הצטרף: 14 אוק' 02
הודעות: 156
פורסם: שני 23 מאי,05 11:58
אני מתככון לstrings ensemble מזרחי. שמעתי פעם משהו כזה בבנק הדגימות המקורי של SampleTank2 וגם בשיר של אסף אמדורסקי נדמה לי שקוראים לו "ירח מר"
הכוונה הכללית שלי היא צליל מלוכלך, ומעטפת עם attack יחסית איטי. אם מישהו מכם הספיק לשמוע את הדמו של Darbuka בדף הראשי, אני מחפש סאונד כינורות שישלים אותו .
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שני 23 מאי,05 13:43
אתה לא מחפש סאונד של "כינור ערבי" משום שאין דבר כזה, לפחות לא בעידן המודרני.
אתה מחפש את הסאונד של אנסמבל ערבי שמנגן כלי קשת.
זה אכן סאונד מיוחד וההיגיון המרקמי מאחוריו נקרא "אלאטוריקה מונופונית"
מונופונית, משום שהמוסיקה הערבית במתכונתה העקרונית היא מונופונית, כלומר, אינה כוללת ריבוי קוליות (פוליפוניות). משמע, כל כלי הקשת מנגנים את אותו הקו המלודי.
אלאטוריקה היא משום שכל אחד מהם מנגן טיפה שונה, אינבדואלי, כפי שהוא מבין, ועיקר ההבדל בין נגן לנגן הוא בתפיסת הזמן, אבל גם בדיוק האינטונטיבי (כיוונוני) וגם באופי הנגינה..
ה"ATACK" הארוך הוא משום שכל נגן ניגש אל הצליל בזמן שונה ובאופי שונהוכך נוצר מתקף שאינו אחיד.
ברמה האסטטית, ועל רגל אחת, זה פחות או יותר ההבדל בין התרבות המערבית (אחידות = גלובליזציה, חד סיגנוניות) לזו המזרחית (פלורליזם סיגנוני, הסתכלות על ה"מה" כאידאל ולא על ה"איך")
זה לגבי הפאן התיאורטי.
לגבי איפה מוצאים פלאגים או דגימות, לצערי, לא אני האיש.
לנסות לייצר את זה לבד, שלא באמצעות תזמורת חיה, נראה לי יתן תוצאה מאד סינטטית.
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
פורסם: שני 23 מאי,05 15:24
הרבה מאוד מהכינורות ה"ערביים" שהקלטתי עם נגנים, הם היו מחברים את הכינור עם פיק-אפ, ולפעמים מוסיפים אוקטבר OCTAVER. יכול להיות שזה מה שנותן את הצבע הערבי שאתה מדבר עליו.
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
פורסם: שני 23 מאי,05 15:35
בעיקרון זה UNISON אנושי כאשר מדרך הטבע הפיטץ' של כל כינור הוא מעט שונה.
אני מאמין שאפשרי לעשות את זה בשיטות סמפול שונות.