הצטרף: 24 יונ' 01
הודעות: 17
מיקום: חיפה
פורסם: חמישי 10 ינו',02 01:51
רציתי לדעת אם מישהו יודע מה הכוונה לאוקטבות ב-E.Q
ז"א מה ההבדל ואיך מבחינים בין E.Q חצי אוקטבה ל-E.Q שליש אוקטבה או שני שליש אוקטבה...
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: חמישי 10 ינו',02 21:56
ולעזור בהבנה, דוגמא:
EQ גרפי (אני משער שהשאלה נשאלה בעיקר בגלל גרפי ולא פרמטרי).
15 ערוצים זה מוגדר 2/3 אוקטבה כי זו רזולוציית הדיוק שניתן להגיע.
30/31 ערוצים - 1/3 אוקטבה, הרזולוציה גבוה יותר, יש לך פחות Q (רוחב BANDWIDTH) (שזה טוב!) וברמת הגברה 1/3 אוקטבה יותר טוב לשליטה וחיסול פידבקים אבל (זו לא שאלה אם מישהו עוסק בתחום) דורש מקצענות (גם בשמיעה) לאיתור יותר מדוייק של פידבק.
(ולא דיברנו על DESTORYERים) :smile:
ולסיום יש לציין שהQ-10 של WAVES נניח הוא לא קצת יותר מ2/3 אוקטבה בגלל שיש לו Q דינמי (לא קבוע כמו בגרפים הממוצעים) ולכן הוא הרבה יותר מדוייק מאקולייזר גרפי בעל 31 בנדים.
*מקווה שעזר ולא שגיתי בדבר (מופנה בעיקר לZOOT :smile: )
הצטרף: 24 יונ' 01
הודעות: 17
מיקום: חיפה
פורסם: חמישי 10 ינו',02 21:57
תודה ZOOT הבנתי את רעיון האוקטבות ב-E.Q
אבל באיזשהו מקום זה בילבל אותי קצת יותר.
מכאן השאלה שלי לגבי חלוקת האוקטבות ב-E.Q נראית לי קצת יותר מוזרה...
ז"א לפי מה קובעים אם ה-E.Q הוא שליש חצי או שני שליש?
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 11 ינו',02 01:04
באיקווליזר גרפי נוהגים לחלק את אפיקי השליטה במרווחים שווים של אוקטבות, ולא בצורה הליניארית/מספרית.
המספרים שנתת דוגמא (שליש, שני שליש, חצי..) הינם מירווחי חלוקה פופולריים.
כיוון שאוקטבה הינה חזקה של 2, מירווח של אוקטבות המתחיל ב-100 הרץ ימשיך ב-200 400 ו-800 הרץ...
איקוולייזר גרפי המגיע עם חלוקה אחרת, לדוגמא - שליש אוקטבה - המרווח בו יתבסס על 2 בחזקת שליש (שזה 1.26 בערך). אז אם כאן אנו מתחילים לדוגמא עם 100 הרץ, אפיק השליטה הבא בחלוקה יעמוד על 126 הרץ, אחריו 159 וכן הלאה.
בנוסף, ולשאלתך, התדרים הנבחרים הינם מתוך תקן ISO.
ועוד, חלוקה צפופה משליש אוקטבה מתבררת כלא שימושית מבחינה שמיעתית.
---------
היצרן הוא שמחלק את התחום (הידוע) של השמע, לבררני יותר או פחות.
המשתמש מחליט איזה מהמכשירים מתאים לשימוש שלו.
10 זחלני/אפיקי תדר יחלקו את התחום באוקטבות שלמות, מכאן שהמכשיר יהיה "אוקטבה". 15 אפיקי חלוקה כבר יצביעו על מכשיר שהוא "חצי אוקטבה" ו-23 אפיקים ומעלה ירמזו על מכשיר "שליש-אוקטבה".
בהופעות, לדוגמא, מומלץ שימוש בברירות (רזולוציה) גבוהה יותר, כיוון שלפעמים יש צורך לטפל בתחומי תדר צרים מאוד, וזאת מבלי שתחומים אחרים/סמוכים יושפעו משינויים אלה. הבחירה היא אכן תלויה ביישום, וכמובן שיש הבדל במחיר שבין הדגמים השונים.
"מה שקובע" זו לא השאלה בדיוק. כי מכאן אפשר היה להסיק שמספר הזחלנים על הפנל, או כמות האפיקים בה חילקו את כל תחום השמע, "קובעת" אם אי.קיו. הוא שליש, או חצי, או אוקטבה. וזה אולי התשובה שאתה באמת מחפש (אז פשוט לספור).
אבל זה לא יהיה מקצועי לבוא אל התשובה מכיוון הפנל החיצוני, אבל אם בכל זאת, אז כבר נכון יותר לבחון את מרווחי התדרים שבין אפיקי ההשפעה.