי צריך להרים מאד את העוצמה כדי שישמעו דובר שלא מדבר ממש קרוב למיקרופון, ולעומת זאת פתאום עלה מישהו שהתעקש "לאכול" את המיקרופון ואז ...

1. האם לא יתאים יותר קונדנסר שיונח על שולחן - מספיק נמוך - כך שיהיה ברור שלא צריך להתקרב ממש אליו ומספיק קרוב כך שישמעו את כל מי שנמצא בסביבתו.

אם כן,יש המלצות?
skiper
הצטרף: 29 אוק' 04
הודעות: 127
מיקום: עמק חפר
הודעה פורסם: שישי 25 מרץ,05 01:23   
כנראה המקרופון שקנית הוא דיי גרוטאה או שעבר זמנו
נסה למצוא מיקרופון יותר טוב או שאלה הכבלים או שזה החיבור בקונסולה..

מיקרופון נורמאלי לא צריך להגיר את הסוף בשביל שישמעו קצת.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 25 מרץ,05 06:45   
אתה מתכוון לקונדנסר כמו ה-747 של AKG. רואים אותם לא מעט בטלוויזיה (לדעתי בעיקר בערוץ הראשון). תביא בחשבון שכך עולה הסיכוי לפידבקים, וזה מעלה אולי את הצורך ב"מחסל פידבקים" אוטומטי. שווה גם לבדוק מיקום מרוחק יחסית של הרמקולים מהפודיום. האם המערכת מיועדת לתפעול ע"י אנשי המקום? אם כן אתה צריך תכנון שימנע שינוי של פרמטרים לא מתאימים ע"י אנשים לא מקצועיים. התחום הזה הוא תחום שלם בהגברה והייתי ממליץ לך לעבוד עם משווק מנוסה שימליץ לך על פתרונות מתאימים. בזמנו ביררתי משהו אצל "דקדה" והתרשמתי מהגישה המקצועית של איש המכירות שדיבר איתי.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שישי 25 מרץ,05 17:25   
אם אין מגביר צמוד במקום , בהחלט רצוי ליצור מערכת "אוטומטית" לטיפול בבעיות, כמו כן למען יצירת הרגשה נוחה וטבעית בחלל הקטן יחסית, היה רצוי להישתמש במערכת השהיה ולנצל את אפקט הס, על מנת שמערכת ההגברה לא תורגש.
יש היום בשוק הרבה מכשיריי עיבוד שמכילים את כל הפיתרונות האלו בתוכם, וניתנים לתיכנות לפי הצורך, ע"ע פרוססורים.
סתם דוגמא אקראית שתבין במה מדובר.
כמו כן, היות והעיקר הוא דיבור אין צורך ברמקול בעל תחום הענות מלא, מה שיכול לעזור בבחירת רמקול/ים עם כיווניות טובה שיכול להיות תלוי מעל דוכן ההרצאות במידה וגובה התיקרה מאפשר זאת.
  eliasht  
הצטרף: 22 אוק' 02
הודעות: 24
אפקט הס?
הודעה פורסם: שני 11 אפר',05 21:08   
הי.
ציינת "שימוש במערכת השהיה ולנצל את אפקט הס" - ניסיתי למצוא חומר על כך ולא מצאתי - האם תוכל לעזור?
מה זה אפקט הס?
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שני 11 אפר',05 21:38   
אפקט, או יותר נכון תופעת הס (ע"ש) גורסת שמערכת השמע האנושית מיחסת את מקור הקול לכיוון ממנו הגיע לראשונה.

דוגמא, בחדר הרצאות המרצה מדבר מהבמה, הקול הראשון שמגיע אל המאזין הוא הצליל הבוקע ישירות מפיו של הדובר מכוון שהדרך אל המאזין היא הקצרה ביותר, אחר כך מגיעים החזרים מכל קירות החדר, שבהתאם לזמן שעבר בינם לבין המקור מתפרשים כסביבה האקוסטית בה אנו נמצאים.

זאת היתה דוגמא שמתקיימת באופן טבעי, אבל מסתבר שאפילו אם מקור הקול הראשוני היה חלש יותר מהמקור המשני אבל מגיע לפני (כמובן במגבלות מסויימות של הבדלי עוצמה והשהייה)
הינו שומעים את המקור החזק כאילו הגיע מכיוון המקור הראשוני.

בפועל מנצלים את התופעה הזאת למשל ע"י שימוש בהשהייה לרמקולי תקרה + שימוש ברמקול אחד מעמדת הדובר, ההשהיות מתוכננות כך שהקול מהרמקול בעמדת הדובר יגיע לפני הקול מרמקולי התיקרה, כך למרות שהקול מלמעלה חזק יותר מהקול המגיע מלפנים, למעשה אנו שומעים אותו כאילו הגיע מהדובר עצמו.
  eliasht  
הצטרף: 22 אוק' 02
הודעות: 24
חישוב השהייה
הודעה פורסם: שלישי 12 אפר',05 21:01   
כלומר שאם המאזין מרוחק 5 מ' מהרמקול הרחוק ונניח שהוא צמוד לרמקול הקרוב, תידרש השהייה של 5/300=16.67 מילישניות?
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שלישי 12 אפר',05 21:17   
לא, היות וכפי שהסברתי אנו רוצים שמקור הקול מהבמה יגיע קודם יש להוסיף עוד השהייה בנוסף על פיצוי המרחק, כמה בדיוק עדיף לנסות בשטח עד להסגת תוצאה רצוייה (יש פה גם עניין של הבדלי עוצמה), אבל בערכים של בין 5 ל20 מילי בד"כ.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון